alkoholi+bentsot?

sekakäyttäjä:(

Hei onks teil sanoo onko vakavia haittavaikutuksia terveydelle ja millaisia, jos käyttää alkoholia (siideri, viini) muutamia annoksia (4-6) ja sen lisäksi "darrantappajaksi" illan päätteeksi pari bentsoa (diapam, oxepam tms) tätä tapahtuu noin pari-kolme kertaa kuussa... onko mun terveys vaarassa?? ja jos niin mitkä elimet ja kuinka nopeasti..? tätä on jatkunu noin pari vuotta, oon parikymppinen

33

22609

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

en osaa vastata kysymykseesi mutta ei kai kellekään nyt 4-6 annoksesta tule darraa?

• 23 +24

Kun tämä vanha ketju nousi jostain historian tomuista, niin kommentoinpa tätä.

Itsellä oli vähän yli kakskymmpisenä noin neljä annosta krapulan raja.
        Aloin sitten käyttää bentsoja, joita menikin vuosia joka päivä.

MInulla oli siis herkkyys sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Jo pienehkö määrä alkoholia alensi jännistyskynnystä niin että sosiaaliset pelot alkoivat häiritä normaalia elämää seuraavana päivänä.

• ei molempia

Voit saada äkillisen sydänlihasrepeämän ja kuolet.Siis jos käytät lääkkeitä alkoholi kokonaan pois.

• Lasse Lekuri

Älä pelottele toisia tuulesta temmatuille väitteilläsi. Pelottelusta ei ole hyötyä.

• habit

Sekakäytöllä saat muistihäiriöitä ja edistät dementoitumistasi. Parempi pitää viina ja rauhoittavat erillään.

• Anonyymi

Niin kannattaa! Itehän otin tänä yönä vaan kaksi ksalolia ja olin vetäny yli puol pulloa suomi viinaa. Yleensä mulla ei mietojen juomien ja bensojen yhtesikäytössä muisti lähe, mut nyt lähti. Hemmetin härö olo ku ei muista mitään viimesestä viidestä tunnista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kannattaa! Itehän otin tänä yönä vaan kaksi ksalolia ja olin vetäny yli puol pulloa suomi viinaa. Yleensä mulla ei mietojen juomien ja bensojen yhtesikäytössä muisti lähe, mut nyt lähti. Hemmetin härö olo ku ei muista mitään viimesestä viidestä tunnista.

Nuorempana olin minäkin haavoittumaton ja kuolematon, niin silloin ajattelin.
        Sekakäyttöäni kesti pitkälti yli 10 vuotta, ja voin rehellisesti kertoa, että lopputulos ei ollut paras mahdollinen.

Nyt, jo keski-iän ylittäneenä muisti pätkii, hermosto on vaurioitunut, liikuntakyky heikentynyt huomattavasti, eikä pääkään ole enää niin selkeä kuin joskus kauan sitten.

Myös mielisairaalat tuli kierrettyä, kun tilanne meni liian pahaksi. Pää ei todellakaan kestä vuosikausien sekoilua päihteiden kanssa.

Selvisin siitä kaikesta suht kunnossa, vaikka paremminkin olisi voinut mennä. Nyt on vain enää myöhäistä katua, on loppuelämä elettävä sillä, mitä vielä on jäljellä.

Olisi hyvä ottaa huomioon alkaessaan sählätä päihteiden sekakäytöllä, mihin kaikkeen se pahimmillaan voi johtaa.

• Lasse Lekuri

Jos pari-kolme kertaa kuussa ei ole suurta vaaraa mutta pitkällä aikavälillä varmaan jonkinlaisia vaikutuksia on.

Suurin riski on että alat ottamaan lääkkeitä useammin viinan kanssa ja lopulta nyit niitä joka päivä.

• gpålås

Itse ainakin huolestuin, kun vedin kunnolla alkoholia ja seuraavana yönä (en siis alkoholia silloin) uniläkkeen niin aamulla kun heräsin en tiennyt missä olin ja kesti hetken palata tuosta tilasta. Ihan niinkuin olisi lyönyt tyhjää.
        Yksi tuttu vetänyt rauhoittavia kun juonut ja niin sekaisin ja estot mennyt, ja on pahoja muistikatkoksia illasta, esim. ei muista laittaneensa ruokaa yöllä kotona, herätessä huomaa keittiön olleen sekaisin. Mutta tuo on pientä, jos miettii mitä voisi tapahtua jos on niin pihalla. Puhumattakaan hengityksen lamautumisesta yms.

• haluun

tietää onko vaaraa,mulla paniikkihäiriöön xanorii 0,5mg. krt kolme päiväs,ja joskus otan kun en saa unta ,niin napanerin konjakkii siis vain noin korkillisen se rentoutta,muuten olen raitis;

• amanda

Miks pitää ottaa jotain oxepamia tai muuta rauhottavaa darraan, etenkin jos alkoannos on noinkin pieni? Burana ennen nukkumaanmenoa ajaa saman asian! Eikä ole koukutuksen vaaraa. :)

• make-laiton lääkäri

Määräthän eivät ole suuria sinänsä,on vain yksi juttu,jos sulla on taipumusta unen aikaisiin hengityskatkoksiin niin silloin on seuraukset kohtalokkaat pahimmassa tapauksessa.

Suosittelen että pysyt siellä alkoholilinjalla,jos tarttet bentsoja niin bentsot bentsoina,alko alkona,usko minua.

• möllikölli

Kyl se on niin et jos alkoholia juo niin voi kyl kestää seuraukset. Rapula tulee ku ottaa viinaa. Ite kyl kestän seuraukset. Burana kyl auttaa lieventämään. Ei mitään mömmöjä..

• Diapamilla

Jäkellä kuoli nuori kaveri, oli ottanut diapamia viinan päälle. Vaimoni on erikoislääkäri, kysyin asiaa.
      Kuulemma voi lähteä jo vain 5 mg diapam voi viedä viinan kanssa, harvoin, mutta kuitenkin.

• ??????????????????????

vai 5 mg:lla diatzepamia henki pois jos ottaa sen alkoholin kanssa. Ei pidä paikkaansa.
        Jaa, että ihan oikein erikoislääkäri:DD
        Tietenkään lääkkeet ja alkoholi ei sovi yhteen, mutta...

• Erkkierimerkki

Tottahan toki 5mg diapamia voi viedä hengen jos unohdetaan alkoholimyrkytys pois laskuista :)

• ööööööö234567

AMFETAMIINIA

• sekasekaseka

Lopeta helvetin äkkiä toi sekoilu jos et halua vaurioita kroppaan, itel lievähköjä vaurioita aiheuttanut aivoihin.T. Kokemuksella 4 vuotta sekakäyttäjänä

• Kokeiltu on!

Joo ei missään nimessä kannata kokeilla! Itse otin kolme diapamia ja ja olin juonut 16 kaljaa ja toista kertaa en kokeile.. Saattaa tulla todella agressiiviseksi tai itsetuhoiseksi.. jos on yhtään taipumusta. Muistihäiriöitä saattaa myös tulla.

• tyhmäkunon

Ittellä menee päivässä 1000mg absenor lorazebam 3mg ketipinor 300mg ja tenox 25mg
      Joten jos juomaan lähden otan ''pakolliset'' 1mglorazepam 1000mg absenor ja juon pääni täyteen (tyhmää on tiedän sen) mut täl hetkel elämä on niin %&#/ että
      olen tyhmä ja teen niin. Vaikutuksena on menee jalkoihin heti alkoholi ja puhekyky tosi nopeesti seuraavan päivänä jumitusta tärinää, hengen ahdistusta ja ahdistava olo tosi voimakkaana.

• cheers!

Ei alkolla ja bentsoilla ole mitään yhteisvaikusta, täyttä legendaa...

• ei sekakäyttäjä

Kannattaako noita bentsoja tuhlata kännipäissään kun niitä selvinpäin kuitenkin tarvitsee enemmän? Jos ei niitä tarvitse selvinpäin, niin ei kyllä kännissäkään. Ja mitä alkoholin ja lääkkeiden yhteisvaikutuksiin tulee, niin saattavat tehdä täysin estottomaksi ja madaltavat kynnystä tehdä kaikenlaista ja saattavat viedä muistin kokonaan... Kiva se on aamulla herätä putkasta kun ei muista mitään ja saa tietää tappaneensa jonkun... Oli ehkä vähän liioiteltua, mutta niin saattaa todella käydä.

• Nainen41'

Perjantaina on firman juhlat jossa tarjolla runsaasti alkoholia. Aloitin muutama kuukausi sitten Diapam-lääkituksen, annostus 5mg 4-5 kertaa päivässä. En ole alkoholia juonut nyt ollenkaan. Uskallanko juoda viiniä ja olutta huoletta juhlissa? Jos jätän lääkkeet ottamatta perjantaina riittäkö se?

• 33+44

Kokeile kotona pari annosta ennen juhlia. Tuntuuko lähtevän kontrolli. Juhlissa jos otat enemmän niin ei se tietenkään siitä kerro.

Paljonko aiot ottaa? Lärvejä ei varmaan kannata ottaa.

• Nainen41'

Firman syysjuhlat ovat kyllä aika kosteita, viini tosiaan virtaa melkein huomaamatta ja siksi jos Diapamit jotenkin vaikuttaa yhdessä alkoholin kanssa helposti niin pelkään että nolaan itseni kun noita edellä mainittuja tarnoita luen sikäli kun ne paikkansa pitävät. Lääkärini ei asiaan ottanut oikeastaan ollenkaan kantaa.

• Aamuylläri

Heitän tähän väliin pienen varoituksen sanan. Ellet tosiaan ole koskaan ottanut rauhoittavia ja olutta siihen oheen, suosittelen äärimmäistä varovaisuutta. Toi sun vrk-annos ei ole mikään iso, mutta aivot on kummallinen paketti; se voi tänään mennä jostain sekaisin mut huomenna ei.

Mun aiemmassa työpaikassa oli "kursseja", joilla oli pieni virallinen osuus ja loppuilta meni kapakassa. Kävi niin, että otin alkuillasta pienen annoksen Opamoxia, sitte kaljaa ja lopulta tempaisin naimisissa olevan viinaanmenevän pikkupomon mukaani ja aiheutin järkyn sotkun. Aamulla olin ihmeissäni, jotta miksi puhelin soi koko ajan ja miks pomo makaa tossa. Ole hyvä ihminen hyvin hyvin varovainen, jooko?

• Nainen41'

Kiitos vastauksestasi! En ota riskiä huomenna vaan pidättäydyn alkoholittomissa juomissa ja keksin sille jonkin selityksen.

• 13+5
    • Hikikini

Ensin krapulasta: Krapulan pahimmat oireet alkavat kun alkoholi on jo poistunut. Tällöin on turvallista ottaa pieni määrä bentsodiatsepiiniä.

Mikäli joutuisit krapulan takia sairaalaan, esim, rytmihäiriöitä niin sinulle annetaan siellä diapamia. Myös katkaisuhoidossa sinulle annetaan diapamia. Ei ole vaarallista. Mutta älä ota silloin kun juot. Se ei aina aiheuta vaaraa varsinkaan jos määrät ovat pieniä, mutta kaatokänni ja bentsot katkaisevat filmin ja saatat tehdä sitten jotain minkä olisi voinut jättää tekemättä.

• Hikikini

On sinänsi suorastaan pöyristyttävää että alkoholi on laillista, koska se on tieteellisestikin todistetusti maailman vaarallisin huume. Millään muulla aineella ei ole niin totaalisen negatiivista vaikutusta koko ihmisen elämään ja ympäristöön. Googlatkaapa vaikka "most harmfull drugs list". Bentsot ovat siellä listan keskivaiheen alapuolella.

• Alkoholivalistaja

Alkoholin käyttö on vaarallista!

• 21.v

Muistihäiriöitä ja toleranssin kasvua, sekä alkoholiongelmaa jos on taipumusta...

• Anonyymi

Suorilta jaloilta baarista ylös noustessa taju pois. Nauttinut ennen tapahtumaa 4 xanoria ja puoli lavaa kaljaa ennen baariin siirtymistä. Poke sai kipuärsykkeellä hereille ja ehti poistua ennen ambulanssia. Hyvää päivän jatkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe