Uusi kumppani katsottu valmiiksi

Mies päälle kolmenkympin

Kuinka moni mies/nainen uskaltaa tunnustaa että uusi kumppani on tullut jo katsottua ikään kuin valmiiksi jos suhde päättyy ?

En siis tarkoita sitä että olisi kyse jostain pettämisestä, vaan sitä että esim kaveri piirissä on joku hyvinkin potentiaalinen vaihtoehto jota voisi "lämmitellä" seuraavaksi kumppaniksi mikäli nykyinen suhde alkaa rakoilemaan. Olen jutellut asiasta omien niin mies kuin naispuolistenkin kavereiden kanssa ja olen huomannut että varsinkin naisilla on useinkin katsottuna jo valmiiksi uusi ehdokas.

14

2404

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli harkinnut löytää sen ex

ennen mun ex sanoit suhde irti mun kaa. paskuri! (eli mun ex)

• ?????????

Mitä tossa luki?

• yksi vainen

Tuntuisi aika hurjalle! Periaatteeni on se, että jos tulisi ero tms., niin en todellakaan haluaisi ketään nykyistä tuttua rinnalleni! Silloin pitäisi etsiä aivan uusi elämä ja jättää vanha taakse. Tottahan vanhat ystävät jäävät, mutta vain ystävinä. (Ja tosiasiassa heistäkin karsiutuisi osa pois, valitettavasti. Syitä tähän on monia.)

Eli ei ole katsottuna. Olen sitten se naispuolinen ja vastaan rehellisesti, koska on tuohon tullut joskus uhrattua ajatuksia.

• surullinen kulkija

Mun entinen miesystävä oli etsinyt uuden naisen valmiiksi ennen kuin uskalsi jättää minut. Muuten hän olisi roikkunut kanssani niin kauan että uusi ehdokas löytyy.

Tuntui tosi ikävälle saada tietää tämä ja mies sen jopa itse kertoi.

• = (

Tismalleen sama tilanne mulla.

=(

• mie vain

no ei sillä ettäkö oma suhde menisi tällä hetkellä huonosti, mutta suht epävarmasti kuitenkin. Kyllähän minä silmiäni auki pidän, mutten varsinaisesti mittaillen potentiaalia seuraavaksi äijäksi.

• Mies päälle kolmenkympin

Kerronpa tässä mistä moinen tuli mieleeni. Olen jo jonkin aikaa ihmettellyt sitä että miten on mahdollista että jotkut ihmiset, minä esimerkiksi, ei oikein löydä suhdetta millään, ja sitten toiset tyypit tuntuvat "löytävän" uuden kumppanin heti kun vanha suhde loppuu. Tämä jälkimmäinen ryhmä ei juurikaan vietä elämäänsä sinkkuna. No suhteiden välillä saattaa olla aikaa "jopa" kuukauden verran tai jotain sinne päin. Minulla on myös eräs hyvä naisystävä jonka kanssa keskustellaan kaikista asioista hyvin avoimesti ja hänkin kuuluu tähän ryhmään joka ei sinkkuna juurikan aikaa vietä. Kerran sitten kysyin häneltä että mistä sä löydät uuden miehen aina noin nopeasti, ettei tarvi sinkkuna olla. Hän myönsi, tosin puolivahingossa että uusi mies pitää olla AINA katseltuna valmiiksi ennen kuin laitetaan vanha suhde poikki. Tällä tavalla kuulemma varmistetaan säännöllinen seksi elämä. Kun pohdin tätä asiaa niin huomasin että toden totta, jotkut ihmiset ei juurikaan ole sinkkuelämää viettäneet vaan aina on uusi heti valmiina.

• onnellinen

Olin monia vuosia avopuolisoni kanssa, kunnes siten minä lopetin suhteen (syynä ei ollut pettäminen tms.).

Siitä kun erottiin, niin meni reilu kuukausi kun tapasin nykyisen avokkini. Se oli ihan vaan hyvää tuuria. En tuntenut/tiennyt koko ihmistä silloin kun olin ex:n kanssa.

Näinkin voi olla =)

• silmät auki...

Mun mielestä se on ihan luonnollista katsella ihmisiä seurustelusuhteen aikana. Ystäviin voi helpostikin ihastua, vaikkei kyse olisikaan varsinaisesti varavaihtoehdon löytämisestä. Itse ainakin tietäisin, jos nykyinen suhteeni kariutuisi, kenen kanssa suruajan jälkeen alkaisin aktiivisesti pitämään yhteyttä. Eikä kyse ole mielestäni lainkaan henkisestä pettämisestä. Eihän tälle mitään voi, eikä kyse kuitenkaan ole ihastumisesta. Se on vain ihmisluonto... Uskoisin, että kaikilla, jolla vain tuttavapiirissä on potentiaalisia kumppaniehdokkaita, on olemassa tällainen varavaihtoehto, jonka kanssa ainakin alitajuisesti flirttaillaan ja tunnetaan enemmän yhteyttä kuin muiden kavereiden kanssa.

• = (

...alitajuisesti flirttaillaan...ei kyllä sovi ainakaan mulle. Sori vaan. Eli eipä yleistetä.

=(

• dwea

..en edes pidä vaihtoehtona sitä että tämä suhde päättyisi, niin en katsele varalle ketään.

Mutta noin niinkun teoreettisesti katsottuna, en kyllä tekisi sitä silloinkaan jos olis asiat menossa päin honkia - paitsi ehkä jos en välittäisi kumppanistani paljoakaan.

• kuolleet

Itse olen ollut aviossa yli 20 vuotta, ja kun mieheni jäi kiinni pitkästä suhteesta 10 vuotta sitten niin pakkasin tenavat ja läksin, mies sai kuitenkin puhuttua meidät takaisin, ja sitä olen katunut nyt seuraavat kymmenen vuotta, tuli lisää naisia tosin "vain" lyhyitä suhteita mutta kuitenkin. Se ei riittänyt, nyt kun äijä ei enää juokse muiden perässä niin elämään on astunut alkoholi ja mustasukkaisuus ja kännissä tapahtuva akan haukkuminen.
        Tämä kaikki on tappanut tunteeni niin tehokkaasti että salaa mielessäni suunnittelen muuttoa yksin (lapset jo isoja) ja kieltämättä olen alkanut tarkastella ympäristöstäni uusia mielenkiintoisia miestuttavuuksia, mielestäni se on ok, koska monellekkin ero on rankka juttu, kuin myös minulle kaikesta huolimatta, se auttaa jaksamaan kun on se jota helliä ja ajtella lämmöllä.

• Ellimelli

Kaksi päättyyttä seurustelusuhdetta takana, ikää 22. Kertaakaan en valmiiksi ole ketään etukäteen katsonut, koska sellaisia ihmisiä, joiden kanssa synkkaisi mahdollisimman monella tasolla, pitää kaivella kissojen ja koirien kanssa kivenkoloista. Mikään tuttavapiirin kivannäköinen jannu ei kelpaa.

Ai miksi? Se loppuelämän suhde on aina ollut kiikarissa, eikä seksielämän ylläpitäminen vaadi seurustelua kenen kanssa tahansa. Vanhat panot on voinut ottaa uusiokäyttöön, mikäli ovat sattuneet olemaan vapaina. Ja parempi niinkin, mieluummin tuttua kuin jotain vierasta, jota ei yhtään tunne ja silti saa olla ihan rauhassa ja etsiskellä ajan kanssa sitä, jonka kanssa kaikki pelaisi niin hyvin, ettei suhde kariutuisi muutaman vuoden jälkeen.

Edellisen eron jälkeen meni puoli vuotta ennen kuin netistä bongasin tarkalla nettideitti-ilmoittelulla tämän nykyisen. Ja suhteeseen sitoudun täysillä aina siihen asti jos tai kun se loppuu. Vasta eropäätöksen jälkeen on minusta sopivaa edes alkaa kuvitella katselevansa muita ns. sillä silmällä.

Oikeastaan luulen, että kyse näillä seuraavan valmiiksi katsovilla on lähinnä toisaalta tietyn tason sitoutumiskyvyttömyydestä, koska suhteeseen panostamisen sijaan lähdetään jo katselemaan uutta potentiaalista ja toisaalta mahdoton yksinäisyydenpelko. Näin arvelen.

• Kyllä tuttavapiiriin kuuluu muutama mukava ja kiinnostava naisihminen, joihin voisi tehdä lähempää tuttavuutta. Mikäli yllättäen vapaille markkinoille siirtyisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2196
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1634
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1293
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe