Voiko kuollut rakkaus palata

dead love

Omat tunteeni, siis rakkaudentunteeni, puolisoani vastaan ovat kuolleet. Välitän, mutta en rakasta. Joku sisälläni sanoo kuitenkin vielä yrittämästä ja jatkamasta, jospa ne tunteet kuitenkin sieltä vielä takaisin tulisivat...olenhan kuitenkin aikoinaan häntä kovasti rakastanut. Mitä mieltä olette, voivatko kuolleet rakkauden tunteet nousta uudelleen ilmaan, jos saa suhdetta kehitettyä?

12

10104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tunteita

Älä mäkätä.... ota muna suuhun ja lopeta tunteilu !

• Minäpä

Itse en ainakaan pysty rakastumaan kahta kertaa samaan ihmiseen.

• kiveksiä

Ime ja maistele kiveksiä, jos muna kyllästyttää!

• tunteista
        kiveksiä kirjoitti:

Ime ja maistele kiveksiä, jos muna kyllästyttää!

Itse hiukan mietin samaa asiaa, voiko kuolleet tunteet palata.
        Jos olet pettynyt kys. ihmiseen että tunteet ovat kuollet sen takia, kuten mulla, en tiedä palaavatko ja miten tuo toinen ihminen toimii, kai se riippuu siitä.
        Mutta miksi olisit palaamassa suhteeseen josta olet lähtenyt- vai oletko- vai miksi tunteeesi kuolivat, mikä oli syy, onko suhteessa kenties lapsia että palaisit sen takia.
        Muista jos palaat ja päätät rakastaa, teet sen täydestä sydämestäsi ja vain ja ainoastaan sen ihmisen vuoksi, ei minkään muun.

• dead love
        tunteista kirjoitti:

Itse hiukan mietin samaa asiaa, voiko kuolleet tunteet palata.
        Jos olet pettynyt kys. ihmiseen että tunteet ovat kuollet sen takia, kuten mulla, en tiedä palaavatko ja miten tuo toinen ihminen toimii, kai se riippuu siitä.
        Mutta miksi olisit palaamassa suhteeseen josta olet lähtenyt- vai oletko- vai miksi tunteeesi kuolivat, mikä oli syy, onko suhteessa kenties lapsia että palaisit sen takia.
        Muista jos palaat ja päätät rakastaa, teet sen täydestä sydämestäsi ja vain ja ainoastaan sen ihmisen vuoksi, ei minkään muun.

Olen juuri kahden vaiheilla lähteäkö vai ei...ei ole lapsia, yhteisiä lainoja tai muutakaan sellaista. haluaisin vain olla varma, etten turhaan lähde ja menetä muutoin niin hienoa kumppania.

• palata

Mielestäni rakkauden tunne voi palata. Eihän mikään parisuhde ole yhtäjaksoista huuman tunnetta vaan kyllä se arki koittaa joka suhteessa jossain vaiheessa. Onkin kyse vain siitä miten hoitaa suhdetta. Mieti mihin asioihin puolisossasi aikoinaan rakastuit, pohdi ja tunnustele. Tehkää yhdessä asioita, joista molemmat nautitte. Tee toiselle hyvä olo, niin saat saman olon itsellesikin. Rakkaus on kuin kasvi - kuolee, jos sitä ei hoideta.
      Niinhän se on, että rakastuminen on helppoa mutta rakastaminen vaatiikin jo enemmän.. se on ikään kuin tahtomista niin kuin vihkivalassakin taidetaan sanoa..'tahdotko rakastaa tätä ihmistä niin myötä- kuin vastamäissä..'
      Älä ainakaan luovuta yrittämättä. Se on vähintä mitä voit tehdä oman itsesi ja puolisosi puolesta. Päädyttepä sitten tulevaisuudessa mihin tahansa ratkaisuun, voit ainakin puhtaalla omallatunnolla todeta, että liian helpolla ei luovutettu. Jokaiseen parisuhteeseen ikävä kyllä kuuluu jonkinasteiset kriisit. Mutta niistä voi myös selvitä.
      Toivon sydämestäni, että saat kipinän vielä syttymään!!

• JOB3

tämän edellisen kirjoittajan kanssa. Kaikki tunteet voidaan varmaankin löytää ja opetella uudelleen? Työtä se teettää varmasti paljonkin, mutta jos toisen ihmisen kokee sen arvoiseksi niin se kannattaa.

Niinhän se varmaankin on, että rakastuminen on helppoa, mutta RAKASTAMINEN vaikeaa.

• tääkin
        JOB3 kirjoitti:

tämän edellisen kirjoittajan kanssa. Kaikki tunteet voidaan varmaankin löytää ja opetella uudelleen? Työtä se teettää varmasti paljonkin, mutta jos toisen ihmisen kokee sen arvoiseksi niin se kannattaa.

Niinhän se varmaankin on, että rakastuminen on helppoa, mutta RAKASTAMINEN vaikeaa.

Rakastaa on verbi, teonsana ja rakkaus sen seuraus, tulos. Rakkaus ei ole niinkään tunne, vaan enemmänkin TEKOJA. Jos tahdot rakastaa, rakasta käytännössä äläkä niinkään mieti, mitä tunnet... Silloin rakastat etkä mieti turhia - ja mahdollisesti tulet myös tuntemaan niin. Tätä voi ainakin kokeilla, jos päättää jäädä ja yrittää.

• JOB3
        tääkin kirjoitti:

Rakastaa on verbi, teonsana ja rakkaus sen seuraus, tulos. Rakkaus ei ole niinkään tunne, vaan enemmänkin TEKOJA. Jos tahdot rakastaa, rakasta käytännössä äläkä niinkään mieti, mitä tunnet... Silloin rakastat etkä mieti turhia - ja mahdollisesti tulet myös tuntemaan niin. Tätä voi ainakin kokeilla, jos päättää jäädä ja yrittää.

...pointti, tavallaan aivan totta.

• Baby05
        JOB3 kirjoitti:

...pointti, tavallaan aivan totta.

No todellakaan ei voi palauttaa sellasia tunteita,jotka on alunalkainkin perustuneet ulkokultaisiin seikkoihin!!

Oot aikoinas menny omista syistäs naimisiin,nyt haluat pois. Kuulostat itsekkäältä. Miksi menit naimisiin?Kermakakkuna sukulaisille vai oliko intiimit pikkuhäät. Häät kuitenkin, tiesit mitä avioliitto tarkoittaa.Ei mulla ainankaan sympatioita heru tolasille,koettasit nähdä muitakin kuin ittes tässä maailmassa.

• kuin vastamäessä

se rakastaminen voi olla vaikeaakin jos ei saa vastarakkautta. Kyllä se silloinkin vähitellen kuolee. Eli kumppaniltakin se vaatii.
        Yksin ei voi pitää liittoa koossa, siihen tarvitaan kaksi.
        Onnea ap:lle, mieti tarkkaan ja todella kuten jo sanoin, tee asiat koko sydämestäsi.

• nikotinel

huomasin tämän tekstisi vasta nyt ja täytyy sanoa,että samaa juttua tässä mietin. Olen ollut sairaslomalla kuukauden ja huomenna menen lääkkeiden varassa yrittämään töihin.

Tietänet sen, että lääkitys kun on päällä, niin tunteet ailahtelevat.
      Nyt on menossa se "paha" vaihe.
      Ajattelen samoin. Tunteet on kuolleet mutta välitän...vaikka ei pitäisi olla mitää syytä.

Olisi hirveen mukavaa jos kirjoittaisit jotain minulle että saisin voimaa kanssasisareltani kestämään nämä ajatukseni. Ja jospa saisin luotuu myös sinulle sitä voimaa ja jaksamista...

[email protected]

olen 35 vuotias nainen uudeltamaalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      59
      4462
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      159
      1435
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      160
      1387
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      1371
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      250
      1183
    7. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      201
      1092
    8. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      146
      1047
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      60
      948
    10. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80