Nyt olisi hyvät neuvot kultaakin arvokkaampia. Olen täysin rakastunut ystävääni. Ystävä on nainen ja minä olen mies. Tiedän, että nainen haluaa pitää minut "vain" ystäväna, mutta itselleni se ei nyt tunnu riittävän. Suoraan en tunteitani naiselle ole kertonut, koska pelkään pelottavani hänet pois kokonaan. Uskoisin hänen kuitenkin vaistoavan tilanteen. En tiedä nyt yhtään mitä tekisin. Tunteitani en saa sammumaan, asia on vaivannut minua jo vuoden. Olen yrittänyt tukahduttaa tunteitani, mutta siitä ei tule mitään. Nainen pyörii ajatuksissani kaiket päivät ja tapaammekin melko usein. Tilaanne on minulle äärimmäisen raskas, en tiedä kuinka tässä näin kävi. En haluaisi ystävyyttäkään menettää, mutta kun se ystävyyskään ei tunnu nyt millään riittävä. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista tilanteista. Miten ne on ratkennut? Jotain tässä nyt on pian tapahduttava. Menee elämä ihan hukkaan näin, enkä varmasti pysy järjissäni tätä menoa.
Rakastunut ystävään
9
5264
Vastaukset
- asdasda
Joo, klassinen tapaus ystävyyshelvetistä. Totuus on että sä et voi olla ystävä naisen kanssa jota rakastat. Sun kannattais mennä avoimesti juttelemaan tunteistasi ja jos nainen ei ole kiinnostunut suhteesta niin katkaiset kaiken yhteydenpidon häneen.
Tsekkaa myös:
http://www.solveyourproblem.com/ask_dr_neder/friendship_and_dating.shtml
Nykyinen kuvionne on epäterveellä pohjalla ja tajuat sen itsekin.- Onneton
Tuo "ystävyyshelvetti" taitaa olla juuri oikea termi kuvaamaan tätä suhdetta. En vain ole uskaltanut asiasta puhua, kun taitaa olla ystävyys katkolla sen jälkeen. Niinhän minun varmasti pitäisi kuitenkin tehdä. On vaan niin suunnattoman vaikea tehdä päätöksiä, koska tunteeni ovat niin vahvat ja pelkään, että kun yhteydenpito loppuu on oloni vielä kahta kauheampi ja romahdan kokonaan. Joku alitajunnassani laittaa vastaan väittäen, että tämä on se oikea ja ehkä hänkin vielä ihastuisi minuun.
- Päähajoo
Tilanteeni on lähes sama, paitsi että pahempi. Olen ollut rakastunut miespuoliseen ystävääni jo vuosia. Ilmaisin kiinnostukseni vuosia sitten, mutta en saanut tunteilleni toivottua vastakaikua, ja vaikenin niistä sittemmin. Sen verran hyvin meillä synkkasi, että jatkoimme ystävinä, jopa erittäin hyvinä sellaisina ja pystyin tyytymään siihen, koska tämä mies on todella hieno ihminen, jonka kanssa on todella paljon yhteistä ja viihdyn hänen seurassaan erinomaisesti. Välillä oli helpompaa ja välillä vaikeampaa pitää tunteet syrjässä ja tukahdutettuna. Erityisen vaikeaa oli aina kun hän seurusteli ja tarvitsi minua ystävänä tukemassa parisuhteiden karikoissa. Nyt hän seurustelee taas ja ajattelin, että tilanne on taas mikä on ja häntä en koskaan saa ja siihen on tyytyminen. Näin olisi jatkunut varmaan vaikka kuinka pitkään, kunnes hän äskettäin yllättäen suuteli minua humalapäissään. Ajattelin, että se on jotakin kännisekoilua ja työnsin sen herättämät tunteet taas syrjään ja jatkoimme niin kuin ennenkin. Mutta hän on sen jälkeenkin vihjaillut kaikenlaista, edelleen humalassa tosin ja nyt olen ihan sekaisin ja tuskainen ja pää räjähtää, kun tiedä mitä hän haluaa, kun hän ei kerro tunteitaan suoraan, mutta on saanut heräteltyä taas minun tunteet pintaan joita olen vuosia tukahduttanut.
Ei kai ole enää kuin yksi vaihtoehto eli puhua suoraan ja jos se on ystävyyden menoa, niin sitten se on. Ja toisaalta jos pitkä ystävyys ei kestä rehellistä puhetta tunteista, niin ei sellainen ole syvä ystävyys. Mutta en voi jatkaa enää näinkään varsinkin, kun hän on alkanut kiusaamaan minua, eikä sano suoraan jos haluaa edetä meidän suhteessa ystävyyttä syvemmälle. Neuvoisin sinuakin "Onneton" kohtaamaan totuuden mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, eli älä tee niin kuin minä, koska eivät väkisin tukahdetut tunteet minnekään häviä. Eivät näköjään edes ajan kanssa. - ystäviä silti
mulla kävi samoin. vaikka minulla oli ihana mies niin ensin ihastuin omaan ystävään. alussa kaikki oli ihan viatonta.nukuttiin vierekkäin tekemättä mitään. monta kuukautta jatju samoin hyvinä ystävinä vain.sitten aloimme vaan yhtäkkiä suutelemaan ja pidimme toisiamme lähellä,seksiä emme kuitenkaan koskaan harrastaneet.olin aivan rakastunut häneen ja puhuimme asiasta. hänellä myös tunteita minua kohtaan,silti päätimme olla pelkkiä ystäviä.olemme paljon tekemisissä ja välillä tuntuu et vaikea olla koskematta. en ole enää mieheni kanssa,kylläkin eri syistä.
- Onneton
Hyvin tutulta kuulostaa sinun tilanteesi. Minä olen tämän naisystäväni kanssa viettänyt enemmän aikaa yhdessä kuin monessa seurustelusuhteessa olen kumppanini kanssa viettänyt. Ajatukset elämästä, harrastukset ja oikeastaan kaikki muu on täysin kohdallaan paitsi, että nainen haluaa olla ystävä. Nukuttu on yhdessä, seksiä ei ole ollut. Vuosi tässä nyt on näin menty. Omat tuntemukseni ovat tämän vuoden aikana menneet kuin vuoristorata. Välillä on elämä ollut ihan kohtuullisen tuntuista, seuraavana päivänä on taas tuntunut kaiken olevan päin seiniä. Raskasta on tällainen. Olen tosiaan miettynyt välien katkaisemistakin. Tiedän, että se masentaisi minut kyllä täysin, ajanmyötä taas ehkä helpottaisi. On todella vaikea katkaista välejä kun mitään riitaa/erimielisyyttäkään ole ollut vaan yhdessä on ollut oikeasti kivaa. Minulle ei kannata tulla väittämään, että nainen on minua hyväkseen käyttänyt. Tunnen hänet niin hyvin, ettei tästä ole kyse.
- heikkoa
Vähän myöhässä olen, mutta samapa tuo.
Itse olen siis hetero nuorimies ja rakastunut lesboystävääni. Suunnilleen pari vuotta tässä on tullut päivittäin hakattua päätä seinään, kun en tätä ystävääni koskaan tule saamaan, mutta yli en tunnu pääsevän sitten millään. En ollenkaan tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, muut naisetkaan ei kiinnosta pätkääkään. En ole sikäli kovin herkkä kaveri, harvat asiat saavat minut tolaltaan, mutta tämän ystäväni ja tilanteeni vuoksi on tullut porattua kun pikkutyttö lukemattomia kertoja. Tämä epätoivo on niin järkyttävän masentavaa.
Mutta ei se ilmeisesti auta kun kärsiä ja toivoa, että mahdollisimman pian saisin kuihdutettua nämä tunteet. Miksei vaan voisi sormia napsauttamalla muuttaa tunteitaan? :(
Yksipuolinen rakkaus varmasti on aina hankalaa, mutta omasta tilanteesta tekee aika karun jo sekin, että tämä ystävä on tyttöihin päin, joten mahdollisuuteni on aika tasan 0%. - che74
Kovin tutulta kuullostaa, helvettiähän tämä on!
Mitäpä tuota kertaamaan mitä teikäläiset kirjotteli, samaa koetaan.
Omista päätöksistähän tää on kiinni, eiköhän kerätä voimia ja tehdä ratkasumme tahoillamme, kyllä se tästä itkuks vielä muuttuu ;)
Tsemppiä kohtalotoverit! - Akkanen
Juuri näistä syistä en pidä miehiä ystävinäni. Säilyy mielenrauha molemmilta.
- Anonyymi
Miten kävi? Kerroitko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302926- 2182917
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791866Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761502Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381383- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46853