Uskaltaako...

Punton ostaa?

Moni näköjään uskaltaa, sillä siksi paljon niitä on liikenteessä. Mutta onko Punto lähinnä vähän ajavan valinta, ehkä 10 tkm vuodessa ja vaihto muutaman vuoden välein? Kestääkö auto reipasta, kunnon käyttöä? Muovin makuinen Punto kantaa edelleen Fiatin huonoa mainetta. Siis onko Punto tällä hetkellä varteenotettava, ns. oikea auto? Työkaverillani on 96- mallinen Punto, jolla ajettu 60 tkm ja siinä on tämän tästä jotakin remppaa, viimeksi keitti ja tuli reilun tonnin remontti.

11

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppa

      Harvalla pikkuautolla paljoa kilometrejä kertyy. Punto on kokoluokkansa suosituin auto ja yhdessä Toyota Yariksen ja Peugeot 206:n kanssa vähiten arvoaan pudottava auto ikäluokissa 2-6 vuotta.

      Punto on edullinen ja mallina jo iäkkään puoleinen, joten vähän muovin makuinen koppurahan se on, mutta niin ne ovat saman hintaiset monet muutkin.

      Fiatit ovat maahantuontihistoriastaan johtuen olleet suosittuja autoja Suomen maaseudulla ja siellä ne ovat ainakin palvelleet hyvin ja syytä on ollutkin, kun bussit eivät kulje ja tiekin on aurattava itse.

      60 000 ajetun auton keittäminen kertoo enemmän auton omistajasta kuin itse autosta.

    • maikul

      "Muovin makuinen Punto kantaa edelleen Fiatin huonoa mainetta." mitä ihmeen huonoa mainetta???? hyvä maine sillä on

    • TÄSSÄ!!

      55,vm-97,ostettaessa 81th,nyt 105th,ajelen vain talvisin,ollut nyt 3 kautta minulla,ei kertaakaan lohkoläpäärissä kiinni,öljyt vaihdan 10.000 välein.Auto on toiminut moitteetta!!!
      Viat/korjaukset tähän mennessä:Iskarit vaihdettu,toinen takatukivarsi vaihdettu,suodattimet ja tulpat vaihdettu.Tukivarsi-ongelma on tyyppivika...
      Kannattaa mielummin ostaa 75 kun 55.Pienempi on aikas laiska peli.Tosi näppärä kulkupeli jos ei meinaa hirveesti matkailla pitkiä matkoja.
      Osta pois vaan....
      Seuraava autoni tulee olemaan myöskin PUNTO

      • tarkoitin,

        että Punto on varmaan vähän ajavan mukava pikkukärry, jonka saa edullisesti. Sitten, kun käyttöaste kovenee, on merkkivalinta varmasti toinen.


    • minä.

      Fiat on hinta/laatusuhteelta hyvä peli.

    • jarmoseer

      Kestävämpi tekniikkaista autoa en keksi kuin fiatit. Punton keittäminen varmaan johtuu juuri siitä että autolla ei ajeta tarpeeksi ja paikat (termostaatti) jumettaa. Nuo punton fire koneet ovat varsinaisia ikiliikkujia. Miljoonan ajettuja fiatteja ei kauheasti liiku sillä arvo putoaa niin alas että autot romutetaan ennemmin kuin viitsitään edes jotain maksavaa perushuoltoa tehdä.

    • 450tkm

      Jos on noin paljon asennevammaa niin, osta ihmeesä joku muu. Henk.koht. ajoin italialaisella autolla mittariin 450 000 km, autolla joka essonbaarin miesten mukaan ei pitäisi lähteä käyntiinkään. Joten älä ihmeessä osta Puntoa, siihenhän voi tulla vaikka joku VIKA. Koska mihinkään muihin autoihin kuin Fiat Puntoihin tai muihin Fiateihin tai muihin italialaisiin ei tule KOSKAAN mitään vikoja. Onnea osastolle toyotanissanvwsorollakolfseonsunny jne. ÄLÄ OSTA KOSKAAN ITALIALAISTA, SE SAATTAA TOIMIAKIN.

    • punto 04

      Meillä on ollut kohta kaksi vuotta Punto vm.04. Sillä on ajettu kohta 60000km, että kyllä se kestää paljon ajavien autonakin! Hyvin on kestänyt, mitä nyt kolarikorjaus tuli ja tuulilasi on haljennut, mutta ei mitään sen ihmeempiä merkistä riippuvia vikoja..

      • kohta entinen Punton omistaja

        Miulla on Fiat Punto vm 2002 ajattu 15 000 km
        ja siitä meni ohjainyksikkö n. 700 €, maahan-
        tiojan mukaan takuu päättynyt, ei voi mitään.
        Niitä kuulemma silloin tällöin menee, syytä
        ei tiedetä. Miusta hinta ko. osalla kohtuuton
        kun vertaa sitä auton hintaan.


    • perseestä

      Jep ehkä joku max 5 vuotias on ok mutta unohda vanhat ja yli 150.000 ajetut..Mulla oli 1 hiivatti enkä toista paskakasaa osta.Mutta jos tykkäät pikku ja isommista vioista ja on aikaa sählätä sen paskakasan kanssa niin siitä vaan...Eikä noi muutkaan italiaanot ole ollut sen parempia..

    • otpl

      5-ovinen Punto 2004 vähätehoisemmalla koneella:
      Jalkoihin en ole jäänyt, tosin painan kaasuakin..
      Kahdessa vuodessa 90000km.
      Jarruista minua varoitettiin ja totta, pari kertaa on oikea etujarru jumittanut päälle.
      Uskaltaisinko ostaa isommankin Fiatin vai onko niihin sotkettu liikaa antureita?
      Kulutus parhaimmmillaan alle 4,8 l/100km, moottoritiellä 7 l/100km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe