Barnshakers

Kriittinen kuuntelija

Kun tuota barnshakersiä niin pidetään Suomen kovimpana rockabilluorkesterina niin kun kuuntelen parhaillaan heidän levyä (taitaa olla ihan viimeisin), tulee mieleen että ei tämä toimi.

Jotenkin miksaus on kuin aloittelevalla bändillä jossa kaikilla soittajilla on pakottava tarve päästä kuuluville ja musiikista tulee kaaoksen omaista puuroa.

Lisäksi kun tuohon lisätään se että esim. laulusolistin puuteita korvataan liiallisella kaiulla niin soppa on valmis. On totta että laulaja voisi olla huonompikin mutta kun orkesterin suorituksesta vähintään 50% riippuu solistista, hän voisi hoitaa tonttinta paremminkin. No, laulaminen on vaikea laji.

Entpä sitten Jussi Huhtakangas jota pidetään aivan velhona kitaran varressa. Kriittisesti kuunneltuna, jo hiemankin nopeammat juoksutukset kaatuvat eteen tai taakse ja soitosta tulee tök tök töksähtävää. Kitara on aina ja varmasti miksattuna niin pintaan että se osittain peittää solistia. Joko tuolla on tarkoitus peittää sitä solistin huonoutta ja/tai tuoda itseään korostetusti esille. Tuossa voisi käyttää jo Scotty Mooren käyttämää tekniikkaa "tarkoitukseni oli tukea solistia, mutta ei nousta hänen rinnalleen". Myös kaikua on joissakin kappaleissa aivan liioitellusti ja soitto kuulostaa entistä enemmän puurolta. Soundeista en sano muuta kuin että ne yksikelaiset DeArmondit ovat oivat mikit mutta miten se soundi saadaan sittenkin kuulostamaan niin monessa kappaleessa sille kuin signaali ajettaisiin digitaali choruksen läpi. Potentiaalia olisi parempaankin. Myönnetään että Jussi tietää enemmän fingerpickingistä kuin minä mutta ei noissakaan mitään ihemttä ole.

Omat kappaleet ovat pääsääntöisesti keskinkertaisia tai mitäänsanomattomia, jotka eivät jää mieleen millään lailla.

No tämä oli tällainen tilitys, joka johtunee siitä pettymyksestä minkä sain kun tätä uusinta roiskaisua kuuntelen. Sitä mainostetaan netissä mm. kovimpana julkaisuna kautta aikojen... aikamoisia juttuja. Bändissä on potentiaalia mutta solisti pitäisi vaihtaa, kappaleet hankkia osaavilta tekijöiltä ja studioon ottaa apuvoimia jotka tietävät miten miksataan.

Jään kuitenkin mielenkiinnolla odottamaan seuraavaa pläjäystä, mutta se on kyllä viimeinen mahdollisuus tälle orkesterille ainakin minun kohdallani.

30

4830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NervusSorbus

      Huhtakangas soittaa hienosti mutta aivan liian orjallisesti esikuviensa mukaan ja soitosta puuttuu täysin musta rock & roll elementti. Soitto on sujuu mutta minun makuuni liian kevyttä.

      • Vaikea laji

        Huhtakangas soittaa hienosti mutta minun mielestäni häneltä puuttuu musikaalisuus. Ei keksi itse mitään ja käyttää samoja kliseitä kappaleesta toiseen.


    • punky-funk

      muutamia hyviä suomalaisia rockabillybändejä. Siis tänään toimivia ryhmiä. Mitä niitä on? Tuosta Barnshakersista olen kuullut kovasti kehuja, mutta en ole päässyt tutustumaan. Slippersin paluukokoonpanon olen kerran nähnyt keikalla ja se toimi. Tokela keskittyi pääasiassa kitaraan, lauloi vain pari biisiä.

      • Tsoni Käs

        The Wagtails
        The Rockin´ 8-Balls
        Flatbroke Trio

        Nämä veivaavat erittäin hienosti orggismeininkiä kunnioittaen.
        Myös The Barnshakers ON TODELLA HYVÄ ja tyylitietoinen bändi vaikka nuo tossa edellä moittivatkin...
        Ja sittenhän on iso liuta näitä hieman moternimpaa kamaa vääntäviä ryhmiä....


      • Suhteellista sekin
        Tsoni Käs kirjoitti:

        The Wagtails
        The Rockin´ 8-Balls
        Flatbroke Trio

        Nämä veivaavat erittäin hienosti orggismeininkiä kunnioittaen.
        Myös The Barnshakers ON TODELLA HYVÄ ja tyylitietoinen bändi vaikka nuo tossa edellä moittivatkin...
        Ja sittenhän on iso liuta näitä hieman moternimpaa kamaa vääntäviä ryhmiä....

        Barnshakers ei ole TODELLA HYVÄ, vaan ennemminkin kohtuullinen orkesteri. Totta on se että tuolla musiikinalalla ovat poikkeuksellinen ilmiö, muissa orkestereissa kun kolmen soinnun lisäksi kitarankaulalla ei muita otteita löydykkään. Ja soundejakin on ajateltu edes hetken aikaa, muutenkin kuin kääntämällä kaikunapit taivaisiin ja säröä riittävästi.

        Mutta, musiikillisesti hyvinkin keskinkertaista menoa. Tarkkuus puuttuu soitannasta. Kitaristi on wannabe Chet Atkins, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ennemminkin häiritsee se pikkauksen kankeus ja tyylitajuttomuus. Potentiaalia olisi kovalla treenauksella mutta jos omaa näkemystä ei ole, ei apinoilla saa hämättyä kuin niitä jotka vertaavat teddy & the tigersiin.

        Ei silti, Suomessa on varmaan satoja rockabilly orkestereita, suurin osa huonoja tai vielä huonompia. Noita kun on kuunnellut niin tulee äkkiä käsitys että Barnshakers on "maailman parhaita". Kuunnelkaa soittamisen juhlaa ja pikkauksen tarkuutta edesmenneeltä Danny Gattonilta, siihen ei pysty edes nykyinen kitarasankari Setzer, jostakin Barnshakersista puhumattakaan.

        Sitten jos laajennetaan musiikkitylin ulkopuolelle niin viisi suotta klassista kitaraa opiskelleet 15v pojat soittaa komeampia kuvioita kuin Barnshakersin tasoisissa orkesterissa.

        Kyllä se vaan näin on. Saa siitä tykätä mutta faktat faktoina.


      • punky-funk
        Tsoni Käs kirjoitti:

        The Wagtails
        The Rockin´ 8-Balls
        Flatbroke Trio

        Nämä veivaavat erittäin hienosti orggismeininkiä kunnioittaen.
        Myös The Barnshakers ON TODELLA HYVÄ ja tyylitietoinen bändi vaikka nuo tossa edellä moittivatkin...
        Ja sittenhän on iso liuta näitä hieman moternimpaa kamaa vääntäviä ryhmiä....

        täytyy tutustua. Mulle on tuttua oikeastaan vaan vanhan liiton kama sekä jossain määrin 80-luvun neo- ja psykobilly. Viimeisin uudempi löytö perinnerock-genrestä lienee Southern Culture On the Skids.


      • punky-funk
        punky-funk kirjoitti:

        täytyy tutustua. Mulle on tuttua oikeastaan vaan vanhan liiton kama sekä jossain määrin 80-luvun neo- ja psykobilly. Viimeisin uudempi löytö perinnerock-genrestä lienee Southern Culture On the Skids.

        Suomalainen Slap Sally Combo ja levy Darkest Days. Loistavaa hieman melankolista rockabillyä. Just mun musaa. Miten mä en sitä muistanut mainita. Pari vuotta vanha levy, jonka löysin hiljattain.

        http://www.slapsallycombo.com/


    • Ongelma on tässä

      Bändin ongelma lienee siinä että laulaja haluaisi olla Elvis ja kitaristi Chet Atkins, kummankaan onnistumatta.

      Elviksen viimeisessä 50-luvun sessiossa ja 60-luvun alun sessioissa oli muuten kitaristina käytössä myös Chet Atkins... Pääseekö Barnshakers lehmänkelloporonnahkarumpuineen lähellekään tuota ammattimaista tasoa? No ei pääse... Nyt he sortuvat siihen että musiikkia tehdään mukavakavasti, silti vitsiä pusketaan sinnetänne vaikka siihen ei olisi varaakaan. Soittotaito ensin ja sitten leikittely sillä mitä osataan. Nyt menee asiat väärinpäin.

      Paremmin he soittavat kuin teddy & the tigers mutta hepä eivät osanneet soittaa yhtään.

    • jp o

      ..vain arvosteltavan levyn nimi "unohtui",samoin kuin tämän huiman asiantuntijan,jonka absolutistinen sävelkorva yhdistyy älykkyysosamäärään jota ei edes Mensan asteikko ylety mittamaan.Ilmeisesti neiti Kriittinen kuuntelija tarvitsee uuden lääkityksen,sen verran on asia- ja kirjoitusvirheitä tekstiin livahtanut.Parempi vaihtoehto olis kyllä tukeva oksa ja ...

      • Hermosto-ongelmiako?

        "..vain arvosteltavan levyn nimi "unohtui""

        Puhuttiin uusimmasta levystä jonka nimi lienee 5 minutes to live. Kansi ei ollut käytettävissä kuunteluhetkellä joten en alkanut arpomaan että mikä se mahtoi olla.

        ",samoin kuin tämän huiman asiantuntijan,"

        Areena on avoin myös anonyymille kirjoittamiselle, joten miksi en saisi tätä ominaisuutta hyväksikäyttää? Eipä tämän perusteluja vailla olevan kommentoijankaan nimeä näkynyt missään.

        "jonka absolutistinen sävelkorva"

        En omista absoluuttista sävelkorvaa, tuskin kukaan barnshakersistakaan. Soitan kuitenkin itse, soittanut jo 25 vuotta, joten joku käsitys minulla on.

        "yhdistyy älykkyysosamäärään jota ei edes Mensan asteikko ylety mittamaan."

        Pidän itseäni keskivertoälykkäänä, koulutustaustani on akateeminen. Miten tämä liittyy mihinkään?

        "Ilmeisesti neiti Kriittinen kuuntelija tarvitsee uuden lääkityksen,sen verran on asia- ja kirjoitusvirheitä tekstiin livahtanut."

        Olisi mielenkiintoista kuulla lisää perusteluja mainitsemiisi asioihin. Nyt hyökkäät vain suu vaahdossa puhisten ilman yhtään perusteltua lausetta.

        "Parempi vaihtoehto olis kyllä tukeva oksa ja ..."

        Niin...? Onko tämä nyt luettavissa sitten jo väkivallalla uhkailuksi? Taisin hyökätä jonkun arvomaailmaa vasten ja kun ei osaa keskustella, paras puolustus on se että aletaan perisuomalaisesti ns. "vetämään turpiin".

        Aika heikko esitys.


      • TBP
        Hermosto-ongelmiako? kirjoitti:

        "..vain arvosteltavan levyn nimi "unohtui""

        Puhuttiin uusimmasta levystä jonka nimi lienee 5 minutes to live. Kansi ei ollut käytettävissä kuunteluhetkellä joten en alkanut arpomaan että mikä se mahtoi olla.

        ",samoin kuin tämän huiman asiantuntijan,"

        Areena on avoin myös anonyymille kirjoittamiselle, joten miksi en saisi tätä ominaisuutta hyväksikäyttää? Eipä tämän perusteluja vailla olevan kommentoijankaan nimeä näkynyt missään.

        "jonka absolutistinen sävelkorva"

        En omista absoluuttista sävelkorvaa, tuskin kukaan barnshakersistakaan. Soitan kuitenkin itse, soittanut jo 25 vuotta, joten joku käsitys minulla on.

        "yhdistyy älykkyysosamäärään jota ei edes Mensan asteikko ylety mittamaan."

        Pidän itseäni keskivertoälykkäänä, koulutustaustani on akateeminen. Miten tämä liittyy mihinkään?

        "Ilmeisesti neiti Kriittinen kuuntelija tarvitsee uuden lääkityksen,sen verran on asia- ja kirjoitusvirheitä tekstiin livahtanut."

        Olisi mielenkiintoista kuulla lisää perusteluja mainitsemiisi asioihin. Nyt hyökkäät vain suu vaahdossa puhisten ilman yhtään perusteltua lausetta.

        "Parempi vaihtoehto olis kyllä tukeva oksa ja ..."

        Niin...? Onko tämä nyt luettavissa sitten jo väkivallalla uhkailuksi? Taisin hyökätä jonkun arvomaailmaa vasten ja kun ei osaa keskustella, paras puolustus on se että aletaan perisuomalaisesti ns. "vetämään turpiin".

        Aika heikko esitys.

        Jees, eihän kaikki voi tykätä samoista bändeistä tai ees samasta musiikkityylistä. Kyllä ihan vapaasti saa arvostella bändejä, nää oli kuiteskin asiallista tekstiä. Mulle kyllä Barnit uppoo täysillä,mutta emmie kuitenkaan vetänyt herneitä noistakaan arvioista.


      • eri asioita
        TBP kirjoitti:

        Jees, eihän kaikki voi tykätä samoista bändeistä tai ees samasta musiikkityylistä. Kyllä ihan vapaasti saa arvostella bändejä, nää oli kuiteskin asiallista tekstiä. Mulle kyllä Barnit uppoo täysillä,mutta emmie kuitenkaan vetänyt herneitä noistakaan arvioista.

        Se että pitääkö jostakin bändistä ja hyvin soittaminen on kaksi eri asiaa... Barnshakersit tosiaan yrittävät kerätä meriittejä sillä että soittavat hyvin, mutta kun tarkemmin kuuntelee niin se on vain yrittämistä. Siitä lienee kysymys.

        Suomessa on paljon huonompia bändejä mutta barnshakersin soittajat lienevät tehneet valinnan sen puolelle että yrittävät vaikuttaa ammattilaisilta. Siinä vaiheessa alkaa puntit tutista ja soitto kuulostaakin aika töksähtävältä.

        Ei silti, hatunnoston arvoinen suoritus Barnshakersille että ovat päässeet siihen maineeseen missä ovat, mutta onko syynä enemmän tuhannet huonot rockabillybändit vaiko se että he olisivat poikkeuksellisen hyviä muusikoita? Kaadun enemmän tuohon ensimmäiseen arvioon.


    • Benny Joy

      Ei jumalauta.....oot kuule tainnu käydä musiikkikoulua(tai musaleikkikoulua) liian kauan.
      Olet näköjään unohtanut täydellisesti mistä rokkenrollissa ja rockabillyssä on oikeasti kyse.
      Ihan tulee mieleen vanha levyraati ja Kulaus Vesinen joka analysoi joka helvetatn soinnun ja samalla unohti mistä koko biisissä oli kyse.

      ROCKABILLY LIIRUMLAARUM....voi perkele.
      Mä olen harrastanut(keräillyt levyjä ja käynyt konserteissa) rockabillyä jo kohta 30 vuotta ja voin väittää ymmärtäväni jo jotain ko musasta.
      The Barnshakers oikeasti on todella hyvä "alan" bändi. Ei ole maailmassa montaa aktia jotka olisivat omaksuneet yhtä hyvän tyylitajun ja orggissoundin.
      On täysin höpöhöpöjuttua mennä väittämään jotain puutteelisesta soitto - tai laulutaidosta. Kyse on FIILIKSISTÄ.
      Siis kyllähän maailma on varmaan pullollaan "loistavia" muusikoita jotka vetävät täysin oikein nuotilleen jossain "ruotsinlaivalla" munatonta roskaa eläkeläisten ja Antti Tuisku-fanien joratessa innoissaan tai "modernia" punkpoprapdiscosiskobillyä tosi repeleille...

      • Tuleva eläkeläinen

        "Ei jumalauta.....oot kuule tainnu käydä musiikkikoulua(tai musaleikkikoulua) liian kauan."

        En ole käynyt kumpaakaan.

        "Olet näköjään unohtanut täydellisesti mistä rokkenrollissa ja rockabillyssä on oikeasti kyse."

        En ole.

        "Mä olen harrastanut(keräillyt levyjä ja käynyt konserteissa) rockabillyä jo kohta 30 vuotta ja voin väittää ymmärtäväni jo jotain ko musasta."

        Itse olen kuunnellut tuota musiikkia vuodesta -79 ja soittanut vuodesta -82 asti.

        "The Barnshakers oikeasti on todella hyvä "alan" bändi. Ei ole maailmassa montaa aktia jotka olisivat omaksuneet yhtä hyvän tyylitajun ja orggissoundin."

        Niin, siinä se onkin että "alan" bändit ovat useimmiten niin huonoja soittotaidoiltaan että keskinkertainenkin muuttuu loistavaksi. Joskus barnshakersillakin tärppää kohdalleen, mutta materiaali ja taidot ovat aivan liian vaihtelevaa laatua.

        "On täysin höpöhöpöjuttua mennä väittämään jotain puutteelisesta soitto - tai laulutaidosta. Kyse on FIILIKSISTÄ."

        Tiedän kyllä. Mutta paljonko pitää antaa anteeksi fiiliksen vuoksi? Joskus hyvällä fiiliksellä saadaan raapaistua helmiä aikaiseksi, usein tuloksena on vain kolmensoinnun puuduttavaa rynkytystä. Barnshakers yrittää venyttää osaamistaan muuallekin kuin siihen kolmen soinnun kelaamiseen, sinänsä kunnioitettavaa. Homma vain ei toimi kun vertailukohdiksi tuleekin siinä tapauksessa alan suurimmat gurut, kuten Chet Atkins. Kieltämättä helpompaa olisi soittaa kolmensoinnunkaljankaatokomppia kun joutuisi vertailukohdissa asteikolle huonot tai vielä huonommat.

        "Siis kyllähän maailma on varmaan pullollaan "loistavia" muusikoita jotka vetävät täysin oikein nuotilleen jossain "ruotsinlaivalla" munatonta roskaa eläkeläisten ja Antti Tuisku-fanien joratessa innoissaan tai "modernia" punkpoprapdiscosiskobillyä tosi repeleille..."

        Maailma on myös täynnänsä loistavia muusikoita jotka elävät sillä mitä tekevät, ja saavat siitä myös tyydytystä, soittamatta mitään ovikellomusiikkia 12 vuotiaille.

        Kauas ajauduttiin, mutta ainakin minun korvaani särähtää barnshakersin napit kaakossa miksaukset, "autenttiset" soundit jotka kuulostavat choruksella tehdyltä, epätarkkuus soitossa ja laulussa. Okei, eivät he ammattilaisia lienekkään, mutta silti... Nauttikaa te joita se ei häiritse, itse laitan soimaan ennemmin Danny Gattonia, siinä mies jota tarkempaa ja puhtaampaa pikkaajaa en ole kuullut, Setzerkin roiskii vähän sinnepäin vaikka muuten mainiota musiikkia tekeekin.

        Nojoo, alkaako minusta tulla herkkäkorvainen kun ikää tulee, en tiedä. Elkee hermostuko, se on vain minun mielipide.


      • r-o-c-k
        Tuleva eläkeläinen kirjoitti:

        "Ei jumalauta.....oot kuule tainnu käydä musiikkikoulua(tai musaleikkikoulua) liian kauan."

        En ole käynyt kumpaakaan.

        "Olet näköjään unohtanut täydellisesti mistä rokkenrollissa ja rockabillyssä on oikeasti kyse."

        En ole.

        "Mä olen harrastanut(keräillyt levyjä ja käynyt konserteissa) rockabillyä jo kohta 30 vuotta ja voin väittää ymmärtäväni jo jotain ko musasta."

        Itse olen kuunnellut tuota musiikkia vuodesta -79 ja soittanut vuodesta -82 asti.

        "The Barnshakers oikeasti on todella hyvä "alan" bändi. Ei ole maailmassa montaa aktia jotka olisivat omaksuneet yhtä hyvän tyylitajun ja orggissoundin."

        Niin, siinä se onkin että "alan" bändit ovat useimmiten niin huonoja soittotaidoiltaan että keskinkertainenkin muuttuu loistavaksi. Joskus barnshakersillakin tärppää kohdalleen, mutta materiaali ja taidot ovat aivan liian vaihtelevaa laatua.

        "On täysin höpöhöpöjuttua mennä väittämään jotain puutteelisesta soitto - tai laulutaidosta. Kyse on FIILIKSISTÄ."

        Tiedän kyllä. Mutta paljonko pitää antaa anteeksi fiiliksen vuoksi? Joskus hyvällä fiiliksellä saadaan raapaistua helmiä aikaiseksi, usein tuloksena on vain kolmensoinnun puuduttavaa rynkytystä. Barnshakers yrittää venyttää osaamistaan muuallekin kuin siihen kolmen soinnun kelaamiseen, sinänsä kunnioitettavaa. Homma vain ei toimi kun vertailukohdiksi tuleekin siinä tapauksessa alan suurimmat gurut, kuten Chet Atkins. Kieltämättä helpompaa olisi soittaa kolmensoinnunkaljankaatokomppia kun joutuisi vertailukohdissa asteikolle huonot tai vielä huonommat.

        "Siis kyllähän maailma on varmaan pullollaan "loistavia" muusikoita jotka vetävät täysin oikein nuotilleen jossain "ruotsinlaivalla" munatonta roskaa eläkeläisten ja Antti Tuisku-fanien joratessa innoissaan tai "modernia" punkpoprapdiscosiskobillyä tosi repeleille..."

        Maailma on myös täynnänsä loistavia muusikoita jotka elävät sillä mitä tekevät, ja saavat siitä myös tyydytystä, soittamatta mitään ovikellomusiikkia 12 vuotiaille.

        Kauas ajauduttiin, mutta ainakin minun korvaani särähtää barnshakersin napit kaakossa miksaukset, "autenttiset" soundit jotka kuulostavat choruksella tehdyltä, epätarkkuus soitossa ja laulussa. Okei, eivät he ammattilaisia lienekkään, mutta silti... Nauttikaa te joita se ei häiritse, itse laitan soimaan ennemmin Danny Gattonia, siinä mies jota tarkempaa ja puhtaampaa pikkaajaa en ole kuullut, Setzerkin roiskii vähän sinnepäin vaikka muuten mainiota musiikkia tekeekin.

        Nojoo, alkaako minusta tulla herkkäkorvainen kun ikää tulee, en tiedä. Elkee hermostuko, se on vain minun mielipide.

        Tässä on nyt yks "aaasiaanTUNTIJA!!" ottanut Barnshakersin huononolonsa purkamisvälineeksi.Tuolla jo joku mainitsi että tehty "arvio" sisältää runsaasti asiavirheitä.Niin tekee.Levy "5 minutes to live" on vuodelta 2002,ei siis bändin uusin julkaisu.Arvioija ei edes tiennyt arvioimansa levyn nimeä,just just.Kannetkin löytyi vasta myöhemmin...Arvioijan mielestä levyllä ei noin yleisesti katsoen ole mitään hyvää,saundit,soitto,laulu,miksaus,omat biisit - kaikki pielessä.Saundimaailma on suht perinteinen ja suht minimaalinen,noudattelee sitä miltä bändi kuullostaa livenä.Soitosta ei mainittuja virheitä löydy (itsekin olen "jonkun aikaa" soitellut..).Laulaja on parempi (säveltarkkuus,fraseeraus jne..) kuin monessa suomalaisessa bändissä millä tahansa tyylisuunnalla.Mitään Elvis-maneereja ei löydy,edes hakemalla!Levyn on muuten äänittänyt ja miksannut ammattilainen,Jyrki Häyrinen,kaverin duunia voi kuulla mm. Flamin´ Sideburns levyiltä.Miksaajan nimi muuten löytyy siitä "löytyneestä" levyn kannesta.No,ei ole häpeä olla tyhmä mutta onko ko. ominaisuus pakko tuoda julki...Omista biiseistä,no jos ei pidä niin ei pidä,silti Haajan biisit on kelvannu useille artisteille Kari Tapiosta Ronnie Dawsoniin.Huhtakangas on muuten käyttäny kitaroissaan P-90 mikkejä jo pitkään,ne DeArmond-saundit on ollu ihan hallusinaation tuotetta.Myös pelastusarmeijan rummut on varastoitu ennen ko. levyn tekoa.Arvioija on itsekin soittaja,niin hyvä että voi pitää Huhtakangasta Chet Atkins wanna-be´nä.On se hienoa että vaatimattomuus ilmeisesti estää kaveria kirjoittamasta "arvioitaan" omalla nimellään.Atkins lienee Huhtakankaan esikuva,yksi monesta.Itse en ainakaan huomaa mitään wanna-be ilmiötä,ehkä en ole tarpeeksi häir...hyvä kitaristi itse.Arvioijalla ei joko ole esikuvia tai sitten hän on niiiiiiiiiin hyvä kitaristi,että esikuvia ei soitosta kuule läpi. Kun nyt vielä muistetaan että kaikille Barnshakers musikanteille soittaminen on VAIN harrastus päivätyön ohella,niin jokainen voi päätellä mitä näiden "arvioiden" takana piilee.Arvioija on käynyt dumaamassa Barneja useaan kertaan,erittäin tervettä toimintaa.Tietokoneen ääressä on kulutettu paljon aikaa että sais mustamaalattua itseään parempien ja menestyvämpien soittajien tekemisiä.Eikö sitä kateutta ja pahaa mieltä voi muuten purkaa???Ko.levyä (jota arvioija ei todennäköisesti ole edes kuullut) on painettu ehkä noin 750-2000 kpl,urakka on toteuttu talkoohengessä 100%(?)kotimaisin voimin.Levyä on myyty eniten ulkomailla(/e).


      • Mainiota
        r-o-c-k kirjoitti:

        Tässä on nyt yks "aaasiaanTUNTIJA!!" ottanut Barnshakersin huononolonsa purkamisvälineeksi.Tuolla jo joku mainitsi että tehty "arvio" sisältää runsaasti asiavirheitä.Niin tekee.Levy "5 minutes to live" on vuodelta 2002,ei siis bändin uusin julkaisu.Arvioija ei edes tiennyt arvioimansa levyn nimeä,just just.Kannetkin löytyi vasta myöhemmin...Arvioijan mielestä levyllä ei noin yleisesti katsoen ole mitään hyvää,saundit,soitto,laulu,miksaus,omat biisit - kaikki pielessä.Saundimaailma on suht perinteinen ja suht minimaalinen,noudattelee sitä miltä bändi kuullostaa livenä.Soitosta ei mainittuja virheitä löydy (itsekin olen "jonkun aikaa" soitellut..).Laulaja on parempi (säveltarkkuus,fraseeraus jne..) kuin monessa suomalaisessa bändissä millä tahansa tyylisuunnalla.Mitään Elvis-maneereja ei löydy,edes hakemalla!Levyn on muuten äänittänyt ja miksannut ammattilainen,Jyrki Häyrinen,kaverin duunia voi kuulla mm. Flamin´ Sideburns levyiltä.Miksaajan nimi muuten löytyy siitä "löytyneestä" levyn kannesta.No,ei ole häpeä olla tyhmä mutta onko ko. ominaisuus pakko tuoda julki...Omista biiseistä,no jos ei pidä niin ei pidä,silti Haajan biisit on kelvannu useille artisteille Kari Tapiosta Ronnie Dawsoniin.Huhtakangas on muuten käyttäny kitaroissaan P-90 mikkejä jo pitkään,ne DeArmond-saundit on ollu ihan hallusinaation tuotetta.Myös pelastusarmeijan rummut on varastoitu ennen ko. levyn tekoa.Arvioija on itsekin soittaja,niin hyvä että voi pitää Huhtakangasta Chet Atkins wanna-be´nä.On se hienoa että vaatimattomuus ilmeisesti estää kaveria kirjoittamasta "arvioitaan" omalla nimellään.Atkins lienee Huhtakankaan esikuva,yksi monesta.Itse en ainakaan huomaa mitään wanna-be ilmiötä,ehkä en ole tarpeeksi häir...hyvä kitaristi itse.Arvioijalla ei joko ole esikuvia tai sitten hän on niiiiiiiiiin hyvä kitaristi,että esikuvia ei soitosta kuule läpi. Kun nyt vielä muistetaan että kaikille Barnshakers musikanteille soittaminen on VAIN harrastus päivätyön ohella,niin jokainen voi päätellä mitä näiden "arvioiden" takana piilee.Arvioija on käynyt dumaamassa Barneja useaan kertaan,erittäin tervettä toimintaa.Tietokoneen ääressä on kulutettu paljon aikaa että sais mustamaalattua itseään parempien ja menestyvämpien soittajien tekemisiä.Eikö sitä kateutta ja pahaa mieltä voi muuten purkaa???Ko.levyä (jota arvioija ei todennäköisesti ole edes kuullut) on painettu ehkä noin 750-2000 kpl,urakka on toteuttu talkoohengessä 100%(?)kotimaisin voimin.Levyä on myyty eniten ulkomailla(/e).

        Hienoa !!

        Pienellä sohaisulla oikeaan kohtaan saadaan oikeaa keskusteluakin!!

        Hyvä poijaat!!


      • Lahtiroku
        Tuleva eläkeläinen kirjoitti:

        "Ei jumalauta.....oot kuule tainnu käydä musiikkikoulua(tai musaleikkikoulua) liian kauan."

        En ole käynyt kumpaakaan.

        "Olet näköjään unohtanut täydellisesti mistä rokkenrollissa ja rockabillyssä on oikeasti kyse."

        En ole.

        "Mä olen harrastanut(keräillyt levyjä ja käynyt konserteissa) rockabillyä jo kohta 30 vuotta ja voin väittää ymmärtäväni jo jotain ko musasta."

        Itse olen kuunnellut tuota musiikkia vuodesta -79 ja soittanut vuodesta -82 asti.

        "The Barnshakers oikeasti on todella hyvä "alan" bändi. Ei ole maailmassa montaa aktia jotka olisivat omaksuneet yhtä hyvän tyylitajun ja orggissoundin."

        Niin, siinä se onkin että "alan" bändit ovat useimmiten niin huonoja soittotaidoiltaan että keskinkertainenkin muuttuu loistavaksi. Joskus barnshakersillakin tärppää kohdalleen, mutta materiaali ja taidot ovat aivan liian vaihtelevaa laatua.

        "On täysin höpöhöpöjuttua mennä väittämään jotain puutteelisesta soitto - tai laulutaidosta. Kyse on FIILIKSISTÄ."

        Tiedän kyllä. Mutta paljonko pitää antaa anteeksi fiiliksen vuoksi? Joskus hyvällä fiiliksellä saadaan raapaistua helmiä aikaiseksi, usein tuloksena on vain kolmensoinnun puuduttavaa rynkytystä. Barnshakers yrittää venyttää osaamistaan muuallekin kuin siihen kolmen soinnun kelaamiseen, sinänsä kunnioitettavaa. Homma vain ei toimi kun vertailukohdiksi tuleekin siinä tapauksessa alan suurimmat gurut, kuten Chet Atkins. Kieltämättä helpompaa olisi soittaa kolmensoinnunkaljankaatokomppia kun joutuisi vertailukohdissa asteikolle huonot tai vielä huonommat.

        "Siis kyllähän maailma on varmaan pullollaan "loistavia" muusikoita jotka vetävät täysin oikein nuotilleen jossain "ruotsinlaivalla" munatonta roskaa eläkeläisten ja Antti Tuisku-fanien joratessa innoissaan tai "modernia" punkpoprapdiscosiskobillyä tosi repeleille..."

        Maailma on myös täynnänsä loistavia muusikoita jotka elävät sillä mitä tekevät, ja saavat siitä myös tyydytystä, soittamatta mitään ovikellomusiikkia 12 vuotiaille.

        Kauas ajauduttiin, mutta ainakin minun korvaani särähtää barnshakersin napit kaakossa miksaukset, "autenttiset" soundit jotka kuulostavat choruksella tehdyltä, epätarkkuus soitossa ja laulussa. Okei, eivät he ammattilaisia lienekkään, mutta silti... Nauttikaa te joita se ei häiritse, itse laitan soimaan ennemmin Danny Gattonia, siinä mies jota tarkempaa ja puhtaampaa pikkaajaa en ole kuullut, Setzerkin roiskii vähän sinnepäin vaikka muuten mainiota musiikkia tekeekin.

        Nojoo, alkaako minusta tulla herkkäkorvainen kun ikää tulee, en tiedä. Elkee hermostuko, se on vain minun mielipide.

        "Itse olen kuunnellut tuota musiikkia vuodesta -79 ja soittanut vuodesta -82 asti. "

        Hei "tuleva eläkeläinen", kerro vielä missä bändissä ja millä levyillä!!!


      • general ytte
        r-o-c-k kirjoitti:

        Tässä on nyt yks "aaasiaanTUNTIJA!!" ottanut Barnshakersin huononolonsa purkamisvälineeksi.Tuolla jo joku mainitsi että tehty "arvio" sisältää runsaasti asiavirheitä.Niin tekee.Levy "5 minutes to live" on vuodelta 2002,ei siis bändin uusin julkaisu.Arvioija ei edes tiennyt arvioimansa levyn nimeä,just just.Kannetkin löytyi vasta myöhemmin...Arvioijan mielestä levyllä ei noin yleisesti katsoen ole mitään hyvää,saundit,soitto,laulu,miksaus,omat biisit - kaikki pielessä.Saundimaailma on suht perinteinen ja suht minimaalinen,noudattelee sitä miltä bändi kuullostaa livenä.Soitosta ei mainittuja virheitä löydy (itsekin olen "jonkun aikaa" soitellut..).Laulaja on parempi (säveltarkkuus,fraseeraus jne..) kuin monessa suomalaisessa bändissä millä tahansa tyylisuunnalla.Mitään Elvis-maneereja ei löydy,edes hakemalla!Levyn on muuten äänittänyt ja miksannut ammattilainen,Jyrki Häyrinen,kaverin duunia voi kuulla mm. Flamin´ Sideburns levyiltä.Miksaajan nimi muuten löytyy siitä "löytyneestä" levyn kannesta.No,ei ole häpeä olla tyhmä mutta onko ko. ominaisuus pakko tuoda julki...Omista biiseistä,no jos ei pidä niin ei pidä,silti Haajan biisit on kelvannu useille artisteille Kari Tapiosta Ronnie Dawsoniin.Huhtakangas on muuten käyttäny kitaroissaan P-90 mikkejä jo pitkään,ne DeArmond-saundit on ollu ihan hallusinaation tuotetta.Myös pelastusarmeijan rummut on varastoitu ennen ko. levyn tekoa.Arvioija on itsekin soittaja,niin hyvä että voi pitää Huhtakangasta Chet Atkins wanna-be´nä.On se hienoa että vaatimattomuus ilmeisesti estää kaveria kirjoittamasta "arvioitaan" omalla nimellään.Atkins lienee Huhtakankaan esikuva,yksi monesta.Itse en ainakaan huomaa mitään wanna-be ilmiötä,ehkä en ole tarpeeksi häir...hyvä kitaristi itse.Arvioijalla ei joko ole esikuvia tai sitten hän on niiiiiiiiiin hyvä kitaristi,että esikuvia ei soitosta kuule läpi. Kun nyt vielä muistetaan että kaikille Barnshakers musikanteille soittaminen on VAIN harrastus päivätyön ohella,niin jokainen voi päätellä mitä näiden "arvioiden" takana piilee.Arvioija on käynyt dumaamassa Barneja useaan kertaan,erittäin tervettä toimintaa.Tietokoneen ääressä on kulutettu paljon aikaa että sais mustamaalattua itseään parempien ja menestyvämpien soittajien tekemisiä.Eikö sitä kateutta ja pahaa mieltä voi muuten purkaa???Ko.levyä (jota arvioija ei todennäköisesti ole edes kuullut) on painettu ehkä noin 750-2000 kpl,urakka on toteuttu talkoohengessä 100%(?)kotimaisin voimin.Levyä on myyty eniten ulkomailla(/e).

        Ime lenkkiä, liian nikkenakkee se on, ei se rokkaa tarpeeks vaikka kuinka selittelet.
        MLiian lepsua meininkiä vaikka taitoo ois muillekin jakaa.


    • Per-Elvis

      Hyvin kirjoitettu!

      Valitettavasti musapiireissä liikkuu paljon näitä tyyppejä, jotka yrittävät kohottaa omaa itsetuntoaan arvostelemalla muita. Usein katkeruuden takana on se, että oma ura ei ole lähtenyt käyntiin. Rokkipoliisien strategiana on valita omaksi idoliksi joku maailmanluokan muusikko ja alkaa vertaamaan muita siihen. Roketsuvoorumilla näitä levykeräilijöitä ja besserwissereitä löytyy lisää.

      • Mielenterveysongelmia

        Olet oikeassa, olen alkuperäisen kirjoituksen aloittaja. Oma ura ei koskaan lähtenyt liikkeelle, kateushan se kaihertaa sisällä: "miksi noi kun minäkin voisin... jne".

        Itsetuntoni on niin madon luokkaa että en uskalla edes barnshakersin keikalle lähteä. Olen pahoillani, hoidan lääkitykseni kuntoon.

        Barnshakers on hyvä bändi!!


      • Äänisen aallot
        Mielenterveysongelmia kirjoitti:

        Olet oikeassa, olen alkuperäisen kirjoituksen aloittaja. Oma ura ei koskaan lähtenyt liikkeelle, kateushan se kaihertaa sisällä: "miksi noi kun minäkin voisin... jne".

        Itsetuntoni on niin madon luokkaa että en uskalla edes barnshakersin keikalle lähteä. Olen pahoillani, hoidan lääkitykseni kuntoon.

        Barnshakers on hyvä bändi!!

        Hianoa kun vihdoin (Hina)Petteri ymmärsit yskän!!!Tavataan Turussa!!!!


    • KimmoJ-9

      ...-Have a ball- on silti BIISI! vaikka se sitten olisi soitettu kuinka makeillen tai kevyesti...

      • KimmoJ-9

        ...Ja laittaapi tuo -Wiggle like a worm- jalan vispaamaan ku vanhaa kunnon Carlia kuuntelis...


    • Musikaalisuus ??

      Täytyy näin muusikkona kyseenalaistaa "Kriittisen kuuntelijan" muskaalisuus.
      Tässä maassa on niin paljon niitä kriitikkoja joilla ei ole sitä jotakin mitä musiikki-korvaan tulee, sitten heittävät ihan puuta heinää ilmoille.
      Toivon ettet ainakaan ole mikään julkisuuden kriitikko, muuten kyllä kritisoit pieleen liian monta hyvää bändiä (HUOM musiikkimausta riipumatta)

      Eipä muuta tarvitse sanoa.

      T. Oikea muusikko jolla on sävelkorvaa oikeasti todistetusti PISTE!

      • Tavastehus

        minäkin vihanneksia syön.


    • Musikaalisuus 2

      Lisäisin vielä palasen eräästä edellisestä kommentista

      "Siis kyllähän maailma on varmaan pullollaan "loistavia" muusikoita jotka vetävät täysin oikein nuotilleen jossain "ruotsinlaivalla" munatonta roskaa eläkeläisten ja Antti Tuisku-fanien joratessa innoissaan "

      Nimenomaan! Ei taritse kun mennä Hurriganes linjalle niin tiedetään ettei neitseellisen kaunis musiikki ole kaikki kaikessa menestyäkseen.

      Esim Europen Final Countdown, ei sekään kaikilta osin mene täysi täydellisesti jos ruvetaan oikeata musiikkikorvaa käyttämään mutta on se jumalauta ollut 80-luvulla yksi kovimpia hittejä.
      Joskus ratkaisee fiilis, joskus "puhtaus" harvemmin kuitenkin se kun puhutaan oikeilla soittimilla soitetusta musiikista, eikä kukaan ole Barnshakersista edes koskaan sanonut että se olisi HITTI musiikkia.

    • Lahtiroku

      No haloo Kriittinen Kuuntelija, Tuleva Eläkeläinen vai mikä olitkaan!? Täällä Salpausselän juurella odotellaan edelleen näyttöä ja tietoa omista saavutuksistas! Saatais vähän katetta sanoille!!

    • kade

      ...soitat luultavasti jotain jossain rupu bändissä ja kuvittelet itsestäs liikoja... näkyy susta läpi ;)

      • R-O-C-K

        Sulla näkyy persreiästä maa kun suus aukaset.


    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitettu.

      Haaja mylvii kuin sonni laitumella ja Huhtakangas pikkaa vähän sinnepäin.

      Ei Haajan Suomen valloitus oikein sujunut Agentseissa vaikka kaikki, siis jokaikinen, aiempi solisti oli myynyt platinaa.

      Barnshakers ei ikinä noussut listoille ja taitaa olla jo kuopattu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe