Meikkaamattomat naiset?

onewoman

Mitä mieltä miehet ovat naisista jotka eivät meikkaa? Enkä siis tarkoita näitä kauniita naisia, vaan ihan tavallisen näköisiä, jotka todela kaunistuvat meikkaamisesta.
Voivatko he liikkua arkielämässä meikittä, vai kiinnostutteko heistä korkeintaan meikattuna?

38

6248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M234

      Suomessa on kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan varatut naiset eivät meikkaa eivätkä pukeudu miehiä houkuttelevasti. Sitävastoin vahva meikki ja seksikäs pukeutuminen tarkoittaa sitä, että nainen etsii seksiseuraa.

      Kun arkielämässä kuten töissä ei etsitä partneria, on meikkaaminen ja rohkea pukeutuminen turhaa.

      • nainen50

        En minä vain ole sellaiseen sääntöön ikinä törmännyt, en kirjoittamattomana enkä kirjoitettuna. Mikään ei myöskään julkisuudessa tue tuota ajatusta, sehän on aivan mieletön.


    • Thomas

      Ongelma on se, että kaikki ihmiset eivät osaa meikata kunnolla. Joten ne "tavallisen kauniit" naisetkin pilaavat monesti ulkonäköään liian räikeällä meikillä.

      Meikillä voidaan korostaa tiettyjä hyviä piirteitä ja peitellä niitä hieman huonompia, joten hyvin meikattu ihminen voi kiinnittää kadulla enemmän huomiota. Mutta jos nainen ei ollenkaan miellytä ilman meikkiä miehen silmää, ei nainen miellytä miestä meikit päälläkään.

      Jos joku tuntee tarvetta päivittäin meikkaamiseen, niin laittakaa mieluummin kevyt meikki kuin räikeä sotamaalaus.Monet naiset ovat todellakin luonnonkauniita, mutta heikko itsetunto johtaa joskus ylilyönteihin meikkauksen suhteen. Hieman itsetuntoa...

    • Mies

      Ajattelepa asiaa toisin päin: entäpä miehet, jotka eivät aja (tai siisti) partaansa, kampaa tukkaansa tai harjaa hampaitansa?
      Omasta ulkonäöstä huolehtiminen on sivistynyttä muiden ihmisten huomioonottoa, meikkaaminen kuuluu samaan sarjaan.
      Ellei sitten halua viestittää jotain ruokkoamattomalla ulkomuodolla.

      • onewoman

        Siis tarkoitit sanoa että meikkaamaton nainen on ruokkoamattoman näköinen. Eikös sitten meikkaamaton mieskin ole?


      • ...
        onewoman kirjoitti:

        Siis tarkoitit sanoa että meikkaamaton nainen on ruokkoamattoman näköinen. Eikös sitten meikkaamaton mieskin ole?

        Aivan miehetkin voi sitten alkaa meikata päivittäin niin näyttää paremmalta...(tai sitten ei)


    • tukkijätkä

      Siis todellakin voi liikkua arkielämässä meikittä. Monelle ns. tavallisen näköiselle naiselle ei edes sovi moineen sotamaalaus, jota monet harrastavat. Saunapuhdas arkinaama on ihan hyvä vaihtoehto.

      Luku toinen, kun lähdetään juhlaan/viihteelle - tyyliin ja henkilöön sopiva meikkaus on asiaa silloin.

      Tunnen muutamia naisia, joilla on se täsmälleen samoin tehty meikki päällä oli sitten arki tai juhla; tylsää. Peilin ja persoonallisuuden käyttö sallittu ja suorastaan suotavaa :)

      • 33 vuotta

        Voihan virveli, olen koko ikäni meikannut jo 13 vuotiaasta lähtien, olettaen, että ilman meikkiä miehet katsovat kuin ilmaa! Jihuu, nyt olenkin (uimisen yms.harrastusten takia) laiskistunut, enkä viitsi arkena juuri meikatakaan, sillä en iske miehiä töissä(ovat jo pareja) ja olen silti saanut ihan mukavaa kohtelua: Kiitän kumarran ja halaan teitä miehiä, kun kerroitte mielipiteenne, jatkan iloisena ilman meikkiä!!!

        Kiitos myös kysyjälle, oli ihan tarpeen!

        Siis kelpaan ihan suihkupuhtaanakin miehille?!

        No, iskemisyrityksiä ei silti ole tullut...*virn*


    • ei meikkiä

      Meikkaaminen on ihan turhaa. Nainen on kaunis semmoisenaan eikä pienet näpytkään haittaa. Huulet maistuu paremmalta puhtaina ja poskea on kiva silittää, kun ei tartu möhnää käteen. Silmät on tärkeämmät kuin niiden ympäristö. Niiden katsetta ei voi meikillä korostaa ja katse on naisessa tärkein juttu.

    • Lady

      Ihan ok, ei välttämättä tarvitse, jos sen omaksuu.
      Arkisin tietty fiksumpaa, jos lähes huomaamaton ehostus, eli sitä ei toinen välttämättä edes huomaa.

      Kyllä nainen varmaan kiinnostaa ilman ehostustakin miestä, ei se siitä kiinni voi olla.

      Tietysti meillä toisilla on jo vahvat, omat värit , joten heille ei se ehostus ole niinkään tarpeellinen.

      Ulos mennessä usein nainen haluaakin hiukan laittautua edukseen(vielä enemmän), joten se laittautuminen on sitten mielekkäämpää itsellekin, jos arkisin on arki-look!

    • meikkaa

      Itse en meikkaa.Päivittäin näen monia (nuoria) tyttöjä jotka ovat meikanneet naamansa hyvin epäluonnollisiksi.Sellainen meikki ei enää ole edes katselun arvoista.Sitten kun ei osata hallita sitä huomaamatonta meikkaus-taitoa.Eräs mies sanoi kerran minulle: "Kunhan meikki on laitettu niin ettei sitä huomaa."

      Olen ilman meikkiä nätimpi.Ei minulle edes sovi meikki!Jotenkin ärsyttää kun kaikki muut ovat massaa.Samanlaiset vaatteet, meikki, puhetyyli ym.Joskus saatan kokea olevani hieman erilainen.Mutta vain edukseni.

    • onewoman

      Kysyinpä tuota tietysti siksi, että itse en meikkaa oikeastaan koskaan.
      Arkiaamuina en edes jaksaisi millään ja kun en juuri iltariennoissa kulje, niin harvoin meikkaan.
      Miesten suhteen olen ajatellut, että jos eivät kiinnostu minusta sellaisena kuin oikeasti olen, niin ei sitten. Ei oo kyllä hirveästi kiinnostuneet ;-)Onhan se meikkaaminen tavallaan pettämistä, että joskus suhteen aikanahan se meikitön naamakin täytyy näyttää.

      • kai

        Kai sentään ajelet kainalokarvasi?


      • Minä

        En meikkaa ollenkaan tavallisina päivinä. Baariinkin mennessä vain kevyt meikki. En itse ainakaan jaksa katsella kauheaa pakkkelikerrosta eikä se näytä enää kauniiltakaan. Kuitenkin minulla ainakin on vientiä riittänyt.


      • onewoman
        kai kirjoitti:

        Kai sentään ajelet kainalokarvasi?

        Eipä tule aina ajeltua kun ei tarvitse välittää...
        Onko miehiltä jonkin sortin pedofilisia ajatuksia se että naisten pitäisi olla karvattomia kuin pikkutytöt.


      • Aila

        Laitan arkenakin hieman ripsiväriä ja korostan kevyesti kulmakarvojen linjaa.
        Mielestäni sellainen jolla on voimakkaammat omat värit, kuten tummat tuuheat kulmakarvat ja silmäripset ei välttämättä tarvitsekaan meikata.

        Joillakin on sellainen työ, esim. asiakaspalvelussa, että harmaa väritön ilme kaipaa piristystä.
        Mutta sellainen paljosti ja runsaasti laitettu "geishamaalaus" ei tosiaan näytä päivänvalossa hyvältä.

        Tottakai meikitön naamansa pitää uskaltaa näyttää miehelle. Mielestäni kun käydään yhdessä uimassa, saunassa tai mennään nukkumaan, pestään myös naama.
        Jos meikkaaminen on fuskaamista, ovat sellaista myös hiusvärit ja sävytteet, permanentti, rintaliivit ( nykyään suositut topatut liivit!), korkokengät.


      • karvat
        onewoman kirjoitti:

        Eipä tule aina ajeltua kun ei tarvitse välittää...
        Onko miehiltä jonkin sortin pedofilisia ajatuksia se että naisten pitäisi olla karvattomia kuin pikkutytöt.

        Enpä taida olla ainoa, jonka mielestä naisten rehottavat sääri- kainalo- ja häpykarvat (siis rehottavat) ovat vastenmielisiä. Pohdin vaan että jos et meikkaa, et kai muutenkaan huolehdi ulkonäöstäsi. Se miltä näytät vaikuttaa kuitenkin siihen, miten muut sinua kohtelevat. Mutta jos "ei tarvitse välittää" niin onnea vaaan valitsemallesi tielle.


      • nana
        Aila kirjoitti:

        Laitan arkenakin hieman ripsiväriä ja korostan kevyesti kulmakarvojen linjaa.
        Mielestäni sellainen jolla on voimakkaammat omat värit, kuten tummat tuuheat kulmakarvat ja silmäripset ei välttämättä tarvitsekaan meikata.

        Joillakin on sellainen työ, esim. asiakaspalvelussa, että harmaa väritön ilme kaipaa piristystä.
        Mutta sellainen paljosti ja runsaasti laitettu "geishamaalaus" ei tosiaan näytä päivänvalossa hyvältä.

        Tottakai meikitön naamansa pitää uskaltaa näyttää miehelle. Mielestäni kun käydään yhdessä uimassa, saunassa tai mennään nukkumaan, pestään myös naama.
        Jos meikkaaminen on fuskaamista, ovat sellaista myös hiusvärit ja sävytteet, permanentti, rintaliivit ( nykyään suositut topatut liivit!), korkokengät.

        ....ovat usein harmaahiirulaisia, niin miehet kuolaavat meikattujen ja naisellisten venakkojen perään.


      • RussianLove
        nana kirjoitti:

        ....ovat usein harmaahiirulaisia, niin miehet kuolaavat meikattujen ja naisellisten venakkojen perään.

        Naisellinen nainen korostaa naisellisia piirteitään esimerkiksi meikkaamalla. Huom! Meikkaamalla siis ei tulla naiselliseksi. Siksi venakko maistuu paremmalta, eläväisemmaltä, kuin suomalainen virkasisarensa.


      • onewoman
        karvat kirjoitti:

        Enpä taida olla ainoa, jonka mielestä naisten rehottavat sääri- kainalo- ja häpykarvat (siis rehottavat) ovat vastenmielisiä. Pohdin vaan että jos et meikkaa, et kai muutenkaan huolehdi ulkonäöstäsi. Se miltä näytät vaikuttaa kuitenkin siihen, miten muut sinua kohtelevat. Mutta jos "ei tarvitse välittää" niin onnea vaaan valitsemallesi tielle.

        Eipä niitä vaatteitten läpi niitä kainalokarvoja kukaan. Sitten kun on jotain toivoa asiassa, ne ajankin.
        Kuitenkaan en voi olla ihmettelemättä että miksei nainen koskaan kelpaa sellaisenaan vaan aina pitää jotain kohtaa olla muokkaamassa.


      • Lady
        RussianLove kirjoitti:

        Naisellinen nainen korostaa naisellisia piirteitään esimerkiksi meikkaamalla. Huom! Meikkaamalla siis ei tulla naiselliseksi. Siksi venakko maistuu paremmalta, eläväisemmaltä, kuin suomalainen virkasisarensa.

        Naisellisia naisia on aivan varmasti myös Suomessakin, ei tarvitse mennä rajojen sille puolen!
        Meidän naisten omat värit voivat olla eri kuin teidän, mutta emme toki haluakaan tulla muuksi kansaksi, kuin olemme.
        Meikkaamaton, luonnollinen nainen maistuu kuulehan varmaan paremmaltakin, kuin pyntätty, hajuvedelle lemuava, on se näinkin!

        Sitäpaitsi kaikki miehet eivät edes pidä naisellisista naisista, sekin aivan makuasia.
        Miesten makuja sporttisiin ja ties millaisiin.

        Olenkin samaa mieltä, että naisellisuus on naisessa itsessään. Siihen tosin kuuluu kokonaisuuskin, hiuksista, kävelystä jne. alkaen.
        Kaikkia ei voi miellyttää tummat ja ruskeasilmäiset kanssasisaret.

        Miksihän reissatessani maahanne kerään myös maamiehiltänne katseita, vaikka en lukeudu kanssasisariinne mainitsemallasi asteikolla;))

        Kyllä monikin osa-alue kertoo jo omaa kieltään teistä Venakot ja meistä Suomisisaret;-))


      • tytteli
        karvat kirjoitti:

        Enpä taida olla ainoa, jonka mielestä naisten rehottavat sääri- kainalo- ja häpykarvat (siis rehottavat) ovat vastenmielisiä. Pohdin vaan että jos et meikkaa, et kai muutenkaan huolehdi ulkonäöstäsi. Se miltä näytät vaikuttaa kuitenkin siihen, miten muut sinua kohtelevat. Mutta jos "ei tarvitse välittää" niin onnea vaaan valitsemallesi tielle.

        Siis sun mielestä se ettei meikkaa meinaa sitä ettei huolehdi muutenkaan ulkonäöstään. No ei todellakaan...siis toiset naiset vaan ovat kauniita ilman meikkiäkin. Tosin minä en kuulu niihin...mutta mielelläni kuuluisin...


      • Annie

        Minäkään en meikkaa.Itse en ehdi aamuisin, ja minusta on typerää tukkia ihohuokosia luonnon kauniissa naamassa.Enkä piittaa siitä kelpaanko vai en.Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa.Enkä tahdo alistua meikkaamaan itseäni.
        On pitkästyttävää nähdä supermeikattuja naamoja.Niistä puuttuu luonnollisuus.Nykyisin onkin muotia esittää jotain ihan muuta.Ja sitten otetaan stressiä ja paineita niinkin pienestä asiasta kuin ulkonäkö.
        Suurin osa ystävistäni ei meikkaa paljoa, eikä meidän tarvitse esittää ihan jotain muuta kuin olemme.
        Joo..olen tullut itse ajatelleeksi samaa, että meikkaaminen on tavallaan pettämistä.Etenkin jos mies ihastuu pelkkään ulkokuoreen.(Ensivaikutelma).Sitten voi miehelle joskus paljastua karu totuus.:(
        Ja tunnen itseni paljon rohkeammaksi ilman meikkiä.On meikittömyydestä ollut hyötyäkin.Kerran alkoi sataa kaatamalla vettä pyöräilessäni, onneksi ei ollut meikkiä.;)
        Tietysti meikin poistaminen on tylsin kohta päivässä.


      • Nenni
        RussianLove kirjoitti:

        Naisellinen nainen korostaa naisellisia piirteitään esimerkiksi meikkaamalla. Huom! Meikkaamalla siis ei tulla naiselliseksi. Siksi venakko maistuu paremmalta, eläväisemmaltä, kuin suomalainen virkasisarensa.

        Itse en meikkaa, ja sellaista miesta en huolisikaan, joka toivoisi minun meikkaavan. Haluan viettaa vauhdikasta ja huoletonta elamaa, johon eivat kuulu mitkaan epamukavat pakkelikerrokset ja niiden korjailu ym. alituinen huolehtiminen. Olen ihan tavallisen nakoinen, mutta eivatpa ole miehet meikin puutteesta ikina valittaneet. Kasitykseni on se, etta miehet pitavat siita jos nainen meikkaa vahan tai ei ollenkaan.


      • EHOSTAMISESTA

        Laitan täs omani vastauksen tästä meikkaamisesta.
        Kun sitä on harrastanut niin siihen tottuu sitä tekemään ja itsensä näkemään niin itsensä kyllä hyväksyy ilman meikkiäkin mutta tottunut sitä "parantamaan".
        Itse meikkaan siksi että minulla itselläni on parempi olla sekä siksi että voin ja on mahdollista tasoittaa ihon omaa sävyäni ainakin näin talvisin. Lisäksi se on yksi harrastukseni ja yksi elämän herkutteluista.
        Vältän kuitenkin laittamasta sitä liikaa paitsi enemmän ravintoloihin.Meikkaus on samassa asemassa kuin esim.pukeminen ja vaatteiden ostaminen.
        Elän parisuhteessa ollut jo pitkään ja mieheni rakastaa minua ilman meikkiäkin.
        Minusta ihmiset ovat kauneimmillaan aatamin asuissaan sekä nainen kukkeimmillaan raskaana olivatpahan missä iässä tahansa.


      • SELLULIITTI
        RussianLove kirjoitti:

        Naisellinen nainen korostaa naisellisia piirteitään esimerkiksi meikkaamalla. Huom! Meikkaamalla siis ei tulla naiselliseksi. Siksi venakko maistuu paremmalta, eläväisemmaltä, kuin suomalainen virkasisarensa.

        ONHAN SE TOISAALTA HÖLMÖÄ MUTTA NIIHÄN ON MONI MUUKIN ASIA TÄSSÄ MAAILMASSA.MIEHISTÄ SEN VERRAN ETTÄ KYLLÄ NAISET OVAT MONIULOTTEISIMPA KUIN YKSIKÄÄN MIES TÄSSÄ MAAILMASSA. MEILLÄ ON VAIKKA MITÄ JA YMS.SILTI OLEMME AINA VAHVEMPIA KUIN TE OLEMME SITTEN MEIKISSÄ TAI EI.


    • Toni

      ovat kauniita. Kaikki naiset. Meikattu tai ei.

    • 290

      mulle ei vaa sovi ripsari. tai sit en vaan osaa...
      ai tää oli 10v vanha topic :D

    • Virkamies77

      Saa meikata kevyesti, mutta tavallinen nainen on kaunein juuri saunapuhtaana. Kalkkimaalatut posket, tussilla piirretyt kulmakarvat ja metrin pituiset ripset: YÖK.

    • lifemocker

      juu ei sillä ole juurikaan väliä. molemmat munkaan tyttöystävät eivät meikanneet juuri lainkaan

    • King Corvax

      Ketju on yli 10 vuotta vanha, mutta aihe elää iäti, joten vastataan. Kyllä mies kelpuuttaa naisen, joka ei meikkaa ja moni mies arvostaa todella korkealle naista, joka uskaltaa olla ilman meikkiä. Meikittömyys on seksikästä.

      Mutta samaan hengenvetoon on todettava, että mies on visuaalinen ja tahtomattaankin mies viehättyy helposti meikkaavasta naisesta. Se johtuu hahmopsykologiasta. Kasvot ovat kaikille ihmisille ikään ja sukupuoleen katsomatta tärkeä viestinnän ja tunteiden välikappale. Meikkaaminen korostaa kasvojen piirteitä.

      Silti, meikatusta naisesta kiinnostunut mies saattaa olla kiinnostuttuaan vielä kiinnostuneempi näkemään tämän naisen ilman meikkejä. Osaksi siksi, että hänet on opetettu ja koulutettu siihen, että "täytyy tykätä naisesta luonnollisena" ja hän kokee, että hän miehenä osoittaa hyvää käytöstä ja tekee vaikutuksen naiseen pyytämällä tätä olemaan ilman meikkiä (vaikka oikeasti se voi vain ahdistaa naista). Ja toiseksi siksi, että mies vaistonvaraisesti tahtoo nähdä, onko nainen oikeasti niin seksuaalisesti viehättävä kuin mies haluaa uskotella itselleen.

      • lifemocker

        paitsi jos meikkaa liikaa niin tulee "pesukarhuefekti" - turnoff


    • Mieluummin meikittä, kuin että olis ammuttu naama täyteen pakkelia ja maalia.

    • Mies

      Meikillä normaali perusnaama muuttuu niin erinäköiseksi, että sillä on kyllä erittäin huomattava vaikutus. Saman efektin omalla osallaan tekevät jotkin muut kuin seksin tappaja-alkkarit.

    • jätkä_ASDFAFS

      Ehdottomasti mielummin ilman meikkiä.

    • Kyl sitä paljon mielellään kattoo meikkaamatonta, kuin keinotekoisesti meikeillä ehostettua... luonnollisuudesta ainakin itte tykkään.

    • Und Errated

      Enpä tiä, aika outo tapaus omalla kohdalla.
      Erästä aika 200% tavallisen näköistä muijaa töissä pidin mukavana ja ehkä vähän tykkäsinkin siitä, mutta kun näin sen firman pikkujouluissa täydessä tällingissä niin että oli kuin muotilehden kannesta repäisty, ja varmaan kaikki firman äijät kävi tanssittamassa (itsellä ei tietenkään ollut munaa), minulta meni jokseenkin kiinnostus. En varmaankaan kokenut olevani riittävä kun muija yhtäkkiä ponkaisi 10 leveliä ylöspäin pikkumeikkaamisella.

      • Pysäköintikielletty

        Meikkaamalla nainen karsii tehokkaasti ne heikompi-itsetuntoiset itsensä tiedostavat (ehkä hyvätkin) miesyksilöt ja vetää puoleensa laumoittain suuriegoisia narsisteja. Parastahan olisi jos kumpikin osapuoli olisi mahdollisimman samalla tasolla ja meikkaamalla nainen keinotekoisesti kohottaa tasoaan, koska nähdäkseni harvassa on ne naiset jotka rumemmaksi meikkaamalla muuttuu.

        Eli kannatan luomua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      84
      1782
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      366
      1494
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      64
      1198
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      218
      1032
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      37
      966
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      187
      897
    7. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      816
    8. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      795
    9. Se mitä näytän ulospäin

      Ei ole koko totuus - tietäisitpä mitä tunteita kätken kulisseihin.
      Ikävä
      64
      738
    10. Puola valmistautuu sotaan: "Meistä ei tule enää Venäjän siirtokuntaa"

      Puola käyttää puolustusmenoihinsa jo yli neljä prosenttia bruttokansantuotteestaan, mutta aikoo vielä lisätä summaa. –
      Maailman menoa
      179
      677
    Aihe