Moni näköjään uskaltaa, sillä siksi paljon niitä on liikenteessä. Mutta onko Punto lähinnä vähän ajavan valinta, ehkä 10 tkm vuodessa ja vaihto muutaman vuoden välein? Kestääkö auto reipasta, kunnon käyttöä? Muovin makuinen Punto kantaa edelleen Fiatin huonoa mainetta. Siis onko Punto tällä hetkellä varteenotettava, ns. oikea auto? Työkaverillani on 96- mallinen Punto, jolla ajettu 60 tkm ja siinä on tämän tästä jotakin remppaa, viimeksi keitti ja tuli reilun tonnin remontti.
Uskaltaako...
11
2981
Vastaukset
- Tomppa
Harvalla pikkuautolla paljoa kilometrejä kertyy. Punto on kokoluokkansa suosituin auto ja yhdessä Toyota Yariksen ja Peugeot 206:n kanssa vähiten arvoaan pudottava auto ikäluokissa 2-6 vuotta.
Punto on edullinen ja mallina jo iäkkään puoleinen, joten vähän muovin makuinen koppurahan se on, mutta niin ne ovat saman hintaiset monet muutkin.
Fiatit ovat maahantuontihistoriastaan johtuen olleet suosittuja autoja Suomen maaseudulla ja siellä ne ovat ainakin palvelleet hyvin ja syytä on ollutkin, kun bussit eivät kulje ja tiekin on aurattava itse.
60 000 ajetun auton keittäminen kertoo enemmän auton omistajasta kuin itse autosta. - maikul
"Muovin makuinen Punto kantaa edelleen Fiatin huonoa mainetta." mitä ihmeen huonoa mainetta???? hyvä maine sillä on
- TÄSSÄ!!
55,vm-97,ostettaessa 81th,nyt 105th,ajelen vain talvisin,ollut nyt 3 kautta minulla,ei kertaakaan lohkoläpäärissä kiinni,öljyt vaihdan 10.000 välein.Auto on toiminut moitteetta!!!
Viat/korjaukset tähän mennessä:Iskarit vaihdettu,toinen takatukivarsi vaihdettu,suodattimet ja tulpat vaihdettu.Tukivarsi-ongelma on tyyppivika...
Kannattaa mielummin ostaa 75 kun 55.Pienempi on aikas laiska peli.Tosi näppärä kulkupeli jos ei meinaa hirveesti matkailla pitkiä matkoja.
Osta pois vaan....
Seuraava autoni tulee olemaan myöskin PUNTO- tarkoitin,
että Punto on varmaan vähän ajavan mukava pikkukärry, jonka saa edullisesti. Sitten, kun käyttöaste kovenee, on merkkivalinta varmasti toinen.
- minä.
Fiat on hinta/laatusuhteelta hyvä peli.
- jarmoseer
Kestävämpi tekniikkaista autoa en keksi kuin fiatit. Punton keittäminen varmaan johtuu juuri siitä että autolla ei ajeta tarpeeksi ja paikat (termostaatti) jumettaa. Nuo punton fire koneet ovat varsinaisia ikiliikkujia. Miljoonan ajettuja fiatteja ei kauheasti liiku sillä arvo putoaa niin alas että autot romutetaan ennemmin kuin viitsitään edes jotain maksavaa perushuoltoa tehdä.
- 450tkm
Jos on noin paljon asennevammaa niin, osta ihmeesä joku muu. Henk.koht. ajoin italialaisella autolla mittariin 450 000 km, autolla joka essonbaarin miesten mukaan ei pitäisi lähteä käyntiinkään. Joten älä ihmeessä osta Puntoa, siihenhän voi tulla vaikka joku VIKA. Koska mihinkään muihin autoihin kuin Fiat Puntoihin tai muihin Fiateihin tai muihin italialaisiin ei tule KOSKAAN mitään vikoja. Onnea osastolle toyotanissanvwsorollakolfseonsunny jne. ÄLÄ OSTA KOSKAAN ITALIALAISTA, SE SAATTAA TOIMIAKIN.
- punto 04
Meillä on ollut kohta kaksi vuotta Punto vm.04. Sillä on ajettu kohta 60000km, että kyllä se kestää paljon ajavien autonakin! Hyvin on kestänyt, mitä nyt kolarikorjaus tuli ja tuulilasi on haljennut, mutta ei mitään sen ihmeempiä merkistä riippuvia vikoja..
- kohta entinen Punton omistaja
Miulla on Fiat Punto vm 2002 ajattu 15 000 km
ja siitä meni ohjainyksikkö n. 700 €, maahan-
tiojan mukaan takuu päättynyt, ei voi mitään.
Niitä kuulemma silloin tällöin menee, syytä
ei tiedetä. Miusta hinta ko. osalla kohtuuton
kun vertaa sitä auton hintaan.
- perseestä
Jep ehkä joku max 5 vuotias on ok mutta unohda vanhat ja yli 150.000 ajetut..Mulla oli 1 hiivatti enkä toista paskakasaa osta.Mutta jos tykkäät pikku ja isommista vioista ja on aikaa sählätä sen paskakasan kanssa niin siitä vaan...Eikä noi muutkaan italiaanot ole ollut sen parempia..
- otpl
5-ovinen Punto 2004 vähätehoisemmalla koneella:
Jalkoihin en ole jäänyt, tosin painan kaasuakin..
Kahdessa vuodessa 90000km.
Jarruista minua varoitettiin ja totta, pari kertaa on oikea etujarru jumittanut päälle.
Uskaltaisinko ostaa isommankin Fiatin vai onko niihin sotkettu liikaa antureita?
Kulutus parhaimmmillaan alle 4,8 l/100km, moottoritiellä 7 l/100km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446