Tapiola Työpaikkana

xxxxx

Minkälainen on Tapiola-ryhmä työpaikkana?
Näyttävät hakevan melko aktiivisesti jatkuvasti työntekijöitä,se pikkuisen arveluttaa, eivätkö ihmiset viihdy yhtiössä. Kertokaapa kokemuksistanne yhtiössä töissä olevat, tai töissä olleet.

6

6021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alaa kokeillut (ei Tapiolassa)

      Tarkemmin vain jos katsot, niin valtaosa paikoista on ns. vakuutusedustajan/myyjän pestejä. Kyseinen tehtävä on ihan provikkapalkkainen sen mukaan miten paljon saa vakuutuksia kaupaksi. Jotkut voivat toimia eri pisteissäkin, mutta jos oikein ymmärsin homman niin valtaosa ihan "kentällä".

      Toisin sanoen: Kovinkaan monesta ei ole siinä määrin vakuutusmyyjäksi, että sillä erityisemmin liksaa kehittäisi. Vähän sama kuin kaikessa muussakin vastaavassa edustustoiminnassa. Usein kokeillaan esim. kakkostyönä ja lisäliksan takia, mutta jää helposti taka-alalle, kun huomataan ettei oikein ajankäyttö/tuotto -suhde olekaan ihan tasapainossa.

      Sen kuitenkin sanon, että jos olet HYVÄ myyjä ja hallitset hommasi kunnolla niin kyllä ihan mukavasti ainakin lisätienestejä tekee. Ketään en ole koskaan tuntenut, joka olisi ihan yhtenä ainoana toimeentulonaan tuota hommaa tehnyt joten en siihen en osaa sanoa miten sillä elää...

      Tietenkin on sitten ihan erikseen muitakin tehtäviä vakuutusyhtiöissä, mutta valtaosa ja "aina aukiolevia" ovat aika poikkeuksetta juuri nuo provisiopalkatut hommat.

      • ...

        Tapiolan markkinaosuus on kasvanut viime vuosina reilusti, joten myös henkilöstön määrää on samalla lisätty. Vaihtuvuutta tietenkin on mutta en usko, että sitä olisi Tapiolassa esim. kilpailijoita enempää.

        Ainakin minä olen viihtynyt vahinkovakuutukseen liittyvissä asiantuntijatehtävissä oikein mainiosti. Työt ovat olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia. Vastuuta saa, jos sitä haluaa kantaa. Olen ollut aiempiin työpaikkoihin verrattuna ilahtunut siitä, että esimiehiltä on saanut usein myös palautetta tehdystä työstä. Tapiolan palkkoja on joskus moitittu maltillisiksi, mutta ainakin minä saan liiton palkkatutkimuksen mukaan varsin kilpailukykyistä palkkaa ikäisekseni.


      • Tapiolalainen
        ... kirjoitti:

        Tapiolan markkinaosuus on kasvanut viime vuosina reilusti, joten myös henkilöstön määrää on samalla lisätty. Vaihtuvuutta tietenkin on mutta en usko, että sitä olisi Tapiolassa esim. kilpailijoita enempää.

        Ainakin minä olen viihtynyt vahinkovakuutukseen liittyvissä asiantuntijatehtävissä oikein mainiosti. Työt ovat olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia. Vastuuta saa, jos sitä haluaa kantaa. Olen ollut aiempiin työpaikkoihin verrattuna ilahtunut siitä, että esimiehiltä on saanut usein myös palautetta tehdystä työstä. Tapiolan palkkoja on joskus moitittu maltillisiksi, mutta ainakin minä saan liiton palkkatutkimuksen mukaan varsin kilpailukykyistä palkkaa ikäisekseni.

        Olen myös Tapiolassa töissä. Itse olen viihtynyt oikein hyvin. Hakuilmoitusten määrä johtuu nimenomaan kasvusta - ei niinkään vaihtuvuudesta. Ymmärtääkseni vaihtuvuutta on jopa alan keskiarvoja vähemmän. Osaltaan tämä johtuu siitä, että Tapiola ei ole koskaan irtisanonut taloudellisista tai tuotannollisista syistä ihmisiä. Toki myyntitehtävistä on henkilöitä lähtenyt, mutta tällöin on ollut siitä, että asetettua tavoitteita ei ole saavutettu. Ja tässäkin Tapiola on hyvin inhimillinen - yleensä yrittää saa tosi pitkään. Back Office- tehtävistä ei ole kukaan joutunut lähtemään ellei ole itse kämmentänyt todella pahoin tai jättänyt hommat tekemättä.

        Palkka on ymmärtääkseni ok - voi olla että jossain tienaisi enemmänkin, mutta lasken jonkin verran myös työpaikan varmuuden päälle. Jos talo rekrytoi ja irtisanoo suhdanteiden mukaan, niin siinä ei voi kovin pitkäaikaisia suunnitelmia tehdä. Tapiolassa ei ole tätä murhetta.


    • has been

      Minulla on toisenlaisia kokemuksia kyseisestä firmasta. Olin siellä töissä monta vuotta, kunnes sain tarpeekseni yhtiön byrokratiasta,surkeasta palkkapolitiikasta,huonoista ja epäpätevistä esimiehistä ym.ja irtisanoin itseni. En suosittele kenellekään kyseistä paskalafkaa. Eivät siellä fiksut ja omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset viihdy.

    • Tinka2

      has been: Täytyy sanoa, että kuvailit juuri minkä tahansa suuren yrityksen ongelmat.

    • Anonyymi

      Ne jotka harkitsevat hakemista korvausneuvojaksi Yritysten henkilökorvaukseen töihin, en suosittele sitä kenellekään. Mitä olen kuullut miten asiat toimivat kyseisessä osastossa on tosi aliarvostettu. Suunniteltu sopimuksen irtisanomisen koeajalla. Osastoon johdon puolella tulisi tehdä muutos jotta asiat olisi parempi ja muutoksia naurettaviin tavoitteisiin, mihin kukaan uusi työntekijä ei pääse ja ottaa tämän syyn potkua varten.

      Heille ei näytä riittävän se ette ole ahkera työntekijä, vaan ne jotka tekevät jotai ja tulokset näyttää vaan hyvältä. Esimiehen ei välitä mistään, mitä työntekijät tekee tai miten asiat on hoidettu vaan kattovat mielummin excelistä lukuja, jotka eivät kerro yhtään mitään asiasta. Voivoittelevat vaan.

      Kuulin myös että pari poissaolon takia saat kokous kutsun, että on ollut paljon poissaoloja ja mikä siinä mättää vaikka sairauslomatodistukset on toimitettu ja syyt lukevat siinä.

      En ole työskennellyt firmalle, enkä tule tekemään mitään heille, kuultuaan tämä case.
      Toivottavasti ne jotka harkkivat hakemistä tähän työtehtävään niin varautukaan potkuun ja huonoon esimieheen joka ei pidä omista työntekijöistä huolta ja tiimini ilmapiiristä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3787
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2128
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1614
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      1467
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1411
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 23
      1059
    Aihe