Onko nivelrikossa se särky niin ns. hermosärkyyn viittavaa?
Mulla on nivusessa, ja reiden sisäpinnalla hermosärkyä joka on pahimmillaan liikkeelle lähtiessä ja kävely on toispuoleista.
Nivelrikon oireet
8
4554
Vastaukset
- Reino
Kävellessä sattuu joka kerta kun kehon paino tulee kuluneen nivelen varaan. Mitä enemmän nivel kuluu, sitä vaikeammaksi muuttuu kävely juuri kivun takia. Leposärkyä itselläni ei ole ollut.
15 vuoden kuluessa minulle on asennettu tekonivel molempiin lonkkiin sekä oikeaan polveen. Tekonivelet ovat kivuttomat ja toimivat hyvin.- ..hermosäryn...
..tapaista kipua?
Säteileekö se?
Kysyn tyhmiä, mutta kun en tiedä ja mulla on todettu alkavaa nivelrikkoa, ja nyt on vaiva vain pahentunut,,mietin vain, että voisiko olla nivelrikkoa? - Reino
..hermosäryn... kirjoitti:
..tapaista kipua?
Säteileekö se?
Kysyn tyhmiä, mutta kun en tiedä ja mulla on todettu alkavaa nivelrikkoa, ja nyt on vaiva vain pahentunut,,mietin vain, että voisiko olla nivelrikkoa?Itselläni ei ole ollut kipuja, joita joku lääkäri olisi nimittänyt hermosäryksi. Sen takia en taida osata vastata kysymykseesi.
- Hermosärkyä+nivelrikkoa
Minulla on molempia ja voin vastata omalta osaltani.
Hermosärkyä läpi 90-luvun kunnes pääsin selkäleikkaukseen ja se kyllä onnistui mutta ajoittain hermosärky kiskoo edelleen toiseen jalkaan. Siis ns. ischias.
Hermo jäi pullistuman takia pinteeseen ja ärtyy ajoittain, jollei liiku säännöllisesti.
Nivelrikkoa jo kouluajoista alkaen, alkoi sormista, jolloin lähes jokainen sormi vuorollaan ajoittain kipeytyy ja turpoaa nivelen kohdalta. Turvotus laskee mutta nivel jää paksummaksi kuin normaalisti.
Sormeni ovat siis nivelten kohdalta paksummat.
Toisinaan ei pysty edes avainta kääntämään lukossa.
Varpaat naksahtelevat ja turpoavat samoin sekä jäävät paksummiksi kuin aiemmin.
Kaikesta käsien käytöstä, kirjoittaminen käsin ja koneella, erilaiset käsityöt yms. pahentavat tilannetta.
Kipulääkkeitä ja tulehduslääkkeitä syön koko ajan.
Melkoinen haitta elämälle ja työssäkäynnille on kun vaivat eivät jää siihen. - Katjuska
Heip. Oli samoja oireita ja ne pahenivat joka kilometrin jälkeen mitä astelin menemään. Lääkkeet eivät auttaneet. Yksityisen kautta pääsin het maksusitoomuksella leikkaukseen josta oli todella suuri apu:) Tekonivel lonkkaan ja sinne jäi kaikki kivut, ei uskonut että voin parantua näin normaalisti kun laitettiin tekonivel ja ikää pikkasen alle 30vee. Kivun takia rupesin käveleen väärin ja se kulutti niveltä enempi, sen verran jäi että toinenkin lonkka kului johon sitten muutaman vuoden päästä laitetaan kans tekonivel! Toivotttavasti asiasi selviää ja kannáttaa äkkiä ottaa asiasta selvää ettei kulumia pääsisi oikeen tulemaan, sitten se kipu vasta alkaakin! Pikkasen tämä rajoittaa elämää mutta esim, käyn pelaamassa lentopalloa tosin varon ylimääräistä hyppäämistä mutta harrastus kannalla onnistuu lenttiskin! Mutta sinne jäin kaikki ylimääräiset nivus ja reisi ja selkä ja mitä kaikkee kipua olikin. Nyt todella onnellinen, pääsin 4 vuoden jäljiltä tänä talvena poikani kanssa hiihtämään mitä en kipujen takia pystynyt tekemään... paljon joutui karsimaan kun oli siinä mallis mutta nyt saan kaiken takaisin.. Suosittelen pikaista lääkärille menoa ja kun jonotkin ovat näin pitkiä!! Saat ainakin äkkienpää selvyyden mikä oikea kipu on!!!
- Henni
Kysynpä sinulta Katjuska, kun olet noin nuori, että puhuttiinko sinulle tekonivelen kestävyydestä? Olen itse "jo" 45-v, ja lonkan tekonivelleikkaus olisi edessä melko pian. Itse kuitenkin pelkään, että mites sitten, kun ja jos nivel pitää laittaa uudestaan, että onnistuuko uusintaleikkaus. Tämä kun yleensä on vanhojen vaiva, ja tekonivelet yleensä kestävät loppuelämän.
- Katjuska
Henni kirjoitti:
Kysynpä sinulta Katjuska, kun olet noin nuori, että puhuttiinko sinulle tekonivelen kestävyydestä? Olen itse "jo" 45-v, ja lonkan tekonivelleikkaus olisi edessä melko pian. Itse kuitenkin pelkään, että mites sitten, kun ja jos nivel pitää laittaa uudestaan, että onnistuuko uusintaleikkaus. Tämä kun yleensä on vanhojen vaiva, ja tekonivelet yleensä kestävät loppuelämän.
Hei. Sanoivat ennusteena 10v ja voi olla 15vuottakin. Uskon täysin, tämä toimii niin hyvin, tietysti toi kylmä jotenkin pikkuisen vihloo mutta pukeminen lämpöisesti auttaa hyvin. Aluksi kanssa oli ajatuksia ties minkälaisia mutta en kadu yhtään Oppiminen on tietysti että jos jää eripituisuuksia mutta mäkin sain maksusitoomuksella korokekenkiä. Lääkäri evästää turvallisesti matkaan. Kohdallasi menee varmasti hyvin. Vanhemmilla yli 60 ei varmaan toivu näin hyvin, mutta sullakaan ikä ei hirveesti oo niin paranee helpommin ja palautuu "normaaliksi"! Kesti vähä vastaaminen kun en niin usein netis käykkään ja löysin tämän sattumalalta. Koska sun toimenpide on? Lisätietoja saa fysioterapeuteilta sitten viellä jälkeenkin päin! Mäkin pidän yhteyttä tk.hin kysymyksinen ja sitten kun antibioottisuojaa pitää huolehtia heti jos saa suurempaa haavaa.Tms! Hyvin kaikki menee, tästä on paljon helpotusta elämään. Laikkautan heti toisen puolen kun vaan mahdollista! Nyt kuitenkin olen tyytyväinen! Toivottavasti saat tämän!!
- raikki
herään yöllä kun käteni puutuvat ja ovat kuin tulessa pistelee ja kuumottaa ja kipu on sietämätön.aamulla kestää noin tunnin kun kädet alkavat toimia nyt on ilmaantunut sorminiveliin patit jotka ovat kivuliaat kävin veri kokeissa kuukausi sitten missä ei näkynyt mitään poikkeavaa arvot olivat siis hyvät. mistä kipu voi johtua .jaloissa samaa kipua isovarpaat niin kivuliaat ja jäykät ettei kenkiä voisi pitää kuin pakosta olen kohta hermoraunio tämän kivun kanssa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740