Stevie Wonder - mitä ihmeellistä?

Whitfan

Olen aina ihmetellyt, miksi Stevie Wonder saa niin paljon kunnioitusta muusiikkimaailmassa. Itse en henkilökohtaisesti pidä suurimmasta osasta hänen musiikistaan. Mielestäni lähes kaikki kappaleet kuulostavat samalta. Olen kuullut Innervisions ja In Square Circle albumit enkä pitänyt niistä lainkaan.

On hänellä toisaalta monia hyviä klassikkokappaleita esim. Part time lover, Master blaster, I wish jne.

Tykkään kyllä muiden artistien cover versioista, esim Whitney Houstonin I Was Made To Love Him (Her) ja Celine Dionin I Wish ovat hyviä tulkintoja.

Stevie Wonder kuuluu ehdottomasti R'n'B/Soulin kuninkaalisiin, mutta jotenkin tuntuu, että häntä kunnioitetaan jopa liikaa.

73

6275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyrre76

      en ole hirveesti wonderia kuunnellut. Ja ainoa biisi mikä äkkiseltään tuli mieleen on "I just called to say I love you".

      Mitäs mieltä Whitfan on Whitney Houstonin ja Wonderin duetosta? Sekin taisi olla Wonderin käsialaa =)

      • Whitfan

        Kappalehan on We Didn't Know, löytyy I'm Your Baby Tonight- albumilta. Yksi parhaimmista biiseistä koko levyllä. Harmi että ei julkaistu singlenä.

        Wonder kirjoitti ja tuotti kappaleen. Mestariteos!


      • Hyrre76
        Whitfan kirjoitti:

        Kappalehan on We Didn't Know, löytyy I'm Your Baby Tonight- albumilta. Yksi parhaimmista biiseistä koko levyllä. Harmi että ei julkaistu singlenä.

        Wonder kirjoitti ja tuotti kappaleen. Mestariteos!

        minä tykkään myös =) Paras biisi sillä levyllä on kyllä Miracle. Siis minun mielestä ;)All the man that I need on hyvä kans!


      • Whitfan

    • mieltä

      Stevie Wonder ratsastaa aika pitkälle vanhemman tuotantonsa maineella. Minun makuuni 80-luvun Wonder, kuten kappaleet Part time lover, Master blaster, I wish jne. ovat liian limaisia.

      70-luvun tuotanto tyyliin Innervisions on sielukasta ja herkkää, minun makuuni parasta Wonderia. Heitti muuten hyvän keikan Porissa 2004.

      • Whitfan

        "Stevie Wonder ratsastaa aika pitkälle vanhemman tuotantonsa maineella."
        Kuinka vanhasta tuotannosta on kyse?

        "Minun makuuni 80-luvun Wonder, kuten kappaleet Part time lover, Master blaster, I wish jne. ovat liian limaisia."
        Ne ovat kuitenkin Wonderin suurimpia hittejä.

        Minua on aina ihmetyttänyt, miksi Stevie Wonderia kutsutaan neroksi. Ihan kuin hän olisi ensimmäinen artisti, joka säveltää omat kappaleensa.


      • mieltä
        Whitfan kirjoitti:

        "Stevie Wonder ratsastaa aika pitkälle vanhemman tuotantonsa maineella."
        Kuinka vanhasta tuotannosta on kyse?

        "Minun makuuni 80-luvun Wonder, kuten kappaleet Part time lover, Master blaster, I wish jne. ovat liian limaisia."
        Ne ovat kuitenkin Wonderin suurimpia hittejä.

        Minua on aina ihmetyttänyt, miksi Stevie Wonderia kutsutaan neroksi. Ihan kuin hän olisi ensimmäinen artisti, joka säveltää omat kappaleensa.

        Makunsa kullakin, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Hiteiksi päätyneet kappaleet eivät ole automaattisesti hyviä.

        Wonder nousi kuuluisuuteen lapsitähtenä 60-luvun alkupuolella, joten nuoremman ikäpolven kuuntelijat saattavat ihmetellä miehen lähinnä vanhojen näyttöjen varassa pelaavaa mainetta.


      • Whitfan
        mieltä kirjoitti:

        Makunsa kullakin, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Hiteiksi päätyneet kappaleet eivät ole automaattisesti hyviä.

        Wonder nousi kuuluisuuteen lapsitähtenä 60-luvun alkupuolella, joten nuoremman ikäpolven kuuntelijat saattavat ihmetellä miehen lähinnä vanhojen näyttöjen varassa pelaavaa mainetta.

        "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."
        Ei todellakaan. Sonta on hyvää.

        "Hiteiksi päätyneet kappaleet eivät ole automaattisesti hyviä."
        Suurin osa niistä on kuitenkin klassikkoja. Kaikki nykyajan tähdet laulavat niitä vielä tänäkin päivänä.

        Onkohan Wonderin tapauksessa käynyt niin, että uudempi tuotanto tuomitaan heti, vaikka se olisi kuunneltavaa musiikkia. Ei hän toki myy enää niin paljon kuin ennen. Vaikka ei kaupallisesti enää menestyisikään, ei se tarkoita sitä että tekisi huonopaa musiikkia. Yleensä huono menestys johtuu promootion puutteesta. Tämä pätee varsinkin vanhempiin artisteihin.


      • dwdw
        Whitfan kirjoitti:

        "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."
        Ei todellakaan. Sonta on hyvää.

        "Hiteiksi päätyneet kappaleet eivät ole automaattisesti hyviä."
        Suurin osa niistä on kuitenkin klassikkoja. Kaikki nykyajan tähdet laulavat niitä vielä tänäkin päivänä.

        Onkohan Wonderin tapauksessa käynyt niin, että uudempi tuotanto tuomitaan heti, vaikka se olisi kuunneltavaa musiikkia. Ei hän toki myy enää niin paljon kuin ennen. Vaikka ei kaupallisesti enää menestyisikään, ei se tarkoita sitä että tekisi huonopaa musiikkia. Yleensä huono menestys johtuu promootion puutteesta. Tämä pätee varsinkin vanhempiin artisteihin.

        "...Ei todellakaan. Sonta on hyvää..."

        Jep, tämä koskee myös Whitney Houstonia, paitsi että niitä "kärpäsiä" ei taida enää ihan miljoonia olla ko. artistin kyseessä ollessa....


      • Whitfan
        dwdw kirjoitti:

        "...Ei todellakaan. Sonta on hyvää..."

        Jep, tämä koskee myös Whitney Houstonia, paitsi että niitä "kärpäsiä" ei taida enää ihan miljoonia olla ko. artistin kyseessä ollessa....

        Nyt se alkoi. Ihmeellisen kauan kestikin ennen kuin joku alkaa haukka muita artisteja. Tietääkseni en ole haukkunut Stevie Wonderia, joten ei pitäisi olla mitään syytä olla katkera.

        Jos haluat haukkua Whitneytä, tekisit sen edes oikeassa paikassa. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000000287&posting=22000000011898398
        En aio ottaa kantaa Whitneyn kärpästen määrään tässä ketjussa. Jos haluat keskustella asiasta, lähetä valituksesi Whitney- ketjuun.


      • dwdw
        Whitfan kirjoitti:

        Nyt se alkoi. Ihmeellisen kauan kestikin ennen kuin joku alkaa haukka muita artisteja. Tietääkseni en ole haukkunut Stevie Wonderia, joten ei pitäisi olla mitään syytä olla katkera.

        Jos haluat haukkua Whitneytä, tekisit sen edes oikeassa paikassa. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000000287&posting=22000000011898398
        En aio ottaa kantaa Whitneyn kärpästen määrään tässä ketjussa. Jos haluat keskustella asiasta, lähetä valituksesi Whitney- ketjuun.

        "Tietääkseni en ole haukkunut Stevie Wonderia, joten ei pitäisi olla mitään syytä olla katkera"

        No kyllä tuosta vähän toisen käsityksen saa, vai mitä ajoit tuolla takaa?
        >>"miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."
        >>Ei todellakaan. Sonta on hyvää.

        En ole haukkunut Houstonia sen enempää kuin sinä Stevie Wonderia. Juu en halua keskustella Houstonista yhtään enempää, en täällä enkä muuallakaan.

        Ei, enkä minä ole katkera. Mistä niin päättelit?


      • Whitfan
        dwdw kirjoitti:

        "Tietääkseni en ole haukkunut Stevie Wonderia, joten ei pitäisi olla mitään syytä olla katkera"

        No kyllä tuosta vähän toisen käsityksen saa, vai mitä ajoit tuolla takaa?
        >>"miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."
        >>Ei todellakaan. Sonta on hyvää.

        En ole haukkunut Houstonia sen enempää kuin sinä Stevie Wonderia. Juu en halua keskustella Houstonista yhtään enempää, en täällä enkä muuallakaan.

        Ei, enkä minä ole katkera. Mistä niin päättelit?

        "No kyllä tuosta vähän toisen käsityksen saa, vai mitä ajoit tuolla takaa?
        >>"miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."
        >>Ei todellakaan. Sonta on hyvää."
        Hyvä kysymys. Täysin asiaton kommentti minulta. Poistaisin sen jos voisin.

        Olisit jättänyt kommenttisi postittamatta. Joillekkin minun nimimerkkini näyttää olevan suuri ongelma. Miksi et vain sanonut olevasi eri mieltä sen sijaan, että alat haukkua Whitney Houstonia. Enkä mielestäni ole haukkunut missään vaiheessa Stevie Wonderia - päinvastoin.


      • dwdw
        Whitfan kirjoitti:

        "No kyllä tuosta vähän toisen käsityksen saa, vai mitä ajoit tuolla takaa?
        >>"miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."
        >>Ei todellakaan. Sonta on hyvää."
        Hyvä kysymys. Täysin asiaton kommentti minulta. Poistaisin sen jos voisin.

        Olisit jättänyt kommenttisi postittamatta. Joillekkin minun nimimerkkini näyttää olevan suuri ongelma. Miksi et vain sanonut olevasi eri mieltä sen sijaan, että alat haukkua Whitney Houstonia. Enkä mielestäni ole haukkunut missään vaiheessa Stevie Wonderia - päinvastoin.

        Miksi olisi jättänyt postittamatta?

        Minähän en haukkunut Houstonia yhtään sen enempää kuin sinä Stevie Wonderia, niinkuin jo mainitsin. Vai oletko eri mieltä?


      • Whitfan
        dwdw kirjoitti:

        Miksi olisi jättänyt postittamatta?

        Minähän en haukkunut Houstonia yhtään sen enempää kuin sinä Stevie Wonderia, niinkuin jo mainitsin. Vai oletko eri mieltä?

        Myönsin, että kommenttini oli tyhmä. Enkä ole edelleenkään haukkunut Stevie Wonderia - päinvastoin.

        Olisit voinut jättää kommenttisi postittamatta, koska ne eivät liity koko ketjun aiheeseen mitenkään. Onko sinullekkin minun nimimerkkini ylitsepääsemätön ongelma vai ajattelitko kenties vähän "näpäyttää" tuota typerää Whitney Houston fania?


      • dwdw
        Whitfan kirjoitti:

        Myönsin, että kommenttini oli tyhmä. Enkä ole edelleenkään haukkunut Stevie Wonderia - päinvastoin.

        Olisit voinut jättää kommenttisi postittamatta, koska ne eivät liity koko ketjun aiheeseen mitenkään. Onko sinullekkin minun nimimerkkini ylitsepääsemätön ongelma vai ajattelitko kenties vähän "näpäyttää" tuota typerää Whitney Houston fania?

        Minä postaan tänne ihan mitä kommentteja minä haluan. Edelleenkään minäkään en ole haukkunut Whitney Houstonia.


      • Whitfan
        dwdw kirjoitti:

        Minä postaan tänne ihan mitä kommentteja minä haluan. Edelleenkään minäkään en ole haukkunut Whitney Houstonia.

        Get over it!


      • dwdw
        Whitfan kirjoitti:

        Get over it!

        Mikset itse anna olla jo?


      • whitfan
        Whitfan kirjoitti:

        Get over it!

        sitte hupaisa. :D voi rassukkaa, kukaan ei taida tykätä siitä.

        'Miksi et vain sanonut olevasi eri mieltä sen sijaan, että alat haukkua Whitney Houstonia.' luin juuri kinastelustasi siellä blogipalstalla ja se toinen toitotti sulle koko ajan, että vois sanoa että on eri mieltä haukkumisen sijaan ja sä vänkäsit vastaan ja nyt sanot et oot ite sitä mieltä, et pitäs sanoo olevansa eri mieltä haukkumisen sijaan? :DDD

        jatka samaan tahtiin whitfan, sun viestejäs on hauska lukea! :D kaikki viestis on ristiriidassa keskenään ja latelet perättömiä väitteitä. :D


      • Whitfan
        whitfan kirjoitti:

        sitte hupaisa. :D voi rassukkaa, kukaan ei taida tykätä siitä.

        'Miksi et vain sanonut olevasi eri mieltä sen sijaan, että alat haukkua Whitney Houstonia.' luin juuri kinastelustasi siellä blogipalstalla ja se toinen toitotti sulle koko ajan, että vois sanoa että on eri mieltä haukkumisen sijaan ja sä vänkäsit vastaan ja nyt sanot et oot ite sitä mieltä, et pitäs sanoo olevansa eri mieltä haukkumisen sijaan? :DDD

        jatka samaan tahtiin whitfan, sun viestejäs on hauska lukea! :D kaikki viestis on ristiriidassa keskenään ja latelet perättömiä väitteitä. :D

        Ei ole järkeä alkaa haukkumaan Whitney Houstonia jos on eri mieltä joistain kommenteista, joita olen kirjoittanut Stevie Wonderiin liittyen. Miksi ei voi sanoa olevan eri mieltä?

        Whitney Houstonia saa minun puolestani haukkua niin paljon kuin haluaa, kunhan sitä ei tee Stevie Wonder- ketjussa.

        Hyvä, että viestini ovat hauskoja.


      • vai niin
        Whitfan kirjoitti:

        Ei ole järkeä alkaa haukkumaan Whitney Houstonia jos on eri mieltä joistain kommenteista, joita olen kirjoittanut Stevie Wonderiin liittyen. Miksi ei voi sanoa olevan eri mieltä?

        Whitney Houstonia saa minun puolestani haukkua niin paljon kuin haluaa, kunhan sitä ei tee Stevie Wonder- ketjussa.

        Hyvä, että viestini ovat hauskoja.

        hah, iteki kirjotat jonneki keskusteluihin viestejä, jotka eivät todellakaan sinne kuulu. esimerkiks sä mainostat sitä sun lempilaulajaa melkein joka paikassa.

        niin ovat. ne ovat todella hauskoja. :D


      • Whitfan
        vai niin kirjoitti:

        hah, iteki kirjotat jonneki keskusteluihin viestejä, jotka eivät todellakaan sinne kuulu. esimerkiks sä mainostat sitä sun lempilaulajaa melkein joka paikassa.

        niin ovat. ne ovat todella hauskoja. :D

        Miten niin mainostan suosikkilaulajaani melkein joka paikassa?


      • niin? :D
        Whitfan kirjoitti:

        Miten niin mainostan suosikkilaulajaani melkein joka paikassa?

        hahhahhaa, liian hauskaa. :D no mitä nyt ulkoo muistan ni ainaki siel ashlee ja jessica simpson topikeissa ja mariah carey topikissa. :D

        sä oot hauska, mut rajota vähän. :DDD


      • Whitfan
        niin? :D kirjoitti:

        hahhahhaa, liian hauskaa. :D no mitä nyt ulkoo muistan ni ainaki siel ashlee ja jessica simpson topikeissa ja mariah carey topikissa. :D

        sä oot hauska, mut rajota vähän. :DDD

        Yleensä kuitenkin komenoin keskustelussa olevia aiheita, enkä ala toitottamaan Whitney- paskaa, ainakaan ihan heti.

        Mariah Carey ketjussa vaihdettiin mielipiteitä asiallisesti. Jos tarkoitat Whitneyn livevideoita mainostamiseksi, kysyin halutaanko niitä ja niitä haluttiin (siis Carey- ketjussa). Siksi niitä latasin sinne. Otappa jatkossa huomioon konteksti (koko ketju) ennen kuin alat valittamaan.


    • Daddy Pop

      ovat sikäli omassa luokassaaan, että paitsi säveltävät sanoittavat sovittavat ja tuottavat biisinsä itse, myös soittavat useimmiten jokseenkin kaikki instrumentit. Hallitsevat hyvin mitä tahansa instrumenttia ja ovat yhdessä soittimessa ylittämättömiä virtuooseja (Stevie wonder huuliharpussa ja Prince kitarassa). Molemmat ovat myös mahtavia laulajia. Eikös siinä nyt ole yhdelle miehelle jo aika lailla? Vähemmästäkin saa arvostusta.

      • Whitfan

        Tuskimpa Prince ja Stevie Wonder ovat ainoita artisteja, jotka tuottavat ja soittavat omat biisinsä. En kylläkään ymmärrä, miten on mahdollista soittaa kaikkia instrumentteja. Eikä Stevie Wonder ole ilmeiseti tuottanut kaikkia kappaleitaan.

        Hyvä laulja Stevie Wonder todellakin on. Laulaa aina livenä. Niin kai myös Prince.

        Mielestäni on kohtuutonta sanoa Stevie Wonderia neroksi. Monesti kuulee Steviestä sanottavan "he's a musical genious", mutta esim. pelkät tuottajat tai laulunkirjoittajat eivät ikinä saa julkista tunnustusta työlleen, vaikka olisivat tuottaneet tai kirjoittaneet maailman suurimpia hittejä tai klassikoita. Quency Jones on varmasti ainoa tuottaja joka on saanut julkisen tunnustuksen ja kunnianosoituksen työlleen.


      • Daddy Pop
        Whitfan kirjoitti:

        Tuskimpa Prince ja Stevie Wonder ovat ainoita artisteja, jotka tuottavat ja soittavat omat biisinsä. En kylläkään ymmärrä, miten on mahdollista soittaa kaikkia instrumentteja. Eikä Stevie Wonder ole ilmeiseti tuottanut kaikkia kappaleitaan.

        Hyvä laulja Stevie Wonder todellakin on. Laulaa aina livenä. Niin kai myös Prince.

        Mielestäni on kohtuutonta sanoa Stevie Wonderia neroksi. Monesti kuulee Steviestä sanottavan "he's a musical genious", mutta esim. pelkät tuottajat tai laulunkirjoittajat eivät ikinä saa julkista tunnustusta työlleen, vaikka olisivat tuottaneet tai kirjoittaneet maailman suurimpia hittejä tai klassikoita. Quency Jones on varmasti ainoa tuottaja joka on saanut julkisen tunnustuksen ja kunnianosoituksen työlleen.

        60-luvulla Stevie lauloi paljon muittenkin tekemää matskua, mutta 70-luvulta alkaen se on tehny levynsä kokonaan itse. Prince lähetti aikanaan demon neljälle levy-yhtiölle, jotka kaikki olis tehny levytyssopimuksen, mutta Warner oli ainoa joka suostui siihen että tuntematon mies tuottaa itse esikoisalbuminsa ja soittaa kaikki instrumentit. Tyyppi oli kehunut että bädi on demolla tosi hyvä, ja kysynyt ketä siinä soittaa. Vastaus oli prince. Joo joo se on se laulaja mutta ketä nää muusikot on? Prince. Eihän se tietenkään yhtä aikaa niitä kaikkia soita, vaan ekaks rummut, sen päälle basson, kitaran, koskettimet jne. kerroksittain ja viimeks laulun.


      • Whitfan
        Daddy Pop kirjoitti:

        60-luvulla Stevie lauloi paljon muittenkin tekemää matskua, mutta 70-luvulta alkaen se on tehny levynsä kokonaan itse. Prince lähetti aikanaan demon neljälle levy-yhtiölle, jotka kaikki olis tehny levytyssopimuksen, mutta Warner oli ainoa joka suostui siihen että tuntematon mies tuottaa itse esikoisalbuminsa ja soittaa kaikki instrumentit. Tyyppi oli kehunut että bädi on demolla tosi hyvä, ja kysynyt ketä siinä soittaa. Vastaus oli prince. Joo joo se on se laulaja mutta ketä nää muusikot on? Prince. Eihän se tietenkään yhtä aikaa niitä kaikkia soita, vaan ekaks rummut, sen päälle basson, kitaran, koskettimet jne. kerroksittain ja viimeks laulun.

        Eihän ole mahdollista soitta kaikkia soittimia yhtäaikaa. Keikalla kai soitta bändi.


      • Daddy Pop
        Whitfan kirjoitti:

        Eihän ole mahdollista soitta kaikkia soittimia yhtäaikaa. Keikalla kai soitta bändi.

        keikalla soittaa bändi. Princellä on ollut kaks tosi hyvää bändiä, 80-luvulla sitä säesti The Revolution, joka oli mukana levyillä Purple rain, Around the world in a day ja Parade, 90-luvulla The New Power Generation, joka oli mukana Diamonds and pearls -albumista alkaen. Yks NPG:n tyypeistä sanoikin jossain haastattelussa, että kun soittaa princen bändissä, on aina pistettävä parastaan, koska maestro itse voi korvata sut koska tahansa.


      • Whitfan
        Daddy Pop kirjoitti:

        keikalla soittaa bändi. Princellä on ollut kaks tosi hyvää bändiä, 80-luvulla sitä säesti The Revolution, joka oli mukana levyillä Purple rain, Around the world in a day ja Parade, 90-luvulla The New Power Generation, joka oli mukana Diamonds and pearls -albumista alkaen. Yks NPG:n tyypeistä sanoikin jossain haastattelussa, että kun soittaa princen bändissä, on aina pistettävä parastaan, koska maestro itse voi korvata sut koska tahansa.

        Mielestäni on kuitenkin kohtuutonta- jopa pöyristyttävää- sanoa Stevie Wonderia neroksi. Ei hän ole sen enempää nero kuin muut tuottajat/laulujenkirjoittajat.


      • Daddy Pop
        Whitfan kirjoitti:

        Mielestäni on kuitenkin kohtuutonta- jopa pöyristyttävää- sanoa Stevie Wonderia neroksi. Ei hän ole sen enempää nero kuin muut tuottajat/laulujenkirjoittajat.

        romanttisen yksilökultin sana, ei sitä oikein vakavalla naamalla voi kenestäkään käyttää, ellei sitten Mozartista. Mutta jos nyt kevyen musiikin puolella on sellaisia lauluntekijöitä ja tuottajia joita voisi kutsua neroiksi, niin kyllä minä Wonderin siihen joukkoon laskisin. Ja Princen. Ja kaipa Abba ja Beatles ovat yhtä kuolemattomia kuin Mozart ja Beethoven.


      • rs8
        Whitfan kirjoitti:

        Mielestäni on kuitenkin kohtuutonta- jopa pöyristyttävää- sanoa Stevie Wonderia neroksi. Ei hän ole sen enempää nero kuin muut tuottajat/laulujenkirjoittajat.

        ...lisätä että Whitney Houston sen sijaan on nero, sinun mielestäsi, vai mitä?


      • musiikkimies
        rs8 kirjoitti:

        ...lisätä että Whitney Houston sen sijaan on nero, sinun mielestäsi, vai mitä?

        on kaupallista musiikkia. Stevie Wonder, Prince, Aretha Franklin ja Marvin Gaye tekivät/tekevät aitoa taiteellista ilmaisua, jossa keskitytään enemmänkin omaan musiikki, eikä siihen, että yleisölle pitää tehdä kaupallisia hittejä.


      • Whitfan
        musiikkimies kirjoitti:

        on kaupallista musiikkia. Stevie Wonder, Prince, Aretha Franklin ja Marvin Gaye tekivät/tekevät aitoa taiteellista ilmaisua, jossa keskitytään enemmänkin omaan musiikki, eikä siihen, että yleisölle pitää tehdä kaupallisia hittejä.

        Kaikki musikki, mitä myydään kaupoissa, on kaupallista. Sevie Wonder ei ole poikkeus.

        Toiset ovat vain enemmän kaupallisia artisteja kuin toiset.


      • musiikkimies
        Whitfan kirjoitti:

        Kaikki musikki, mitä myydään kaupoissa, on kaupallista. Sevie Wonder ei ole poikkeus.

        Toiset ovat vain enemmän kaupallisia artisteja kuin toiset.

        Et tiedä mitä kaupallinen musiikki edes tarkoittaa. Aitoa taiteellista ilmaisua on se, jossa selvästi tulee esille artistin/säveltäjän laulunkirjoittajantaito/säveltäjän lahjat, instrumenttien hallinta, omaperäisyys, laulajanlahjat ja jonka tarkoituksena ei ole olla myyvää, vaan tämänkaltaista musiikkia tekevät artistit ensisijaisesti itselleen, eivätkä yleisölle.
        Kaupallista musiikkia on se, jossa tärkeintä on tehdä musiikista tarpeeksi yksinkertaista ja varsinkin trendikästä yleisölle, jotta se varmasti myisi. Jos kerran verrataan Whitney Houstonia Stevie Wonderiin, niin miksei sitten samalla verrata Usheria Ray Charlesiin tai Craig Davidia Marvin Gayeen.
        Se kyllä minun on pakko myöntää, että olin väärässä siinä, etteikö Stevie Wonder tai Marvin Gaye olisi joskus tehneet kaupallista musiikkia. Stevie Wonderin ''aito-kausi'' alkoi albumillaan 'Where I'm Coming From', kun hän sai täydet valtuudet musiikistaan. ''Aito-kausi'' loppui albumilla ''Hotter Than July''. Hän alkoi tekemään taas hieman kaupallisempaa musiikkia (joka on omasta mielestäni hyvää).

        Juuri niinkuin arvelinkin. Ei viitsi edes tehdä omia kappaleitaan kaupallinen Houston:

        Performed Songs By

        * Babyface
        * Michael Masser
        * Toni Estes
        * Rodney Jerkins
        * Diane Warren
        * LaShawn Daniels
        * Isaac Phillips
        * Jerry Duplessis
        * Antonio "LA Reid" Reid
        * Shannon Rubicam
        * George Merrill
        * Wyclef Jean
        * Linda Creed
        * Albert Hammond
        * Dolly Parton
        * Annie Lennox
        * Gerry Goffin
        * Stephen Schwartz
        * David Wolfert


      • Whitfan
        musiikkimies kirjoitti:

        Et tiedä mitä kaupallinen musiikki edes tarkoittaa. Aitoa taiteellista ilmaisua on se, jossa selvästi tulee esille artistin/säveltäjän laulunkirjoittajantaito/säveltäjän lahjat, instrumenttien hallinta, omaperäisyys, laulajanlahjat ja jonka tarkoituksena ei ole olla myyvää, vaan tämänkaltaista musiikkia tekevät artistit ensisijaisesti itselleen, eivätkä yleisölle.
        Kaupallista musiikkia on se, jossa tärkeintä on tehdä musiikista tarpeeksi yksinkertaista ja varsinkin trendikästä yleisölle, jotta se varmasti myisi. Jos kerran verrataan Whitney Houstonia Stevie Wonderiin, niin miksei sitten samalla verrata Usheria Ray Charlesiin tai Craig Davidia Marvin Gayeen.
        Se kyllä minun on pakko myöntää, että olin väärässä siinä, etteikö Stevie Wonder tai Marvin Gaye olisi joskus tehneet kaupallista musiikkia. Stevie Wonderin ''aito-kausi'' alkoi albumillaan 'Where I'm Coming From', kun hän sai täydet valtuudet musiikistaan. ''Aito-kausi'' loppui albumilla ''Hotter Than July''. Hän alkoi tekemään taas hieman kaupallisempaa musiikkia (joka on omasta mielestäni hyvää).

        Juuri niinkuin arvelinkin. Ei viitsi edes tehdä omia kappaleitaan kaupallinen Houston:

        Performed Songs By

        * Babyface
        * Michael Masser
        * Toni Estes
        * Rodney Jerkins
        * Diane Warren
        * LaShawn Daniels
        * Isaac Phillips
        * Jerry Duplessis
        * Antonio "LA Reid" Reid
        * Shannon Rubicam
        * George Merrill
        * Wyclef Jean
        * Linda Creed
        * Albert Hammond
        * Dolly Parton
        * Annie Lennox
        * Gerry Goffin
        * Stephen Schwartz
        * David Wolfert

        Hienoja sanoja kirjoitit, mutta minun mielestäni kaikki musiikki, mitä tehdään levy-yhtiölle markkinoitavaksi, on kaupallista, olipa se sitten Stevie Wonderia tai Christina Aguileraa. Marvinilla, Steviellä ja Rayllä on ollut aikanaan kaupallinen huippuaika, jolloin he myivät paljon levyjä. Oliko heidän musiikkinsa silloin huonoa, koska se myi hyvin? En ymmärrä, miksi nostat Stevie Wonderin musiikin muuta musiikkia yläpuolelle. Onko Alicia Keysin musiikki kaupallista sontaa, koska hän myy kymmeniä miljoonia albumeita. Hän myös säveltää suurimman osan omista kappaleistaan.

        Omituista, kun sanot "aidon kauden loppuneen". Eikö artistin itse säveltämä musiikki ole aina aitoa, olipa se kuinka kaupallista tahansa?

        Minä en näe Whitneyn musiikkia kaupallisena tai epäaitona, vaikka muut ovat hänen kappaleensa tehneet. Whitney Houston ei ole säveltäjä, vaan laulaja. Hänen laulunsa on mielestäni aitoa taiteellista ilmaisua. "Performed songs by" listaan voit lisätä Stevie Wonderin ihan hyvillä mielin.


      • musiikkimies
        Whitfan kirjoitti:

        Hienoja sanoja kirjoitit, mutta minun mielestäni kaikki musiikki, mitä tehdään levy-yhtiölle markkinoitavaksi, on kaupallista, olipa se sitten Stevie Wonderia tai Christina Aguileraa. Marvinilla, Steviellä ja Rayllä on ollut aikanaan kaupallinen huippuaika, jolloin he myivät paljon levyjä. Oliko heidän musiikkinsa silloin huonoa, koska se myi hyvin? En ymmärrä, miksi nostat Stevie Wonderin musiikin muuta musiikkia yläpuolelle. Onko Alicia Keysin musiikki kaupallista sontaa, koska hän myy kymmeniä miljoonia albumeita. Hän myös säveltää suurimman osan omista kappaleistaan.

        Omituista, kun sanot "aidon kauden loppuneen". Eikö artistin itse säveltämä musiikki ole aina aitoa, olipa se kuinka kaupallista tahansa?

        Minä en näe Whitneyn musiikkia kaupallisena tai epäaitona, vaikka muut ovat hänen kappaleensa tehneet. Whitney Houston ei ole säveltäjä, vaan laulaja. Hänen laulunsa on mielestäni aitoa taiteellista ilmaisua. "Performed songs by" listaan voit lisätä Stevie Wonderin ihan hyvillä mielin.

        Älä edes kehtaa mainita Alicia Keysiä. Hän on paras nais-artisti 2000-luvulla.
        Ongelmasi on se, ettet tunnista mikä on paskaa ja mikä on hyvää. Otan osaa että joudut elämään idiootin elämää.
        Tämä on yksi paskimpia keskustelunaiheita jota olen nähnyt täällä.

        Ymmärrätkö mitä tarkoitan!?!?!? () = kaupallista, [] = aitoa taiteellista ilmaisua

        (Whitney Houston) VS. [Stevie Wonder] = (Usher) VS. [Ray Charles] = (Craig David) VS. [Marvin Gaye] = (Peabo Bryson) VS. [Otis Redding] = (Jessica Simpson) VS. [Aretha Franklin] = (Ashlee Simpson) VS. [Etta James] = (The Black Eyed Peas) VS. [Earth, Wind & Fire] = (Omarion) VS. [Smokey Robinson]


      • Whitfan
        musiikkimies kirjoitti:

        Älä edes kehtaa mainita Alicia Keysiä. Hän on paras nais-artisti 2000-luvulla.
        Ongelmasi on se, ettet tunnista mikä on paskaa ja mikä on hyvää. Otan osaa että joudut elämään idiootin elämää.
        Tämä on yksi paskimpia keskustelunaiheita jota olen nähnyt täällä.

        Ymmärrätkö mitä tarkoitan!?!?!? () = kaupallista, [] = aitoa taiteellista ilmaisua

        (Whitney Houston) VS. [Stevie Wonder] = (Usher) VS. [Ray Charles] = (Craig David) VS. [Marvin Gaye] = (Peabo Bryson) VS. [Otis Redding] = (Jessica Simpson) VS. [Aretha Franklin] = (Ashlee Simpson) VS. [Etta James] = (The Black Eyed Peas) VS. [Earth, Wind & Fire] = (Omarion) VS. [Smokey Robinson]

        ...


      • Takapiiska
        musiikkimies kirjoitti:

        Et tiedä mitä kaupallinen musiikki edes tarkoittaa. Aitoa taiteellista ilmaisua on se, jossa selvästi tulee esille artistin/säveltäjän laulunkirjoittajantaito/säveltäjän lahjat, instrumenttien hallinta, omaperäisyys, laulajanlahjat ja jonka tarkoituksena ei ole olla myyvää, vaan tämänkaltaista musiikkia tekevät artistit ensisijaisesti itselleen, eivätkä yleisölle.
        Kaupallista musiikkia on se, jossa tärkeintä on tehdä musiikista tarpeeksi yksinkertaista ja varsinkin trendikästä yleisölle, jotta se varmasti myisi. Jos kerran verrataan Whitney Houstonia Stevie Wonderiin, niin miksei sitten samalla verrata Usheria Ray Charlesiin tai Craig Davidia Marvin Gayeen.
        Se kyllä minun on pakko myöntää, että olin väärässä siinä, etteikö Stevie Wonder tai Marvin Gaye olisi joskus tehneet kaupallista musiikkia. Stevie Wonderin ''aito-kausi'' alkoi albumillaan 'Where I'm Coming From', kun hän sai täydet valtuudet musiikistaan. ''Aito-kausi'' loppui albumilla ''Hotter Than July''. Hän alkoi tekemään taas hieman kaupallisempaa musiikkia (joka on omasta mielestäni hyvää).

        Juuri niinkuin arvelinkin. Ei viitsi edes tehdä omia kappaleitaan kaupallinen Houston:

        Performed Songs By

        * Babyface
        * Michael Masser
        * Toni Estes
        * Rodney Jerkins
        * Diane Warren
        * LaShawn Daniels
        * Isaac Phillips
        * Jerry Duplessis
        * Antonio "LA Reid" Reid
        * Shannon Rubicam
        * George Merrill
        * Wyclef Jean
        * Linda Creed
        * Albert Hammond
        * Dolly Parton
        * Annie Lennox
        * Gerry Goffin
        * Stephen Schwartz
        * David Wolfert

        Kaikki mitä myydään kaupoissa on kaupallista musiikkia ja sillä siisti. Siis toisin sanoen Whitney Houston on yhtä kaupallista kuin Stevie Wonder,Britney Spears tai kuka tahansa muu artisti jota myydään kaupoissa. Tietysti musiikkityylit vaihtelevat mutta se ei merkkaa mitään. Kaikki artistit haluiasivat että juuri se oma levy olisi kaikkien aikojen myydyin. Stevie Wonderiakin vituttaa kun on jo vanha pappa eivätkä levyt myy vittuakaan. Sellasta se on että jos joku artisti ei myykään niin hyvin kuin olisi pitänyt niin aletaan jauhaa paskaa että se oli liian hieno levy tavallisille ihmisille eikä ne ymmärtäny miten hieno se oli. Sehän on itsestäänselvää että kuka tahansa musiikin ammattilainen haluaa että hänen levyään myydän mahdollisimman paljon. Niin että turha jauhaa mistään taiteellisesta ilmaisusta.


      • on nero
        Daddy Pop kirjoitti:

        romanttisen yksilökultin sana, ei sitä oikein vakavalla naamalla voi kenestäkään käyttää, ellei sitten Mozartista. Mutta jos nyt kevyen musiikin puolella on sellaisia lauluntekijöitä ja tuottajia joita voisi kutsua neroiksi, niin kyllä minä Wonderin siihen joukkoon laskisin. Ja Princen. Ja kaipa Abba ja Beatles ovat yhtä kuolemattomia kuin Mozart ja Beethoven.

        Mies on yksi mustan musiikin tärkeimpiä kehittäjiä, aivan oma tyyli, tosiaan äijä tekee lähes kaiken itse, luo loistavia musiikillisia kokonaisuuksia, sävellykset, sanoitukset, sovitukset, harmoniat, eri soittimet. Nero.


    • musiikkimies

      Stevie Wonder on minun kaikkien aikojen suosikki soolo-artisti.

    • musiikkimies

      ei tee musiikkia, joka on aitoa taiteellista ilmaisua. Musiikki, jotä hän tekee kutsutaan PASKAKSI!!!

      • Whitfan

        Toit todella paljon uutta tähänkin keskusteluun!


      • musiikkimies
        Whitfan kirjoitti:

        Toit todella paljon uutta tähänkin keskusteluun!

        ensimmäinen keskustelunaloitus kommenttisi Wonderista on kaukana rakentavasta.


      • Whitfan
        musiikkimies kirjoitti:

        ensimmäinen keskustelunaloitus kommenttisi Wonderista on kaukana rakentavasta.

        Mielstäni se on täysin asiallinen. En haukkunut millään tavalla Wonderia.

        Etkö pysty vastaanottamaan lainkaan kritiikkiä suosikkiartististasi?


      • hahhaa
        Whitfan kirjoitti:

        Mielstäni se on täysin asiallinen. En haukkunut millään tavalla Wonderia.

        Etkö pysty vastaanottamaan lainkaan kritiikkiä suosikkiartististasi?

        Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että aloitusviestisi on täysin asiallinen. Mutta teet itse ihan samalla tavalla, lisäät joihinkin keskusteluisiin niin "rakentavia" kommentteja, mutta itse meuhkaat heti kun joku toinen tekee niin.

        "Etkö pysty vastaanottamaan lainkaan kritiikkiä suosikkiartististasi?"

        Kysy itseltäsi samaa! Heti kun Houstonista sanotaan jotain niin heti on herneet nenässä.

        Ristiriitaisin tyyppi johon olen törmännyt.


      • Whitfan
        hahhaa kirjoitti:

        Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että aloitusviestisi on täysin asiallinen. Mutta teet itse ihan samalla tavalla, lisäät joihinkin keskusteluisiin niin "rakentavia" kommentteja, mutta itse meuhkaat heti kun joku toinen tekee niin.

        "Etkö pysty vastaanottamaan lainkaan kritiikkiä suosikkiartististasi?"

        Kysy itseltäsi samaa! Heti kun Houstonista sanotaan jotain niin heti on herneet nenässä.

        Ristiriitaisin tyyppi johon olen törmännyt.

        Miksi tulit tänne nalkuttamaan? Eikö yksi paikka riitä?

        "Musiikkimiehen" suosikkiartisti on Stevie Wonder, mutta hän otti heti haukkumislinjan eikä halunnut keskustella asiallisesti.

        Daddy Pop osaa ainakin kommentoida asiallisesti, vaikka onkin eri mieltä.

        Pystyn kyllä vastaanottamaan kritiikkiä Whitney Houstonista. En ole vetänyt herneitä nenään. Ei siihen ole mitään syytä.


      • musiikkimies
        Whitfan kirjoitti:

        Mielstäni se on täysin asiallinen. En haukkunut millään tavalla Wonderia.

        Etkö pysty vastaanottamaan lainkaan kritiikkiä suosikkiartististasi?

        Mielestäni ei ole ollenkaan asiallista verrata henkilöä, joka teki suuret musiikilliset saavutuksensa 70-luvulla artistiin, jonka saavutuksena on tavoitella yleisöä ja olla myyvää.
        Et voi verrata kahta eri asiaa idiootti.


      • hahhaa
        Whitfan kirjoitti:

        Miksi tulit tänne nalkuttamaan? Eikö yksi paikka riitä?

        "Musiikkimiehen" suosikkiartisti on Stevie Wonder, mutta hän otti heti haukkumislinjan eikä halunnut keskustella asiallisesti.

        Daddy Pop osaa ainakin kommentoida asiallisesti, vaikka onkin eri mieltä.

        Pystyn kyllä vastaanottamaan kritiikkiä Whitney Houstonista. En ole vetänyt herneitä nenään. Ei siihen ole mitään syytä.

        "hän otti heti haukkumislinjan eikä halunnut keskustella asiallisesti."

        Sulla ei oo kyl YHTÄÄN varaa sanoa noin. Ite oot kommentoinu, mitä oon lueskellu, lapsellisimmin täällä koko Suomi24 palstalla.


    • viitsi

      "Yleensä kuitenkin komenoin keskustelussa olevia aiheita, enkä ala toitottamaan Whitney- paskaa, ainakaan ihan heti.

      Mariah Carey ketjussa vaihdettiin mielipiteitä asiallisesti. Jos tarkoitat Whitneyn livevideoita mainostamiseksi, kysyin halutaanko niitä ja niitä haluttiin (siis Carey- ketjussa). Siksi niitä latasin sinne. Otappa jatkossa huomioon konteksti (koko ketju) ennen kuin alat valittamaan."

      melkein joka paikassa mainostat sitä houstonias.

      en alkanu valittamaan, ilmaisin vaan asiasta, kun sä sanot ettei jotain pitäis tehä ja teet niin kuitenki ite. yrittäisit päättää mitä mieltä nyt oikein oot. :D

      • Whitfan

        En ole kiletänyt, ettenkö mainostaisi Whitneytä, mutta en tee sitä joka paikassa. En ole tyrkyttänyt Whitneytä esim. vanollislestadiolaisuus- palstalla.

        Otteita Mariah Carey- ketjusta:
        Minä kirjoitin: Voin minäkin jakaa Whitneyn performansseja, jos kiinnostusta löytyy.
        M.C vastasi: Minä ainakin olisin kiinnostunut Whitneyn videoista!

        Älä hyökkää minun kimpuun sen takia, että et ymmärrä, mitä olet lukenut.

        Tiedän tasan tarkkaan mitä mieltä olen.


      • huuhhuhuu
        Whitfan kirjoitti:

        En ole kiletänyt, ettenkö mainostaisi Whitneytä, mutta en tee sitä joka paikassa. En ole tyrkyttänyt Whitneytä esim. vanollislestadiolaisuus- palstalla.

        Otteita Mariah Carey- ketjusta:
        Minä kirjoitin: Voin minäkin jakaa Whitneyn performansseja, jos kiinnostusta löytyy.
        M.C vastasi: Minä ainakin olisin kiinnostunut Whitneyn videoista!

        Älä hyökkää minun kimpuun sen takia, että et ymmärrä, mitä olet lukenut.

        Tiedän tasan tarkkaan mitä mieltä olen.

        'En ole kiletänyt, ettenkö mainostaisi Whitneytä, mutta en tee sitä joka paikassa.' mutta olet mainostanut sellaisissakin paikoissa, joihin se ei kuulu. ja nyt kileet siitä, kun joku toinen kirjottaa tänne jotain asiaankuulumatonta. :D

        'Älä hyökkää minun kimpuun sen takia, että et ymmärrä, mitä olet lukenut.' mä ymmärrän kyllä varsin hyvin, mitä oon lukenu. :D sä oot itsekeskeinen, ilkeä ja ristiriitainen ihminen. :DD etkä osaa myöntää noita. :D ne oon kyllä ymmärtäny susta varsin hyvin. :D


      • Whitfan
        huuhhuhuu kirjoitti:

        'En ole kiletänyt, ettenkö mainostaisi Whitneytä, mutta en tee sitä joka paikassa.' mutta olet mainostanut sellaisissakin paikoissa, joihin se ei kuulu. ja nyt kileet siitä, kun joku toinen kirjottaa tänne jotain asiaankuulumatonta. :D

        'Älä hyökkää minun kimpuun sen takia, että et ymmärrä, mitä olet lukenut.' mä ymmärrän kyllä varsin hyvin, mitä oon lukenu. :D sä oot itsekeskeinen, ilkeä ja ristiriitainen ihminen. :DD etkä osaa myöntää noita. :D ne oon kyllä ymmärtäny susta varsin hyvin. :D

        "mutta olet mainostanut sellaisissakin paikoissa, joihin se ei kuulu. ja nyt kileet siitä, kun joku toinen kirjottaa tänne jotain asiaankuulumatonta. :D"
        Yleensä kuitenkin komenoin keskustelussa olevia aiheita, enkä ala toitottamaan Whitney- paskaa, ainakaan ihan heti.

        "sä oot itsekeskeinen, ilkeä ja ristiriitainen ihminen."
        Kiitos. Tuo on mukavinta, mitä minusta on sanottu pitkään aikaan.


      • -------
        Whitfan kirjoitti:

        "mutta olet mainostanut sellaisissakin paikoissa, joihin se ei kuulu. ja nyt kileet siitä, kun joku toinen kirjottaa tänne jotain asiaankuulumatonta. :D"
        Yleensä kuitenkin komenoin keskustelussa olevia aiheita, enkä ala toitottamaan Whitney- paskaa, ainakaan ihan heti.

        "sä oot itsekeskeinen, ilkeä ja ristiriitainen ihminen."
        Kiitos. Tuo on mukavinta, mitä minusta on sanottu pitkään aikaan.

        'Yleensä kuitenkin komenoin keskustelussa olevia aiheita, enkä ala toitottamaan Whitney- paskaa, ainakaan ihan heti.' mut kuiteski melkein aina mainostat sitä houstonia.

        'Kiitos. Tuo on mukavinta, mitä minusta on sanottu pitkään aikaan.' ei tarvitse tekeytyä heti marttyyriksi, tarkotuksena ei ollu olla ilkee, mut semmonen sä olet. ainakin täällä foorumilla, saattaa olla et oot erilainen oikeesti, mut täällä sä oot ainaki välillä tosi ilkeä ja itsekeskeinen.


      • Whitfan
        ------- kirjoitti:

        'Yleensä kuitenkin komenoin keskustelussa olevia aiheita, enkä ala toitottamaan Whitney- paskaa, ainakaan ihan heti.' mut kuiteski melkein aina mainostat sitä houstonia.

        'Kiitos. Tuo on mukavinta, mitä minusta on sanottu pitkään aikaan.' ei tarvitse tekeytyä heti marttyyriksi, tarkotuksena ei ollu olla ilkee, mut semmonen sä olet. ainakin täällä foorumilla, saattaa olla et oot erilainen oikeesti, mut täällä sä oot ainaki välillä tosi ilkeä ja itsekeskeinen.

        "mut kuiteski melkein aina mainostat sitä houstonia."
        Mikä on mielestäsi melkein aina? Omasta mielstäni mainostan Whitneytä erittäin harvoin, jos verrataan esim. Shakira- faneihin.

        On omituista, että oman mielipiteen esittäminen/perusteleminen on ilkeyttä. Samaa mieltä ei ole pakko olla. Miten voin olla itsekeskeinen yleisellä keskustelupalstalla, jossa olen vain yksi muiden joukossa?


      • näin...
        Whitfan kirjoitti:

        "mut kuiteski melkein aina mainostat sitä houstonia."
        Mikä on mielestäsi melkein aina? Omasta mielstäni mainostan Whitneytä erittäin harvoin, jos verrataan esim. Shakira- faneihin.

        On omituista, että oman mielipiteen esittäminen/perusteleminen on ilkeyttä. Samaa mieltä ei ole pakko olla. Miten voin olla itsekeskeinen yleisellä keskustelupalstalla, jossa olen vain yksi muiden joukossa?

        'oman mielipiteen esittäminen/perusteleminen on ilkeyttä.' nyt sulle pitää hokea samaa kuin "hahhah": saat olla mitä mieltä haluat, kunhan ilmaiset mielipiteesi hyvän maun rajoissa. esim. se ashlee simpson on kirkuva persläpi oli yks törkeimmistä kommenteista, mitä sulta on tullu. se oli puhdasta ilkeää haukkumista, vai voitko kieltää?


      • Whitfan
        näin... kirjoitti:

        'oman mielipiteen esittäminen/perusteleminen on ilkeyttä.' nyt sulle pitää hokea samaa kuin "hahhah": saat olla mitä mieltä haluat, kunhan ilmaiset mielipiteesi hyvän maun rajoissa. esim. se ashlee simpson on kirkuva persläpi oli yks törkeimmistä kommenteista, mitä sulta on tullu. se oli puhdasta ilkeää haukkumista, vai voitko kieltää?

        Esitin mielipiteeni Ashlee Simpsonista ja nyt et voi elää sen asian kanssa. Ilkeä kommentti se oli ja sellainen sen oli tarkoituskin olla.


      • taas...
        Whitfan kirjoitti:

        Esitin mielipiteeni Ashlee Simpsonista ja nyt et voi elää sen asian kanssa. Ilkeä kommentti se oli ja sellainen sen oli tarkoituskin olla.

        se vaihtaa mieltään. aiemmin se oli sitä mieltä, et sen kommentit olivat vain kohteliaisuuksia, nyt se myöns et ne oli ilkeitä. hyvä, askel parempaan. :D

        kun itse saarnaat asiallisesta kommentoinnista, onko ilkeä kommentti susta asiallinen? ei varmastikaan.

        hengissä täällä kyllä vielä ollaan, eli uskon et pystyn elää sen asian kanssa. :D


      • Whitfan
        taas... kirjoitti:

        se vaihtaa mieltään. aiemmin se oli sitä mieltä, et sen kommentit olivat vain kohteliaisuuksia, nyt se myöns et ne oli ilkeitä. hyvä, askel parempaan. :D

        kun itse saarnaat asiallisesta kommentoinnista, onko ilkeä kommentti susta asiallinen? ei varmastikaan.

        hengissä täällä kyllä vielä ollaan, eli uskon et pystyn elää sen asian kanssa. :D

        Siinä mielessä kommenttini oli kohteliaisuus, koska olisin voinut sanoa paljon pahemmin ja kohta sen teen...

        En ole kieltänyt kenenkään haukkumista, kunhan se tehdään oikeassa paikassa.


      • vain...
        Whitfan kirjoitti:

        Siinä mielessä kommenttini oli kohteliaisuus, koska olisin voinut sanoa paljon pahemmin ja kohta sen teen...

        En ole kieltänyt kenenkään haukkumista, kunhan se tehdään oikeassa paikassa.

        ei haittaa yhtään. :) ihmetyttää vaan, minkä takia sä oot noin ilkeä. onko sulla itelläs kenties paha olo ja haluut heijastaa sitä muihin? vai miks sä oot niin ilkeä? tätäki sulta on kysytty monta kertaa, mut oot jättäny vaan vastaamatta tai puolustaudut "et kestä negatiivista". koska mä ainakin kestän negatiivista, mua vaan inhottaa sunlaiset ihmiset, jotka oikein yrittävät pahoittaa toisten mielet.

        mulla on paljon kokemusta sunkaltaisistas ihmisistä, etkä sä ainakaan mun mieltä pahota TIPPAAKAAN. mut jotku saattaa pahottaa ja sen takia yritän saada sut lopettamaan.

        ja PLIIS, voisitko keksiä jotain uutta kuin "et kestä negatiivisuutta", oot kuluttanu sen jo ihan puhki, vaikka joka kerta sulle on sanottu et ASIA EI OO NIIN.


      • Whitfan
        vain... kirjoitti:

        ei haittaa yhtään. :) ihmetyttää vaan, minkä takia sä oot noin ilkeä. onko sulla itelläs kenties paha olo ja haluut heijastaa sitä muihin? vai miks sä oot niin ilkeä? tätäki sulta on kysytty monta kertaa, mut oot jättäny vaan vastaamatta tai puolustaudut "et kestä negatiivista". koska mä ainakin kestän negatiivista, mua vaan inhottaa sunlaiset ihmiset, jotka oikein yrittävät pahoittaa toisten mielet.

        mulla on paljon kokemusta sunkaltaisistas ihmisistä, etkä sä ainakaan mun mieltä pahota TIPPAAKAAN. mut jotku saattaa pahottaa ja sen takia yritän saada sut lopettamaan.

        ja PLIIS, voisitko keksiä jotain uutta kuin "et kestä negatiivisuutta", oot kuluttanu sen jo ihan puhki, vaikka joka kerta sulle on sanottu et ASIA EI OO NIIN.

        En voi sietää tuotteita (Ashlee Simpson, Britney...) ja halveksin niitä.


      • vieläkään
        Whitfan kirjoitti:

        En voi sietää tuotteita (Ashlee Simpson, Britney...) ja halveksin niitä.

        sä et vastannut, minkä takia sun täytyy olla niin ilkeä?

        maailma on täynnä asioita/ihmisiä, joista ei pidä. ei niitä sentään sen takia tarvitse haukkua tai olla ilkeä. kaikki eivät pidä samasta ja kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia.

        ja millä perusteella he ovat tuotteita? tuottavia tuotteita ainakin ovat...


      • Whitfan
        vieläkään kirjoitti:

        sä et vastannut, minkä takia sun täytyy olla niin ilkeä?

        maailma on täynnä asioita/ihmisiä, joista ei pidä. ei niitä sentään sen takia tarvitse haukkua tai olla ilkeä. kaikki eivät pidä samasta ja kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia.

        ja millä perusteella he ovat tuotteita? tuottavia tuotteita ainakin ovat...

        "sä et vastannut, minkä takia sun täytyy olla niin ilkeä?"
        En voi sietää tuotteita (Ashlee Simpson, Britney...) ja halveksin niitä.

        "kaikki eivät pidä samasta ja kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia."
        Miksi sitten jatkuvasti nalkutat mielipiteistäni?

        "ja millä perusteella he ovat tuotteita? tuottavia tuotteita ainakin ovat... "
        Vastatkoon joku muu...


      • mutta
        Whitfan kirjoitti:

        "sä et vastannut, minkä takia sun täytyy olla niin ilkeä?"
        En voi sietää tuotteita (Ashlee Simpson, Britney...) ja halveksin niitä.

        "kaikki eivät pidä samasta ja kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia."
        Miksi sitten jatkuvasti nalkutat mielipiteistäni?

        "ja millä perusteella he ovat tuotteita? tuottavia tuotteita ainakin ovat... "
        Vastatkoon joku muu...

        MIKSI sun täytyy olla ilkeä? tuo ei vastannut kysymykseen.

        kunhan niissä mielipiteissä ei kuitenkaan haukuta tai yritetä pahoittaa toisen mieltä tai pidetä omaa mielipidettään parempana. sun mielipiteissä noi kaikki kriteerit täyttyvät.

        vastaa sinä vain, kysyin täsmälleen SULTA. ja miksi sun ylipäätänsä täytyy halveksia? ne eivät vaan maistu sulle, mut minkä takia pitää olla ilkeä ja halveksia?


      • musiikkimies
        Whitfan kirjoitti:

        En voi sietää tuotteita (Ashlee Simpson, Britney...) ja halveksin niitä.

        Kuitenkin ihailet tuotteitten/kaupallisuuden kuningatarta narttu-Houstonia.


      • blaah
        musiikkimies kirjoitti:

        Kuitenkin ihailet tuotteitten/kaupallisuuden kuningatarta narttu-Houstonia.

        jep jep.. eli kaupallisia narttuja ovat sitten varmaan myös: Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Dinah Washington ym. Hehän eivät juurikaan ole omia biisejä säveltäneet. Kannattaa myös tutustua vähän paremmin Arethan tuotantoon, ennenkuin niputtaa hänet "Singer songwriter" kategoriaan (erityisesti Columbian ja Aristan tuotantoon).


    • Taikausko.

      Kuuntele 60:t luvun kamaa niin ymmärrät paremmin?
      Stevie Ray Vaughan versioi yhtä hänen biisiä sillä uskolla, että siihen uskoi jopa tekijä itsekkin, kuulemansa jälkeen(kuuntele versio,jos löydät jostain),,,,,,,,Suomeksi Taikausko,,Ei nyt uskalla kirjoittaa ulkomaan kielellä ku menis pian väärin.

      • buzz

      • ISAAC HAYES

    • Whitfan

      Mitä olette mieltä kyseisestä albumista? Olen ajatellut ostaa sen.

      So What The Fuss on ainakin hyvä!

      • jjhg

        Ei voi verrata Stevien parhaisiin missään nimessä.


    • Gene sSummanen

      Minusta tuntuu että sinä olet paviaani.

    • WONDERFANI

      TYKKÄÄN VAIK AIEMMIN VIHASIN STEVIE WONDERIA JOSTAIN KUMMAN SYYSTÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe