Tekninenpiirtäjä

Sannikka

Mikä on teknisenpiirtäjän kk palkka? Työkokemusta reilu puoli vuotta...

16

22038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ins.tstossa

      1400€/kk ja työnkuva melkoisen laaja aina kahvinkeitosta ja kukkienkastelusta piirroksiin ja kaikkea siltä väliltä.Aika paska työnkuva ja niin on palkkakin.

      • tolla

        palkalla kannattaa töitä tehdä???


    • olen

      myös tekninen piirtäjä ja ollut työssä yli 7 vuotta. Työkuvaan kuuluu mm.rakennus,lvi,sähköpiirustusten puht.piirto ja korjaus ja tekstinkäsittelyohjelmat ym. Palkka on edelleen 1300e/kk,eikä näytä nousevan. Nyt palaan juuri työhön äitiyslomalta ja tiukkaa tekee rahapuolella. En tiedä pitäiskö katsoa ihan ammatinvaihtoa jossain vaiheessa,kun nuo piirtäjän palkat näytää olevan niin surkeita..

      • Alipalkattualaontod

        Olet alipalkattu, koska esim. toimihenkilöunioniin minun käskettiin sillon 10 vuotta sitten liittyä! Kuukausipalkkani on 2140e/kk, mutta hommat on vähän vaativampia. Joku kirjotti, että (tossa alemmassa jutussa) ...että olisi suunnitteluassistentti, mutta teknisen piirtäjän hommaan kyllä kuuluu myös pienemmät suunnitelmat, eli olen nyt itsekin ollut töissä 11 vuotta, enkä mielestäni ole suunnitteluassistentti, vaan suunnittelijaksi täällä nimitetään (tosin nuorempi suunnittelija) Ja niin mitä palkkaan tulee niin voin sanoa että paska palkka, kun ajattelee, että teen samoja hommia ku inssitkin!!! Niiden palkka lähdössä 500 euroa enemmän eikä saa mitään aikaseksi! On tossa jo muutama inssi käyny koittamassa!


      • ma

        :S aika huono homma sulla... olen ollut tekninen piirtäjä n. 5 vuotta ja palkka on 2300 brutto, mutta olen kyllä itse kysynnyt lisää ja vaihtanut työpaikka jossain vaiheessa ja sitäkauttakin pyytänyt lisää..kyllä se useimmiten on itsesta kiinni, eihän kukaan tulee tarjoamaan sulle haluatko enemmän rahaa


      • ma
        ma kirjoitti:

        :S aika huono homma sulla... olen ollut tekninen piirtäjä n. 5 vuotta ja palkka on 2300 brutto, mutta olen kyllä itse kysynnyt lisää ja vaihtanut työpaikka jossain vaiheessa ja sitäkauttakin pyytänyt lisää..kyllä se useimmiten on itsesta kiinni, eihän kukaan tulee tarjoamaan sulle haluatko enemmän rahaa

        PS: olen sitten suunnittelu assistentti koulutukseltani


    • Suunnitteluassistentti

      Itse olen ollut n. 20 vuotta piirtäjä tai miksi sitä nykyisin kutsutaan, suunnitteluassistentti. Teen KAIKEN ja tietysti piirrän. Kiire on niin, ettei aina jaksaisi siinä aikataulussa ja vaativuus on välillä liikaa... Palkkani on 2100 e/kk. Vaihtaisin vähemmän stressavaan työhön, jos sellaista tällä alalla onkaan.

      • Suunnitteluassistentin tutk...

        Hei
        Palkastasi päätellen olet suunnitteluassistentti, mutta tarkennuksena, kun tätä palstaa lukee myös nuoret, kerrottakoon, että suunnitteluassistentiksi valmistutaan erittäin kattavan tutkinnon kautta( kesto n. 2v-3v). Muutoin piirtäjät ovat teknisiä piirtäjiä ja suunnitteluassistentin nimikettä ei saisi käyttää kuin tutkinnon suorittaneet. Itse olen myös 20 vuotta teknisenä piirtäjänä ollut ja suunnitteluassistentin tutkinnon suorittanut 2006. Piirtäjän palkkaus on todellakin alhainen, suunnitteluassistentin palkkaus on sitten ihan eri asia.


      • ------------
        Suunnitteluassistentin tutk... kirjoitti:

        Hei
        Palkastasi päätellen olet suunnitteluassistentti, mutta tarkennuksena, kun tätä palstaa lukee myös nuoret, kerrottakoon, että suunnitteluassistentiksi valmistutaan erittäin kattavan tutkinnon kautta( kesto n. 2v-3v). Muutoin piirtäjät ovat teknisiä piirtäjiä ja suunnitteluassistentin nimikettä ei saisi käyttää kuin tutkinnon suorittaneet. Itse olen myös 20 vuotta teknisenä piirtäjänä ollut ja suunnitteluassistentin tutkinnon suorittanut 2006. Piirtäjän palkkaus on todellakin alhainen, suunnitteluassistentin palkkaus on sitten ihan eri asia.

        Myös suunnitteluassistentin tutkintoa käynyt, valmistuin viime syksynä ammattikoulusta.. Pääsin aika pian omaan alaan töihin (alan työkokomusta aikaisemmin 0-vuotta).. Erittäin maineikas firma Helsingissä.. Palkkani 1600€/kk (alkupalkka) ja piirtäjä on toiminimeni.. Meillä suunnitteluavustaja nimikettä kantavat on sitten ne jotka tienaavat jo enemmän..


      • 2006 valmistunut
        ------------ kirjoitti:

        Myös suunnitteluassistentin tutkintoa käynyt, valmistuin viime syksynä ammattikoulusta.. Pääsin aika pian omaan alaan töihin (alan työkokomusta aikaisemmin 0-vuotta).. Erittäin maineikas firma Helsingissä.. Palkkani 1600€/kk (alkupalkka) ja piirtäjä on toiminimeni.. Meillä suunnitteluavustaja nimikettä kantavat on sitten ne jotka tienaavat jo enemmän..

        Moi
        Hieman pienehkö tuo sinun palkkasi, mutta sinullahan ei ollut työkokemusta. Pyydä kuitenkin työnantajaasi tekemään suunnitteluassistentin mukaisen työsopimuksen, vaikkakin harjoittelijana, sillä se vaikuttaa tulevaisuudessakin työmääritteisiisi, eli suunnitteluassistentin työsopimuksella sinun kuuluisi joka tapauksessa olla jo nyt. Kuulutko liittoon, suunnitteluassistentin asioita hoitaa toimihenkilöunioni ja sieltä saat tietoa oikeasta palkkauksesta. Luulisin että palkkasi kuuluisi olla noin 1700-1800 kuussa. Semppiä työelämään ja sopimuksiin. Ne kannattaa aina hoitaa kuntoon. Itse olen nyt yksityisyrittäjä, ollut jo monta vuotta. Siitä huolimatta kuulun vieläkin liittoon.


      • taas...
        2006 valmistunut kirjoitti:

        Moi
        Hieman pienehkö tuo sinun palkkasi, mutta sinullahan ei ollut työkokemusta. Pyydä kuitenkin työnantajaasi tekemään suunnitteluassistentin mukaisen työsopimuksen, vaikkakin harjoittelijana, sillä se vaikuttaa tulevaisuudessakin työmääritteisiisi, eli suunnitteluassistentin työsopimuksella sinun kuuluisi joka tapauksessa olla jo nyt. Kuulutko liittoon, suunnitteluassistentin asioita hoitaa toimihenkilöunioni ja sieltä saat tietoa oikeasta palkkauksesta. Luulisin että palkkasi kuuluisi olla noin 1700-1800 kuussa. Semppiä työelämään ja sopimuksiin. Ne kannattaa aina hoitaa kuntoon. Itse olen nyt yksityisyrittäjä, ollut jo monta vuotta. Siitä huolimatta kuulun vieläkin liittoon.

        Moi! Tiedän että palkka on melko pieni..Tyäpaikka sijaitsee kuitenkin Helsingissä. Ja kuulun kyllä liittoon (tuohon toimihenkilöunioniin) ja kyselinkin alussa luottamusmieheltä tuota palkka asiaa niin hän sanoi itse myös että väh. 1600€/kk täytyy saada.. Sullakun tuota kokemustakin näyttäisi olevan, niin osaatko sanoa, että missä vaiheessa kehtaisi kysellä palkankorotusta? Tuo 1600€/kk kuitenkin yleinen alkupalkka heillä.


      • suunnitteluassistentti
        taas... kirjoitti:

        Moi! Tiedän että palkka on melko pieni..Tyäpaikka sijaitsee kuitenkin Helsingissä. Ja kuulun kyllä liittoon (tuohon toimihenkilöunioniin) ja kyselinkin alussa luottamusmieheltä tuota palkka asiaa niin hän sanoi itse myös että väh. 1600€/kk täytyy saada.. Sullakun tuota kokemustakin näyttäisi olevan, niin osaatko sanoa, että missä vaiheessa kehtaisi kysellä palkankorotusta? Tuo 1600€/kk kuitenkin yleinen alkupalkka heillä.

        Kyllähän se palkka asia on aina tärkeä, ei se katso sitä milloin olet mennyt taloon. Jos työnantaja on kaukaa viisas ja huomannut jo nyt että osaat asiasi, voit ilman muuta heti neuvotella. Jos sopimuksessasi lukee, että milloin olet vakituinen, voit tietenkin odottaa sinne, mutta silloin olet jo heikoilla jäillä, sillä vakinaisena ollessa pitäisi tallaiset asiat jo olla kunnossa. Vaikka työpaikallasi onkin luottamusmies, voit silti olla itse yhteydessä TU:hun ja saada sieltä itse tietoa, mikä palkkasi kuuluisi olla. En ole aina tavannut luottamusmiehiä, joiden kanssa asiat kulkisivat ihan tuosta vain ja oikea tieto tulisi uudelle työntekijälle. Itse se kannattaa kuitenkin viimekädessä varmistaa oikea palkka. Soita siis TU:hun ja ota selvää. Aloita neuvottelut jo nyt. Sinun palkastasihan siinä on kyse.


      • mallintaja piirtäjä
        suunnitteluassistentti kirjoitti:

        Kyllähän se palkka asia on aina tärkeä, ei se katso sitä milloin olet mennyt taloon. Jos työnantaja on kaukaa viisas ja huomannut jo nyt että osaat asiasi, voit ilman muuta heti neuvotella. Jos sopimuksessasi lukee, että milloin olet vakituinen, voit tietenkin odottaa sinne, mutta silloin olet jo heikoilla jäillä, sillä vakinaisena ollessa pitäisi tallaiset asiat jo olla kunnossa. Vaikka työpaikallasi onkin luottamusmies, voit silti olla itse yhteydessä TU:hun ja saada sieltä itse tietoa, mikä palkkasi kuuluisi olla. En ole aina tavannut luottamusmiehiä, joiden kanssa asiat kulkisivat ihan tuosta vain ja oikea tieto tulisi uudelle työntekijälle. Itse se kannattaa kuitenkin viimekädessä varmistaa oikea palkka. Soita siis TU:hun ja ota selvää. Aloita neuvottelut jo nyt. Sinun palkastasihan siinä on kyse.

        http://www.uranus.fi/hyotya_ja_huvia/keskustelu/open.php?id=128822


    • teemu t
    • Anonyymi

      Joo suunnitteluassarilla ei kellään ole mitään kokemusta alussa

    • Anonyymi

      Sain suunnitteluassarin työn. Alla 20-v kokemusta muulta tekniseltä alalta. Alkupalkka 2350€/kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe