kuntopyörä hankittu. perjantaina aloitin polkemisen joten tässä on nyt 3 päivää pyöräilty
15 minsaa päivässä (kuulemma alottelijoille pitää olla tuo aika) vaikuttaako noin lyhyt kesto mitenkään painoon?
kaloreita lähtee jotain 40, 15 minuutin aikana
ajan 5 minuutissa hieman yli kilsan..onko todella huono kunto vain..? ja ensimmäisellä teholla ajan.siinä luki että pitäisi pitää välipäiviä harjoituksista tyyliin jokatoinen päivä vapaata.miten monta minuuttia pitäisi päivässä treenata että rupee vaikuttamaan painoon?
antakaa vinkkejä =) ikää 20v ja nainen
Kuntopyörästä
10
2529
Vastaukset
- kaloreiden
kaloreiden kuluminen on yksikohtaista eikä sitä pystytä jollain kellolla ja laitteella mittaamaan. Toinen voi kuluttaa samassa ajassa kaloireita 2x enemmän - näyttävät mittarit mitä tahansa.
15 minuuttia ei ole laihdutuksen kannalta hyödyllistä. Mutta varsin järkevää nivelten kannalta ettet ala kerralla tuntia polkemaan pyörällä.- voidaan mitata
Modernit pyörät pystyvät kyllä mittaamaan paljon energiaa olet kuluttanut polkemiseen. Kalori on vain energiayksikkö muiden joukossa, joten sitäkin voidaan mitata.
- kuntopyöräilija
Omaan kuntopyörääni ainakin voi ohjelmoida käyttäjäprofiileja. Annetaan tiedot (sukupuoli, ikä ja paino), joihin laskennallinen energiankulutus sitten perustuu. Myös rasvaprosentti perustuu noihin tietoihin. Ja sykehän vaikuttaa myös.
Tietysti yksilöllisiä eroja on. Lihasmassa polttaa läskiä nopeammin energiaa. Sitä en tiedä, ett käyttääkö kuntopyörän laskenta jotenkin mitattua rasvaprosenttia hyväksi.
Jos nuo lukemat ei olisi lainkaan luotettavia, niin tuskin niitä kuntotesteissääkään käytettäisi hyväksi.
"...15 minuuttia ei ole laihdutuksen kannalta hyödyllistä..."
Kaikki liikunta on hyväksi, kestipä se 5 tai kymmenen minuuttia. Jos asut kerrostalossa on hyvä valita portaan hissin sijaan. Lyhyet matkat voi auton sijaan tehdä jalkaisin. Pienistä puroista syntyy joki. Tietysti maksimaaliseen hyötyyn päästään 30-90 minuutissa lajista riippuen, mutta lyhyetkin pätkät on tyhjää parempia.
- kuntakinte
itsekin hankin just pyörän. Mitään ohjeita mullakyllä ei ollut, mutta aloittelin kanssa 15 min./pv koska perse kipeytyi muuten. Mulla kului kyllä n. 100 Kcal vartin aikana, mutta se riippuu vastuksesta.
Ajattelin nostaa pikkuhiljaa 5 min. kerrallaan puoleen tuntiin jne. edetä kunnon mukaan. Tylsää hommaahan se on ja voihan pyöräilyn jakaa esim. kahteen osaan päivän aikana jos tympii kerralla polkea. Tehokkainta olisi tietty ajaa vähintään tunti n.120 sykkeellä.
Välipäiviä ja ahkeraa venyttelyä ei kannata unohtaa.- minäpävain
...pyöräily tuntuu tylsältä, niin kannatta laittaa pyörä telkan eteen ja polkea illalla kun tulee hyviä ohjelmia. Siinä vierähtää äkkiä puoli tuntia pyöräillessä ja salkkareita katsellessa. Mä olen jopa lukenut kirjaa samalla kun pyöräilen, vaikka asento ei kyllä taida silloin olla kaikkein paras. =) Joitakin varmaan kannustaa taas menevä musiikki. Ja kannattaa vaihdella vastusta, kuvitella että polkee välillä ylämäkiä, alamäkiä ja suoraa.
Kuntopyöräilystä tulee nopeasti tapa kun siihen tottuu. Se on hyvä myös huonolla säällä kun ei viitsi mennä pihalle jäätymään/kastumaan. Alkuun on varmasti hyvä aloittaa 15 minuutilla, perse on seuraavana päivänä kipeä, mutta ei enää sitä seuraavan päivän jälkeen. Kannattaa myös pitää välipäiviä.
Itse olen ajanut lähes päivittäin n. tunnin päivässä kuntopyörällä kahden ja puolen vuoden ajan, ja kunto on ainakin hyvä.
Eikä edes tarvitse pelätä kaatumista=) - laihduttaja,-,-
minäpävain kirjoitti:
...pyöräily tuntuu tylsältä, niin kannatta laittaa pyörä telkan eteen ja polkea illalla kun tulee hyviä ohjelmia. Siinä vierähtää äkkiä puoli tuntia pyöräillessä ja salkkareita katsellessa. Mä olen jopa lukenut kirjaa samalla kun pyöräilen, vaikka asento ei kyllä taida silloin olla kaikkein paras. =) Joitakin varmaan kannustaa taas menevä musiikki. Ja kannattaa vaihdella vastusta, kuvitella että polkee välillä ylämäkiä, alamäkiä ja suoraa.
Kuntopyöräilystä tulee nopeasti tapa kun siihen tottuu. Se on hyvä myös huonolla säällä kun ei viitsi mennä pihalle jäätymään/kastumaan. Alkuun on varmasti hyvä aloittaa 15 minuutilla, perse on seuraavana päivänä kipeä, mutta ei enää sitä seuraavan päivän jälkeen. Kannattaa myös pitää välipäiviä.
Itse olen ajanut lähes päivittäin n. tunnin päivässä kuntopyörällä kahden ja puolen vuoden ajan, ja kunto on ainakin hyvä.
Eikä edes tarvitse pelätä kaatumista=)Minulla on kuntopyörässä kunnollinen istuin sekä selkänoja.Olen tilannut sen hobby hallista joskus kymmenen vuotta sitten.Siinä poljetaan niinkuin vaakaasennossa,tekee hyvää vatsalihaksille ja reisille.
- YrjöJurri
Mulle lapset osti joululahjaksi tikitaalisen kuntöpyörän ja ajattelin ens alkuun polkaista 2-tuntia illassa ja nostaa myöhemmin 4-tuntiin ja lopettaa aamuyöllä. Kun alkaa kesällä Tour de France ajattelin vetäistä 6...12 tunnin pätkiä samoin kun hemmot siellä ympäriajossa tekevät....kaloreista en tiedän mutta paidassa on litra hikeä
- Hande
mites kun niissä kuntopyörissä on yleensä joku 100kilon paino rajóitus.. nii.. kestääkö ne 140 kilon painon.. onx kellään kokemuksia/tietoa
- laihduttaja,-,-
Minunkin pyörässä on painorajoitus,mutta minä painan paljon enemmän ja pyörä kyllä kestää sen,kauan olen jo polkenut sillä.
- Anonyymi
laihduttaja,-,- kirjoitti:
Minunkin pyörässä on painorajoitus,mutta minä painan paljon enemmän ja pyörä kyllä kestää sen,kauan olen jo polkenut sillä.
Pyörän ikä siinä vaan lyhenee.. mutta niitähän saa kaupasta uusia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854598- 1643552
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981967- 321799
- 461783
- 241763
- 571704
- 181611
- 191607