Kun kaksi ihmistä kävelee kadulla toisiaan vastaan ja on kova tungos, niin sehän on selvää että molemmat voivat hiukan kääntää kylkeä niin, että mahtuu paremmin ohittamaan eikä tule tönimistä.
Miksi naiset eivät ikinä tee näin kun kävelevät vastaan? Sieltä tullaan täydellä leveydellä niin, että miehen on pakko kääntää kehoaan 90 astetta jotta ei törmää kauniimpaan sukupuoleen. Onko tämä joku sosiaalinen sääntö josta jopa teinitytötkin ovat tietoisia, vai mistä johtuu? Joskus tekee mieli kävellä ihan yhtä leveästi vastaan, mutta siitähän vasta kadulla haloo syntyisi kun jonkun naisen kaataisin sinne. Lentäisin pian itse perässä.
Naiset kadulla
17
2176
Vastaukset
- ....
En tiedä kun ei kuulu tapoihin. Toisaalta jos kävelykadulla kävellessä toinen tulee omalta tyhjältä puoleltaan minun puolelle niin ei kyllä tekisi mieli sellaista väistää...mutta loppujenlopuksi niin teen, koska kuitenkin juttu on niin turhanpäivänen.
- yleensä
mä katon väistääkö se toinen jos näyttää siltä ettei väistä, on kokemusta niin sit mä väistän, mut vasta sit, ekaks yritän et se toinen väistäis ;)
- pihkura
ei niinkään sukupuolisidonnaista. Ainakin itse olen huomannut että jotkut tulevat tosiaan suoraan päin, vaikka kaukaa otan jo oikean puolen ennen kohdakkain joutumista. Puuttuis vaan sellanen "ei väistetä ei väistetä"-lällätys..
Muutenki aika ihme touhua, kun niinkin yksinkertainen opetus, että vastaantullessa ohitetaan oikealta, on ihmisiltä hukassa. Ei tarvis mitään ihme siksakkia..- liikennemerkki
Totta, totta...
- kadullakulkija
Totta, totta...
- Kolli Kellinen
Heheheh... pitääkin alkaa taas pitkästä aikaa hoilottaa kantavalla äänellä tuota klassista "ei väistetä, jos ei tunneta"-rallatusta, kun ihmiset tuppaavat törmäilemään minuun tuon tuostakin.
Ärsyttää kun joku tulee vastaan ja itse väistää oikealle, niin se väistääkin vasemmalle eli suoraan päin. Ja kun hypähdän vasemmalle niin sekin hypähtää perässä kuin mikäkin ihmismagneetti. Siinäpä sitten vatkataan aikamme eestaas kuin kaksi metronomia. Tik tak, tik tak. - pihkura
Kolli Kellinen kirjoitti:
Heheheh... pitääkin alkaa taas pitkästä aikaa hoilottaa kantavalla äänellä tuota klassista "ei väistetä, jos ei tunneta"-rallatusta, kun ihmiset tuppaavat törmäilemään minuun tuon tuostakin.
Ärsyttää kun joku tulee vastaan ja itse väistää oikealle, niin se väistääkin vasemmalle eli suoraan päin. Ja kun hypähdän vasemmalle niin sekin hypähtää perässä kuin mikäkin ihmismagneetti. Siinäpä sitten vatkataan aikamme eestaas kuin kaksi metronomia. Tik tak, tik tak.Kun pyörätiellä meinasin polkee päin jotain vanhahkoa miestä, ni se karjas, et "oikeelta ohi!" Ei oo sen jälkeen tarvinnu miettiä. Se iskosti sen niin hyvin :)
kun tuut esim. kaupasta ostoskassi toisessa ja mäyris toisessa kädessä ja jo kaupan ovella eka saatanan akkalauma tulee kuin euroopan omistaja 2-4 hengen sulavassa rivissä (huom rivissä ei jonossa) vastaan ja joudut väistään johonkin nurkkaan ettei suunnilleen törmätä toisiimme.Vittu että tekis tosiaan joskus mieli kävellä vaan tomerasti päin ja kattoa mitä tapahtuu,eiköhän meikäläisen 80 kiloinen 'corpse' ja kaljamaha yhden (tai jopa 2) pikku prinsessaa kaatais :-) Todennäköisesti tuostakin seurais armoton vittuilu (kyllähän jokainen itseään kunnioittava nainen uskaltaa yleisella paikalla kavereiden tuella alkaa suolaamaan ketä vaan) mut vittuako siitä,mähän nautin pikku 'tilanteista' ja epäsovusta.
- akat aina tiellä
Jalkakäytävällä juorutaan naapurin Elsan kanssa kelkat / pyörät / rollaattorit poikittain.
Kaupassa sama juttu, kärryt on käytävällä miten sattuu. Pahimpia on ne jotka vielä pitää kahvasta toisella kädellä kiinni käytävän toiselta puolelta ja kurottelee samalla jotain pakasteseitiä.
Johtunee siitä tieteellisesti todeksiosoitetusta seikasta että naisten avaruudellinen hahmotuskyky on huonompi kuin miesten (tästähän johtuu myös naisten "pysäköinti" autolla liikkuessaan).
Miehillähän vastaavasti tämä kielellinen kyky on jäänyt vähemmälle, siksi emme osaa kuin murista ja puskea päin niitä saakutin kärryjä keskellä käytävää. - Fille
Siinähän otetaan selvää onko herra herra vai paskiainen... :-) ja tilanteestahan voi tehdä taidetta jos haluaa: katsoa silmiin ja hymyillä kauniisti jos vastapooli on haluttava. Toisaalta pieni tanssi keskellä katua arkipäivän kiireessä voi olla varsin hauskaa. Heehee...
- kolibri
Oon huomannut ettei tätä nykynuorisoa oo tossakaan asiassa opastettu sen vertaa että ymmärtäisivät et kadulla ON muitakin ihmisiä kuin he.
- hemmetin ärsyttävää!! Kyllä pitäs sen vertaa tajuta et ottais muutkin huomioon, mut ei: kikattavat kimulit kulkee kadulla kuin panssarivaunu. hei: vaan ME ollaan olemassa, ja kaikkihan näkee et ME ollaan täs ja nyt.
- tavallisesti väistelen itse mutta kun vituttaa ne muijat nii joskus jyrään kesken ketjun läpi vaan. HIRMUiso ostoskassi mieluiten kädessä ja se mäyris toisessa...:-b - uruguay24
kolibri kirjoitti:
Oon huomannut ettei tätä nykynuorisoa oo tossakaan asiassa opastettu sen vertaa että ymmärtäisivät et kadulla ON muitakin ihmisiä kuin he.
- hemmetin ärsyttävää!! Kyllä pitäs sen vertaa tajuta et ottais muutkin huomioon, mut ei: kikattavat kimulit kulkee kadulla kuin panssarivaunu. hei: vaan ME ollaan olemassa, ja kaikkihan näkee et ME ollaan täs ja nyt.
- tavallisesti väistelen itse mutta kun vituttaa ne muijat nii joskus jyrään kesken ketjun läpi vaan. HIRMUiso ostoskassi mieluiten kädessä ja se mäyris toisessa...:-bherrasmiehenä, mut kyllä minä teen tilaa naiselle kuin naiselle. se nyt vaan kuuluu käytöstapoihin, että mies odottaa kunnes nainen on kulkenut kapeassa paikassa ruuhka tilanteessa.
kyllä aikuisen miehen pohkeet sen kestää
- Soul-Of-Raven
Itse kuulun niihin (harvoihin?) naisiin, jotka väistävät vastaantulijaa. Rupesin tässä oikein miettimään, että naisiahan ne yleensä ovat ne törmäilijät. Ihmettelen, mikä siinä oikein on niin vaikeaa.
Eniten minua ärsyttävät ne rivissä kulkijat. Ja ne vierekkäin kulkevat sauvakävelijät, joiden ohi ei pääse millään. Monesti olen saanut hypätä autotielle tai kahlata lumikinoksessa, kun kikattava teinilauma on osunut kohdalle. Yleensä siinä vaiheessa kikatus muuttuu ivalliseksi. Onpa tullut muuten saman ikäluokan poikiakin vastaan samanlaisessa muodostelmassa, tosin selvästi harvemmin.
Koirantaluttajat ovat luku sinänsä. Itse kävellään tien toista laitaa, koira toista puolta, ja hihna on pingotettu siihen väliin. Toisinaan niitä taluttajia on kaksi, ja kun ne pysähtyvät juttelemaan, siloin tie ainakin on suljettu.
Ja X-risteyksissä on myös vaaransa, kun olet jatkamassa eteenpäin, mutta sivulta tulee toinen kävelijä, joka varmasti huomaan, että keskellä risteystä tulee törmäys, mutta joka ei edes hiukkaa hidasta vauhtiaan. Sitten mulkoillaan vihaisesti, kun meinataan törmätä.
Tämä viimeinen kommenttini nyt ei kuulu tähän asiaan, mutta tuli mieleeni. Ketuttaa sellaiset edessäni kadulla kulkijat, jotka yhtä mittaa vilkuilevat taakseen. Ymmärtäisin jos kävelisin heidän kantapäillään, mutta väliä on useampi metri.
Prkle! - marie
...ei naiset kadulla anna tilaa, niin eipä kuule miehetkään sen suuremmin muita väistele. Mielestäni tässä nyt oli turhaa sukupuoliyleistystä, olisi pikemminkin pitänyt kysyä mikseivät ihmiset anna tilaa kadulla kulkiessa. Tämän minä ainakin olen huomannut, niin miesten kuin naistenkin tavaksi.
- Hyödynnä tilanne
En minä ainakaan kärsi tästä naisten tavasta vaan hyödynnän tilanteen. Juuri ennen törmäystä laitan käden ikäänkuin suojakseni eteeni ja tällöin kyseinen nainen törmää itse käteeni suoraan rinnallaan. Eikä ihminen tällaisessa tärmäyksessä huomaa pientä kouraisua, tätähän taskuvarkaatkin käyttävät hyväkseen.
- Muikku.
Höpönlöpön. Kyllä minä ainakin väistän. Sellaisia teinityttöjä en kyllä yleensä väistä vaan kävelen ennemmin vaikka päin, kuin väistäisin niitä(=
Mielestäni taas ravintoloissa sellaiset reilusti yli parikymppiset miehet eivät väistä sitten kirveelläkään. Kun yrittää johonkin väliin ystävällisesti "änkeä" baaritiskillä tilaamaan juomaa, niin miehet eivät osaa olla pätkääkään kohteliaita, että väistäisivät edes vähän. Päinvastoin, leveilevät entistäkin enemmän. - Makunen tietää sen
No törmää pikkuisen ja nuuhkaise mitä hajuvettä nainen käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822