Suku tärkeä

Sukurakas

Minusta suku ja perhe ovat tosi tärkeitä.
Sisarussarjamme pitää paljon yhteyttä ja on hyvä, että näin jo yli nelikymppisenä on paljon sisaruksia.
Sukujuhlissa on myös kiva käydä, näkee sellaisia serkkuja ja pikkuserkkuja, joita ei muuten tapaisi.
Ei kaikki sukulaiset tarvitse ystäviä olla, mutta kyllä meidän suvussa tavataan mielellään ja yhteiset juhlat kokoavat mukavasti porukkaa.

13

3848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blondi-72hki

      muuta sukua en näe koska he asuvat niin kaukana mutta sisarusteni kanssa olen todella läheinen samoin isäni kanssa johon olen tutustunut uudestaan monen vuoden tauon jälkeen.. Mieheni suvusta rakkaimmat ovat hänen isänsä äiti ja isänsä veli,appi oli rakas kun hän vielä' eli.

    • Terapeutti

      Niinpä niin. Suku on parhaimmillan suuri voimavara, muuta voi se myös olla melkoinen rasite ja ahdistuksen aihe. Riippuu niin millaiset sukulaiset sattuu saamaan. Sanotaanhan nimittäin niinkin, että "sisarukset saamme sattumalta, ystävät valitsemme." Mielestäni ihmisellä itsellään on oikeus valita, kuinka paljon oman sukunsa kanssa haluaa olla tekemisissä. On väärin ajatella, että pelkästään veri velvottaisi kanssakäymiseen, jos se itselle tuntuu olevan lähinnä tuskaa. Ihmisellä on oikeus ympäröidä itsensä ihmisillä, jotka saavat hänet tuntemaan itsensä hyväksi. Onni ja autuus, jos omat sukulaiset saavat parhaat puolet esiin, ja sukujuhlat ovat suurin riemunaihe. Haluan kuitenkin tuoda esille, että kolikolla on tämä kääntöpuolikin.

      Sanoisin niin, että perhe/suku on samalla kertaa sekä paras etä pahin. Siinäpä sitä riittää haastetta elämän ajaksi...

      • Sepe

        On se elämä liian lyhyt siihen pahimpaan. Pidetään huoli ettei itse olla niitä pahiksia.


      • rajat kaikella
        Sepe kirjoitti:

        On se elämä liian lyhyt siihen pahimpaan. Pidetään huoli ettei itse olla niitä pahiksia.

        itse tavata alkoholisoitunutta siskoani sillä hän on loukannut minua enempi kun kukaan muu koskaan.Miksi minun pitäs kestää tällästä vaikka hän vetoaa juuri tuohon:verenperintöön!

        Mitä vähempi hänestä kuulen sitä parempaa elämäni on.Alkoholi on pilannut hänen ajattelutapaansa ja hänestä kaikki jotka ei ole samaa mieltä hänen kanssaa on:idiootteja!

        En jaksa kuunnella sillä kielenkäyttö on törkeää ja hän ei kunnioita kenenkään sukulaisen yksityisyyttä.

        Välit on poikki ja pysyy!


      • lonkka

        Ohan se turvallista sulkea kaikki, ja juosta maailmalle karkuun.


    • rthfrthrfth

      Ainakin suku on kauhea risti ihmiselle.

    • blackmagictiger

      NO JAA.NO JOO.ENPÄ TIEDÄ MUTTA KYLLÄ EHKÄ HEI NEKIN KAVERIT ON TUTTUJA JOITA SÄ TUNNET JO ENNESTÄÄN

    • Ei Sukurakas!

      Loppujen lopuks sitä paremmin sukulaisten kanssa tulee toimeen, mitä vähemmän niitä tapailee ja on yhteydessä.

      • Parhaat ystävät

        jeesaavat, jos tarvii ja päinvastoin.


    • mutta ei niin

      tärkeitä että tarttis sietää selän takana panettelua. Niitäkin sukulaisia löytyy jotka eivät osaa muuta kuin mustamaalata sukulaisiaan aina kun joku ei ole paikalla. Pahimpia ovat ne jotka pitävät itseään niin täydellisinä etteivät edes tajua muiden huomaavan että kyse vain heikosta itsetunnosta. Yhdelle kun kerrot privaatisti niin jo toinen on sitä asiaa kyselemäs. Itse en moiseen ryhdy, on sen verran kunnioitus itseään kohtaan ettei ALENNU samaan.

    • viiru

      olkaa onnellisia joilla on hyvin suvun kanssa.
      mulla ei ole

      • mulla

        En ole suvun kanssa missään tekemisissä, eipähän tartte kenenkään kanssa riidellä.


    • Taidat olla nainen..?!? Naisen tukiverkko koostuu äidistä, suvusta ja poliisista..! Kun ei omat kyvyt riitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe