Ei ansaitse onnea

Rankaisija

Viime aikoina olen tuntenut enenevässä määrin katkeruutta tuttavani onnea kohtaan. Mielestäni
tuttavani ei ansaitse onnea, koska on räikeä nilkki.

Tunnen myös muita onnellisia ja menestyviä ihmisiä, mutta en tunne heitä kohtaan katkeruutta
tai kaunaa, koska he ovat mielestäni onnensa ansainneet.

Tämä katkeruutta herättävä tuttavani on naispuolinen kusipää, joka on yli kymmenen vuoden
ajan, teini-iästä lähtien, leikkinyt ihmisten tunteilla omaksi hedonistiseksi ilokseen.
Mitään ikäviä seuraumuksia tästä pelleilystä ei tuttavalleni ole koskaan koitunut, ilmeisesti
siksi, että hän on osannut valita uhreikseen heikkoja ihmisiä, joiden on ollut vaikea
puolustautua hänen käytöstään vastaan.

Tuttavani on boheemista olemuksestaan huolimatta varsin charmantti tyyppi, joka osaa hurmata
sekä naiset että miehet, ystävät ja rakastajat. Huomattuaan nuorena tämän kyvyn itsessään,
tuttavani on "keräillyt" ihmisiä. Hän on hakenut ystäviltä ja rakastajilta huomiota, ja kun
on sitä saanut, muuttunut heti jääkylmäksi ja töykeäksi, ja siirtynyt seuraavaan
valloitukseen. Olen useaan otteeseen todistanut kuinka tuttavani on puhunut töykeästi jostain
hoidostaan, vaikka "hoito" on ollut kuuloetäisyydellä tai jopa keskustelutilanteessa läsnä. Jälkeen päin hän on kehunut, kuinka kyllästyy näihin tyyppeihin heti kun niiltä saa, ja siksi niitä kohtaan saa käyttäytyä törkeästi, jotta ymmärtäisivät yskän. Myös minua, ystävää, kohtaan tuttavani on käyttäytynyt tarkoituksellisen ilkeästi, ilman että olisin hänelle mitään tehnyt.

Jotain tuttavani luonteesta kertoo myös se, että hän, ollessaan yhdessä erään edellisen
poikaystävänsa kanssa, makasi useamman tämän poikaystävän kaverin kanssa. Kyseessä ei ollut
kännisiä ex tempore -sekoiluja, vaan tuttavani aina aktiivisesti jahtasi jotain poikaystävänsä kaveria, jopa juhlissa ja tilaisuuksissa joissa poikaystävä oli läsnä. (Kelatkaa myös mitä kavereita tällä poikaystävällä oli!)

Nyt tuttavani on avioitunut ihanan ja herttaisen miehen kanssa, jonka kanssa tuttavallani on jo
vuosien ajan ollut on-off -suhde. Tämä mies on kiltisti odottanut varalla, ja ollut
käytettävissä aina kun tuttavallani on ollut luppoaikaa yhden yön sekoiluistaan tai rinnakkaisista suhteistaan.

Tuttavani on siis aina toiminut silmiinpistävän itsekkäästi, jopa sosiopaattisesti, mutta
ihailijoita hänellä on aina riittänyt, ja nyt hänelle on siunaantunut perheidylli ihanan
miehen ja lapsen kanssa. Idylli, joka monilla kohteliaammilla ihmsillä jää ikuiseksi
haaveeksi.

Kaiken lisäksi kaveripiirini paapoo tuttavaani kuin lasta, tyyliin: "Meidän pieni rasavilii, tui tui!", tai sitten he ihailevat hänen emansipoitunutta pillunjakeluaan...

Voi luoja kun maailma rankaisisi nilkkejä!

12

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      mutta hauskinta siinä on se, että luulet olevasi jotenkin parempi. Sori, kato peiliin.

      • Rankaisja

        Luulen olevani parempi missä?
        No en ainakaan ihmisten hyväksikäytössä, that's for sure.


    • Muikku.

      Niinpä. Maailma on joskus epäoikeudenmukainen. Itse uskon aina, että paha kyllä saa palkkansa. Jos se mies ei ole ihan tahvo, kyllä se tajuaa minkälaisen noita-akan kanssa se on mennyt kimppaan...ennemmin tai myöhemmin(=

    • noin suurta vihaa

      *Ystäväsi* on elänyt villiä elämää ja nuoruutta,tajunnut viimein ketä rakastaa ja perustanut perheen.Miksi hän ei saisi olla onnellinen?
      Sun kannattaa ehkä hankkia oma elämä sen sijaan että mietit toisen panoja.
      Ehkä se kadehtimisen kohteena oleva perheidylli sinuakin jonakin päivänä siunaisi.

      • kirjoituksesi vaikutti

        pelottavan katkeralta.
        Entä oma elämäsì?Miksi jaksat keskittyä yhden ihmisen elämään noinkin yksityiskohtaisesti, ihan kuin haluaisit olla joku muu kuin todellisuudessa olet?

        Etkö tiedä ettei kukaan ole täydellinen. Anna ystäväsi elää omaa elämääsi ja elä itse omaasi. Miksi kuulostaa, kuin haluaisit muiden muuttavan mielipidettä ystävästäsi?Levittämällä kaikenlaisia huhupuheita tällä palstalla, mitä muuta saat kuin tyydytystä puhua pahaa ihmisistä.Varmasti kavereillasi olisi sinusta pari sanaa sanottavanaan.


        Ystäväsi ei ole täydellinen ja ystäväsi tietää sen, puhumattakaan kaveripiiristä? Miksi moralisoida mita? Ehkä hän on se säkenöivän hauska, lämmin ja huumorintajunen tyyppi, mitä itse kenties haluaisit olla? Hänelle seksuaalisuus ei ole inhoittava ja tiukkapipoinen asia, kuten sinusta saa sen käsityksen.Tuomitsemalla toisia tuomitset usein vain itsesi.Vai olitko kenties itse ihastunut tähän kaverisi poikakaveriin - tai hänen kaveriin? Mustasukkaisuudestako kirjoitat?

        Moraalinvartijan kaverina on ikävä olla, koska he pitävät itseään usein parempina kuin todellisuudessa ovat.Uskollisia,luotettavia,kunnioitettavia,herekkiä, lojaaleja, rehellisiä, selkärankaisia,empaattisia,muita AINA tukevia ja kaikkensa antavia - ja aina oikeassa.
        Anna toisten elää omaa elämäänsä. Hanki sinä omasi.


      • Muikku.
        kirjoituksesi vaikutti kirjoitti:

        pelottavan katkeralta.
        Entä oma elämäsì?Miksi jaksat keskittyä yhden ihmisen elämään noinkin yksityiskohtaisesti, ihan kuin haluaisit olla joku muu kuin todellisuudessa olet?

        Etkö tiedä ettei kukaan ole täydellinen. Anna ystäväsi elää omaa elämääsi ja elä itse omaasi. Miksi kuulostaa, kuin haluaisit muiden muuttavan mielipidettä ystävästäsi?Levittämällä kaikenlaisia huhupuheita tällä palstalla, mitä muuta saat kuin tyydytystä puhua pahaa ihmisistä.Varmasti kavereillasi olisi sinusta pari sanaa sanottavanaan.


        Ystäväsi ei ole täydellinen ja ystäväsi tietää sen, puhumattakaan kaveripiiristä? Miksi moralisoida mita? Ehkä hän on se säkenöivän hauska, lämmin ja huumorintajunen tyyppi, mitä itse kenties haluaisit olla? Hänelle seksuaalisuus ei ole inhoittava ja tiukkapipoinen asia, kuten sinusta saa sen käsityksen.Tuomitsemalla toisia tuomitset usein vain itsesi.Vai olitko kenties itse ihastunut tähän kaverisi poikakaveriin - tai hänen kaveriin? Mustasukkaisuudestako kirjoitat?

        Moraalinvartijan kaverina on ikävä olla, koska he pitävät itseään usein parempina kuin todellisuudessa ovat.Uskollisia,luotettavia,kunnioitettavia,herekkiä, lojaaleja, rehellisiä, selkärankaisia,empaattisia,muita AINA tukevia ja kaikkensa antavia - ja aina oikeassa.
        Anna toisten elää omaa elämäänsä. Hanki sinä omasi.

        Kaikki ihmiset puuttuvat joskus toisten asioihin ja elämään. Sitä paitsi tässä maailmassa kaikki ihmiset eivät ole niitä hyviä, vaikka kuinka eläisi omaa elämäänsä. Minä ainakin paheksun ihan avoimesti ihmisiä, joilla ei tunnu olevan minkäänlaista moraalin tajua, vaikka minulla oma elämä onkin;)


      • Rankaisija
        kirjoituksesi vaikutti kirjoitti:

        pelottavan katkeralta.
        Entä oma elämäsì?Miksi jaksat keskittyä yhden ihmisen elämään noinkin yksityiskohtaisesti, ihan kuin haluaisit olla joku muu kuin todellisuudessa olet?

        Etkö tiedä ettei kukaan ole täydellinen. Anna ystäväsi elää omaa elämääsi ja elä itse omaasi. Miksi kuulostaa, kuin haluaisit muiden muuttavan mielipidettä ystävästäsi?Levittämällä kaikenlaisia huhupuheita tällä palstalla, mitä muuta saat kuin tyydytystä puhua pahaa ihmisistä.Varmasti kavereillasi olisi sinusta pari sanaa sanottavanaan.


        Ystäväsi ei ole täydellinen ja ystäväsi tietää sen, puhumattakaan kaveripiiristä? Miksi moralisoida mita? Ehkä hän on se säkenöivän hauska, lämmin ja huumorintajunen tyyppi, mitä itse kenties haluaisit olla? Hänelle seksuaalisuus ei ole inhoittava ja tiukkapipoinen asia, kuten sinusta saa sen käsityksen.Tuomitsemalla toisia tuomitset usein vain itsesi.Vai olitko kenties itse ihastunut tähän kaverisi poikakaveriin - tai hänen kaveriin? Mustasukkaisuudestako kirjoitat?

        Moraalinvartijan kaverina on ikävä olla, koska he pitävät itseään usein parempina kuin todellisuudessa ovat.Uskollisia,luotettavia,kunnioitettavia,herekkiä, lojaaleja, rehellisiä, selkärankaisia,empaattisia,muita AINA tukevia ja kaikkensa antavia - ja aina oikeassa.
        Anna toisten elää omaa elämäänsä. Hanki sinä omasi.

        En suoranaisesti kadehdi ystäväni perhettä, puolisoa tai seksielämää. Kuten sanoin, tunnen monia menestyviä ihmisiä, jotka ovat itseasiassa paljon menestyvämpiä kuin tuo tuttavani. En kadehdi heitä, koska en koe heidän olevan inhottavia ihmisiä.

        Lähinnä tuossa tuttavassani ärsyttää se, että hän on tietoisesti hyväksikäyttänyt ja loukannut muita todella ilkeästi, ja selvinnyt kuin koira veräjästä. (Ja muuten, tiukkapipoton ja villi seksi EI vaadi ihmisten hyväksikäyttöä.)

        Suorastaan ihmettelen sitä, kuinka jotkut hänen ympärillään olevat ihmiset ovat katsoneet hänen itsekästä toimintaa läpi sormien. Olen ehkä fanaattinen meritokraatti(?), mutta mielestäni ihmisten tekojen tulisi vaikuttaa siihen kuinka heitä kohdellaan. Vikani on siinä, että minua rupeaa silmittömästi kismittämään, jos joku ei joudu ikinä vastuuseen toistuvasta muiden hyväksikäytöstä.

        Toki ystävien puutteet pitää hyväksyä, mutta valitettavasti toistuva häikäilemätön ja narsistinen toiminta pistää arvioimaan haluaako kyseisenlaisen henkilön kanssa olla ollenkaan tekemisissä.

        Syy miksi kirjoitin, on se, että halusin vain kuulla ulkopuolisten mielipiteitä asiasta, joka on tabu kaveripiirissä, jossa kaikki pitää trendikkäästi suvaita.


      • muakin ällöttää
        Rankaisija kirjoitti:

        En suoranaisesti kadehdi ystäväni perhettä, puolisoa tai seksielämää. Kuten sanoin, tunnen monia menestyviä ihmisiä, jotka ovat itseasiassa paljon menestyvämpiä kuin tuo tuttavani. En kadehdi heitä, koska en koe heidän olevan inhottavia ihmisiä.

        Lähinnä tuossa tuttavassani ärsyttää se, että hän on tietoisesti hyväksikäyttänyt ja loukannut muita todella ilkeästi, ja selvinnyt kuin koira veräjästä. (Ja muuten, tiukkapipoton ja villi seksi EI vaadi ihmisten hyväksikäyttöä.)

        Suorastaan ihmettelen sitä, kuinka jotkut hänen ympärillään olevat ihmiset ovat katsoneet hänen itsekästä toimintaa läpi sormien. Olen ehkä fanaattinen meritokraatti(?), mutta mielestäni ihmisten tekojen tulisi vaikuttaa siihen kuinka heitä kohdellaan. Vikani on siinä, että minua rupeaa silmittömästi kismittämään, jos joku ei joudu ikinä vastuuseen toistuvasta muiden hyväksikäytöstä.

        Toki ystävien puutteet pitää hyväksyä, mutta valitettavasti toistuva häikäilemätön ja narsistinen toiminta pistää arvioimaan haluaako kyseisenlaisen henkilön kanssa olla ollenkaan tekemisissä.

        Syy miksi kirjoitin, on se, että halusin vain kuulla ulkopuolisten mielipiteitä asiasta, joka on tabu kaveripiirissä, jossa kaikki pitää trendikkäästi suvaita.

        Minulla on myös eräs vanha ystävä (en ole nähnyt pariin vuoteen, olen kirjoitellut sähköpostia pari kertaa hänen kanssaan), jonka en voi sietää olevan niin onnellinen.

        Aikoinaan hän kohteli minua pitkän aikaa uskomattoman törkeästi, jätti kuin nallin kalliolle vaikka pidin häntä parhaana ystävänä, eikä minulla todellakaan ole ystäviä liikaa! En voi käsittää miten jotkut ihmiset eivät koskaan huomanneet millainen teeskentelijä ja nuoleskelija hän on. En voi sietää minkäänlaista liiallista imartelemista ja tekopirteänä esiintymistä. Hän nuoleskeli kaikkia ympärillään, lähes tuntemattomiakin, ja kohteli minua kuin ilmaa, jostain kumman syystä. Mitään en ollut tehnyt, emme olleet riidoissa, ilmeisesti hän vain päätti kyllästyä minuun. Aina autoin ja tuin häntä ja hän kohteli kuin paskaa, täysin syyttä.

        Mitään suoranaista riitelyä emme harrastaneet, hän vain ei aikoinaan puhunut minulle mitään eikä katsonut päinkään, silti olemme kirjoitelleet kaksi kertaa sähköpostia ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän ei ilmeisesti edes tiedä miten on käyttäytynyt, itsekäs kun on.

        Nyt sitten kerskuu sähköpostissaan menneensä kihloihin ja etsivänsä uutta asuntoa poikaystävänsä kanssa. Minulla taas ei onni potki missään asiassa vaikka kuinka teen töitä asioiden eteen. Miksi itseriittoiset ja ajattelemattomat rääväsuut ansaitsevat onnen enemmän kuin ysätävlliset ja kiltit?


      • ........
        muakin ällöttää kirjoitti:

        Minulla on myös eräs vanha ystävä (en ole nähnyt pariin vuoteen, olen kirjoitellut sähköpostia pari kertaa hänen kanssaan), jonka en voi sietää olevan niin onnellinen.

        Aikoinaan hän kohteli minua pitkän aikaa uskomattoman törkeästi, jätti kuin nallin kalliolle vaikka pidin häntä parhaana ystävänä, eikä minulla todellakaan ole ystäviä liikaa! En voi käsittää miten jotkut ihmiset eivät koskaan huomanneet millainen teeskentelijä ja nuoleskelija hän on. En voi sietää minkäänlaista liiallista imartelemista ja tekopirteänä esiintymistä. Hän nuoleskeli kaikkia ympärillään, lähes tuntemattomiakin, ja kohteli minua kuin ilmaa, jostain kumman syystä. Mitään en ollut tehnyt, emme olleet riidoissa, ilmeisesti hän vain päätti kyllästyä minuun. Aina autoin ja tuin häntä ja hän kohteli kuin paskaa, täysin syyttä.

        Mitään suoranaista riitelyä emme harrastaneet, hän vain ei aikoinaan puhunut minulle mitään eikä katsonut päinkään, silti olemme kirjoitelleet kaksi kertaa sähköpostia ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän ei ilmeisesti edes tiedä miten on käyttäytynyt, itsekäs kun on.

        Nyt sitten kerskuu sähköpostissaan menneensä kihloihin ja etsivänsä uutta asuntoa poikaystävänsä kanssa. Minulla taas ei onni potki missään asiassa vaikka kuinka teen töitä asioiden eteen. Miksi itseriittoiset ja ajattelemattomat rääväsuut ansaitsevat onnen enemmän kuin ysätävlliset ja kiltit?

        Tuon voisi laittaa hyvin kateuden tai huonon päivän piikkiin mutta on kyllä olemassa näitä riistäjiä ja muita lieroja. Nimike: narsistinen persoonallisuushäiriö.

        Vinkki:

        http://narsistienuhrientuki.info


      • liila

        Mikä ihme teitä ihmisiä nykyään vaivaa! Vai on se oikeutettua elää "villiä nuoruutta" kun käyttää tuolla tavalla ihmisiä hyväkseen? Minusta on täysin aiheellista moralisoida sellaista, joka antaa kaikille! Yleisesti ajatellen, jos seurustelee ja jakelee pilluaan poikaystävän kavereillE, KUKA VOI VÄITTÄÄ ETTÄ SE OLISI NORMAALIA?! Mieti hemmeti omalle kohdalle: seurustelet tytön/pojan kanssa, joka antaa sun omille kavereille. Sanokko sitten että "se elää vaan villiä nuoruuttaan"? Olette oikeassa, kukaan ei ole täydellinen, mutta pidättekö te tuota naisen käytöstä normaalina?! Jos pidätte, kannattaa miettiä, onko itsessänne halvan naisen/miehen vikaa, siksikö puolustatte tuollaista! Mooralia, ihmiset hyvät.


    • Anonyymi

      Olette molemmat varmaan narsisteja, sekä sinä että tuttavasi. Vai oletko narsistisen käytösongelman omaavan yksilön sijaan masennuksesta kärsivä? Etkö arvosta itseäsi? Sen takia sinun on vaikea arvostaa muita. No joka tapauksessa, te molemmat saisitte luvan hankkia elämän!

    • Anonyymi

      Kuin voit sanoa joku ei ansaitse onnea? Olet katkera ihminen. Kanataisi mennä puhuman jonkun asiantuntijan kanssa. jotta oppisit hyväksymän itsesi ja oman elämäsi.Etkä vertaa sitä muihin.Omalla pahalla mielelläsi olet itsesi vanki ja negativinen asenteesi heijastuu kirjoittamassasi texti- Joka on katelisen ihmisen kirjotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe