Auto-Antero aina mainostaa ajoaan loistoautolla. Edellisessä viestissäkin siitä oli puhe. En viitsinyt vastata siihen, vaan aloitan uuden viestin, koska asiani ei varsinaisesti liity Auto-Anteron aloitukseen.
Eli kuka teistä on joskus nähnyt uuden (max 3 vuotta vanhan) Porschen, S-sarjan Mersun, 700-sarjan Bemarin, XJ-sarjan Jaguarin tai ison Lexuksen menevän aivan järjettömän suurella tilannenopeudella? Sarjaan voisi lisätä myös edellisten merkkien maasturit (vain Jaguarilla ei sellaista ole) ja tietysti vielä kaikki näitä harvinaisemmat loistoautot, kuten Ferrarit, Maseratit ym.
Itse en koskaan ole nähnyt loistoauton kaahaavan. En myöskään Espoossa asuvana ole koskaan nähnyt mitään sellaista liikennekäyttäytymistä, mistä Auto-Antero puhuu. Olen nähnyt liikenteessä Lamborghinin, Ferrarin, Porscheja (maastureita ja tavallisia) sekä tietysti kaikkia alun perin luettelemiani autoja. Aina ne kaikki luxusautot menevät rajoitusten mukaan.
Kerran yksi ilmeisesti kännissä tai huumeessa oleva yli 10-vuotiaalla 700-sarjan Bemarilla oleva kuski ajoi Turun moottoritietä Helsinkiin päin vasenta kaistaa siten, että auton vasemman puoleiset pyörät olivat hiekalla ja pöly lensi. Vauhtia oli satasen rajoituksella arviolta yli 150 km/h. Meni aika haipakkaa ohitseni. Olitko se sinä Auto-Antero?
Loistoautojen vauhti
23
2207
Vastaukset
- time
ns.paremmat autot yleensä liikkuu tyylikkäästi rajoitusten mukaan ja se jos mikä herättää ajatuksia ja katseita sekä salaista ihailua.Toisin on,jotka kaahaa,ei ole mitään väliä,mikä auto siinä siinä suhahti ohi,se oli vaan joku kaahari..
Kovaa ylinopeutta sensijaan on tullut ajettua tuosta listastasi kahdella eri merkillä ja monella eri autolla. Kai se lasketaan nähdyksi, kun itse on ollut "puikoissa"?
- ..............
.............
- Auto--Antero
Maininnutkaan loistoautoani!
Et tainnut edes vaivautua lukemaan...
BMW miltei loistoauto, varsinkin 750! Muttei kuitenkaan ihan. Joten se en ollut minä...
Ps. En koskaan kaahaa. Hankkiudun vain ripeästi eroon nysväreistä. Liikun muutenkin ripeästi ja ilman viivettä.- Suutarilohi
Ei se voinut olla Antero. Anterohan ajaa amiksesta kotiin ja takaisin vanhalla ruosteisella kanttiladallaan. Jos sillä pääsee jonkun auton ohitse, niin se on ihme. Normaalistihan Anteron voi kohdata liikennevaloissa, kun hän naama tulipunaisena yrittää saada Ladaansa liikkeelle valoista.
- Antsa
Suutarilohi kirjoitti:
Ei se voinut olla Antero. Anterohan ajaa amiksesta kotiin ja takaisin vanhalla ruosteisella kanttiladallaan. Jos sillä pääsee jonkun auton ohitse, niin se on ihme. Normaalistihan Anteron voi kohdata liikennevaloissa, kun hän naama tulipunaisena yrittää saada Ladaansa liikkeelle valoista.
on Lada 110.
- Vtu--Stna
Harvoin "loistoautoilla" kaahataan. Kaahaaminen terminä tarkoittaa ajamista autolla yli kuljettajan suorituskyvyn. Itse olen joustava kuljettaja ja ajan suomalaiseen lammastyyliin verrattuna reippaanlaisesti, mutta tilanne on koko ajan hallussa ja minä ohjaan auto, ei auto minua.
Autoni on saksalaisvalmisteinen 4-vetoinen SUV-luokan auto, jolle sopiva matkanopeus on siinä 200:n kieppeillä.- Mendele
Ehdotan yleis- ja yöasuksesi pakkopaitaa.
- Sahara
Viimeksihän ajelit vanhalla Morris Marinalla 60 km/h vauhdilla moottoritien pientaretta naama kiinni lasissa ja lasittunut ilme pelosta kankeana. Onneksi liittymä tuli pian ja pääsit pienemmälle tielle ajelemaan taidoillesi sopivalla tiellä.
- kukkuu.
Iso ja uudennäköinen mersu vedätti syksyllä kolmenkympin alueella reippaasti. V8 lauloi reippaasti ja nopeus kasvoi ihan kivasti, kunnes auto hävisi horisontin taa. Vauhtia oli arviolta toistasataa.
No, 2-kaistaisessa liikenneympyrässä sisempää kaistaa ajanut bmw (uuden näköinen) joutui pysähtymään, kun ulompaa kaistaa ajanut jatkoikin ympyrässä eteenpäin.
En tiedä, tajusiko pemarimies mokanneensa itse, mutta kun se jatkoi kaistan yli ulos moottoritielle, painoi mies sen verta reilusti kaasua, että en perässä pysynyt, vaikka reippaasti kiihdytinkin.
Satasen alueella noin 200 lasissa.
Kyllä näitä tapauksia tulee eteen, kun pitää silmänsä auki.
Varsinkin silloin, kun loistoautoilijat vetävät herneen nenäänsä. - idän suunnalla
HKI-itäsuunta-Vaalimaa: täällä loistoautokuski törppöilee, kun kuriiri on viemässä pomon uutukaista "Itä-Suomeen".
- sinivilkku
olen nähnyt, montakin kertaa.
Välillä moottoritiellä, välillä radalla.
Niin siis Porcheista on kyse. Veljeksillä on niitä jokunen kappale. Ei silti, kyllä vanha hieno Jagge liikkuu myös aika haipakkaa :)- sinivilkku
Eiväthän he kaahaile, ajavat vaan kovaa :)
- haa
sinivilkku kirjoitti:
Eiväthän he kaahaile, ajavat vaan kovaa :)
Siinä on hiuksen hieno ero, joka riippuu katsojasta.
- Rattimatti
Vauhtisokeiksi ne kuskin tekee. No, ei mopon tarvi kun kerran lähteä kunnolla käsistä ja avot....
"Vauhtisokeiksi ne kuskin tekee".
On eräänkin kerran polisit sanoneet, että eihän siinä vauhti tunnu.
Ei ole lähtenyt käsistä ja reilusti yli miljoona muutamilla yhteensä, yhdellä yli 800 000 km.- Rattimatti
Kairakettu kirjoitti:
"Vauhtisokeiksi ne kuskin tekee".
On eräänkin kerran polisit sanoneet, että eihän siinä vauhti tunnu.
Ei ole lähtenyt käsistä ja reilusti yli miljoona muutamilla yhteensä, yhdellä yli 800 000 km.Ajokokemuksella merkitystä? Kokemattomamman käsissä väittäisin olevan vaarallinen peli, jos tulee houkutusta kokeilla venttiilinnnousua.
Rattimatti kirjoitti:
Ajokokemuksella merkitystä? Kokemattomamman käsissä väittäisin olevan vaarallinen peli, jos tulee houkutusta kokeilla venttiilinnnousua.
En kyllä uskaltaisi antaa tollasta yhtä tuosta "pilttuusta" kokemattoman käsiin.
- yleensä niin kiire
Eikä ole tarvetta näyttää että kulkoo kovaa.
- Elmeri
Olinpa ajelemassa tässä eilispäivänä rauhallista uuden vuoden kierrosta sukulaisissa. Matkaa kertyi vain säälittävät 970km, mutta reissu sekin. Pitäähän sitä kerran vuodessa käydä setiä ja tätejä haastelemassa. Ketku setäni, haka ratin takana hänkin, haasteli minua jääradalle kilpasille, mutta annoin armoa ja kieltäydyin haasteesta,
sillä olisin peitonnut miekkosen 12-0. Aika velikulta..
Noh---
Ajokuntoni oli mitä loistavin, toisin kuten Suomen normaalit onnettomuuden aiheuttajat, minulla ei ollut tippaakaan alkoholia veressä, eikä mitään huumaavia aineita, ei edes Buranaa. Mieli virkeänä tahkoin kilometrejä taakseni REIPPAALLA tahdilla perhe, joulun sanoma ja isänmaa mielessäni.
Rallattelin autossani joululauluja hyvillä mielin kunnes..
..eteeni tuli perä edellä NYSVÄRI TAMPIO! Jarruvalot punaisena hän oli tekemässä maailmasta paskempaa paikkaa haittaamalla kanssaihmisiään HIDASTAVALLA ja TUSKAISELLA ajotyylillään! Vastaantulevien autojen takia en karauttanut ohi
normaalilla tyylilläni, vaikka lähes kolme tonnia painava autoni olisi tehnyt selvää jälkeä haastajista..
Hetken raivottuani ja kerrattuani kaikki suomalaiset sekä italialaiset kirosanat huomasin, että tuiki tavallinen suomalaiskuskihan se siinä edelläni ajelee, rystyset valkoisena, hampaat kireällä, lasit jäässä ja karvalakki tiukasti päässä.
hymyilin pienen tovin..
NÄIN PUNAISTA ja VERISUONET katkeilivat silmässäni!!!
Tämä tapahtumien sarja sai aikaan jotain odottamatonta. Metrejä leveä farmari-autoni lähti kuin lentämällä ohittamaan nyhvöä PIENTAREEN KAUTTA! Kyllä se kätevästi siitä mahtuikin, ja Quattrolla ei ole pidosta pulaa. Kuusenoksat
lentelivät 180 km/h vauhdissa, ja TAMPIO aloitti jo perinteeksi muodostuneen valoshown takanani. Tööttäilläkin hän saattoi, mutta siinä vaiheessa etenin jo ääntä nopeammin, enkä voinut kuulla sitä.
Taas tuli koettua tuskan hetkiä Suomen kapoisilla teillä, mutta mielessäni oli sukulaisten hymyilevät ilmeet, kun Elmeri saapuu lipuen pihaan katsomaan heitä AJOISSA.
Kuten isäni - vanha konkari auton puikoissa hänkin, sanoi: Aja sinä Elmeri reippaasti, vaikka muut toisin väittäisivätkin. Se on vain koirien älinää, vain koirien älinää..- 80 km/h
Yksi esimerkki kaahaamisesta.
- jartsa
Ns. loistoautolla ajavalla, mitä sillä tarkoitetaankin, on itsetunto kunnossa. Hänen ei tarvitse päteä auton ratissa. Hän tietää, että auto tarvittaessa kulkee, mutta se tieto riittää. Loistoautolla ajavalla ei tule yleensä tarvetta isotella,kun alla on arvokas ajokki. Välinpitämättömien ryhmä koostuu yleensä keskitason autolla ajavista tai ns. työsuhdeauto paavoista.
- Mersu asialla JEO-...
40 alueella paineli noin satanen lasissa. Siis asuinalueella.
Eikä tainnut herra loistoautossaan tajuta, että risteävät tiet olivat samanarvoisia...
Oli liikenne onneksi vähäistä sen parin sadan metrin matkalla, missä näin tätä "joustavaa ajoa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462189- 1901665
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471309Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501025- 41826
- 14800
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31780Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647