S...tanan ovilla lommottajat!

vihainen

On se h..tti että nykyaikana kaikki on välinpitämätöntä touhua. Eräs raivostuttava esimerkki on tämä pysäköintipaikoilla toisen auton kolhiminen joko ovella tai puskurilla.

Itse hommasin 3 vkoa sitten huippuhienon vähän käytetyn mustan erikoisvarustellun ns. arvostettumerkkisen auton. Noh, nyt on jo saldo 5 kpl lommoja ja painumia kyljessä sekä vetokoukulla rutattu etukilpi. Kivaa!

Koska jätän aina kauppareissuilla autoni kauimmaiseen nurkkaan ja vieläpä yleensä pitkittäispaikalle, on suuri osa lommoista syntynyt kotitaloni tai työpaikkani parkkihalleissa. Täytyy seurata tilanetta, ja jos vielä yksikin lommo tulee, otan viereisen parkkiruudun haltijaan yhteyttä maksuvaateella.

On se kumma ettei edes vakituinenparkkinaapuri kunnioita enää toisen omaisuutta. Mikä siitä oven avaamisesta varovasti tekee niin vaikean? Itsellänikin on todella raskaat ja massiviset ovet autossa, mutta en niillä toisten kylkiä lommottele. Heikot käsivoimat? Kateus? Alan kallistua viimeksi mainittuun vaihtoehtoon. Vaikka työpaikkani parkkinaapurilla on uudenkarhea iso japanilainen perheauto, kalliimpi lähtöhinnaltaan, niin ehkä automerkkini herättää silti jumalatonta kateutta. Sanonpahan vaan että ei kannattaisi. Ensinnäkin a)olen autoni itse maksanut, en sossun varoilla b)hänkin pystyisi ostamaan kevyesti vastaavan merkin käytettynä

Kertokaapas muut kokemuksistanne, ja mitä olette voinut asiale tehdä -muuta kuin luopua autosta!

101

17866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmaasilmä

Uuden ja hyvän auton kylki vetää puoleensa toisten autojen aukeavia ovia kuin hunaja mehiläisiä. Taitaa olla aivan sama, miten niitä vastaan suojautuu. Aina löytyy joku keino jättää oveen lommo. Mutta ilman todisteita on ihan turhaa lähteä hakemaan korvauksia keneltäkään, käteen ei jää muuta kuin maine omituisesta tyypistä.

Ainiin. Kärsinkö itse tuosta ongelmasta? No en. Auto kun on kuusi vuotta vanha, ja yksi yleisimmistä autoista Suomessa.

• saatana

TOMMOSIA KÖYHIÄ PASKOJA KU SÄ VOIS TEMPASTA SUORAAN TURPAA!!! YKSKI KÖYHÄ PASKA JOS KOLHIS MUN -02- BMW750 OVIA SAIS TURPAANSA SAATANA..

• Harmaasilmä
        saatana kirjoitti:

TOMMOSIA KÖYHIÄ PASKOJA KU SÄ VOIS TEMPASTA SUORAAN TURPAA!!! YKSKI KÖYHÄ PASKA JOS KOLHIS MUN -02- BMW750 OVIA SAIS TURPAANSA SAATANA..

Tuliko vahingossa otettua sininen pilleri, kun piti ottaa vihreä? Onhan se hienoa, että haluat laittaa ihmiset arvojärjestykseen sen mukaan, minkälainen auto heillä on. Ja esimerkilläsi näytät, mihin ne uusien autojen omistajat tuossa jonossa kuuluvat. Oletko vedellyt paljonkin ihmisiä turpiin, koska heillä on vanhempi auto kuin sinulla?

• ano
        Harmaasilmä kirjoitti:

Tuliko vahingossa otettua sininen pilleri, kun piti ottaa vihreä? Onhan se hienoa, että haluat laittaa ihmiset arvojärjestykseen sen mukaan, minkälainen auto heillä on. Ja esimerkilläsi näytät, mihin ne uusien autojen omistajat tuossa jonossa kuuluvat. Oletko vedellyt paljonkin ihmisiä turpiin, koska heillä on vanhempi auto kuin sinulla?

Siinä joku pisti kyllä taas kaiken älynsä peliin ja räyhäsi asiallisesta vastauksesta...

Itse olen täsmälleen samaa mieltä. Jotenkin niihin uusiin tulee helvetin helposti kolhuja. Toinen juttu on se että kaikki kolhut huomaa heti. Eräänkin tutun uudesta autosta oli ilmeisesti avaimella raaputeltu pulun paskaa irti!!!

• eh
        saatana kirjoitti:

Vm. -02 BMW 750:tä ei ole olemassakaan. Käy kysy BMW-liikkeestä jos et usko. Sen sijaan niiltä kyllä löytyy 735i ja 745i.

• -S-
        ano kirjoitti:

Siinä joku pisti kyllä taas kaiken älynsä peliin ja räyhäsi asiallisesta vastauksesta...

Itse olen täsmälleen samaa mieltä. Jotenkin niihin uusiin tulee helvetin helposti kolhuja. Toinen juttu on se että kaikki kolhut huomaa heti. Eräänkin tutun uudesta autosta oli ilmeisesti avaimella raaputeltu pulun paskaa irti!!!

Monesti on minunkin ovia kolhittu ja olen vielä istunut monesti autossakin kun niin on käynyt. Yks kerta pamautti niin törkeesti ja kumpikin katso hetken toisiaan ja minä olin varmaan niin vihaisen näköinen ettei......???? Ei, ei voi edes pyytää anteeksi. Jätin sen oveen semmosen naarmun että muistaa paremmin ens kerralla että ei kannata vaa poistuu paikalta siinä luulossa että asia jää siihen. Se on kans harmi kun joku ajaa niin lähelle että ei meinaa päästä ulos autosta vaikkee ole pakko. No siitä joutuu vääntää ja kihnuttaa ja änkee toisen auton kylkee pitkin avain nipun kanssa joka roikkuu housuissa mutta minkä sille sitte voi?

• autoilija
        -S- kirjoitti:

Monesti on minunkin ovia kolhittu ja olen vielä istunut monesti autossakin kun niin on käynyt. Yks kerta pamautti niin törkeesti ja kumpikin katso hetken toisiaan ja minä olin varmaan niin vihaisen näköinen ettei......???? Ei, ei voi edes pyytää anteeksi. Jätin sen oveen semmosen naarmun että muistaa paremmin ens kerralla että ei kannata vaa poistuu paikalta siinä luulossa että asia jää siihen. Se on kans harmi kun joku ajaa niin lähelle että ei meinaa päästä ulos autosta vaikkee ole pakko. No siitä joutuu vääntää ja kihnuttaa ja änkee toisen auton kylkee pitkin avain nipun kanssa joka roikkuu housuissa mutta minkä sille sitte voi?

otanpa tuon idean käyttöön että jos huomaan jonkun paukauttavan autoni kylkeen jäljen niin meikäläisen rannekello raapii "vahingossa" naarmun paukuttelijan auton kylkeen, silloinhan se on tasapeli.
        Kerran tuli riitaa paukuttelijan kanssa, eihän naiset myönnä ikinä olevansa väärässä vaan mitä ihmeellisimmillä selityksillä ämmä yritti oikeuttaa oven paukuttelun! perkele...

• ano
        -S- kirjoitti:

Itse olet sitten pahempi paskiainen, kuin se joka huolimattomuuttaan lyö oven kylkeesi... häpeä.

• Mugen
        eh kirjoitti:

Vm. -02 BMW 750:tä ei ole olemassakaan. Käy kysy BMW-liikkeestä jos et usko. Sen sijaan niiltä kyllä löytyy 735i ja 745i.

kakara vielä edes lain mukaan saa mopokorttia. Joten ei viitsitä enempää poikaa kiusata..

• bmw man
        saatana kirjoitti:

mullakin on takakontissa pamppu ja golfmaila siltävaralta että köyhät paskiaiset alkaa soittaa suutaan. Turpaa tulee jos tulee vittuilee!!!

• kallekanto
        saatana kirjoitti:

tuon hintaluokan auton omistaja,ei vetele ketään
        turpiin. on ne sen luokan herrasmiehiä,ellei sitten rahat ole tulleet hämärillä yötöillä.

• sikarikas
        saatana kirjoitti:

Sulla on vanha datsuninkottero joka on niin ruosteessa, ettei siinä näy isotakaan lommot, senkin loksan jäysteenpoistaja. mää tiedän kun asun sun naapurissa.

• Eräs mies
        saatana kirjoitti:

Aivan liian kalliin auton jos oot noin herkkänahkainen sen suhteen.
        Omistan itekkin uudehkon auton mut se nyt vaan on sellainen peltilehmä johon tulee omasta ja muiden töppäilystä lommoja, mut hei niitä saa uusia.

• Vihtapetteri
        Eräs mies kirjoitti:

Aivan liian kalliin auton jos oot noin herkkänahkainen sen suhteen.
        Omistan itekkin uudehkon auton mut se nyt vaan on sellainen peltilehmä johon tulee omasta ja muiden töppäilystä lommoja, mut hei niitä saa uusia.

..ja sitten niihin uusiinkin saa lommoja alta aikayksikön... Onko se nyt perkele niin vaikeeta varoo vähän kun nousee autostaan ulos, mitä?

• EU-lainen

Mitä hittoa te noista vaahtoatte. Olemme Euroopassa, hei. Tuohan on yleiseurooppalainen tapa, suorastaan kulttuuri. Mitä siitä, onko lommuja, vai ei, kunhan sisään sopii. Meillä EUssa autoja lommotaan ja naarmutetaan paitsi parkkipaikoilla, myös risteyksissä, jopa kadulla ryhmityttäessä. Siihen sopii vain tottua. Eihän auto ole mikään Jumala. Saksalaisissa ainakin on niin paksut pellit, ettei reikiä tule ihan pikku kolhuista. Antaa naputtaa vaan.

• ajelija

Vähän samanlaisia kokemuksia. On se kumma että esim.marketin parkkipaikalla jättää auton kauimmaiseen nurkkaan, kun tulee takaisin niin jostain kumman syystä vaan joku on parkkerannu just oman auton viereen, vaikka tilaa on muuallakin. Näyttää hyvä uusi auto olevan idioottimagneetti täällä Suomessa. Ja s...... järjestän vielä ansan joku kaunis päivä näille kolhijoille, tiedän kyllä missä tähän on suurin mahdollisuus ja sillon alkaa lähteen oikeata ja vasenta suoraa.

• Typerykset

Muutamalla lommolla käyttöesineissä ja ennenkuin alkaa miettimään oikeaa ja vasenta, niin kannattaa kurkata kuitenkin kukahan siellä toisessa autossa istuupi, ettei vain tule vielä lommo otsaankin =)

• autoilija
        Typerykset kirjoitti:

Muutamalla lommolla käyttöesineissä ja ennenkuin alkaa miettimään oikeaa ja vasenta, niin kannattaa kurkata kuitenkin kukahan siellä toisessa autossa istuupi, ettei vain tule vielä lommo otsaankin =)

lommot on helvetin rumia, ja alentavathan ne auton arvoakin. Onko se nyt jumalauta niin vaikeaa varoa toisten omaisuutta että olisi vain nieltävä toisten aiheuttamat jäljet? EI!
        Perkele, jos minä osaan avata auton oven niin ettei se osu toisten autoihin niin kyllä osaavat muutkin, jos on semmoinen apinanaivo joka ei sitä osaa niin sellaisen saa sulkea johonkin laitokseen loppuiäkseen!

• Lisa
        autoilija kirjoitti:

lommot on helvetin rumia, ja alentavathan ne auton arvoakin. Onko se nyt jumalauta niin vaikeaa varoa toisten omaisuutta että olisi vain nieltävä toisten aiheuttamat jäljet? EI!
        Perkele, jos minä osaan avata auton oven niin ettei se osu toisten autoihin niin kyllä osaavat muutkin, jos on semmoinen apinanaivo joka ei sitä osaa niin sellaisen saa sulkea johonkin laitokseen loppuiäkseen!

on siinä väliä. Ajattele silleen et oot ostenu just uuden auton ja siihen tulee joku paskapää hakkaa jälkii.. sitä voi olla niin varovainen ja kattoa että ei siihen autoon tuu mitään jälkiä!!

• ...
        Lisa kirjoitti:

on siinä väliä. Ajattele silleen et oot ostenu just uuden auton ja siihen tulee joku paskapää hakkaa jälkii.. sitä voi olla niin varovainen ja kattoa että ei siihen autoon tuu mitään jälkiä!!

Ei sillä ole mitään väliä onko auto uusi vai vanha tai paljonko se on maksanut. Se on kuitenkin toisen omaisuutta ja sitä pitää osata kunnioittaa.

No Suomessa nyt muutenkin on tuo homma ihan hakoteillä. Eihän liikenteessäkään kunnioiteta muuta kuin itseään. Samoin laki käsittelee auton varastamista vain käyttöönottona ei varkautena, vai joko tämä muuttui.

No kuitenkin.

• EVVK

Paskanko väliä niillä lommoilla on? Autosi arvo putoaa nollille viikon päästä.

• Ei myöskäänVVK

Jos joskus olen niin varoissani että ostan uuden auton, niin en nyt ainakaan mustaa. Siinä näkyy kaikki kura, paska ja lommot. Soratien päässä asuvana varmaan joku ruskehtavan keltainen olis hyvä...(joo olen juntti ja maalta, jos se jotakuta kiinnostaa)
        Varmaan se eka lommo vituttaa, mut jos sillä autolla meinaa ajaa niin eipä niiltä välttyäkään voi.

• Kansa

Palaathan viikon päästä asiaan niin katsotaan onko autojen hinnat nollissa. Tuskimpa vaan! Joka tietysti edelleen pitää kansalaiset kateellisen toisilleen.

• asenne

Paskanko väliä ?? Sehän on toisen omaisuutta samanlailla kuin talo. Ethän sinä toisen taloakaan lähde kirveellä pätkimään.

• VJS

Vrt. Ostat uuden Rolexin, minä revin siitä pari viisaria
        irti. = Paskanko väliä, arvo putoaa nollille viikon päästä?

Lapsille pitäisi opettaa heti, ettei ovilla saa hakata toisia
        autoja. Monesti olen nähnyt kaupan parkkipaikalla lapsen kolauttavan
        ovella viereisen auton kylkeen, eikä vanhemmat "uskalla" edes tässä
        vaiheessa sanoa, että näin ei saa tehdä. Ostetaan sitten tikkari..
        Eikö voisi edes sanoa, että: Nyt jää karkit saamatta!
        (ja pitäisi myös jäädä saamatta, eikä vain sanoa)
        Luulisi joskus oppivan.

Autokouluissa voisi olla testi eli nämä "paskanko väliä" tyypit eivät
        saisi edes ajokorttia.

• takaovi

pennut aukoo niitä takaovia huolimattomasti, monessa autossa on takaovien takakärjet niin teräviä että ne tekee helposti lommon viereisen auto kylkeen, vanhemmat voisivat vähän neuvoa niitä pentujaan.
      Toinen on että kuljetetaan ostoskärryssä ostokset autoon ja sitten pujotellaan autojen välistä ne kärryt paikalleen niin joskus saattaa sattua kärry autoon.

Mulle kävi myös siilinjärven sparmarketin parkkipaikalla niin että joku oli jättänyt ostoskärryn irrallisena pihalle ja paikalliset pikkuhuligaanit ajelivat pyörillään ja tönivät irrallista ostoskärryä kunnes se osui autoni keulaan ja poijat lähtivät tietenkin karkuun heti...prkl!

• ano

Joo lapsilla tota voi tietty sattuu vahingosskin. Meillä ainakin on tapana että muksut ei avaa ovea itse jos vieressä on auto. Tosin vanhemmilta se asenne on tarttunut jos puolitahallaan kolautellaan. Takaovet tosiaan on sen mallisia että niistä on monesti hankala nousta ellei avaa ovea kunnolla... ja se oven kärki yltää yllättävän kauas.

• takaovi
        ano kirjoitti:

Joo lapsilla tota voi tietty sattuu vahingosskin. Meillä ainakin on tapana että muksut ei avaa ovea itse jos vieressä on auto. Tosin vanhemmilta se asenne on tarttunut jos puolitahallaan kolautellaan. Takaovet tosiaan on sen mallisia että niistä on monesti hankala nousta ellei avaa ovea kunnolla... ja se oven kärki yltää yllättävän kauas.

Olen yksineläjä joten ei ole esim. pentuja aukomassa mun auton ovia ja itse osaan kyllä varoa avatessani takaovia kun laitan esim. ostoskassin takajalkatilaan.

Jos joku sattuu olemaan kyydissä niin varoitan että autoni takaoven takareuna yltää yllättävän paljon taaksepäin korissa olevaan oviaukkoon nähden ja terävät takakärjet.

Esimerkkejä terävistä takaovista, monissa 80-luvun japseissa on sellaiset, niissä on pala pyöränkotelon taitettakin niin se on oikein ulospäin taitettuna terävä kulma siinä takakärjessä mikä taittuu pyöränkotelon päällä.

• takaovi
        ano kirjoitti:

Olen yksineläjä joten ei ole esim. pentuja aukomassa mun auton ovia ja itse osaan kyllä varoa avatessani takaovia kun laitan esim. ostoskassin takajalkatilaan.

Jos joku sattuu olemaan kyydissä niin varoitan että autoni takaoven takareuna yltää yllättävän paljon taaksepäin korissa olevaan oviaukkoon nähden ja terävät takakärjet.

Esimerkkejä terävistä takaovista, monissa 80-luvun japseissa on sellaiset, niissä on pala pyöränkotelon taitettakin niin se on oikein ulospäin taitettuna terävä kulma siinä takakärjessä mikä taittuu pyöränkotelon päällä.

• takaovi
        ano kirjoitti:

• takaovi
        ano kirjoitti:

• takaovi
        takaovi kirjoitti:

netti jumitti...

• Susku

Ei meidän pennut ainakaan...=)Kyllä se pitää sen verran kuria saada lapsilleen!

• juuso
        ano kirjoitti:

Itse olen laittanut ovieni sivuun sellaiset kumisuojat, maksavat muutaman markan ja suojaavat tehokkaasti vaikka lapset ovat välillä varomattomia enkä aina ehdi hätiin.
        koeta ihmeessä.

• petrov

Lastensa turvallisuudesta välittävät vanhemmat laittaa takaovissa lapsilukot päälle!!! Eivät paisko ovia eivätkä vahingossa avaa niitä vauhdissa!!!

• jk

Sinunko se auto on. Kolautan tänään vielä lujempaa kun menen autoon.

• Outlaw

Jokunen vuosi sitten olin juuri ostanut käytetyn auton, mustan. Jätin sen samana päivänä marketin parkkiin. Puolen tunnin päästä kupeessa oli jo ostoskärryn jälki...

Nykyään jätän auton mahdollisimman kauas muista, parkkeeraan vaikka kuinka pitkälle vaikka joutuukin kävelemään enemmän, eipä ole parkkikolhuja autosta sen koommin löytynyt.

Ja varsinkaan jos viereisessä autossa on lastenistuin, sellaisen viereen ei pidä missään tapauksessa pysäköidä! Pienokaista kun asetellaan istuimeen, pitää vanhemmalla olla tilaa toimia ja siinä ovi helposti, vahingossakin heilahtaa viereiseen autoon. Muutenkin kannattaa mieluummin pysäköidä kalliimman auton viereen jos mahdollista, niiden omistajat kun osaavat varoa omaansakin paremmin...

Huvittava näky oli kerran kun talvella näin vanhan mamman raappaavan ensin ladan ikkunat puhtaaksi, sitten konepellin, paksin jne. JÄÄRAAPALLA!=)

• A4 tdi

Sama homma vituttaa minuakin,

Kerran istuin autossani sisällä kun viereen tulleen juntti-mondeon takaovi kajahti kunnolla kylkeen ja kyseinen perhe ei edes tullut pyytämään anteeksi, katsoivat vain että huomasinko ja siirtyivät sivummalle, purin kiukkua sekä kirosin pirusti autossa sisällä ja menin tarkastamaan vauriot; jälki oli ihme kyllä niin pieni että nielin kiukkuni kun kyseessä oli vielä hääjuhlien parkkipaikka, ei viitsinyt aiheuttaa kohtausta.

Autoni on hopeanvärinen ja tulee varmaankin jatkossakin aina olemaan, jäljet eivät näy niin pahasti...

• :)

ajaa juntti vokkelolla :)

• mitään

Vituttaa. Kyllä. Mun autossani on puolenkymmentä pientä painaumaa kyljissä, jotka selvästi ovat tulleet a) ylipainoisen sian vääntäytyessä kuljettajan paikalta tai b) kakaroiden rynnätessä takapenkiltä. Olen yrittänyt päästä yli: niin kauan kuin asun kaupungissa, näitä tulee. Siihen ei oma käyttäytyminen vaikuta mitään. Ja kun ei vaikuta, parempi olla hankkimatta vatsahaavaa.
      Oikeastaan ei kannatakaan parkkeerata nurkkaan ja väljään paikkaan. Jos ajaa ahtaaseen koloon, aukeava ovi ei saa niin paljon vauhtia, että viereiseen autoon menevä kykenisi painamaan jäljen. Ja tuleehan siinä samalla jäynä sialle.

• 190cm-150kg-sika

Turhan kovaan ääneen ylipainoisia ja muuten isoja haukkua lommottelusta.

Itse olen reilusti "ylipainoinen sika", enkä silti koskaan kolhi muiden autoja oman autoni ovilla.

Jos joku on siihen liian lähelle pysäköinyt, niin kyllä isokin taittuu apparin ovesta sisälle jos tarvis vaatii.

Tämmöset jutut on ihan 100% korvienvälissä sijaitsevan tyhjiön tilasta kiinni.

Suurimman osan omaan autooni ilmaantuneista jäljistä on todellakin tehnyt takaovien kulmat, ja takamatkustajat ovat yleensä lapsia.

Lapsia ei kuitenkaan ihan suoraan voi syytellä, koska vanhemmilla kyllä on vastuu pitää huoli siitä että lapset oppivat käyttäytymään!

Oma isäni aikanaan piti huolen siitä, ettei me kakarat päästy ovia aukomaan turhan huolimattomasti. Kyllä lapset oppivat varomaan, kun asioista keskustellaan asiallisesti, ei räyhäten, ei huutaen vaan nimen omaan KESKUSTELLEN! Ja tietenkin jos alkaa tuntumaan siltä, ettei keskustelemalla oppi mene paikalleen, niin jonkinlainen kurinpalautuskin voi olla paikallaan (enkä tarkoita väkivaltaa!)

Itsellenikin on usein käynyt niin, että siitä viereen pysäköidystä autosta joku kiireisen näköinen henkilö pomppaa ulos niin että ovi kolahtaa autoni kylkeen. Tuommoisesta yleensä selviää anteeksipyytämällä, mutta jos kaveri yrittää livistää, niin silloin kyllä vien asiaa eteenpäin. (rekkari ylös ja nimi selville jne...)

Noh... tulipa vuodatettua...

• Mars
        190cm-150kg-sika kirjoitti:

Turhan kovaan ääneen ylipainoisia ja muuten isoja haukkua lommottelusta.

Itse olen reilusti "ylipainoinen sika", enkä silti koskaan kolhi muiden autoja oman autoni ovilla.

Jos joku on siihen liian lähelle pysäköinyt, niin kyllä isokin taittuu apparin ovesta sisälle jos tarvis vaatii.

Tämmöset jutut on ihan 100% korvienvälissä sijaitsevan tyhjiön tilasta kiinni.

Suurimman osan omaan autooni ilmaantuneista jäljistä on todellakin tehnyt takaovien kulmat, ja takamatkustajat ovat yleensä lapsia.

Lapsia ei kuitenkaan ihan suoraan voi syytellä, koska vanhemmilla kyllä on vastuu pitää huoli siitä että lapset oppivat käyttäytymään!

Oma isäni aikanaan piti huolen siitä, ettei me kakarat päästy ovia aukomaan turhan huolimattomasti. Kyllä lapset oppivat varomaan, kun asioista keskustellaan asiallisesti, ei räyhäten, ei huutaen vaan nimen omaan KESKUSTELLEN! Ja tietenkin jos alkaa tuntumaan siltä, ettei keskustelemalla oppi mene paikalleen, niin jonkinlainen kurinpalautuskin voi olla paikallaan (enkä tarkoita väkivaltaa!)

Itsellenikin on usein käynyt niin, että siitä viereen pysäköidystä autosta joku kiireisen näköinen henkilö pomppaa ulos niin että ovi kolahtaa autoni kylkeen. Tuommoisesta yleensä selviää anteeksipyytämällä, mutta jos kaveri yrittää livistää, niin silloin kyllä vien asiaa eteenpäin. (rekkari ylös ja nimi selville jne...)

Noh... tulipa vuodatettua...

Eikös ovien kulmiin ole saatavissa sellaisia kumipehmusteita että jos tenava aukaisee oven vahingossa naapuriauton kylkeen niin kumi pehmentää törmäystä eikä mene metalli metallia vasten?

• Topi

Ainakin osa lommoista jäisi pois, jos kaikissa autoissa liukuovet....
      milloinkohan?

• ano

Heti kun ne on yhtä helpot käyttää ja halvemmat rakentaa...

• Turhaa puhetta

Tästähän saa taas jauhaa vaikka maailmanloppun asti. Lommoja tulee aina, ainoa mitä voi ite tehdä on parkkeerata mahd. tilavaan paikkaan ja ainakin jonkun siistin auton viereen, ja jos sattuu lommo tulemaan, niin kirota kerran ja unohtaa, muuta ei voi!

• Pastori

Sen verran uusi autoni sai olla suorakylkinen. Kesällä oli kadun reunassa. Kohdalla ei ole edes jalkakäytävää. Joku paskasakki oli pysähtynyt kohdalle ja kahteen kohtaan lyönyt ovella kauheat kolot jotka näkyivät 20m päähän.

No liike tuli vastaan ja maalasi kylkeä uudelleen ja vielä nytkin riidellään sävyerosta ym.

Toivon, että joku saisi jonkun kolhijan kiinni ja takoisi niin kauan, että...

• mun autoa

Siinon sellanen häläri, joka sillai vinkasee muutaman kerran varsin kovaa ku sitä kolhasee, ni se ei sit se kolhija kehtaa lähtee mäkeen siittä.

• Vihtapetteri
        mun autoa kirjoitti:

Siinon sellanen häläri, joka sillai vinkasee muutaman kerran varsin kovaa ku sitä kolhasee, ni se ei sit se kolhija kehtaa lähtee mäkeen siittä.

Jos hälyn tärinätunnistin pistää pillit vinkumaan kun siihen kolhasee, niin mitäs se auttaa?? Kolhuhan on jo tullut siihen autosi kylkeen!

Ja monet kerrat olen nähnyt kun joku kolhasee jonkun auton kylkeä niin että hälärit alkaa ujeltaan... no siitä vaan sitten lähetään vetään vähän luimistellen ja äkkiä.

Ja eräänkin kerran kuulin kun eräs kaveri em. tilanteessa kohtuu kovaan ääneen totesi, että "noh... mikähän tuotakin alko soitattamaan??"

• .
        Vihtapetteri kirjoitti:

Jos hälyn tärinätunnistin pistää pillit vinkumaan kun siihen kolhasee, niin mitäs se auttaa?? Kolhuhan on jo tullut siihen autosi kylkeen!

Ja monet kerrat olen nähnyt kun joku kolhasee jonkun auton kylkeä niin että hälärit alkaa ujeltaan... no siitä vaan sitten lähetään vetään vähän luimistellen ja äkkiä.

Ja eräänkin kerran kuulin kun eräs kaveri em. tilanteessa kohtuu kovaan ääneen totesi, että "noh... mikähän tuotakin alko soitattamaan??"

Aika härskiä toimintaa on. Kyllä sen luulis joskus edes, siis ainakin joka kolmas kerta auttavan, että hälytin huutaa ja joku sivullinen, ellei peräti omistaja näe tapahtunutta. Kyllähän se tietty vituttaa ja jos sais kiinni tekijän, joka on luullut pääsevänsä pälkähästä, niin kuinkas yllättäen sitä joku yö kulkeutuiskin oikein ihmispaskaa sen oman autonsa ilmastointiaukkoihin. :-)

• Vihtapetteri
        . kirjoitti:

Aika härskiä toimintaa on. Kyllä sen luulis joskus edes, siis ainakin joka kolmas kerta auttavan, että hälytin huutaa ja joku sivullinen, ellei peräti omistaja näe tapahtunutta. Kyllähän se tietty vituttaa ja jos sais kiinni tekijän, joka on luullut pääsevänsä pälkähästä, niin kuinkas yllättäen sitä joku yö kulkeutuiskin oikein ihmispaskaa sen oman autonsa ilmastointiaukkoihin. :-)

...kätevä käytännön pila... pitänee kokkeilla. ;)

• Mars

Laittaisit autos keskelle parkkiruutua etkä jättäisi sitä ruudun viivan päälle tai miten tahansa viistosti siihen mihin kotterosi sattuu pysähtymään. Minä ajan joka tapauksessa keskelle omaa ruutuani vaikka sinun autosi peilit ja ovenkahvat kurkkisivat minun ruutuni puolella.

Tahallani en kenenkään autoja kolhi mutta kun en valitettavasti ole niin laiha että sopisin 10 cm ovenraosta jos naapuriruutuun on auto jätetty kuin paska perseestä siihen mihin on sattunut sillä kertaa jäämään.

• ---

Siihen viereen ajaa se kusipää joka jokatapauksessa tykkää kolhia ovellaan viereisiä autoja niin reunaan sitä ruutua että ovi ylttyy kylkeen.

Itse olen ottanut tavaksi ottaa viereisten autojen rekkarit ylös parkkiin tultaessa ja tarkistaa kyljet parkista lähtiessä. Tämä vain ahtaissa paikoissa. Yleensä jätän autoni mahdollisimman kauas ulosmenoteistä tai markettien ovista.

Parkkihalleissa parhaimmat paikat ovat yleensä ne tolppien viereiset paikat. Niihin saa auton sujautettua kivasti sivuun ja toiselle puolelle jää taatusti tilaa sen tolpankin takia.

Parkkipaikoilla reunapaikat ovat parhaat niihin saa jätettyä hyvin tilaa siihen viereiseen ruutuun nähden.

• Tuomari

"Laittaisit autosi keskelle ruutua" Viton homo, etkö tajua että vaikka auto olisi missä vaan miten vaan niin tulee sinunlaisia paskaaivoja ja lyövät oven kylkeen kun eivät mahdu ovesta. Et varmaan ole huomannut että vaikka laitat auton syrjäiselle paikalle eikä autoja ole kymmenien metrien läheysyydellä ja vapaita paikkoja olisi vaikka kuinka niin joku on taatusti laittanut oman auton viereiselle paikalle. Taitaa olla teikäläisiä kun eivät muuten löydä parkkiruutua vaan tarv toisen auton siihen.

• Mars
        Tuomari kirjoitti:

"Laittaisit autosi keskelle ruutua" Viton homo, etkö tajua että vaikka auto olisi missä vaan miten vaan niin tulee sinunlaisia paskaaivoja ja lyövät oven kylkeen kun eivät mahdu ovesta. Et varmaan ole huomannut että vaikka laitat auton syrjäiselle paikalle eikä autoja ole kymmenien metrien läheysyydellä ja vapaita paikkoja olisi vaikka kuinka niin joku on taatusti laittanut oman auton viereiselle paikalle. Taitaa olla teikäläisiä kun eivät muuten löydä parkkiruutua vaan tarv toisen auton siihen.

Etkös ole koskaan nähnyt täysiä parkkihalleja tai parkkipaikkoja? Joissa on pysäköitävä joka ruutuun? Juuri niissä sinunlaisesi eivät näe mihin kohtaan on piirretty valkoinen viiva. Ja silti jätät autosi juuri siihen mihin se on sattunut pysähtymään, vaikkahan olisi viistossa ja toisen ruudun puolella! Valitettavasti aina ei tuollaisillekaan ole varattuna kolmea vierekkäistä ruutua yhtä autoa varten!

• turhautunut
        --- kirjoitti:

Siihen viereen ajaa se kusipää joka jokatapauksessa tykkää kolhia ovellaan viereisiä autoja niin reunaan sitä ruutua että ovi ylttyy kylkeen.

Itse olen ottanut tavaksi ottaa viereisten autojen rekkarit ylös parkkiin tultaessa ja tarkistaa kyljet parkista lähtiessä. Tämä vain ahtaissa paikoissa. Yleensä jätän autoni mahdollisimman kauas ulosmenoteistä tai markettien ovista.

Parkkihalleissa parhaimmat paikat ovat yleensä ne tolppien viereiset paikat. Niihin saa auton sujautettua kivasti sivuun ja toiselle puolelle jää taatusti tilaa sen tolpankin takia.

Parkkipaikoilla reunapaikat ovat parhaat niihin saa jätettyä hyvin tilaa siihen viereiseen ruutuun nähden.

onpa hyvä huomata että joku muukin toimii samalla tavalla, olen ajatellut että olen ainoa.

• Jäi kiinni

Joskus kun asuin edellisessä asunnossa, niin sain hälytyksen autosta ja menin parvekkeelle katsomaan että kuka siellä oikein murtautuu autoon (itse hälyn summeri oli äänettömällä). Siellä joku mamma paukutti autonsa ovea oman autoni oveen kun ei maha mahtunut sisään.
        Onneksi listat ovissa.
        Molemmat autot olivat normaalisti parkissa, ruudut vähän kapeampia kuin nykyiset markettien parkkipaikat. En viitsinyt alkaa huutelemaan kun oma kosla ei enää mikään uusi ole, kuittasin vaan hälytyksen avaimenperällä.

• kokenut

Mulla kävi niin että naapuri ihan oikeesti vahingossa kolhi ovella mun auton ovea. Sen kotivakuutus korvasi vahingon (vieraalle omaisuudelle aiheutunut vahinko), koska hän ei ollut lähdössä autollaan liikkeelle, pelkästään käymässä sillä. Muuten olisi mennyt liikennevakuutukseen josta putoo bonukset. Kotivakuutuksessa ei menny bonuksia ja omavastuu oli pienempi. Otin asiasta kertakorvauksen koska yhtä pientä lommoa en viittiny lähteä maalauttamaan (niitä kun tulee kuitenkin). Kipurahana n. 2000 FIM oli ihan hyvä, ja voihan sen sitten joskus maalauttaa itse kun niitä on siinä seurana muutama enemmän...Eli jos saa lommottajan kiinni "teosta" niin eikun vahinkoilmoitusta vaan peliin.

• Jep jep

Eihän tuossa mitään ongelmaa olekkaan jos se tekijä "jää" kiinni tai itse ilmoittaisi asiasta. Mutta kun omaan napaan tuijottava suomalainen pakenee vastuuta näinkin pienessä asiassa. Suomalainen on kyllä valmis maksamaan korkeita vakuutusmaksuja autostaan mutta sitten niitä ei raaskita käyttää...

• 1000mk saanut

Vaadi hyvät korvaukset. Jos ei suostu maksamaan niin soita poliisit paikalle. Se on toisen omaisuuden turmelemista. Varmasti kolhija on seuraavalla kerralla varovaisempi tai pitää kakaroistaan parempaa huolta kun joutuu maksaan kunnon korvaukset!

• Pikatso

Eipä ole koskaan ollut mitään kallista autoa, uusia ja uudehkoja kylläkin. Lommoja on silti ilmestynyt kylkiin useampia. Edellinen auto oli uusi ja kerkesi olla mulla kaksi viikkoa kun kuskin oveen oli painettu toisella ovella niin että maalipinnassa oli halkema...kele. Sitten niitä tuli tasaiseen tahtiin lähinnä markettien parkkipaikoilla. Nykyinen auto oli ollut vasta päivän kun vieressä olevan volvon ovella sitä yritettiin hieroa, onneksi sattui just kylkilistan kohdalle. Tekijänä oli n 65-70 vuotias mummeli. Se ei auta juurikaan mitään että jättää auton kauimmaiseen parkkiin, yleensä joku on ajanut siihen viereen kun palaa kaupasta.
      Ei kait auta muuta kuin kärsiä.

• pösö206

Taitaa olla tuttu juttu hyvin monelle niinkuin vastausten määrästä voi päätellä. Viimeksi ostin uuden auton heinäkuun lopussa ja lommoja on sen jälkeen ilmestynyt oviin jo monta ja takapuskurikin haljennut.

Minä kyllä pidän huolen, etten kolhi ovilla toisten autoja. Sen verran paljon ottaa pannuun katsella kauppareissun jälkeen uusia lommoja.

• bad dad

Noh onneks ne on vaan autoja... niitä saa kaupasta uusia. Kyllä minunkin tekisi mieleni nähdä joskus sellaisen autoonsa rakastuneen mersumiehen (tai muun) itkuisen ilmeen kun se huomaa autoon ilmestyneen naarmun. Alahuuli vaan väpättäisi kun kultapieni pyhälehmä on kärsinyt. Hah! Suomalaisille auto onkin niin elvistelyn väline... menkääs niiden kärryjenne kanssa ranskaan.. opitte vähäsen parkkeeraamisen jaloa taitoa. If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen! vai mites se meni.... =)

• ...ttu

etkai sä niin rakastunut niihin ole. Ajattele nyt nälänhätääkin on afrikassa, ei sulle voi mikään maallinen omaisuus olla noin tärkeätä.
        Vittu mikä puupää.
        Taidat olla yhteiskunnan elätti, kun näin hienoja pystyt jonkun toisen omaisuudesta puhumaan.

• Grenoblen Paroni

Suomalaisille on hirvean tarkeaa naemma se, ettei autossa ole minkaanlaista lommoa tai naarmua. Itse asun Ranskassa, missa ketaan ei voisi vahempaa kiinnostaa, jos kylkeen ilmestyy naarmu tai pari. Auto on tarkoitettu kayttoa varten ja jos se ei sulle sovi, niin pida karrysi tallissa.

• Susi
        Grenoblen Paroni kirjoitti:

Suomalaisille on hirvean tarkeaa naemma se, ettei autossa ole minkaanlaista lommoa tai naarmua. Itse asun Ranskassa, missa ketaan ei voisi vahempaa kiinnostaa, jos kylkeen ilmestyy naarmu tai pari. Auto on tarkoitettu kayttoa varten ja jos se ei sulle sovi, niin pida karrysi tallissa.

Vertaa tulotasoa, verotusta ja autojenhintoja maiden välillä. Ei vissiin ole ihan saman arvoinen auto ranskalaiselle kuin suomalaiselle.

Omassa autossa on ovella tehty klommo, jossa maali halki ja ruostettahan siihen tietysti on tullut. Lieneeköhän tätäkään ongelmaa ranskassa, eivät taida uittaa autoja suolaliuoksessa puoltavuotta niin kuin suomessa tehdään.

• Grenoblen Paroni
        Susi kirjoitti:

Vertaa tulotasoa, verotusta ja autojenhintoja maiden välillä. Ei vissiin ole ihan saman arvoinen auto ranskalaiselle kuin suomalaiselle.

Omassa autossa on ovella tehty klommo, jossa maali halki ja ruostettahan siihen tietysti on tullut. Lieneeköhän tätäkään ongelmaa ranskassa, eivät taida uittaa autoja suolaliuoksessa puoltavuotta niin kuin suomessa tehdään.

10000 Euron auto on samanhintainen suomalaiselle tai ranskalaiselle, auto tosin saattaa olla eri tasoa. Kyse ei mielestani ole mistaan mainitsemistasi asioista, vaan ajattelutavasta yleensa. Korostan sita, etten pida ranskalaisia yhtaan suomalaisia parempina, painvastoin monissa asioissa.

• iVE

Tälläsin vanhan koslani marketin parkkiruutuun sillee, että oikealla oli vapaa ruutu, että eukko pääsisi helposti autosta shoppailee. Itte jäin venaa autoon. Kului hetki kun kaks v-mäistä blondia änkes viereiseen ruutuun sellasella uudehkolla tila-autolla. He ajoivat ruutuun poikittain, niin että keula oli mun ruudussa perä naapurin. Tanan tällätty pulloperseämmä kömpi autostansa kaivaa vekaraa turvaistuimesta takaovesta. "Kops" sen ovi osu mun auton kylkeen. Aloin mulkoilee että mitä v-ttua. "Kops", "kops" ämmä töni perseellä ovea ihan pokerina. Johan ämmä heräs, kun tööttäsin. Sitte se alkas sen toisen ämmän kans aukoo leipäläpee eikä mitään elettä että vois lopettaa kolhimisen. Sillo keitti. Starttasin auton käänsin ratista kaikki niin että puskuri hipoi ämmien auton kylkeä. toinen älys väistyä alta, mutta toinen jäi oven väliin kauhistunut katse naamlla. Se veti ovea kiinni sitä mukaa kun puskuri lähestyi ja veti vielä mahaa sisään ja nousi varpaille seisomaan. Sen ämmän ilmeen näkeminen antoi sellaiset fiilikset että jessh älä vaan mulle ala täältä pesee. Säestin toimitusta vielä keskisormella. Boldit yritti vielä juosta perään, mutta kun pysäytin auton ja nouisin autosta ne kääntyivät takaisin omalle autolle. Tästä tapauksesta jäi sellanen voittaja fiilis.

Törkimyksiä riittää ja usein ne kyllä ovat juuri kiireisä tärkeileviä pikkupukupellejä firman bilikalla tai rikkaita joita keljuttaa, kun joutuvat tavallisen pulliaisen kanssa jakamaan parkkipaikan.

• Tosimies

Hanki auto jossa on muovilistat sivulla ja puskureissa kuten kaikissa uusissa autoissa.
      Jos ajat vanhoilla autoilla on sinun asiasi kolhiiko joku sitä vai ei.

• voi voi itsellesi

mulla on listat kyljissä, mutta eipä ne auta kun kolhuja tulee esim etukaarien yläpuolelle, eikä ne auta jos joku lyö pakun ovella mikä osuu sen listan yläpuolelle. kyllä se on sen kolhijan ajatusmaailmasta kiinni tuleeko niitä kolhuja vai ei.

• Äijjä

Mummot ja papat jotka ajaa sen vitun samaransa liian lähelle eikä mahdu ulos sieltä paskalootastaan, availee niitä ovia aivan miten sattuu...samalla lailla ne sitten liikkuu tuolla liikenteessäkin.
      Nykyään otan joka autosta jonka viereen/eteen/taakse parkkeeraan autoni, rekkarin ylös.
      Yhtä vitun bemaria oon käyny pesismailam kanssa moikkaamassa ja jatkossa tuun tekemään aivan samoin!
      Kerran oma akka vetäs yhteen volvoon jäljen oveen, jätin puh.nron. ukko soitti ja sano ettei haittaa kun on firman auto...olisin maksanu jos ois halunnu, mut ei kelvannu.

T:musta T-Sport Yaris

• asiaa

joo ei sen luulis olevan niin vaikeata jättää sitä puhnumeroa, itsekin voisin jättää asian siihen jos edes pyydettäis anteeksi, mutta kun ei.
        hattua täytyy nostaa tollaselle joka ottaa vastuun tekemisistään.

• Insinööriksikö

Eikö joku insinööri voisi keksiä sellaiseta tallentavaa kameravalvontaa, joka näyttäisi minkälainen auto ja mahdollisesti kolhija on asialla.

Pienet CMOS-värikamerat ei pajon maksa, n. 50 euroa, tällainen molemmille sivuille. Kamera tallentaisi kuvaa jatkuvasti (luuppi) kiinteään muistiin ja kolhun tai viereen tulevan tapahduttua kuvattu muistipätkä siirtyisi isompaan keräilymuistiin. kolhijan tunnistus voisi ulla jollain infrapuna-, uv-, tai kapasitiivisella varausperiaatteella.

• Kuuppa

Marketit voi parkkipaikoilleen asentaa kamerat, joista voi käydä tarkistamassa syypää jos klommoja löytyy.

Kävis marketin mainoksesta että on valvottu parkkipaikka.

Itse valitsen kaupat melko pitkälle sen perusteella miten auton saa sinne parkattua ilman että klommoja tulee.

• jarska

yks juttu mistä saan hupia paljon. itelläni on 84-mallinen toyota ja joka kerran kun vieressä on uudehko volvo, bmw tai mese niin annan palaa. Eli ovi auki niin nopeasti kun saa ja sitten kolahdus. Ja taas auton arvo laski pari tuhatta egee kun sai kivan skrubun kylkeensä. Jos eivät älyä pysäköidä tarpeeks kauas niin minkäs sile mahtaa. Kerran yks ukko rupes urputtaa mutta vaikeni ja poistu paikalta kun aloin kävelemään lähemmäs. Ostakaa tekin pojat vaan vanha japsi niin ei haittaa vaikka vähän kuhmuja onki kyljessä.

• vähän

No voi s....... mulkku. Erehdypä mun viereen joskus pelleilemään niin alkaa heilahtamaan vasenta ja oikeaa. Etkö s...... älyä että auto on samanlaista omaisuutta kuin esim.asunto. Itsellä oli ennen samanlainen vanha tojo, mutta en nyt tuollaisella asenteella lähtenyt parkkeeraan.
        Täällä joutuu maksamaan suuren hinnan uudesta autosta,jota tällaiset mulkut ei näytä tajuavan. Vaan eipä taida äijällä egejäkään löytyä sillon kun tulee tosipaikka ja aletaan selitään kaikenlaista, tästä kyllä on kokemusta. Tyydy siis vanhaan, parempaa et saa! ja mulla löytyy fyffeä

• Vihtapetteri

...jos nimittäin joskus satut mun viereen pysäköimään ja tekemään tuon tempun, nin otan ja mottaan ensin... vaikka olenkin aika rauhallinen mies.

Mutta jos joku oikeesti tuollaisella asenteella spedeilee tuolla, nin se kyllä tietää sitä että ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan ja käydään poliisin juttusilla!

Se auto on toisen omaisuutta ihan siinä missä kaikki muukin tavara. Vai heitteletkö sä kanssa ihan huvin vuoksi kiviä ihmisten ikkunoihinkin?

Suomessa vielä on semmonen huono puoli siinä autojutussa, että ne tosiaankin maksaa pirusti. Sitten jos vielä sattuu tekemään reissuhommaa, niin yksinkertaisesti ei VOI pitää vanhaa mossea jolla ei olisi väliä, koska silloin auton pitää olla LUOTETTAVA ja vanhat toyotan rähjät ei sillä seikalla ylpeile... eikä muunkaan merkkiset autovanhukset!

• jarska
        Vihtapetteri kirjoitti:

...jos nimittäin joskus satut mun viereen pysäköimään ja tekemään tuon tempun, nin otan ja mottaan ensin... vaikka olenkin aika rauhallinen mies.

Mutta jos joku oikeesti tuollaisella asenteella spedeilee tuolla, nin se kyllä tietää sitä että ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan ja käydään poliisin juttusilla!

Se auto on toisen omaisuutta ihan siinä missä kaikki muukin tavara. Vai heitteletkö sä kanssa ihan huvin vuoksi kiviä ihmisten ikkunoihinkin?

Suomessa vielä on semmonen huono puoli siinä autojutussa, että ne tosiaankin maksaa pirusti. Sitten jos vielä sattuu tekemään reissuhommaa, niin yksinkertaisesti ei VOI pitää vanhaa mossea jolla ei olisi väliä, koska silloin auton pitää olla LUOTETTAVA ja vanhat toyotan rähjät ei sillä seikalla ylpeile... eikä muunkaan merkkiset autovanhukset!

kyllä nyt lopetan hianojen autojen kolhimisen kun alkoi niin pelottaa ;=). Ei vaan tosipuheessa oon huomannu että mitä hienompi on auto niin sen nyhverömpi on kuski. Ovat niin miestä ratin takana mutta muuttuuvat kovin hiljaisiksi kun pitäs nousta autosta tekemään läheisempää tuttavuutta. Turha uhota. Oon sen verran monta äijää opettanu tavoille.

• jh
        jarska kirjoitti:

kyllä nyt lopetan hianojen autojen kolhimisen kun alkoi niin pelottaa ;=). Ei vaan tosipuheessa oon huomannu että mitä hienompi on auto niin sen nyhverömpi on kuski. Ovat niin miestä ratin takana mutta muuttuuvat kovin hiljaisiksi kun pitäs nousta autosta tekemään läheisempää tuttavuutta. Turha uhota. Oon sen verran monta äijää opettanu tavoille.

Sen verran voin antaa tasoitusta että kaivan nyrkkeilyhanskat peräkontissa olevasta treenikassista ja lämmittelen niillä ensin. Katsotaan sitten jatkoerissä pitääkö hanskat riisua. Itseäsi voisit ajatella senverran että varaat ensiapukittiä Toyotan hansikaslokeroon..

• jarska
        jh kirjoitti:

Sen verran voin antaa tasoitusta että kaivan nyrkkeilyhanskat peräkontissa olevasta treenikassista ja lämmittelen niillä ensin. Katsotaan sitten jatkoerissä pitääkö hanskat riisua. Itseäsi voisit ajatella senverran että varaat ensiapukittiä Toyotan hansikaslokeroon..

poju. älä sekaannu miesten asioihin. Oon tottunu hoitaa kyllä asiani ihan ilman nyrkkeilyhanskoja.

• kamerakännykän omistaja

kato pelle mä voin ottaa kuvan susta ja sun pommistas ja soittaa sitten kytille, on nimittäin aika helppo selvittää juttu kun on kuva rekkarista ja pellestä joka ajoi. turha siinä on ruveta pullistelemaan kun kiinni jäät kuitenkin. sitäpaitsi jos käyt kiinni niin muista itsepähän kärsit nahoissasi, itsepuolustushan on sallittua.

• Mersu-02

Ostin kolmisen viikkoa sitten mustan Mercedes-Benz S 350:llan. Menin käymään kaupassa ja parkkeerasin autoni parkkkihalliin tyhjän ruudun viereen. Kun tulin kaupasta viereeni oli parkkeerattu punainen Lada. Huomasin Mersuni kyljessä lommon ja ´pitkän punaisen naarmun. Katsoin ladan ovea ja huomasin siinä mustaa maalia. Enpä jäänyt siinä odottelemaan omistajaa vaan tempaisin tuulilasin paskaks.....tuli siinä myös konepeltiin "pieni" lommo. Jos teille käy samalla tavalla niin ottakaa takakontista jokin painava esine ja laittakaa tuulilasi mäsäks!!!!! Eiköhän osaa seuraavalla kerralla varoa oven kanssa...=)

• köyhät kyttyrään

Ja ainahan voi kotona vierailla,tai panna jonkun muun vierailemaan. Raiskattu vaimo esimerkiksi kolhaisee ladamiehenkin itsetuntoa. Kun kuppaisella ressukalla ei sen lisäksi ole muuta kuin tuulenhuuhtoma perse ja kirkko.

• Juups
        köyhät kyttyrään kirjoitti:

Ja ainahan voi kotona vierailla,tai panna jonkun muun vierailemaan. Raiskattu vaimo esimerkiksi kolhaisee ladamiehenkin itsetuntoa. Kun kuppaisella ressukalla ei sen lisäksi ole muuta kuin tuulenhuuhtoma perse ja kirkko.

Niin viimetalvena kävi tolleen, kaveri lykkäili latuskalla sellanen mattamustaks maalattu värkki ja oli liukas keli ja pyöriteltiin parkkipaikalla rinkulaa niin lipsahti tollasen uudehkon mersun kylkeen no ei siin mitään kiireesti vaan karkuun ja kaveri oli tyytyväinen kun ei jääny kiinni tapahtuneesta, mahto mersukuskia v.tuttaa kun palas marketista ja oli ovi menny sisään heh heh...

• Vihtapetteri
        Juups kirjoitti:

Niin viimetalvena kävi tolleen, kaveri lykkäili latuskalla sellanen mattamustaks maalattu värkki ja oli liukas keli ja pyöriteltiin parkkipaikalla rinkulaa niin lipsahti tollasen uudehkon mersun kylkeen no ei siin mitään kiireesti vaan karkuun ja kaveri oli tyytyväinen kun ei jääny kiinni tapahtuneesta, mahto mersukuskia v.tuttaa kun palas marketista ja oli ovi menny sisään heh heh...

vehkeellä tuolla liikkuu... se on sama vaikka ajais skootterilla, mutta kyllä toisten omaisuutta silti vois kunnioittaa!!

Ja TOSIMIES ottaa kyllä AINA vastuun teoistaan... jos kolhii jonkun autoa, niin kyllä siitä pitäs vastuukin ottaa eikä vaan paeta kumit ulvoen paikalta.

Itse ainakin otan joka kerta rekkarin ylös kun näen jonkun pakenevan paikalta. ja sitten viestiä kolhitun auton ikkunaan!

• just joo

kannattaisko ennemmin soittaa poliisille, kyllä mua ainakin lämmittäis enemmän se että se pelle maksais korjauksen, kuin että rikon sen autoa. vaikka ei ole rahasta pulaa, niin en mieluusti maksa toisen tekemistä kolhuista, jos voin kerran maksattaa ne tekijällä.

• nuori

Kyllä puhutte asiaa (ainakin jotkut teistä).
      mul on vajaat kymmenen vuotta vanha iso volvo (ainakin teini corollan vieressä se näyttää isolta) ja sen kun vie johonkin nuoriso parkki paikalle niin aina on corollan maalia ja lommoja ovet täynnä. Kerran pyysin tuttua sivari pukusta poliisia seisoon tunnin auton lähellä parkkeeraamisen jälkeen lähetettiin neljälle teini apinalle korvaus vaatimus. Ottakaa arvonne tuntevat autoilijat mallia!

• Jippii

Ite oot tainnut autoas kolhia mutta miehinen egosi ei salli myöntää että ei ne kaikki miehetkään osaa parkkeerata ilman kolhuja. Että meneppäs takasin autokouluun ja jätä ajopuuhat muille

• poncho

Juu tahallista se on. Minun Pontiac maalautettiin viime talvena hyvin kiiltävään metalliväriin. Kuinka ollakkaan, ei mennyt montaa viikkoa kun ensimmäinen lommo keskelle ovea ilmestyi. Et eipä siinä, vaikka maalautuksesta on alle vuosi, on ensimmäinen korjausmaalaus/kittaus tehty jo tänä kesänä, kiitos kumipää autoilijoille jotka eivät osaa avata ovia!
      PS. kun pitää autoa rapaisena, ei siihen silloin ilmesty yhtään lommoa. Jännä homma.

• Grenoblen Paroni

• neiti x

Pysy vaan urpo Ranskassa. Maassa maan tavalla. Täällä sua nusataan peräpäähän,vitun Jaques.

• Grenoblen Paroni
        neiti x kirjoitti:

Pysy vaan urpo Ranskassa. Maassa maan tavalla. Täällä sua nusataan peräpäähän,vitun Jaques.

Oih, kun sait ihoni ihan kananlihalle! Olet oikeassa siina, etta maassa maan tavalla. Mutta suomalainen pikkutarkka asenne jotain pikku naarmuja kohtaan on mielestani naurettavaa. Suomeen olen kylla tulossa, ala huoli. -Jacques c:lla-

• jarska

samaa mieltä. Täällä suhtaudutaan autoihin niinkuin ne olis ihmisiä. Joku pikku naarmu tai lommo ovessa ja täällä parutaan ääneen. Niinkuin joku sanoi aiemmin "if you can´t stand heat, stay out from kitchen". Pitkää tallissa ne kalliit kaaaranne jos eivät muutamaa naarmua siedä.

• Mr Hardball
        neiti x kirjoitti:

UIH...äijä vetäny käteen hame korvilla

• patu

Ostitko uuden kännykän, anna kun viskaan sen maahan niin saat sen sitten takaisin. Ei kai se haittaa jos siihen tulee naarmuja. Tai uusia vaatteita? Annas kun potkin niitäkin vähän katuun. Kato kun me ei täällä junttilassa pidetä kuin paskaista teepaitaa päällä niin et kai sä voi esim. vaatteista sen enempää välittää.

Sinäkö sen määrittelet mikä omaisuus saa olla ihmisille tärkeää???

• Grenoblen Paroni
        patu kirjoitti:

Ostitko uuden kännykän, anna kun viskaan sen maahan niin saat sen sitten takaisin. Ei kai se haittaa jos siihen tulee naarmuja. Tai uusia vaatteita? Annas kun potkin niitäkin vähän katuun. Kato kun me ei täällä junttilassa pidetä kuin paskaista teepaitaa päällä niin et kai sä voi esim. vaatteista sen enempää välittää.

Sinäkö sen määrittelet mikä omaisuus saa olla ihmisille tärkeää???

Tassa juuri loistava esimerkki siita, miten henkilokohtaiseksi pieni lommo auton oveesa koetaan! *APLODIT* En yrita vahatella asiaa, mutta harvemmin ihmiset kuitenkaan tahallaan niita ovia paukuttaa. Suomessa vain asia koetaan sellaisena juuri siksi, kun sita omaa autoa vain pidetaan niin tarkeana!

• patu
        Grenoblen Paroni kirjoitti:

Tassa juuri loistava esimerkki siita, miten henkilokohtaiseksi pieni lommo auton oveesa koetaan! *APLODIT* En yrita vahatella asiaa, mutta harvemmin ihmiset kuitenkaan tahallaan niita ovia paukuttaa. Suomessa vain asia koetaan sellaisena juuri siksi, kun sita omaa autoa vain pidetaan niin tarkeana!

Ihan henkilökohtaisilla rahoilla auton ostan. Ihan henkilökohtaisesti teen työtä saadakseni rahat siihen. Henkilökohtaisesti maksan omasta lompakosta korjauksen joka on tehtävä jos esimerkiksi maali halkeaa klommo kohdasta.

Vahinkojahan aina sattuu, mutta mutta varovainen saisi kyllä olla.
        Ja miksi ei sitten jätetä omia tietoja kun kolhitaan toisten autoja vaan luikitaan karkuun.

Onhan se hienoa että siellä ranskassa on paljon parempia ihmisiä, täällä kun ollaa tälläisiä pikkusieluja koko sakki.
        Ja otappa nyt huomioon tuossa aikaisemmin mainitut tulo erot ja ero autojen hinnassa kun siinä niin ranskan menoa kehut.

• Grenoblen Paroni
        patu kirjoitti:

Ihan henkilökohtaisilla rahoilla auton ostan. Ihan henkilökohtaisesti teen työtä saadakseni rahat siihen. Henkilökohtaisesti maksan omasta lompakosta korjauksen joka on tehtävä jos esimerkiksi maali halkeaa klommo kohdasta.

Vahinkojahan aina sattuu, mutta mutta varovainen saisi kyllä olla.
        Ja miksi ei sitten jätetä omia tietoja kun kolhitaan toisten autoja vaan luikitaan karkuun.

Onhan se hienoa että siellä ranskassa on paljon parempia ihmisiä, täällä kun ollaa tälläisiä pikkusieluja koko sakki.
        Ja otappa nyt huomioon tuossa aikaisemmin mainitut tulo erot ja ero autojen hinnassa kun siinä niin ranskan menoa kehut.

En ole missaan vaiheessa vaittanyt, etta ranskalaiset olisivat jotenkin parempia ihmisia kuin me suomalaiset. Sanon vain mielipiteenani, etta suomalaisten ei pitaisi niin kovasti ihannoida autojaan vaan pitaa niita enemmankin kayttoesineina. Kuluminen ja pienet kolhut eivat maailmaa kaada oli tulotaso sitten mika tahansa. Tasta ei pida vetaa hernekeittopurkkia nenaansa...

• gt

Samaa metalliromua kaikki autot ovat.
      itselläni on sen verran vanha auto, että ei haittaa vaikka vähän kolhisikin.
      Muistaakseni auton tarkoitus on, päästä paikasta A paikkaan B.
      Mullakin on huippuhieno -85 pösö.
      Taisit itse tehdä nuo vauriot.
      PS. menisitkö autokouluun.

• Sivusta katsoja

oli ainakin sille punaisen bmw kuljettajalle se sen auto, kun piti käydä napsimassa turpaan miestä.
      Vain sen takia kun se otti tukea siitä autosta liukastuessaan, ettei olisi kaatunut ja lyönyt päätään siihen autoon.

Tuollaiset tyypit pitäisi panna hoitoon jotka hakkaa sen takia kun toinen liukastuu ja hipaisee autoa.

Tapahtuma on tosi viime keväältä Itäkeskuksen luota Helsingistä.

• no

tullu mieleen mennä väliin, vai pelottiko että se vetää suokin turpaan? etkä tietenkään ottanut es rekkaria ylös, sehän ois liian rankkaa mennä oikeuteen todistamaan.

• ...Mutta asiaa

Eipä voisi asiaa enään selkeämmin ilmaista! Tiedän miltä tuntuu. V...ttaa nimittäin itseäkin ihan sairaasti toi ovilla lommottaminen. Autoni ei ole niin uusi, mutta hyvännäköinen sportti ja kai se sitten jonkun päähän ottaa...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2978
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2886
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      156
      2786
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2095
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      14
      1944
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      105
      1897
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1569
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1530
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      368
      1407
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1041
    Aihe