onko islam heikko?

Amerikka

Miksi tältä palstalta kaikki islamin uskoa arvostelevat keskustelun alut sensuroidaan,onko islamin uskoinen oikea ihminen valvomaan tällaista palstaa?eikö hänellä ole oma lehmä ojassa tässä asiassa?sama kun poliisi tutkii poliisia,jos gohar sinulle islam on kiinni sydämmessä ja sielussa niin jätä tämä palsta ja jäävää itsesi sillä kai sinullakin jokin taju on oikesta ja väärästä? propagandaa ei varmasti ylläpitäjäkään hyväksy,sinä teet sen vain käänteisesti.T:parahinmullah

35

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskomaton

Jos samaa käytäntöä käytettäisiin muuallakin täällä jas medioissa, olisi elämä tosi tylsää.
      Kuvitelkaa tätä
      Pressan vaalitentissä Sak Ihalainen haastattelisi halosta ja joku Kirsi Piha Niinistöä:)
      Dna-palstalla olisi dnaseriffi, elisalla elisaseriffi jne.
      Senruroitu media on tuttu muslimimaissa, mutta tänne se ei sovi

• nam

niinpä saammehan jopa itse päättää syömmekö joulukinnkkua tai sikaa tai possua,tai sitten emme,ei meille tarvitse jonkun muhamedinan sanoa mitä saamme syödä:)

• Gohar

heikkoudesta en tiedä,kuka on,kuka ei, mutta eipä täältä muuta sensuroitu illalla kuin "heitellään jauhelihaa niin terrorismi loppuu" viesti.
      a) terrorismia käsittelevät viestit kuuluvat terrorismia käsittelevälle palstalle
      b) epäilen ko viestin elävän sielläkään kovin kauaa, sen verran mauton se oli.

• aex

Sinä väistit viekkaasti avausviestin kritiikin, ja kirjoitit aivan muuta kuin 'Amerikka'.
        Hän kirjoitti, että sinun pitäisi tuntea itsesi jääviksi toimimaan islam palstan sheriffinä.
        Jost et tiedä, mitä jäävi tarkoittaa; se tarkoittaa sitä, että joku ei voi olla päätöksentekijänä asiassa, jossa on oma etu kysymyksessä. Silloin voi vetää etua itselleen, eikä voi olla puolueeton.
        Selitäpä kantaa jääviyteesi islam palstan sheriffinä!

• Gohar
        aex kirjoitti:

Sinä väistit viekkaasti avausviestin kritiikin, ja kirjoitit aivan muuta kuin 'Amerikka'.
        Hän kirjoitti, että sinun pitäisi tuntea itsesi jääviksi toimimaan islam palstan sheriffinä.
        Jost et tiedä, mitä jäävi tarkoittaa; se tarkoittaa sitä, että joku ei voi olla päätöksentekijänä asiassa, jossa on oma etu kysymyksessä. Silloin voi vetää etua itselleen, eikä voi olla puolueeton.
        Selitäpä kantaa jääviyteesi islam palstan sheriffinä!

sinä et tiedä harjoitanko käytännössä mitään uskontoa vai en - jos olen syntynyt muslimiksi, ei se tarkoita automaattisesti sitä, että se olisi minulle yksi ja ainoa tapa elää tai että minun elämäntehtäväni olisi Islamin puolustaminen henkeen ja vereen. Minulle on iiiihan yhden tekevää mitä uskontokuntaa kukin edustaa - niin kauan kun se ei vahingoita muita. Minun perheessäni ja suvussani on sulassa sovussa edustettuna ainakin 4 eri uskontokuntaa, joten todellakaan en näe yhtään mitään ongelmaa kyvyssäni olla puolueeton tässä tehtävässäni.

• JAJH

viestit, joihin itse osallistut?

• ace..
        Gohar kirjoitti:

sinä et tiedä harjoitanko käytännössä mitään uskontoa vai en - jos olen syntynyt muslimiksi, ei se tarkoita automaattisesti sitä, että se olisi minulle yksi ja ainoa tapa elää tai että minun elämäntehtäväni olisi Islamin puolustaminen henkeen ja vereen. Minulle on iiiihan yhden tekevää mitä uskontokuntaa kukin edustaa - niin kauan kun se ei vahingoita muita. Minun perheessäni ja suvussani on sulassa sovussa edustettuna ainakin 4 eri uskontokuntaa, joten todellakaan en näe yhtään mitään ongelmaa kyvyssäni olla puolueeton tässä tehtävässäni.

Viittaan eiliseen keskusteluun. Sanot palstan keskustelijoiden ottaneen elämäntehtäväkseen islamin vihaamisen. Onko se totuudenmukainen näkemys? Onko se sopivaa palstan sheriffille, joka itse keskustelee kiivaasti islamin puolesta?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000013423397

.......xxx.................
        Toinen haluaa tutustua eri uskontoihin ja eri ihmisiin, ja te käytte hänen kimppuunsa kuin yleiset syyttäjät - miksi? Ainoan ystävällisen vastauksen ja vastauksen ylipäätään Minnin kysymykseen antoi nimimerkki shia sisko.

Kukaan muu hänen ja minun lisäksi täällä ei liene muslimi? Te olette ottaneet elmäntehtäväksenne vihan Islamia kohtaan, millaisen kuvan se antaa kristityistä? Pata kattilaa soimaa, ihan yhtä musta kylki molemmilla. En todellakaan enää tiedä pitäisikö itkea vai nauraa...
        ................xxx....................

Toinen vihasta keskustelija;

Aabraham
        hakusana viha 630 osumaa
        http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=viha*&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=islam&poster=Aabraham&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=21&em=1&ey=2006&hpp=25
        ......................

Tämä vihajuttu on sellainen asia, joka pitäisi ottaa tarkasteluun. Onko oikein, että palstan kirjoittajia ja kristittyjä yleensä syytetään vihaajiksi?
        Onko se arkipäivän kokemuksesi, että ihmiset ympärilläsi ovat vihamielisiä?

Aabrahamin otin tähän mukaan, koska hän syyttää vihasta monta kertaa päivässä. Hän ei kuitenkaan anna koskaan lainausta sellaisesta tekstistä. Olisihan tärkeä kohdistaa syyte oikeaan henkilöön eikä kaikkiin.

Islamin uskonnolle on tyypillistä tällainen vihasta puhuminen. Se on jo Koraanissakin. Ymmärrän hyvin, että muslimit ovat sen sisäistäneet. Olisi syytä tarkastella, missä määrin se on todellisuuden mukaista.

• uskomaton

Mautonta toki on puhuminen sianlihasta tällä palstalla, mutta kysymys olikin siitä, millä voisi estää kyseiset pommi-iskut.
        Minusta jauheliha ei ole lainkaan niin paha asia kuin itsemurhapommit, mut goharin mielestä näin on.

• Gohar
        ace.. kirjoitti:

Viittaan eiliseen keskusteluun. Sanot palstan keskustelijoiden ottaneen elämäntehtäväkseen islamin vihaamisen. Onko se totuudenmukainen näkemys? Onko se sopivaa palstan sheriffille, joka itse keskustelee kiivaasti islamin puolesta?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000013423397

.......xxx.................
        Toinen haluaa tutustua eri uskontoihin ja eri ihmisiin, ja te käytte hänen kimppuunsa kuin yleiset syyttäjät - miksi? Ainoan ystävällisen vastauksen ja vastauksen ylipäätään Minnin kysymykseen antoi nimimerkki shia sisko.

Kukaan muu hänen ja minun lisäksi täällä ei liene muslimi? Te olette ottaneet elmäntehtäväksenne vihan Islamia kohtaan, millaisen kuvan se antaa kristityistä? Pata kattilaa soimaa, ihan yhtä musta kylki molemmilla. En todellakaan enää tiedä pitäisikö itkea vai nauraa...
        ................xxx....................

Toinen vihasta keskustelija;

Aabraham
        hakusana viha 630 osumaa
        http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=viha*&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=islam&poster=Aabraham&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=21&em=1&ey=2006&hpp=25
        ......................

Tämä vihajuttu on sellainen asia, joka pitäisi ottaa tarkasteluun. Onko oikein, että palstan kirjoittajia ja kristittyjä yleensä syytetään vihaajiksi?
        Onko se arkipäivän kokemuksesi, että ihmiset ympärilläsi ovat vihamielisiä?

Aabrahamin otin tähän mukaan, koska hän syyttää vihasta monta kertaa päivässä. Hän ei kuitenkaan anna koskaan lainausta sellaisesta tekstistä. Olisihan tärkeä kohdistaa syyte oikeaan henkilöön eikä kaikkiin.

Islamin uskonnolle on tyypillistä tällainen vihasta puhuminen. Se on jo Koraanissakin. Ymmärrän hyvin, että muslimit ovat sen sisäistäneet. Olisi syytä tarkastella, missä määrin se on todellisuuden mukaista.

minä en vihaa ketään, minulta taitaa puuttua geeni joka aiheuttaisi vihan tunteita ylipäätään, siksi minun on vaikea ymmärtää agressiivisia ihmisiä, jotka ilmeisesti tuntevat jonkun asteista vihaa kirjoittaessaan tännekin - sitä en tiedä miksi, ehkä se on joku elämn trauma tai mikä lie, mutta minä vain ihmettelin ko asiaa, ei yhtään sen kummempaa :)
        Mistä sinä sen tempaisit, että keskutelen kiivaasti Islamin puolesta? :S
        Ensinnäkään minä en kiivastu kutakuinkaan koskaan, toisekseen yleensä otan kantaa täällä vain jos joku suoraan minulta jotakin kysyy - tai jos aihe on sellainen että haluan siitä keskustella. En minä ole ketään puolesta enkä vastaan, edelleenkään. :)

• ace..
        Gohar kirjoitti:

minä en vihaa ketään, minulta taitaa puuttua geeni joka aiheuttaisi vihan tunteita ylipäätään, siksi minun on vaikea ymmärtää agressiivisia ihmisiä, jotka ilmeisesti tuntevat jonkun asteista vihaa kirjoittaessaan tännekin - sitä en tiedä miksi, ehkä se on joku elämn trauma tai mikä lie, mutta minä vain ihmettelin ko asiaa, ei yhtään sen kummempaa :)
        Mistä sinä sen tempaisit, että keskutelen kiivaasti Islamin puolesta? :S
        Ensinnäkään minä en kiivastu kutakuinkaan koskaan, toisekseen yleensä otan kantaa täällä vain jos joku suoraan minulta jotakin kysyy - tai jos aihe on sellainen että haluan siitä keskustella. En minä ole ketään puolesta enkä vastaan, edelleenkään. :)

Kierrät jatkuvasti asiaa. Toistan kysymykseni:
        "Onko oikein, että palstan kirjoittajia ja kristittyjä yleensä syytetään vihaajiksi?
        Onko se arkipäivän kokemuksesi, että ihmiset ympärilläsi ovat vihamielisiä?"

Tämä kysymys vihasta on hyvin laaja kysymys. Koraanin opetus on, että muslimeja vihataan. Mutta onko se oikein?

• Gohar
        ace.. kirjoitti:

Kierrät jatkuvasti asiaa. Toistan kysymykseni:
        "Onko oikein, että palstan kirjoittajia ja kristittyjä yleensä syytetään vihaajiksi?
        Onko se arkipäivän kokemuksesi, että ihmiset ympärilläsi ovat vihamielisiä?"

Tämä kysymys vihasta on hyvin laaja kysymys. Koraanin opetus on, että muslimeja vihataan. Mutta onko se oikein?

..oikein syyttää ketään mistään aiheettomasti. Minä en syytä,enkä ole syyttänyt ketään, en kristittyjä enkä ketään muutakaan, minä totesin miten jotkut kirjoitukset täälläkin sisältävät vihaa, minä en tiedä onko nämä jotkut vihaiset ihmiset kristittyjä tai ei, ovatko he oikeassa elämässä vihaisia vai ei. MInä en heitä tunne, en tiedä, siksi puhun vain ja ainoastaa heidän kirjoituksistaan, en heistä henkilökohtaisesti.

• ace..
        Gohar kirjoitti:

..oikein syyttää ketään mistään aiheettomasti. Minä en syytä,enkä ole syyttänyt ketään, en kristittyjä enkä ketään muutakaan, minä totesin miten jotkut kirjoitukset täälläkin sisältävät vihaa, minä en tiedä onko nämä jotkut vihaiset ihmiset kristittyjä tai ei, ovatko he oikeassa elämässä vihaisia vai ei. MInä en heitä tunne, en tiedä, siksi puhun vain ja ainoastaa heidän kirjoituksistaan, en heistä henkilökohtaisesti.

Tänne on kirjoittanut yksi henkilö(uusnatsi), joka on sanonut vihaavansa muslimeja. Toinen sanoi vihaavansa islamia, muistaakseni. On hyvin tärkeää erottaa ihmiset ja ideologiat. Valitettavasti niitä sotketaan ja vaihdetaan keskenään tahallisestikin.

Sellainen henkilö, joka luulee ihmisten yleisesti vihaavan häntä on mielisairas. Sairauden nimi on paranoia. Normaali terve ihminen ei koe mielessään, että häntä vihataan yleisesti. Olisi syytä tarkkaan ajatella, mikä ihmisten mielentila yleensä on.

Muslimeilla näyttää olevan hyvin yleistä tämä ilmaisu, että he ovat vihattuja. Se kaikuu kaikkialla lehdistössä ja netissä. Tämä asia olisi syytä panna paikoilleen.
        Tämä ei ole vielä loppuun käsitelty. Jatkoa seuraa.

• Gohar
        ace.. kirjoitti:

Tänne on kirjoittanut yksi henkilö(uusnatsi), joka on sanonut vihaavansa muslimeja. Toinen sanoi vihaavansa islamia, muistaakseni. On hyvin tärkeää erottaa ihmiset ja ideologiat. Valitettavasti niitä sotketaan ja vaihdetaan keskenään tahallisestikin.

Sellainen henkilö, joka luulee ihmisten yleisesti vihaavan häntä on mielisairas. Sairauden nimi on paranoia. Normaali terve ihminen ei koe mielessään, että häntä vihataan yleisesti. Olisi syytä tarkkaan ajatella, mikä ihmisten mielentila yleensä on.

Muslimeilla näyttää olevan hyvin yleistä tämä ilmaisu, että he ovat vihattuja. Se kaikuu kaikkialla lehdistössä ja netissä. Tämä asia olisi syytä panna paikoilleen.
        Tämä ei ole vielä loppuun käsitelty. Jatkoa seuraa.

...onneksi minä en tunne ketään paranoiasta kärsivää henk.koht. :S Kuulostaa ikävältä vaivalta. Jos joku minua "vihaa" niin siitä vaan, ei hetkauta suuntaan tahi toiseen :)
        Media on media ja oikea elämä on usein tarua ihmeellisempää. ( Juu ei, kyllä mediassa on paaaaaljon hyvääkin ja totta ihan varmasti suurin osa -mutta se toinen osa....)
        Haa,nyt puhuin sammakoita,jos oikein ajattelen,niin tunnen kyllä pari henkilöä,joilla on tämä ongelma että he olettavat kokoajan ihmisten juonivan heitä vastaan ja ovat tavattoman epäluuloisia muita kohtaan. Toinen tosin on vannoutunut ateisti,joten ei lie vaivalla uskonnon kanssa sinänsä mitään tekemistä?

• ace..
        Gohar kirjoitti:

...onneksi minä en tunne ketään paranoiasta kärsivää henk.koht. :S Kuulostaa ikävältä vaivalta. Jos joku minua "vihaa" niin siitä vaan, ei hetkauta suuntaan tahi toiseen :)
        Media on media ja oikea elämä on usein tarua ihmeellisempää. ( Juu ei, kyllä mediassa on paaaaaljon hyvääkin ja totta ihan varmasti suurin osa -mutta se toinen osa....)
        Haa,nyt puhuin sammakoita,jos oikein ajattelen,niin tunnen kyllä pari henkilöä,joilla on tämä ongelma että he olettavat kokoajan ihmisten juonivan heitä vastaan ja ovat tavattoman epäluuloisia muita kohtaan. Toinen tosin on vannoutunut ateisti,joten ei lie vaivalla uskonnon kanssa sinänsä mitään tekemistä?

Sinä et suostu keskustelemaan samasta asiasta, vaan siirryt muihin aiheisiin.
        Kysymys on siis, onko oikein väittää, että tällä palstalla ja muuallakin muslimeja vihataan? Onko islamin kritiikki vihan vuoksi? Eikö olekaan niin, että politiikasta keskustellaan? Uskonnostakin keskustellaan. Miksi syytetään vihamielisyydestä, jos tuo esiin epäkohtia islamista?

Nämä kysymykset jäävät elämään, vaikka niihin ei vastattaisikaan. Ne ovat tärkeitä kysymyksiä.
        Nyt täytyy pitää taukoa.

• Gohar
        ace.. kirjoitti:

Kysymys on siis, onko oikein väittää, että tällä palstalla ja muuallakin muslimeja vihataan? Onko islamin kritiikki vihan vuoksi? Eikö olekaan niin, että politiikasta keskustellaan? Uskonnostakin keskustellaan. Miksi syytetään vihamielisyydestä, jos tuo esiin epäkohtia islamista?

Nämä kysymykset jäävät elämään, vaikka niihin ei vastattaisikaan. Ne ovat tärkeitä kysymyksiä.
        Nyt täytyy pitää taukoa.

...kun minä yritän vastata,minä yritän sanoa, että en voi vastata kenenkään muun puolesta kuin ihan vain omani,minä en tiedä miten joku muu suhtautuu islam kritiikkiin,kokeeko sen vihana vai ei, maailmassa on 1,2 miljardia muslimia, kaikilla on asiasta taatusti oma mielipiteensä, minä en koe mitään henkilökohtaista vihaa tällä palstalla, ehkä joku muu kokisi.

• terroristi

no kerropa nyt sitten missä se sun terroristi palsta on?emmä ainaskaan löytäny?taitaa olla "sisäpiirin tietoa".

• Gohar
        terroristi kirjoitti:

no kerropa nyt sitten missä se sun terroristi palsta on?emmä ainaskaan löytäny?taitaa olla "sisäpiirin tietoa".

keskustelut- yhteiskunta-terrorismi, sieltä löytyy.

• ace.. kirjoitti:

Nyt täytyy pitää taukoa.

joissa etsii epäkohtia ja vikoja jostakin uskonnosta ja sen harjoittajista, vaikutelmaksi kieltämättä jää lievästi sanoen vihamielinen suhtautuminen.

Näin se on, Eskoseni.

• ace..
        Aabra-ham kirjoitti:

joissa etsii epäkohtia ja vikoja jostakin uskonnosta ja sen harjoittajista, vaikutelmaksi kieltämättä jää lievästi sanoen vihamielinen suhtautuminen.

Näin se on, Eskoseni.

Tosiasiaksi jää, että ne väitteet ovat jääneet todistamatta. Jokainen tietää, että copypastaaminen tuhansista olisi helppoa. Mutta jos ei ole mistä ottaa, niin sitten on vaikeaa.

• ace..
        Aabra-ham kirjoitti:

Näin se on, Eskoseni.

Ruosissa on meneillään joku kokous kunniamurhien ja kunniaväkivallan johdosta. Fadime Shahindahlen murhasta on kulunut 4 vuotta. Television esiintyi oli kaksi iranilaista naista. He olivat molemmat joutuneet lähtemään pakoon Iranista.
        En saanut nauhalle toisen nimeä. Toinen oli Homa Arjomand Kanadasta. Hän on puheenjohtaja No Sharia järjestössä.
        Iranista tämä sanoi sanoi mm; Iranissa naisen arvo on puolet ihmisen arvosta. Naisilta puuttuu oikeuksia, kuten järjestetty lastenhoito, avioero ja työ kodin ulkopuolella. Kuitenkin Iranissa on vahva naisten liike islamilaista valtiota vastaan. Sitä täytyy tukea.
        Homa Arjomand sanoi, että poliittinen islam on taantumukseen pyrkivä, äärioikeistolainen liike.
        Mitä enemmän se saa valtaa, sitä enemmän maallistuminen saa väistyä. Se johtaa naisten pahoinpitelyihin myös valkoisten keskuudessa Kanadassa ja Ruotsissa. Poliittinen islam rohkaisee miesten chauvinismiä. Näillä kahdella naisella ei ollut huivia.

Eräs huivipää muslimi selitti, ettei kunniamurhasta ole sanaakaan Koraanissa. Sitä esiintyy myös kristittyjen keskuudessa.

Siis ilmeistä on, että islamista eronneet muslimit joutuvat pakenemaan henkensä tähden Iranista.
        He arvostelevat islamia ihmisoikeuksien puuttumisen johdosta. Uskovaiset muslimit eivät näe mitään vikaa islamin opeissa.

Islamin puutteet ovat siis aika pahat, kun naisen arvo on vain puolet ihmisen arvosta. Kysymys on ihmisoikeusrikkomuksista. Minä olen näitä islamin puutteita ja vääryyksiä käsitellyt ja saanut hurjat syyteryöpyt päälleni Aabrahamilta. Nyt kuitenkin tulee aitoja syntyperäisiä islamilaisia, jotka puhuvat myös samoista asioista. Näiden asioiden käsittely on vasta alussa ja kapaloissaan, he sanoivat.

Myöskin Ruotsin lainsäädäntö on havaittu puutteelliseksi näiden asioiden kohdalla. Uhatut nuoret naiset tarvitsevat enemmän suojelua ja lakeja joudutaan parantelemaan.

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,766034,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,766037,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,766036,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,765515,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,764381,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,764396,00.html

• Gohar
        ace.. kirjoitti:

Ruosissa on meneillään joku kokous kunniamurhien ja kunniaväkivallan johdosta. Fadime Shahindahlen murhasta on kulunut 4 vuotta. Television esiintyi oli kaksi iranilaista naista. He olivat molemmat joutuneet lähtemään pakoon Iranista.
        En saanut nauhalle toisen nimeä. Toinen oli Homa Arjomand Kanadasta. Hän on puheenjohtaja No Sharia järjestössä.
        Iranista tämä sanoi sanoi mm; Iranissa naisen arvo on puolet ihmisen arvosta. Naisilta puuttuu oikeuksia, kuten järjestetty lastenhoito, avioero ja työ kodin ulkopuolella. Kuitenkin Iranissa on vahva naisten liike islamilaista valtiota vastaan. Sitä täytyy tukea.
        Homa Arjomand sanoi, että poliittinen islam on taantumukseen pyrkivä, äärioikeistolainen liike.
        Mitä enemmän se saa valtaa, sitä enemmän maallistuminen saa väistyä. Se johtaa naisten pahoinpitelyihin myös valkoisten keskuudessa Kanadassa ja Ruotsissa. Poliittinen islam rohkaisee miesten chauvinismiä. Näillä kahdella naisella ei ollut huivia.

Eräs huivipää muslimi selitti, ettei kunniamurhasta ole sanaakaan Koraanissa. Sitä esiintyy myös kristittyjen keskuudessa.

Siis ilmeistä on, että islamista eronneet muslimit joutuvat pakenemaan henkensä tähden Iranista.
        He arvostelevat islamia ihmisoikeuksien puuttumisen johdosta. Uskovaiset muslimit eivät näe mitään vikaa islamin opeissa.

Islamin puutteet ovat siis aika pahat, kun naisen arvo on vain puolet ihmisen arvosta. Kysymys on ihmisoikeusrikkomuksista. Minä olen näitä islamin puutteita ja vääryyksiä käsitellyt ja saanut hurjat syyteryöpyt päälleni Aabrahamilta. Nyt kuitenkin tulee aitoja syntyperäisiä islamilaisia, jotka puhuvat myös samoista asioista. Näiden asioiden käsittely on vasta alussa ja kapaloissaan, he sanoivat.

Myöskin Ruotsin lainsäädäntö on havaittu puutteelliseksi näiden asioiden kohdalla. Uhatut nuoret naiset tarvitsevat enemmän suojelua ja lakeja joudutaan parantelemaan.

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,766034,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,766037,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,766036,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,765515,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,764381,00.html
        http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,764396,00.html

...saa nainen avioeron,Iranissa nainen saa käydä töissä kodin ulkopuolella ja opiskella niin pitkälle kuin haluaa, Iranissa lastenhoito ei yleensä ole mikään ongelma,koska perheyhteisöt ovat hyvin tiiviitä.

• a v a
        Gohar kirjoitti:

...saa nainen avioeron,Iranissa nainen saa käydä töissä kodin ulkopuolella ja opiskella niin pitkälle kuin haluaa, Iranissa lastenhoito ei yleensä ole mikään ongelma,koska perheyhteisöt ovat hyvin tiiviitä.

>>>Iranissa...
        Kirjoittanut: Gohar
        ...saa nainen avioeron,Iranissa nainen saa käydä töissä kodin ulkopuolella ja opiskella niin pitkälle kuin haluaa, Iranissa lastenhoito ei yleensä ole mikään ongelma - - ->>>

Tässä mielenkiintoista ja laajalti tunnettua materiaalia henk.kohtaisesti koetun pohjalta perhe-elämästä Iranissa:

http://www.aeispeakers.com/Mahmoody-Betty.htm

http://www.yle.fi/ykkosdokumentti/arkisto/syksy_2003/ilman_tytartani.htm

http://www.nyt.fi/elokuva/artikkeli/1076153546846

Naisten ja lasten asemaan aihepiirinsä puolesta pureutuvia teoksia:

http://www.peda.net/verkkolehti/tieka/tieka5?m=content&a_id=78

• Gohar
        a v a kirjoitti:

>>>Iranissa...
        Kirjoittanut: Gohar
        ...saa nainen avioeron,Iranissa nainen saa käydä töissä kodin ulkopuolella ja opiskella niin pitkälle kuin haluaa, Iranissa lastenhoito ei yleensä ole mikään ongelma - - ->>>

Tässä mielenkiintoista ja laajalti tunnettua materiaalia henk.kohtaisesti koetun pohjalta perhe-elämästä Iranissa:

http://www.aeispeakers.com/Mahmoody-Betty.htm

http://www.yle.fi/ykkosdokumentti/arkisto/syksy_2003/ilman_tytartani.htm

http://www.nyt.fi/elokuva/artikkeli/1076153546846

Naisten ja lasten asemaan aihepiirinsä puolesta pureutuvia teoksia:

http://www.peda.net/verkkolehti/tieka/tieka5?m=content&a_id=78

Ihan henkilökohtaisesti koetun pohjalta myös ;) ja ihan nykyaikana. Nimim. home sweet home

• ace..
        Gohar kirjoitti:

Ihan henkilökohtaisesti koetun pohjalta myös ;) ja ihan nykyaikana. Nimim. home sweet home

Mistä syystä poistit viestini tästä?

• ace
        Aabra-ham kirjoitti:

tällä palstalla kuin etsinyt vikoja ja virheitä yhdestä uskonnosta ja sen harjoittajista?

Tässä pientä valikoimaa. Kaikkia monista Eskon nimimerkeistä en viitsinyt panna hakuun.

http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&conference=islam&hpp=25&poster=esko&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sort=date

http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=islam&poster=ace&sort=date&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=22&em=1&ey=2006&hpp=25

http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=islam&poster=nn&sort=date&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=22&em=1&ey=2006&hpp=25

Olenko kirjoittanut uskonnon harjoittajista?

Etkö tiedä, että uskontoja ja politiikkaa saa arvostella? Teethän itsekin sitä samaa.
        Mitä minun teksteissäni pidät sopimattomana?

• ace kirjoitti:

Olenko kirjoittanut uskonnon harjoittajista?

Etkö tiedä, että uskontoja ja politiikkaa saa arvostella? Teethän itsekin sitä samaa.
        Mitä minun teksteissäni pidät sopimattomana?

Sen lisäksi olet herjannut yhä uudestaan ja uudestaan uskonnossa pyhinä pidettyjä asioita.

Jos joku kirjoittelee tietystä uskonnosta ja sen edustajista tuhansia viestejä, joihin sisältyy jatkuvasti seuraavanlaisia herjauksia, kyseessä on jo systemaattinen vihakampanja:

- kyseisen uskonnon perustaja on pedofiili,
        - kyseisen uskonnon perustaja on irstas,
        - kyseisen uskonnon perustaja on huoripukki
        - kyseisen uskonnon perustaja murhaaja,
        - kyseinen uskonto on peräisin paholaisesta
        - kyseinen uskonto on terrorismiuskonto,
        - kyseisessä uskonnossa on raakuutta,
        - kyseisessä uskonnossa on alistamista,
        - kyseisessä uskonnossa on pedofiliaa,
        - kyseisen uskonnon kannattajilla on sentään pedofiliaan oikein profeetan lupakin
        - kyseinen uskonto on perseestä, tulkoon jälleen sanottua,
        - kyseinen uskonto on lähtenyt hyökkäykseen länsimaisia valtiota vastaan,
        - kansanryhmien sekoitus on räjähtävää, kun kyseinen uskonto on siinä yhtenä osana. Kyseinen uskonto ei ole sopeutuvaa,
        - minusta toisten ihmisten ajattelun vapauden riistäminen on mielipuolista ja sitä kyseisessä uskonnossa on paljon,
        - kyseisessä uskonnossa omatunto on ilmeisesti aivan toisille arvoille ohjelmoitu. Siksi he vaikuttavat mielipuolilta aika usein,
        - ihmisuhreja ovat myöskin kyseisen. uskonnon pommittajat, siitä ei ole epäilystäkään. He ovat nykyajan uhreja ko. uskonnon jumalalle,
        - kyseisen uskonnon miehet käyttävät valtaa naistensa yli ja sotivat ja ovat terroristeja. Se on kyseisen. uskonnon toinen puoli. Hyvän harjoittaminen kuulostaa hyvältä, mutta se vain puolet kyseisestä uskonnosta. Toinen puoli on se paha puoli, vallan levittäminen, jäsenien katkominen ja muu tunteettomuus, murhat, aviorikokset, viha, suvaitsemattomuus,

Tämä oli vasta pieni otos. Se on saatu parilta ensimmäiseltä sivulta hakemalla erään tietyn nimimerkin kirjoituksia. Herjauksia en viitsinyt toistaa sellaisenaan, jotta herättäisivät vähemmän pahaa mieltä niissä, joita ja joiden uskontoa herjaukset koskevat..

• ace
        Aabra-ham kirjoitti:

Sen lisäksi olet herjannut yhä uudestaan ja uudestaan uskonnossa pyhinä pidettyjä asioita.

Jos joku kirjoittelee tietystä uskonnosta ja sen edustajista tuhansia viestejä, joihin sisältyy jatkuvasti seuraavanlaisia herjauksia, kyseessä on jo systemaattinen vihakampanja:

- kyseisen uskonnon perustaja on pedofiili,
        - kyseisen uskonnon perustaja on irstas,
        - kyseisen uskonnon perustaja on huoripukki
        - kyseisen uskonnon perustaja murhaaja,
        - kyseinen uskonto on peräisin paholaisesta
        - kyseinen uskonto on terrorismiuskonto,
        - kyseisessä uskonnossa on raakuutta,
        - kyseisessä uskonnossa on alistamista,
        - kyseisessä uskonnossa on pedofiliaa,
        - kyseisen uskonnon kannattajilla on sentään pedofiliaan oikein profeetan lupakin
        - kyseinen uskonto on perseestä, tulkoon jälleen sanottua,
        - kyseinen uskonto on lähtenyt hyökkäykseen länsimaisia valtiota vastaan,
        - kansanryhmien sekoitus on räjähtävää, kun kyseinen uskonto on siinä yhtenä osana. Kyseinen uskonto ei ole sopeutuvaa,
        - minusta toisten ihmisten ajattelun vapauden riistäminen on mielipuolista ja sitä kyseisessä uskonnossa on paljon,
        - kyseisessä uskonnossa omatunto on ilmeisesti aivan toisille arvoille ohjelmoitu. Siksi he vaikuttavat mielipuolilta aika usein,
        - ihmisuhreja ovat myöskin kyseisen. uskonnon pommittajat, siitä ei ole epäilystäkään. He ovat nykyajan uhreja ko. uskonnon jumalalle,
        - kyseisen uskonnon miehet käyttävät valtaa naistensa yli ja sotivat ja ovat terroristeja. Se on kyseisen. uskonnon toinen puoli. Hyvän harjoittaminen kuulostaa hyvältä, mutta se vain puolet kyseisestä uskonnosta. Toinen puoli on se paha puoli, vallan levittäminen, jäsenien katkominen ja muu tunteettomuus, murhat, aviorikokset, viha, suvaitsemattomuus,

Tämä oli vasta pieni otos. Se on saatu parilta ensimmäiseltä sivulta hakemalla erään tietyn nimimerkin kirjoituksia. Herjauksia en viitsinyt toistaa sellaisenaan, jotta herättäisivät vähemmän pahaa mieltä niissä, joita ja joiden uskontoa herjaukset koskevat..

Sinun täytyy antaa koko viestin teksti ja osoite, että se voidaan tutkia. Omat tekstisi eivät ole päteviä.

Jos teksteissäni on jotain, mikä on väärin, niin osoita se.

Huomautan vielä, että nuo tekstit on moneen kertaan jo tutkittu. Aikanaan ne on ollut keskustelussa ja edelleenkin niihin voi vastata. Tee uusi avaus mistä tahansa asiasta.

• ace kirjoitti:

Sinun täytyy antaa koko viestin teksti ja osoite, että se voidaan tutkia. Omat tekstisi eivät ole päteviä.

Jos teksteissäni on jotain, mikä on väärin, niin osoita se.

Huomautan vielä, että nuo tekstit on moneen kertaan jo tutkittu. Aikanaan ne on ollut keskustelussa ja edelleenkin niihin voi vastata. Tee uusi avaus mistä tahansa asiasta.

Olet herjannut yhä uudestaan ja uudestaan uskonnossa pyhinä pidettyjä asioita.

Jos joku kirjoittelee tietystä uskonnosta ja sen edustajista tuhansia viestejä, joihin sisältyy jatkuvasti tuollaisia herjauksia, hän toimii väärin ja sitäpaitsi rikkoo Suomen lakia eli syyllistyy jatkettuun rikokseen.

Sellaista se on, Eskoseni. Esittämäni olivat vain pienen pieni osa - viestisi ovat valitettavasti olleet täynnä vastaavaa ihmisiin ja heidän uskontoonsa kohdistuvaa herjaamista.

• ace...
        Aabra-ham kirjoitti:

Jos joku kirjoittelee tietystä uskonnosta ja sen edustajista tuhansia viestejä, joihin sisältyy jatkuvasti tuollaisia herjauksia, hän toimii väärin ja sitäpaitsi rikkoo Suomen lakia eli syyllistyy jatkettuun rikokseen.

Sellaista se on, Eskoseni. Esittämäni olivat vain pienen pieni osa - viestisi ovat valitettavasti olleet täynnä vastaavaa ihmisiin ja heidän uskontoonsa kohdistuvaa herjaamista.

Minä olen tehnyt islamin tarkastelua, enkä herjaamista. Se on täysin laillista.

Sinulla on se typerä asenne, että kaikki pitää arvostella samanlaisiksi. Yrität jatkuvasti rinnastaa ja verrata islamia ja kristinuskoa samanarvoisiksi. Itse et kyllä kuulu mihinkään uskontokuntaan.

Syyttelysi on täysin turhaa marinaa, kun et suostu tarkastelemaan näitä samoja asioita. Kehotan sinua avaamaan keskustelun mistä tahansa noista asioista. Lopeta älytön mariseminen.

• Aabra-ham kirjoitti:

Valitettavasti olet jatkuvasti toiminut, kuten edellisessä viestissäni sanon ja mistä annoin edellä muutaman esimerkin.

Eli:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000013487727

Vastaavia esimerkkejä viesteistäsi löytyy pilvin pimein.

• ace..
        Aabra-ham kirjoitti:

>>Valitettavasti olet jatkuvasti toiminut, kuten edellisessä viestissäni sanon ja mistä annoin edellä muutaman esimerkin.

Olen antanut islamista oikean ja lievän arvostelun ja perustellut sen todisteilla.
        Islam on todellisuudessa hyvin pahempi. Jeesus käytti kovempaa kieltä kirjanoppineista. Eikö Koraani ole kirja?

Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34
        Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 18:6
        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42    
        Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2
        Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Nyt tämä saa riittää, kun sinulla ei ole asiaa.

• Aabra-ham kirjoitti:

.,...

• a v a
        Gohar kirjoitti:

Kokemuksia ei ole vain yhdenlaisia.

• päivästä toiseen. häpeä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      40
      3834
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      100
      1809
    3. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1716
    4. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1645
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1391
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      32
      1308
    7. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      304
      1194
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1155
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1072
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      271
      1021
    Aihe