Mikä on tehokkain deorodantti mitä on saatavilla, apteekista ilmeisesti löytyy? Kärsin voimakkaasta hikoilusta, en juurikaan haise hieltä, mutta kainalot ovat jatkuvasti märät ja on epämukava olo. Olen kokeillut viikonloppuna triple dry- merkkistä antiperspiranttia apteekista, olen siis laittanut sitä aamulla suihkussa käynnin jälkeen mutta tuo ei ainakaan estänyt hikoulua vaikka tehokasta pitäisi vissiin ollakkin.. Apua kaivataan!!!
HIKOILUUN apua?
32
11749
Vastaukset
- Miiah*
Heippa!
Mulla oli sama ongelma joskus yläasteella kun olin murrosiäissä (olen nyt 22v). Apteekista suositeltiin minulle ABSOLUT TORR- nimistä ainetta. Pienen pieni pullo (n. 10e) ja sitä käytetään kerran pari viikossa kuiviin kainaloihin yön ajaksi. Aamulla pestään pois. Ensimmäisten parien kuukausien ajan kannattaa käyttää säännöllisesti ja vähitellen miten itse haluaa.
Aivan mielettömän huippu tuote. Hikoiluni loppui hetkessä. Käytän tuotetta edelleenkin aina silloin tällöin vaikka minulla ei enää mitään hikoiluongelmaa olekaan ollut vuosiin. Voisin ehkä lopettaa tuotteen käytön mutta en halua. Tiedän, että en koskaan hikoile tämän tuotteen ansiosta. Aion käyttää tuotetta varmasti vielä vuosikausia aina silloin tällöin. Kesällä huippuhyvä (käytän silloin ehkä kerran kahdessa viikossa). Aurinko paistaa ja on kuuma ja tiukkoja paitoja, mutta ei hikoilua. Ja joskus kun tiedän, että olen lähdössä baariin tanssimaan, tai on muita juhlia tiedossa, laitan tuotetta pari päivää ennen. Ei hikoilua edes tanssiessa :)
Kainaloni eivät ole olleet märät enää yläasteen jälkeen.
Kannattaa kokeilla. Saat siitä elinaikaisen ystävän.- alkup kirjoittaja
Siis aamulla pestään pois? Laitetaanko sitten aamulla jotain deorodanttia vielä vai onko se teho edelleen tallella eli ei tarvitse lisätä mitään? Ja pitääkö illalla pestä kainalot ennenkun laitan sitä vai kuinka se toimii? Itse siis et joudu käyttää tuota tai mitään muutakaan deoa kuin silloin tällöin? Tyhmiä kysymyksiä mutta tuote on vieras. Olen todeellllaa kiitollinen avusta. :)
- tatti
alkup kirjoittaja kirjoitti:
Siis aamulla pestään pois? Laitetaanko sitten aamulla jotain deorodanttia vielä vai onko se teho edelleen tallella eli ei tarvitse lisätä mitään? Ja pitääkö illalla pestä kainalot ennenkun laitan sitä vai kuinka se toimii? Itse siis et joudu käyttää tuota tai mitään muutakaan deoa kuin silloin tällöin? Tyhmiä kysymyksiä mutta tuote on vieras. Olen todeellllaa kiitollinen avusta. :)
triplen ja absolutin ohjeissa sanotaan että laitetaan illalla pestyihin kainaloihin.
Aamulla pois pesu ja muuta ei tarvi.
Se pitää panna illalla kun yöllä hikoaa vähemmän niin ehtii vaikuttaa.
Mulle tehosi ennen triple ja nyt absolut.Lueppas ohjeet hyvin siitä paperista. - hiekkis
Mulla on aivan sama ongelma, HIKOILU!! Ja vaikka uskomattomalta tuntuu, se on talvella pahimmillaan. Kun on kylmä, niin silti on kauhea hiki. Onko muuten kohtalotovereita?
No mutta asiaan... Itselleni suositeltiin absolut torria ja kun kokeilin ensimmäisellä kertaa, se tehosi loistavasti. Kesti kuukauden ennen kuin urheilussakaan tuli kainalohiki. Mutta aineen käyttö oli todella tuskallista. Kun illalla nukkumaan mennessä laittoi sitä kainaloihin, niin viiden minuutin kuluttua alkoi kirvelemään ja pistelemään todella paljon. Tuntui kuin joku olisi hakannut tatuointia kainaloon. Siinä sitten itku silmässä makasin sängyllä ja toivoin että nukahtaisin. Muutamat tuttuni ovat myös kokeilleet ko. ainetta ja toisilla kaikki on sujunut todella hyvin, toisilla taas pistellyt samalla lailla kuin minulla.
Ohjeista vielä sen verran kun niissä sanotaan että laitetaan kuiviin kainaloihin. Ihminen jolla on hiki-ongelma, ei ole kuivia kainaloita. Itselläni ainakin suihkunkin jälkeen on jälkituikku ja siitä se sitten taas alkaa...!!
Mutta kokeile ihmeessä tuotetta, sillä mikäli joutuu sen kivun ja tuskan kestämään, niin on se sen väärtti!!! Kerro muuten sitten että miten kävi kun olet kokeillut....!!! - Nimetön
Anteeksi että vastaaminen on kestänyt. Siis kyllä, niinkuin aiemmatkin kirjoittajat ovat kertonet, että tuote "töpötellään" suihkun jälkeen kuiviin kainaloihin. Älä siis heti suihkun jälkeen kuivaamisen yhteydessä laita, koska kainalot ovat silloin vielä nihkeät. Odota vaikka tunti. Ja kun/jos kärsit oikein kovasta hikoilusta niin yritä vaikka papereilla saada kainalosi kuivaksi, niin että voit laittaa tuotteen. Sillä jos kainalosi ovat hiukankin märät, alkaa armoton kirvely (niinkuin joku jo mainitsikin). Itse olen myös kokenut tuon kirvelyn ja se on aivan kamalaa.
Sen takia tuote kannattaa laittaa yöksi, koska sen jälkeen kainalot haisee aika pahalle, niin yöllä sitä ei niin pääse kukaan haistamaan heh. Ja kun aamulla peset sen pois niin laitat normaalisti deodoranttia mitä olet aikaisemminkin käyttänyt. Tuote on niin tehokas, että sen pitäisi pitää hikoilu poissa ainakin sen viikon. Ja sitten taas viikon päästä suoritat uudelleen saman operaation. Itse en enää hikoile niin en voi varmaksi sanoa kuinka kauan se pitää hikoilun poissa.
Minä siis käytän ihan normaaleja kaupan deodorantteja päivittäin mutta aina silloin tällöin (tällä hetkellä ehkä noin kerran/kaksi kuukaudessa) laitan tätä Absolut Torria. Sen takia käytän noin harvoin, koska en hikoile enää ollenkaan. Käytän tuotetta kuitenkin sen takia, kun se on niin huippu ja tiedän etten koskaan hikoile missään tilantessa kun käytän tätä aina joskus.
Miiah* - Nimetön
Unohdin sanoa, että älä missään nimessä laita tuotetta silloin, kun olet samana päivänä/iltana ajanut kainalokarvasi!!! (toivottavasti et ole vielä ehtinyt niin kokeilemaan). Kutina on silloin aivan mieletön. Itse joskus en tajunnut että olin just ajanut kainalokarvat, kun laitoin tuotetta. Sitten makasin kädet ylhäällä ja teki mieli raapia kun kutitti niin pirusti. Ja kainalot oli ainakin viisi päivä kirkkaan punaiset :) Onneksi silloin ei ollut tiedossa mitään juhlia, että olisi pitänyt olla hihaton paita päällä :)
Eli laita tuotetta mieluummin silloin, kun sinulla on kainalokarvoja. Aja kainalosi sitten seuraavana päivänä vaikka. Eihän siitä kutinasta ja kirvelystä mitään haittaa ole, mutta se ei vain ole yhtään miellyttävää.
Kerro miten kävi kun kokeilit tuotetta :)
Miiah* - tyttis
hiekkis kirjoitti:
Mulla on aivan sama ongelma, HIKOILU!! Ja vaikka uskomattomalta tuntuu, se on talvella pahimmillaan. Kun on kylmä, niin silti on kauhea hiki. Onko muuten kohtalotovereita?
No mutta asiaan... Itselleni suositeltiin absolut torria ja kun kokeilin ensimmäisellä kertaa, se tehosi loistavasti. Kesti kuukauden ennen kuin urheilussakaan tuli kainalohiki. Mutta aineen käyttö oli todella tuskallista. Kun illalla nukkumaan mennessä laittoi sitä kainaloihin, niin viiden minuutin kuluttua alkoi kirvelemään ja pistelemään todella paljon. Tuntui kuin joku olisi hakannut tatuointia kainaloon. Siinä sitten itku silmässä makasin sängyllä ja toivoin että nukahtaisin. Muutamat tuttuni ovat myös kokeilleet ko. ainetta ja toisilla kaikki on sujunut todella hyvin, toisilla taas pistellyt samalla lailla kuin minulla.
Ohjeista vielä sen verran kun niissä sanotaan että laitetaan kuiviin kainaloihin. Ihminen jolla on hiki-ongelma, ei ole kuivia kainaloita. Itselläni ainakin suihkunkin jälkeen on jälkituikku ja siitä se sitten taas alkaa...!!
Mutta kokeile ihmeessä tuotetta, sillä mikäli joutuu sen kivun ja tuskan kestämään, niin on se sen väärtti!!! Kerro muuten sitten että miten kävi kun olet kokeillut....!!!mulla on kans ongelmana hikoilu ja olen kokeillu melkein kaikki konstit triple try:stä absolut torr:iin. Tähän asti paras keino ehkäistä hikoilua on ollut absolut torr. Kannattaa kuivata kainalot föörillä ennen laittoa ja laiton jälkeen jolloin ei kutita laheskään niin paljon. kannattaa testata!!
- e||q
tyttis kirjoitti:
mulla on kans ongelmana hikoilu ja olen kokeillu melkein kaikki konstit triple try:stä absolut torr:iin. Tähän asti paras keino ehkäistä hikoilua on ollut absolut torr. Kannattaa kuivata kainalot föörillä ennen laittoa ja laiton jälkeen jolloin ei kutita laheskään niin paljon. kannattaa testata!!
Hei vaan. Vaikka tämän viestin kirjoittamisesta onkin jo 2 vuotta aikaa tietääkö joku, että onko Abslut torria vielä apteekeissa?
- Hikoileva. :-(
Moi. Olen 12-vuotias tyttö ja kärsin hikoilusta. Käyn illalla suihkussa ja aamulla laitan Deodoranttia.
Koulussa kainaloni kuitenkin tulevat märiksi ja paidassani on kainaloiden kohdalla ikävän näköiset ja tuntuiset läikät. Muutama päivä sitten kaverinikin huomauttivat siitä ja valehteli heille, että se johtuu suihkutettavasta Deodorantista. Minua hävetti kauheasti. Käytän uutta Nivea Double 24h Deodoranttia. Se ei näköjään oikein tehoa minuun. Voisiko joku auttaa, löytyykö jotain apteekista saatavia kapseleita/jotain, mitä 12-vuotiaskin voisi ottaa? - notski
Hikoileva. :-( kirjoitti:
Moi. Olen 12-vuotias tyttö ja kärsin hikoilusta. Käyn illalla suihkussa ja aamulla laitan Deodoranttia.
Koulussa kainaloni kuitenkin tulevat märiksi ja paidassani on kainaloiden kohdalla ikävän näköiset ja tuntuiset läikät. Muutama päivä sitten kaverinikin huomauttivat siitä ja valehteli heille, että se johtuu suihkutettavasta Deodorantista. Minua hävetti kauheasti. Käytän uutta Nivea Double 24h Deodoranttia. Se ei näköjään oikein tehoa minuun. Voisiko joku auttaa, löytyykö jotain apteekista saatavia kapseleita/jotain, mitä 12-vuotiaskin voisi ottaa?Kannattaa rohkeasti käydä apteekissa, kertoa heille ongelmasi ja kysyä vaikka tuosta absolut torrista, sielä he varmasti osaavat neuvoa sinulle parhaimman avun :)
- Hikoileva
notski kirjoitti:
Kannattaa rohkeasti käydä apteekissa, kertoa heille ongelmasi ja kysyä vaikka tuosta absolut torrista, sielä he varmasti osaavat neuvoa sinulle parhaimman avun :)
Kiitokset vastauksestasi. Taidampa heti huomenna mennä kyselemään kyseisen tuotteen perään, kiitos avustasi.
- RapaRipa2
Hikoileva kirjoitti:
Kiitokset vastauksestasi. Taidampa heti huomenna mennä kyselemään kyseisen tuotteen perään, kiitos avustasi.
Entäs sitten, jos hikoilu ei rajoitu kainaloihin?
Itselläni tulee hikeä tasaisesti koko kehon pinta-alalta ja paljon tuleekin!
Hiukset pitää pestä päivittäin, koska ne on yön nukkumisen jälkeen litimärät hiestä ja niin on koko muukin kroppa. - että näin
RapaRipa2 kirjoitti:
Entäs sitten, jos hikoilu ei rajoitu kainaloihin?
Itselläni tulee hikeä tasaisesti koko kehon pinta-alalta ja paljon tuleekin!
Hiukset pitää pestä päivittäin, koska ne on yön nukkumisen jälkeen litimärät hiestä ja niin on koko muukin kroppa.jos koko keho hikoaa tuohon malliin, niin kyse on joko liikunnan puutteesta tai sairaudesta. Veikkaisin ensimmäistä. Itselläni loppui mahdoton hikoilu, kun rupesin käymään salilla/ohjatuissa jumpissa väh. 3 kertaa viikossa, siis todellista hikijumppaa niin että hiki valuu!! Ja kainaloihin sitten tuota torria tai trippleä jos vielä muutaman viikon jumpan jälkeen tuntuu, että kainalot silti hikoaa.
- pikku kysymys...
että näin kirjoitti:
jos koko keho hikoaa tuohon malliin, niin kyse on joko liikunnan puutteesta tai sairaudesta. Veikkaisin ensimmäistä. Itselläni loppui mahdoton hikoilu, kun rupesin käymään salilla/ohjatuissa jumpissa väh. 3 kertaa viikossa, siis todellista hikijumppaa niin että hiki valuu!! Ja kainaloihin sitten tuota torria tai trippleä jos vielä muutaman viikon jumpan jälkeen tuntuu, että kainalot silti hikoaa.
Kun aamulla on pessyt absolut torrin pois niin saako sen kälkeen laittaa vielä tavallista dödöä???
- nimm.
pikku kysymys... kirjoitti:
Kun aamulla on pessyt absolut torrin pois niin saako sen kälkeen laittaa vielä tavallista dödöä???
saa laittaa.
- toiveikas...
nimm. kirjoitti:
saa laittaa.
moi! olen 15 vuotias ja kärsin myös liikahikoilusta:( olen näitä keskusteluja lukenut ja absolut torr on kyllä ainakin lukemani perusteella auttanut, joten sitä ajattelin kokeilla. onko kenelläkään tietoa mitä mahtaa nykyään maksaa???
- hemssi
toiveikas... kirjoitti:
moi! olen 15 vuotias ja kärsin myös liikahikoilusta:( olen näitä keskusteluja lukenut ja absolut torr on kyllä ainakin lukemani perusteella auttanut, joten sitä ajattelin kokeilla. onko kenelläkään tietoa mitä mahtaa nykyään maksaa???
Toiveikas: Tuo Absolut Torr maksaa nykyäänkin apteekissa n. 10-15e, ja siitä pullosta kyllä riittää pitkäksi aikaa. Itse olen tuota tuotetta käyttänyt myös paljon, varsinkin kainaloihin ja jalkoihin. Tepsii todella hyvin! Jaloissa vähän pitempijaksoinen hoito tosin kuin kainaloissa, mutta kuitenkin. Eipä haise kengät enää niin pahalta, jos tarvii kesäkuumalla käyttää muitakin kuin avokkaita (:
- emily : )
Kyselen vielä että onko tuon absolut torrin purkki tommonen vihree : ) täälläkin semmonen hikoileva
- susnannnnaa
tais olla, käytin itekki joku 5 vuotta sitten sitä, ja muuten tehoaa!
- nelluka
Tiiättekö myydäänkö vielä apteekeissa?
- susnannnnaa
myydään, kävin vasta kattomassa viikko sit :)
- jonsuh : )
susnannnnaa kirjoitti:
myydään, kävin vasta kattomassa viikko sit :)
Teillä suurimmalla osalla kuulostaa siltä että toi absolut torr on toiminu mut ostin ton putellin ja laitoin ohjeiden mukaan illalla. Aamulla ei ollut vielä märät kainalot mutta kun lukioon menin kainalot kostu (onneks oli musta paita). Joten onks teijjän pitäny laittaa tota tuotetta 2 eri iltana et on alkanu toimii ja voiko sitä ees laittaa niin useasti? Ja onko joku jolla toi ei oo toiminu? Ja vielä et kun siinä on aluksi se musta korkki niin sen jälkeen siinä varmaankin pidetään sitä valkosta ja sit sitä "tyynyä"? Toivottavasti joku osaa auttaa : ) kiitos jo etukäteen : )
- torrrrrrrr
jonsuh : ) kirjoitti:
Teillä suurimmalla osalla kuulostaa siltä että toi absolut torr on toiminu mut ostin ton putellin ja laitoin ohjeiden mukaan illalla. Aamulla ei ollut vielä märät kainalot mutta kun lukioon menin kainalot kostu (onneks oli musta paita). Joten onks teijjän pitäny laittaa tota tuotetta 2 eri iltana et on alkanu toimii ja voiko sitä ees laittaa niin useasti? Ja onko joku jolla toi ei oo toiminu? Ja vielä et kun siinä on aluksi se musta korkki niin sen jälkeen siinä varmaankin pidetään sitä valkosta ja sit sitä "tyynyä"? Toivottavasti joku osaa auttaa : ) kiitos jo etukäteen : )
- ei mukavaa
Mulla ei oo auttanut nuo apteekin purkit, eikä botox. myöskään laserleikkaus ei auttanut, lääkäri sanoi että pari kertaa voi joutua sen tekemään, nyt se on tehty kolme kertaa eikä apua. Ehkä väheni hieman mutta ei edes huomattavasti. Laserista maksoin lähes 2000e. Olen alle 30v nuori nainen ja tämä vaiva tuntuu pilaavan elämän. Sen olen huomannut että tupakointi ja kahvin juonti pahentavat aikalailla hikoilua, joten koitan niitä vältellä.. Paita kastuu ja se nolottaa.. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille :)
- n 24
Onko tämä kokeilemasi laserleikkaus "SMARTLIPO - LIIKAHIKOILUN HOITO LASERILLA" jota ainakin cityklinikalla Hki:ssä tehdään?
Itse laitoin jo kyselyä aiheen tiimoilta (http://keskustelu.suomi24.fi/node/9819541) juuri ko. toimenpiteestä johon olen menossa reilu 3vko kuluttua.
Itselleni ei apteekin antiperspiranteista ole ollut mitään apua, ajattelin josko nyt kun tämä toimenpide vaikutti lupaavalta. Olen jo tottunu katselemaan kaupoissa vain mustia paitoja, joista hiki näkyy vähiten...
Olen optimistinen, josko sitä uskaltaisi kohta pukeutua väreihinkin. Onhan tuo kallis kokeilulysti: 1790€ toimenpiteellä hintaa paikassa jonne itse olen menossa, mutta jos tuo toimii niin on sen arvoista. Vaikutus itsetuntoon ja sosiaaliseen elämään olisi huomattava, jos ei kärsisi koko ajan märistä kainaloista ja hien hajusta.
Eipä tosin olisi ollut tiedossa moista mahdollisuutta edes, jos en olisi lukenut toisen kohtalotoverin kokemuksesta lääkärilehden artikkelissa.
- Emppu^
Hei!
Oon 13- vuotias tyttö ja koulussa kainalot kostuvat ja niihin tulee isoja hikilänttjeä.Varsinkin, jos on kireä paita päällä. Niin auttaako ABSOLUT TORR- aine? Ja kuika usein sitä pitää siis laittaa, että se alkaa "toimimaan"? Moni on sanonut sen kirveltävän.Onks se totta? - entäpä aluksi
Kannattaako heti ostaa kaikkein voimakkaimpia tuotteita? Ehkä kannattaa kokeilla ensin antiperspiranttia. (tämä ei ole tarkoitettu vihjeeksi niille, jotka ovat jo kokeilleet sellaista) Deodorantilla ja antiperspirantilla on eronsa. Apteekeissa myydään myös laimeampia antiperspirantteja.
- h1k1
Älkää hyvät ihmiset estäkö hikoilua, ellette halua rintasyöpää.
Parantakaa ruokavaliotanne ja vähentäkää myrkkyjä niin elinympäristöstänne kuin ruoastannekin, niin hikoilu voi vähentyä. Hien mukana elimistö yrittää poistaa myrkkyjä, mm suolaa, ja jos se estetään, seuraukset voivat olla vakavat. - Tulvivat kainalot
Täälläkin jo useempi vuosi kärsitty märistä kainaloista. Ajattelin sen ensin olevan jotain murrosiän juttuja ja menevän itsestään ohi, mut tuntuu menevän vaan pahempaan suuntaan, murkkuiät kuitenkin koettu jo aikoja sitten. Oli sit tiukka tai löysempi paita niin aina on kainalon alue läpimärkä. Kaiken lisäksi vielä haiseekin järkyttävältä ja muutamiin paitoihin oikein pinttynyt se hien löyhkä!
Tosi kiusallista, varsinkin jos muiden seurassa joudut esim. nostamaan käsiä niin kamala hikipöllähdys tulee ympärille. Ei auta mitkään dödöt tai perspirantit eikä hajusteet peittämään tuota ikävää hajua. Ihanaa että täällä on kohtalotovereita näinkin monta. Tuntuu ettei lähipiireissä ainakaan oo kellään tämmösiä ongelmia, ihmiset tuntuu lähinnä ajattelevan etten jaksa painua suihkuun ja että oon vaan tosi epähygieninen.
Muutama vuosi sitten jo luin tosta absolut torrista, mitä täälläkin on suositeltu ja oli tarkoitus pistää kokeiluun, mutta se sitten vähän unohtu. Vois tosissaan alkaa harkita jotain äkäsempiä aineita. :( - Ongelmallinen
Tästä on tosi kauan, mutta onko kellään mitään muita vinkkejä kuin absolut torr tai tripe try ? Itse käytin ja ei tehonnut kumpikaan. Olen 16 vuotias tyttö ja nyt neljä vuotta kärsinyt aivan hirveästä hikoiluongelmasta. Inhottavaa kun ei voi käyttää kivoja paitoja mitä muut käyttää ja aina kommentoidaan kun vaan mustaa aina päällä.
- milla4
Moi, triple dry roll on auttanut minua liikahikoilussani. Ostan sen normaalin sinikorkkisen triplen, käytän sitä huom todella runsaasti noin viiden päivän ajan jonka jälkeen noin kolme kertaa vikossa. Illalla ennen nukkumaan menoa oikeasti kunnon ravistus purkkiin ja kainaloihin paksu märkä kerros. On auttanut ja helpottanut elämääni paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669