Mun suku on ihana

Sukuni jäsen

Äidin puolen suku on mulle niinkuin toinen "perhe". Mummu on aina ollu meille kaikille lastenlapsille tärkeä esikuva ja teräsnainen. Aivan upea persoona. Aina jos itellä on vaikeaa, ei tarvi muuta kuin ajatella mummua ja mistä kaikesta se on selvinny: Sota-aika, evakkoon lähtö, kotitalon menettäminen, lapsen kuolema, miehen kuolema, pienten lasten yksinhuoltajuus, köyhyys... 80-luvulla hän oli paikan päällä kun serkkuni kuoli astmakohtaukseen mummulassa... Kaikkea mahdollista.

Tätini ja enoni ovat hauskoja ja ymmärtävät meitä nuoremman sukupolven edustajia loistavasti. Melko jänniä persoonia ovat myös. Ja serkut on samaa sarjaa. Muutamat lukuisista serkuistani ovat myös hyviä ystäviäni, joille voi kertoa huoliaan ja joiden kanssa nähellään mahdollisimman usein.

Isän puolen suku on osittain jäänyt aika etäiseksi, koska isä ei kovin innokkaasti pidä yhteyttä sukuunsa. Välit on ok, mutta isä ei vain näe tarpeelliseksi olla kovin paljon yhteydessä sisaruksiinsa.

3

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukija*

      Suku on joillekkin mahtava voimavara ja kasvualusta! Näin sen pitää ollakkin. Sääli että sukulaisuussuhteet ja perhesuhteet löystyvät nykyaikana kun ihmiset muuttavat työn ja koulutuksen perässä pitkien matkojen taakse.
      Sinulla on hieno suku.
      Kiitos kirjoituksestasi, se antoi myönteistä mietittävää.

    • sukuni jäsen

      Hei vaan! Minun pitää vielä lisätä, että ihan erityisen paljon tykkään tosi ihanasta pikkuveljestäni. Hän täytti viime viikolla 13 vee ja kun vanhempani olivat eilen illalla pois kotoa, menimme sänkyyn ja annoin hänelle pilllua.
      Pikkuveljeni oli ihan kiimassa! Hänellä on jo aika iso kyrrpä.

    • jk

      niinkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe