Voiko olla mahdollista, että poistettaessa hammaskiveä ultraäänilaitteella, samalla voi "hioa" hammasta? Tarkoitan, että jos väleistä otetaan koneella, niin hampaan pintaa voi lähteä mukana ja hammasväliin tulee väljyyttä.
Hammaskiven poisto
4
1347
Vastaukset
- hoitajalta
Ei voi.Kiille on lujaa tekoa.
Jos on paljon hammaskiveä niin se voi lähteä "kokkareina"- vielä kysymys
..mutta jos kokematon hammaslääkäri vain surruttaa laitetta paikallaan, niin onko mahdollista että kiille vaurioituu ja hammas ohenee, "kuluu"?
- Mahdollista
vielä kysymys kirjoitti:
..mutta jos kokematon hammaslääkäri vain surruttaa laitetta paikallaan, niin onko mahdollista että kiille vaurioituu ja hammas ohenee, "kuluu"?
Ei ole mahdollista,että kiille kuluu ultraääntä käytettäessä.Kiille on ihmisen elimistön kovin kudos ja siihe tehoaa vain timantti pora,jonka kierrokset ovat tuhansia.Esim.ruusupora on paljon hitaampi,koska hampaan ydin on pehmeämpää kuin kiille.
Ultraääni on mekaanista aaltoliikettä eli akustista värähtelyä ja tämän värähtelyn myötä hammaskivi hajoaa ja irtoaa.Laite pitää kovaa ääntä ja vettä laitteesta tulee paljon, koska on tärkeää jäähdyttää hammasta,ettei se kuumene. - vahingoitu
Mahdollista kirjoitti:
Ei ole mahdollista,että kiille kuluu ultraääntä käytettäessä.Kiille on ihmisen elimistön kovin kudos ja siihe tehoaa vain timantti pora,jonka kierrokset ovat tuhansia.Esim.ruusupora on paljon hitaampi,koska hampaan ydin on pehmeämpää kuin kiille.
Ultraääni on mekaanista aaltoliikettä eli akustista värähtelyä ja tämän värähtelyn myötä hammaskivi hajoaa ja irtoaa.Laite pitää kovaa ääntä ja vettä laitteesta tulee paljon, koska on tärkeää jäähdyttää hammasta,ettei se kuumene.siihen ei ultraäänilaite pysty. Mutta ikenen alla ei olekaan kiillettä, vaan pehmeämpi juurisementti. Ultraäänilaite on kuitenkin jopa hellävaraisempi kuin käsi-instrumentti. Koska tarkoituksena on myös silottaa juurenpinta (pitkälle edenneessä tulehduksessa), periaateessa juurenpinnasta hieman lähtee. Tämä tulee yleensä esiin vasta, kun hampaita on tällä tavoin hoidettu toistakymmentä vuotta. Eikä sille ole vaihtehtoja - muuten hammas irtoaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348