Tapiola Työpaikkana

xxxxx

Minkälainen on Tapiola-ryhmä työpaikkana?
Näyttävät hakevan melko aktiivisesti jatkuvasti työntekijöitä,se pikkuisen arveluttaa, eivätkö ihmiset viihdy yhtiössä. Kertokaapa kokemuksistanne yhtiössä töissä olevat, tai töissä olleet.

6

6609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alaa kokeillut (ei Tapiolassa)

Tarkemmin vain jos katsot, niin valtaosa paikoista on ns. vakuutusedustajan/myyjän pestejä. Kyseinen tehtävä on ihan provikkapalkkainen sen mukaan miten paljon saa vakuutuksia kaupaksi. Jotkut voivat toimia eri pisteissäkin, mutta jos oikein ymmärsin homman niin valtaosa ihan "kentällä".

Toisin sanoen: Kovinkaan monesta ei ole siinä määrin vakuutusmyyjäksi, että sillä erityisemmin liksaa kehittäisi. Vähän sama kuin kaikessa muussakin vastaavassa edustustoiminnassa. Usein kokeillaan esim. kakkostyönä ja lisäliksan takia, mutta jää helposti taka-alalle, kun huomataan ettei oikein ajankäyttö/tuotto -suhde olekaan ihan tasapainossa.

Sen kuitenkin sanon, että jos olet HYVÄ myyjä ja hallitset hommasi kunnolla niin kyllä ihan mukavasti ainakin lisätienestejä tekee. Ketään en ole koskaan tuntenut, joka olisi ihan yhtenä ainoana toimeentulonaan tuota hommaa tehnyt joten en siihen en osaa sanoa miten sillä elää...

Tietenkin on sitten ihan erikseen muitakin tehtäviä vakuutusyhtiöissä, mutta valtaosa ja "aina aukiolevia" ovat aika poikkeuksetta juuri nuo provisiopalkatut hommat.

• ...

Tapiolan markkinaosuus on kasvanut viime vuosina reilusti, joten myös henkilöstön määrää on samalla lisätty. Vaihtuvuutta tietenkin on mutta en usko, että sitä olisi Tapiolassa esim. kilpailijoita enempää.

Ainakin minä olen viihtynyt vahinkovakuutukseen liittyvissä asiantuntijatehtävissä oikein mainiosti. Työt ovat olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia. Vastuuta saa, jos sitä haluaa kantaa. Olen ollut aiempiin työpaikkoihin verrattuna ilahtunut siitä, että esimiehiltä on saanut usein myös palautetta tehdystä työstä. Tapiolan palkkoja on joskus moitittu maltillisiksi, mutta ainakin minä saan liiton palkkatutkimuksen mukaan varsin kilpailukykyistä palkkaa ikäisekseni.

• Tapiolalainen
        ... kirjoitti:

Tapiolan markkinaosuus on kasvanut viime vuosina reilusti, joten myös henkilöstön määrää on samalla lisätty. Vaihtuvuutta tietenkin on mutta en usko, että sitä olisi Tapiolassa esim. kilpailijoita enempää.

Ainakin minä olen viihtynyt vahinkovakuutukseen liittyvissä asiantuntijatehtävissä oikein mainiosti. Työt ovat olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia. Vastuuta saa, jos sitä haluaa kantaa. Olen ollut aiempiin työpaikkoihin verrattuna ilahtunut siitä, että esimiehiltä on saanut usein myös palautetta tehdystä työstä. Tapiolan palkkoja on joskus moitittu maltillisiksi, mutta ainakin minä saan liiton palkkatutkimuksen mukaan varsin kilpailukykyistä palkkaa ikäisekseni.

Olen myös Tapiolassa töissä. Itse olen viihtynyt oikein hyvin. Hakuilmoitusten määrä johtuu nimenomaan kasvusta - ei niinkään vaihtuvuudesta. Ymmärtääkseni vaihtuvuutta on jopa alan keskiarvoja vähemmän. Osaltaan tämä johtuu siitä, että Tapiola ei ole koskaan irtisanonut taloudellisista tai tuotannollisista syistä ihmisiä. Toki myyntitehtävistä on henkilöitä lähtenyt, mutta tällöin on ollut siitä, että asetettua tavoitteita ei ole saavutettu. Ja tässäkin Tapiola on hyvin inhimillinen - yleensä yrittää saa tosi pitkään. Back Office- tehtävistä ei ole kukaan joutunut lähtemään ellei ole itse kämmentänyt todella pahoin tai jättänyt hommat tekemättä.

Palkka on ymmärtääkseni ok - voi olla että jossain tienaisi enemmänkin, mutta lasken jonkin verran myös työpaikan varmuuden päälle. Jos talo rekrytoi ja irtisanoo suhdanteiden mukaan, niin siinä ei voi kovin pitkäaikaisia suunnitelmia tehdä. Tapiolassa ei ole tätä murhetta.

• has been

Minulla on toisenlaisia kokemuksia kyseisestä firmasta. Olin siellä töissä monta vuotta, kunnes sain tarpeekseni yhtiön byrokratiasta,surkeasta palkkapolitiikasta,huonoista ja epäpätevistä esimiehistä ym.ja irtisanoin itseni. En suosittele kenellekään kyseistä paskalafkaa. Eivät siellä fiksut ja omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset viihdy.

• Tinka2

has been: Täytyy sanoa, että kuvailit juuri minkä tahansa suuren yrityksen ongelmat.

• Anonyymi

Ne jotka harkitsevat hakemista korvausneuvojaksi Yritysten henkilökorvaukseen töihin, en suosittele sitä kenellekään. Mitä olen kuullut miten asiat toimivat kyseisessä osastossa on tosi aliarvostettu. Suunniteltu sopimuksen irtisanomisen koeajalla. Osastoon johdon puolella tulisi tehdä muutos jotta asiat olisi parempi ja muutoksia naurettaviin tavoitteisiin, mihin kukaan uusi työntekijä ei pääse ja ottaa tämän syyn potkua varten.

Heille ei näytä riittävän se ette ole ahkera työntekijä, vaan ne jotka tekevät jotai ja tulokset näyttää vaan hyvältä. Esimiehen ei välitä mistään, mitä työntekijät tekee tai miten asiat on hoidettu vaan kattovat mielummin excelistä lukuja, jotka eivät kerro yhtään mitään asiasta. Voivoittelevat vaan.

Kuulin myös että pari poissaolon takia saat kokous kutsun, että on ollut paljon poissaoloja ja mikä siinä mättää vaikka sairauslomatodistukset on toimitettu ja syyt lukevat siinä.

En ole työskennellyt firmalle, enkä tule tekemään mitään heille, kuultuaan tämä case.
      Toivottavasti ne jotka harkkivat hakemistä tähän työtehtävään niin varautukaan potkuun ja huonoon esimieheen joka ei pidä omista työntekijöistä huolta ja tiimini ilmapiiristä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe