HYGIENIA?

OUTOLINTU

Tuli vaan mieleen: tällä palstalla ku jotku harvat vaan jankuttaa pyssyil tehtyjen läväreitten "epähygieenisyydestä". Ootteko koskaan aatellu et lävistys ja tatskaliikkeissä se tatskakone se vasta epähygieeninen onki. Verta ja kudosnestettä pyyhitään rättiin kokoajan. Yäk!

16

1215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saija T.

Siinä on sellanen pieni ero, että kun puhutaan sen lävistyspyssyn hygieenisyydestä on kyse siitä, ettei sitä voi kokonaan desinfioida tms. käsitellä eli pyssyssä on bakteereita, jotka eivät ole lähtöisin sinusta itsestäsi, vaan jostain muusta.

Tatuointivehkeet käsitellään ennen jokaista työtä autoklaavissa, jossa bakteerit kuolevat. Rätit ja vastaavat ovat kertakäyttökamaa. Siis bakteerit ja veret, joita tatuointia tehdessä tulee, ovat lähtöisin sinusta itsestäsi. Eivät siis vierasta bakteerikantaa. Vaikka touhu on ehkä sotkuista se ei ole sama kuin epähygieninen.

Oliko riittävän selvästi selitetty? ;)

• :O.....;o

Siinä ei ole sellaista eroa! Kun puhutaan tatuointikoneesta, niin itse
        KONETTA EI VOI AUTOKLAAVATA/STERILOIDA. Näinollen itse kone ei ole
        steriili, jolloin se toimii erittäin potentiaalisena tartuntalähteenä
        HIV:lle ja hepatiittille.Pelkkä koneen hankaaminen jollain
        desinfiointiaineella ei tee siitä steriiliä. Jotenka tatuointiKONEESSA on
        bakteereita, jotka eivät ole lähtöisin sinusta itsestäsi. Sen pituinen se!

Oliko riittävän selvästi selitetty? (:O

• Goebbels
        :O.....;o kirjoitti:

idiootti.

• .....................
        :O.....;o kirjoitti:

suuren osan koneista VOI autoklaavata!!!

• Tatuoijalta
        ..................... kirjoitti:

suuren osan koneista VOI autoklaavata!!!

"Itse kone on siis kaikkein heikoimmilla, koska sitä ei voi edes laittaa desinfiointiliemeen likoamaan. Sitä voi korkeintaan pyyhkiä kostealla"

"Muovisuojat jotka saastuvat työn aikana on poistettava ja silloin tapahtuu varmasti myös laitteisiin kosketusta ja ne saastuvat myös. Taas uusia muoveja laitettaessa joudutaan koskettamaan jo saastuneeseen koneeseen ja steriiliys on tipo tiessään"

"Nuo muovisuojukset ovat itsensä ja asiakkaiden pettämistä. Kaikkia osia ei voida autoklaavata ja silloin nämä osat ovat ne heikoimmat lenkit steriilissä ketjussa, jota ei siis oikeasti ole"

"Koneella ei tarvitse pyyhkiä, eikä sitä tarvitse uittaa veressä. Veri/väri ja kudosneste lentää pienen pieninä pisaroina/ sumuna. Välillä pisaroita löytyy esim. lattialta hyvinkin kaukaa työkohteesta"

"Muovipussukoita voi sitten asetella rekvisiitaksi asiakasta varten, jos tahtoo"

Siinä autoklaavauksesta tietämättömälle!

• Wes
        Tatuoijalta kirjoitti:

"Itse kone on siis kaikkein heikoimmilla, koska sitä ei voi edes laittaa desinfiointiliemeen likoamaan. Sitä voi korkeintaan pyyhkiä kostealla"

"Muovisuojat jotka saastuvat työn aikana on poistettava ja silloin tapahtuu varmasti myös laitteisiin kosketusta ja ne saastuvat myös. Taas uusia muoveja laitettaessa joudutaan koskettamaan jo saastuneeseen koneeseen ja steriiliys on tipo tiessään"

"Nuo muovisuojukset ovat itsensä ja asiakkaiden pettämistä. Kaikkia osia ei voida autoklaavata ja silloin nämä osat ovat ne heikoimmat lenkit steriilissä ketjussa, jota ei siis oikeasti ole"

"Koneella ei tarvitse pyyhkiä, eikä sitä tarvitse uittaa veressä. Veri/väri ja kudosneste lentää pienen pieninä pisaroina/ sumuna. Välillä pisaroita löytyy esim. lattialta hyvinkin kaukaa työkohteesta"

"Muovipussukoita voi sitten asetella rekvisiitaksi asiakasta varten, jos tahtoo"

Siinä autoklaavauksesta tietämättömälle!

Välttämiseksi: Minún textistäni poimittuja ja tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että autoklaavaus, sterilointi menettää merkityksensä siinä kohtaa, kun kaikki läheisesti asiaan liittyvät tarvikkeet eivät ole steriilejä!
        Tarkoituksellisesti karkeasti esitettynä, mutta näin se asia on.
        Jos/ kun tällainen haitallinen virus/ bakteeri joutuu koneen sopukoihin, josta sitä ei saada poistettua, niin sehän ei jää sinne yksikseen vain oleskelmaan, vaan pyrkii voimakkaasti lisääntymään ja myös usein siinä onnistuu.
        Onni on siinä, että tällaisten virusten/ bakteerien kantajia käy harvoin asiakkaana.
        Siksi asiakkaalta pitäisi kysyä terveystiedot ennen tatuoinnin tekoa jossa edellytetään, ettei sairasta tällaisia ikäviä/vaarallisia helpohkosti leviäviä tauteja.

• Jeputijee
        Wes kirjoitti:

Välttämiseksi: Minún textistäni poimittuja ja tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että autoklaavaus, sterilointi menettää merkityksensä siinä kohtaa, kun kaikki läheisesti asiaan liittyvät tarvikkeet eivät ole steriilejä!
        Tarkoituksellisesti karkeasti esitettynä, mutta näin se asia on.
        Jos/ kun tällainen haitallinen virus/ bakteeri joutuu koneen sopukoihin, josta sitä ei saada poistettua, niin sehän ei jää sinne yksikseen vain oleskelmaan, vaan pyrkii voimakkaasti lisääntymään ja myös usein siinä onnistuu.
        Onni on siinä, että tällaisten virusten/ bakteerien kantajia käy harvoin asiakkaana.
        Siksi asiakkaalta pitäisi kysyä terveystiedot ennen tatuoinnin tekoa jossa edellytetään, ettei sairasta tällaisia ikäviä/vaarallisia helpohkosti leviäviä tauteja.

Nii-i! Pöpöjähän voi aina nähdä siellä missä niitä ikinä haluaa nähdäkin. Tässä vaan on ollut jo vuosia kyse tatuointi-ja lävistysliikkeitten kaksinaismoraalista: toisaalta syytetään pyssyjä (kuviteltujen) tautien levittämisestä ja toisaalta hurskastellaan omalla näennäishygienialla (joka ei kestä lainkaan kriittistä tarkastelua). Olipa hyvä kun tämäkin tuli (toivottavasti) muille selväksi! Hyvä Wes!

• Wes
        Jeputijee kirjoitti:

Nii-i! Pöpöjähän voi aina nähdä siellä missä niitä ikinä haluaa nähdäkin. Tässä vaan on ollut jo vuosia kyse tatuointi-ja lävistysliikkeitten kaksinaismoraalista: toisaalta syytetään pyssyjä (kuviteltujen) tautien levittämisestä ja toisaalta hurskastellaan omalla näennäishygienialla (joka ei kestä lainkaan kriittistä tarkastelua). Olipa hyvä kun tämäkin tuli (toivottavasti) muille selväksi! Hyvä Wes!

En oikein usko, että liikkeet pahemmin hurskastelevat asialla. Paremminkin sivustaseuraajat ovat asioista taistelemassa. Kyllä lävistyksiä ja tatuointeja tekevät yritykset varmasti tekevät sen mitä tehtävissä on, hygienian kannalta. Hygieniataso on hyvin korkea, vaikkei sitä voikaan sanoa ihan steriiliksi.
        Pyssylävistyksissä varmaan on enemmän toivomisen varaa, mutta ilman sterilaattoreita päästäisiin samalle tasolle, mikäli halutaan.
        Varmaa tietoa minulla ei ole siitä, miten hyvin hygienia-asiat, aseptiikka on hoidettu pyssypaikoissa. Sama puhdistus sopii pyssylle, kuin tatuointikoneellekin, kun kumpaakaan ei voi autoklaaviin laittaa. Käytännössä tehokkaiden desinfiointiaineiden käyttö riittää. Pyssykorutkin ammutaan nykyisin omasta pakkauksestaan, joten pyssy ei pahemmin edes joudu suoraan kosketukseen ihon kanssa. Tosin steriileiksi niitä pakkauksiakaan ei voi väittää, mutta riittävän hygienisia kyllä.
        Eli puhutaan, mitä puhutaan, mutta todella vähän mitään tartuntoja tulee itse lävistystapahtuman/ tatuoinnin yhteydessä. Väittely on lähinnä teoreettista puolesta/vastaan juttua.

• Goebbels
        Jeputijee kirjoitti:

erotatko sinä tatuoinnin ja lävistyksen toisistaan?! ampuminen ei ole huono juttu pelkästään siksi että pyssyä ei voi autoklaavata, vaan kun aivan vääränmallinen koru, aivan liian lyhyt ja surkea lukko lävistyksiin runnotaan voimalla kudoksen läpi, jonka lisäksi KORUKAUPPIAAT EIVÄT TIEDÄ MIHIN AMPUVAT. sinä olet nyt vaan takertunut johonkin osahaittaan ja luulit keksineesi jotain nerokasta ja uutta joka nostattaa heti suuren pyssyjen vallankumouksen lävistäjien neuloja vastaan.

• Wes
        Goebbels kirjoitti:

erotatko sinä tatuoinnin ja lävistyksen toisistaan?! ampuminen ei ole huono juttu pelkästään siksi että pyssyä ei voi autoklaavata, vaan kun aivan vääränmallinen koru, aivan liian lyhyt ja surkea lukko lävistyksiin runnotaan voimalla kudoksen läpi, jonka lisäksi KORUKAUPPIAAT EIVÄT TIEDÄ MIHIN AMPUVAT. sinä olet nyt vaan takertunut johonkin osahaittaan ja luulit keksineesi jotain nerokasta ja uutta joka nostattaa heti suuren pyssyjen vallankumouksen lävistäjien neuloja vastaan.

Ei sekoiteta tähän, mitään korkeampaa tahoa!
        Katsos, mikä oli aihe tässä ketjussa. Se kaiketi oli osahaitta ja nimeltään: hygienia! Koskee tasan samalla tavalla, sekä lävistyksiä, että tatuointia. Ei kannata levittää keskustelun aihetta kovin laajalle alueelle, se vain lopetetaan palstanpitäjien toimesta. Aloitapa vaikka uusi keskustelu neula/pyssy. Niin saat huomiota. On sitä sen verran usein väännetty.
        Ja kannattaa pysyä suutarin lestissään. Minun ei tarvitse "keksiä" mitään ja käytän itse pelkästään kanyyliä lävistyksen tekemiseen. Silti en moiti niitä, jotka haluavat tehdä tai ottaa korunsa pyssyllä. Se ei ole minun asiani.
        Mielipide minulla tietenkin on siitäkin asiasta, mutta niinkuin sanoin, se ei ollut tämän ketjun aihe!

• Goebbels
        Wes kirjoitti:

Ei sekoiteta tähän, mitään korkeampaa tahoa!
        Katsos, mikä oli aihe tässä ketjussa. Se kaiketi oli osahaitta ja nimeltään: hygienia! Koskee tasan samalla tavalla, sekä lävistyksiä, että tatuointia. Ei kannata levittää keskustelun aihetta kovin laajalle alueelle, se vain lopetetaan palstanpitäjien toimesta. Aloitapa vaikka uusi keskustelu neula/pyssy. Niin saat huomiota. On sitä sen verran usein väännetty.
        Ja kannattaa pysyä suutarin lestissään. Minun ei tarvitse "keksiä" mitään ja käytän itse pelkästään kanyyliä lävistyksen tekemiseen. Silti en moiti niitä, jotka haluavat tehdä tai ottaa korunsa pyssyllä. Se ei ole minun asiani.
        Mielipide minulla tietenkin on siitäkin asiasta, mutta niinkuin sanoin, se ei ollut tämän ketjun aihe!

viestiketjun aihe oli että alettiin vertaamaan lävistyspyssyä ja tatuointikonetta ja sitä kuinka nämä kierot salakavalat omaan pussiinsa pelaavat lävistäjät levittävät propagandaa lävistyspyssyistä vaikka tatuointikone olisi samankaltainen. minä huomautin että näitä ei voi verrata keskenään, sillä tatuointi ei ole lävistys eikä lävistäjä tatuoija enkä täten poikennut aiheesta.

• er.er
        Goebbels kirjoitti:

viestiketjun aihe oli että alettiin vertaamaan lävistyspyssyä ja tatuointikonetta ja sitä kuinka nämä kierot salakavalat omaan pussiinsa pelaavat lävistäjät levittävät propagandaa lävistyspyssyistä vaikka tatuointikone olisi samankaltainen. minä huomautin että näitä ei voi verrata keskenään, sillä tatuointi ei ole lävistys eikä lävistäjä tatuoija enkä täten poikennut aiheesta.

eihä ton näköstä androgyynii kukaan voi ottaa todesta.liekö ees tältä planeetalta.jutut ei ainakaa.käykää kattoo

• Jeputijee
        Wes kirjoitti:

En oikein usko, että liikkeet pahemmin hurskastelevat asialla. Paremminkin sivustaseuraajat ovat asioista taistelemassa. Kyllä lävistyksiä ja tatuointeja tekevät yritykset varmasti tekevät sen mitä tehtävissä on, hygienian kannalta. Hygieniataso on hyvin korkea, vaikkei sitä voikaan sanoa ihan steriiliksi.
        Pyssylävistyksissä varmaan on enemmän toivomisen varaa, mutta ilman sterilaattoreita päästäisiin samalle tasolle, mikäli halutaan.
        Varmaa tietoa minulla ei ole siitä, miten hyvin hygienia-asiat, aseptiikka on hoidettu pyssypaikoissa. Sama puhdistus sopii pyssylle, kuin tatuointikoneellekin, kun kumpaakaan ei voi autoklaaviin laittaa. Käytännössä tehokkaiden desinfiointiaineiden käyttö riittää. Pyssykorutkin ammutaan nykyisin omasta pakkauksestaan, joten pyssy ei pahemmin edes joudu suoraan kosketukseen ihon kanssa. Tosin steriileiksi niitä pakkauksiakaan ei voi väittää, mutta riittävän hygienisia kyllä.
        Eli puhutaan, mitä puhutaan, mutta todella vähän mitään tartuntoja tulee itse lävistystapahtuman/ tatuoinnin yhteydessä. Väittely on lähinnä teoreettista puolesta/vastaan juttua.

Kyllähän monet liikkeet hurskastelevat. Vilkaisu muutaman liikkeen sivuille paljastaa asianlaidan hyvin nopeasti. On myös "kombinaatio-liikkeitä" (tekevät lävistyksiä molemmilla menetelmillä). Hygieniasta senverran, että on liikkeitä jotka tosiaan hoitavat hygieniapuolen oikein hyvin. Toisaalta olen käynyt melkoisissa rotankoloissakin. Pyssypaikoissa hygieniapuoli on jokseenkin samansuuntainen: on hyvin hoidettuja ja myös kurjasti hoidettuja paikkoja. Lisättäköön vielä, että tatuointi-ja lävistysliikkeiden toimenpiteet ovat jotain ihan muuta kuin korvien peruslävistykset (arpitatuoinnit,punchaukset,...tiedät kyllä). On ihan oikein, että k.o. liikkeiltä vaaditaankin aivan eritasoista hygieniaa. Kyse on (aivan oikein Wes!) loppujen lopuksi siitä, että hygieniataso menetelmään suhteutettuna on riittävä. Sairaalan leikkaussalin hygieniatasoa ei kukaan vaatinekaan. Ja teoriat voidaan jättää teoreetikoille kun vaan asiat pysyvät rotissa. Jatkoja!

• Wes
        Goebbels kirjoitti:

Oli miten oli, mutta aihe oli nimenomaan hygienia.Hygienia, joka on tärkeä sekä tatuoinnissa, että lävistyksissä.
        Ei pyssykorujen lukot, mallit/materiaalit eikä niiden tekemät reiät/laatu. Niissä olisi varmasti aihetta moneenkin keskusteluun.
        Ja kuten kirjoitin, niin niistä kun avaat uuden keskustelun, niin kyllä vastauksia pitäisi tulla.
        Kirjoitat vaan mielipiteesi/väitteen ja perustelut, niin johan tulee vastinetta.

• Hohhoijaaaaaaaaaaaa

ja kudosnestettä pyyhitään rättiin koko ajan. Ja mitä sitten?
      Käytetäänkö se rätti uudestaan,vai?
      Älä jaksa vaahdota,on jo ymmärrätty,hyvä lävistyspyssyn jälleenmyyjä..

• Joka sana

Oot ihan oikeassa.Tästä kuvastakin käy mielenkiintoisia ilmi:
      http://www.uwasa.fi/yolehti/5-96/tatska.html
      Tuossa on kyllä steriiliys kaukana...konetta kun ei steriiliks saa.Näyttää vielä toi yskänsuojuskin puuttuvan,köh! Muista "näennäissuojauksista" nyt puhumattakaan,khihii!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5273
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe