VW transp. -86 1.6td

öljyä veden seassa!!!

Nyt kyllä tarvii apua..

Kertokaahan viisaat mistä muualta kuin kannesta saattaisi johtua vw transporter 1.6td:n jäähdytysjärjestelmään hyvinkin ilmeisesti lirahtanut öljyvuoto. Veden seassa on hiukan mustaa mutta ei paljoa?

Kannethan näissä tunnetusti ovat aika heikkoja ja kannentiivisteetkin saattavat palaa, mutta voika esim öljynsuodattimen jalan vesikierto olla sellainen kohta josta veteen voi päästä öljyä? Esim. öljynvaihdon yhteydessä.

Auttakaa ihmeessä jotka näistä oikeasti tiedätte. Kuinka suureen remonttiin tarvitsee varautua...?

Kiitos.

6

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finnbulli

      kansitiivistevika,jos on öljyö vedessä.

      Öljysuodattimien jalan vesikierto on pieni öljyjäähdytin.Periaatteessa voi olla rikki,mutta harvoin.Öljy tai suodatinvaihto ei vaikuta siihen.

      • Öljyä veden seassa!!!

        No kuinkas hankala homma se kannen laitto on?

        Eli lähinnä sitä mietin että onko turbokoneen kannessa jotain eroa vapaasti hengittävään? Kun tiedossa olisi yksi vaparin kansi jos vanha nimittäin on pahasti haljennut ja tarvitsee uusia. Tai onko kannentiivisteen vaihtamisessa jotain erikoista minkä pitää huomioida suhteessa vaparin kansiremonttiin?


      • finnbulli
        Öljyä veden seassa!!! kirjoitti:

        No kuinkas hankala homma se kannen laitto on?

        Eli lähinnä sitä mietin että onko turbokoneen kannessa jotain eroa vapaasti hengittävään? Kun tiedossa olisi yksi vaparin kansi jos vanha nimittäin on pahasti haljennut ja tarvitsee uusia. Tai onko kannentiivisteen vaihtamisessa jotain erikoista minkä pitää huomioida suhteessa vaparin kansiremonttiin?

        Pääsyy on että etukammiot ja pakokaasuventiilit ovat lämpökestävämmästa aineesta turbokannessa.
        Kannentiivisteen vaihtamisessa ei ole mitään poikkeavaa, uudet ruuvit ja kiristys sääntöjen mukaan.

        Tuhannen kilometrin jälkikiristyksestä riidellään paljon, mutta saksalaisten mukaan jälkikiristys pitää tehda,samantekevää vaikka itse VW sanoisi jotain muuta.


      • Öljyä veden seassa!!!
        finnbulli kirjoitti:

        Pääsyy on että etukammiot ja pakokaasuventiilit ovat lämpökestävämmästa aineesta turbokannessa.
        Kannentiivisteen vaihtamisessa ei ole mitään poikkeavaa, uudet ruuvit ja kiristys sääntöjen mukaan.

        Tuhannen kilometrin jälkikiristyksestä riidellään paljon, mutta saksalaisten mukaan jälkikiristys pitää tehda,samantekevää vaikka itse VW sanoisi jotain muuta.

        Siis toi jälkikiristys.

        Näin kuulin kaverilta joka on rakennellu kymmeniä ja taas kymmeniä, nimenomaan volkkarin, koneita.

        Itse asiassa olin vähän yllättynyt kun täältä palkstalta luin että ei muka tarvitsisi jälkikiristää. Mutta saattapi se olla niinkin että ei tarvitse. ilmeisesti monilla on toiminu koneet ihan hyvin vaikka ei jälkikiristystä olekaan tehty.

        Mutta kantta ei ilmeisestikään kannata vaihtaa vapaasti hengittävästä. Hyvä tietää.


      • riittää
        Öljyä veden seassa!!! kirjoitti:

        Siis toi jälkikiristys.

        Näin kuulin kaverilta joka on rakennellu kymmeniä ja taas kymmeniä, nimenomaan volkkarin, koneita.

        Itse asiassa olin vähän yllättynyt kun täältä palkstalta luin että ei muka tarvitsisi jälkikiristää. Mutta saattapi se olla niinkin että ei tarvitse. ilmeisesti monilla on toiminu koneet ihan hyvin vaikka ei jälkikiristystä olekaan tehty.

        Mutta kantta ei ilmeisestikään kannata vaihtaa vapaasti hengittävästä. Hyvä tietää.

        kun käyttää auton normaali lämpöiseksi ja sitten kiristää kerran.


    • myynnissä, katso myydään autotarvikkeita 7.1.2006

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9417
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      74
      4908
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      44
      4571
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2368
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      43
      1395
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      53
      1310
    8. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1286
    9. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1252
    10. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      45
      1192
    Aihe