Lapseni 1-vuotiskuva

sarimari

Pojastani otettiin valokuvaamossa hieno 1-vuotiskuva. Isovanhemmille, kummeille, sedille ja tädeille tietenkin omat kehysten kanssa lahjaksi. Maksoi ihan hirveästi, mutta kerranhan vain 1-vuotiskuva otetaan...
Poika täytti aikanaan kaksi vuotta. Kävimmepä sitten anoppilassa ja kas kummaa; hieno yksivuotiskuva oli otettu pois kehyksistään ja paikalle oli laitettu tuoreempi kuva pojasta; isonnus jostain lähettämästäni kuvasta.
Siis mitä? Luuliko anoppi, että annettiin lahjaksi komeat kehykset?
Pillastuinko suotta? (siis sisäisesti)

48

10545

Vastaukset 48

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvat ja kehykset

Tuorein kuva kehyksessä! Mitä siitä kimpaannut?
      Monilla mummuilla ei ole kuvan kuvaa näkyvissä.

Toisaalla täällä raivotaan ex-vaimojen ja hääkuvien esilläpitämisestä.
      On se outoa, kun omat asiat pitäisi olla mummulassakin ensisijaiskohteina.

• Nimetön

Aivan suotta pillastuit! Hänhän oli laittanut vain tuoreemman kuvan esille. Ehkä ne kehykset olivat hänenkin mielestä niin hienot että laittoi uudemman kuvan niihin, kun halusi tuoreempaa kuvaa pitää esillä. Minä myös pidän kummilasteni tuoreimpia kuvia esillä, kun en halua hyllyjä kuvilla täytää. Niitä kertyisi niin paljon,kun on omiakin lapsia. Toki kaikki kuvat säilytän enkä haluaisi, että lasten vanhemmat joka kerta tarkastavat onko kaikki annetut kuvat esillä.

• ja mummu

Minä vaihdan joka vuosi lapsenlapseni kuvat lompakkoon. Niitä on mukava esitellä torilla.
      Kai isovanhemmillakin on oikeus pysyä ajan hermolla ja katsella kuvaa joka on nykypäivää, kertoa tuttaville, että tämä osaa jo sitä ja sitä, eikä näyttää jotain vanhaa kuvaa eli tämä on menneisyydestä. Ole iloinen. että siinä sinun kustantamissasi kehyksissä on lapsesi kuva eikä siskon lapsen. Joskus me vanhuksetkin elämme ihan tässä ja nyt.

• sydänkummi

Minä rakastan kummilapsiani, mutta en pidä esillä heidän kuviaan, en pidä muitakaan kuvia, kuinkahan paljon pillastuisit, jos olisin lapsesi kummitäti?
      Ja kyllä, pillastuit suotta.

• saisit

Typerää lähettää kuvia toisten ristiksi. Häpeäisit edes!!!

• ihan totta

hänhän nimenomaan seuraa lapsenne elämää sydämellään. Ja miksi muuten et kysy häneltä suoraan vaan täältä ventovierailta ihmisiltä. Alä rakenna muuria välillenne ennakkoluuloillasi. Kyllä hän sinua ymmärtää.Pelko pois!

• petra
        ihan totta kirjoitti:

hänhän nimenomaan seuraa lapsenne elämää sydämellään. Ja miksi muuten et kysy häneltä suoraan vaan täältä ventovierailta ihmisiltä. Alä rakenna muuria välillenne ennakkoluuloillasi. Kyllä hän sinua ymmärtää.Pelko pois!

...miksi suutuit. Siitäkö, että se kuva, joka oli KALLIS, oli otettu pois ja vaihdettu tuoreempaan? Totta kai mummo haluaa pitää ajankohtaista kuvaa esillä. Kysehän on lapsesta, ei valokuvan hinnasta.

• Tajutkaa nut!
        petra kirjoitti:

...miksi suutuit. Siitäkö, että se kuva, joka oli KALLIS, oli otettu pois ja vaihdettu tuoreempaan? Totta kai mummo haluaa pitää ajankohtaista kuvaa esillä. Kysehän on lapsesta, ei valokuvan hinnasta.

Lukekaa ihmisen teksti kunnolla! Koittakaa nyt jumalauta tajuta että jos lahjaksi annetaan lapsenlapsen kuva kehyksieen.. niin siihen ei todellakaan aleta vaihtamaan jonkun toisen henkilön kuvaa!! Ääliöt! Se on siinä FOREVER.
        Niin on yleensä tavallisilla ihmisillä ollut tapana kautta aikojen!

• Saara
        Tajutkaa nut! kirjoitti:

Lukekaa ihmisen teksti kunnolla! Koittakaa nyt jumalauta tajuta että jos lahjaksi annetaan lapsenlapsen kuva kehyksieen.. niin siihen ei todellakaan aleta vaihtamaan jonkun toisen henkilön kuvaa!! Ääliöt! Se on siinä FOREVER.

Lukihäiriöt ovat inhimillisiä, mutta jos aikoo käyttää haukkumasanoja, voisi ehkä lukaista toisenkin kerran. Alkuperäisen kirjoittajan anoppi ei vaihtanut TOISEN HENKILÖN kuvaa lahjakehyksiin, vaan SAMAN HENKILÖN tuoreemman kuvan. Olisiko pieni ero?

• Sanna
        Tajutkaa nut! kirjoitti:

Itse en ole vielä mummo eikä minulla ole lapsia, mutta haluaisin ottaa kantaa tuohon väittämääsi, että jokin kuva on alkuperäisissä kehyksissään "FOREVER".

Minä annoin äidilleni lahaksi kuvan minusta ja miehestäni, kehystettynä tavalliseen hopeanväriseen kehykseen. Noh, seuraavan kerran kun kävin kotona huomasin, että hän oli uusinut kaikkien sukulaisten kuvien kehykset. Enpä minä tajunnut tuosta loukkaantua tai pitää sitä outona, olisiko pitänyt?

Olen minäkin vaihtanut yhden muistoksi saadun kuvan kehyksiä ja laittanut niihin kehyksiin toisen kuvan. Hui kauheeta, loukkasinkohan nyt kuvan antajien tunteita? Kaameaa!

Tärkein on muisto ja kuva, ei se, missä puitteissa kuva on.

• Pim pam ja poks
        Saara kirjoitti:

Lukihäiriöt ovat inhimillisiä, mutta jos aikoo käyttää haukkumasanoja, voisi ehkä lukaista toisenkin kerran. Alkuperäisen kirjoittajan anoppi ei vaihtanut TOISEN HENKILÖN kuvaa lahjakehyksiin, vaan SAMAN HENKILÖN tuoreemman kuvan. Olisiko pieni ero?

että pieni ero on. Mutta todella pieni.

Mummi varmaan ajatteli, että päivittää kuvan kerran vuodessa. On niin kuin olisi elävissä kuvissa, kun kuva liikkuu. (vitsi vitsi)

• OLET JUNTTI
        Sanna kirjoitti:

Itse en ole vielä mummo eikä minulla ole lapsia, mutta haluaisin ottaa kantaa tuohon väittämääsi, että jokin kuva on alkuperäisissä kehyksissään "FOREVER".

Minä annoin äidilleni lahaksi kuvan minusta ja miehestäni, kehystettynä tavalliseen hopeanväriseen kehykseen. Noh, seuraavan kerran kun kävin kotona huomasin, että hän oli uusinut kaikkien sukulaisten kuvien kehykset. Enpä minä tajunnut tuosta loukkaantua tai pitää sitä outona, olisiko pitänyt?

Olen minäkin vaihtanut yhden muistoksi saadun kuvan kehyksiä ja laittanut niihin kehyksiin toisen kuvan. Hui kauheeta, loukkasinkohan nyt kuvan antajien tunteita? Kaameaa!

Tärkein on muisto ja kuva, ei se, missä puitteissa kuva on.

...............

• tsiisus sentäs

Että rahalla ja vaivalla otettu kuva on pistetty piirongin laatikkoon syrjään vai se että iosäiti tykkää lapsenlapsestaan?

Jospa se osasuurennus näppäilykuvasta tuo mummille paremman mielen, aidompi fiilis ja silleen...? kuvaamokuvat on aina samanlaisia; prameita mutta ilman elämää.

• Pim pam ja poks

Jotkut eivät vain ymmärrä... eikä sille voi mitään. Kun antaa lahjan ihmiselle jolla ei ole lahjoja, ei lahjojen määrä lisäänny.

Onneksi eivät vaihtaneet jonkun toisen ihmisen kuvaa niihin kehyksiin.

Me emme anna enää edes kuvia, sillä pääsee monesta mielipahasta.

• koska olen minä

Luulin, että lahjan antaminen oli se, jolla sai itselleen hyvän mielen. Mutta se näyttääkin muuttuneen muotoon "lahjan antaminen ja se, että lahjan saaja käsittelee lahjaa minun haluamallani tavalla" tuottaa minulle hyvän mielen.

Miksi pitää aina olla niin itsekäs?

• Saara

Meillä kuvat ovat albumissa. Onneksi ei kukaan lähetä kehyksien kanssa, tulisi ongelmia :)

• sarimari

Kiitoksia mielipiteistä. Olin tosin yllättynyt; suurin osa näyttää olevan eri mieltä kuin minä. Ehkä tosiaan loukkaannuin suotta, toki mummolla (ja papalla) on oikeus tehdä lahjallaan mitä haluaa. Heiltä kysyttiin, että haluavatko kuvan kehyksien kanssa vai ilman ennen kuin saivat kuvansa ja halusivat kehyksillä.
      Olen aina kuvitellut, että tuollaiset kuvat säilytetään sellaisenaan, eihän hääkuviinkaan vaihdeta tuoretta kuvaa vai tekeekö joku niinkin?
      No jaa, enpä enää vaivaa asialla päätäni.

• Mies.

hääkuvat kuitenkin poikkeavat hiukan synttärikuvista. Ajatteleppa, että joillakin isovanhemmilla on 30 lastenlasta ja jos jokaiselta tulisi kerran vuodessa uusi kuva, joka laitetaan erikseen entisten lisäksi, niin tilahan siinä loppuisi.

Oisko tuo kuvaasia vähän suurentunut siksi, että kyse oli TEIDÄN lapsestanne ;)

• sarimari
        Mies. kirjoitti:

hääkuvat kuitenkin poikkeavat hiukan synttärikuvista. Ajatteleppa, että joillakin isovanhemmilla on 30 lastenlasta ja jos jokaiselta tulisi kerran vuodessa uusi kuva, joka laitetaan erikseen entisten lisäksi, niin tilahan siinä loppuisi.

Anopillani on tasan yksi kpl lapsenlapsia.
        Itse sain joululahjaksi kummityttöni yksivuotiskuvan; ei tulisi mieleenikään repiä kuvaa irti ja laittaa uutta tilalle.

• Kummaa touhua???
        Mies. kirjoitti:

kuinkas vitun tyhmä sinä oikein olet?? Totta kai 1-vuotiskuva on täysin eri asia kuin joku vitun synttärikuva ja ennemin rinnastetaan vaikka siihen hääkuvaan, vaikka kyllä minulle ainakin oma lapseni on tärkeämpi kuin hääni - ja vaimoni on myös samaa mieltä. 1-vuotiskuva edustaa lapsen syntymää, ensimmäistä kuvaa joka maailman tärkeimmästä ihmisestä on otettu.

korpeaa tollaset apinat!!

• pikku mummo

Olet varmaan ihan kiltti miniä... älä pahoita mieltäsi näistä viesteistä.
      Minun piti maksaa lapsenlapsestani valokuvaamossa otettu kuva, ja sain sen ilman kehyksiä.
      Kun poikani tyttären kuva minulle (pyytämättä) annettiin, luulin hölmö ensin, että olisin saanut sen lahjaksi.
      Minua oikaistiin, sanottiin, että hinnaksi tekee viisitoista euroa, ja oli ilman kehyksiä.
      Kehykset ostin itse ja toisaalta naurattaa aina kun katson kuvaa suloisesta pienokaisesta, muistan sen hölmistyneen tunteen.
      Tosin toisaalta naurattaa... ja ajattelen, että en tahdo olla pihi muori.
      Ostan aina ihan kunnon lahjat lapsenlapselleni.

• sarimari

Ja taas saa ihmetellä tätä maailmaa. Ihmisiä on näköjään moneen lähtöön... Ai kamala jos olisit kieltäytynyt kuvasta. Siitähän soppa olisi syntynyt.

• Saara
        sarimari kirjoitti:

Ja taas saa ihmetellä tätä maailmaa. Ihmisiä on näköjään moneen lähtöön... Ai kamala jos olisit kieltäytynyt kuvasta. Siitähän soppa olisi syntynyt.

Tuli mieleen myös, miten olisin itse vastaavassa tilanteessa menetellyt. Toisaalta lapset olivat TODELLA röyhkeitä, ensimmäinen ajatukseni olisi kehottaa heitä pitämään kuvansa, kiitos vaan. Ja ottaa kuva itse, ei maksa 15 euroa. Mutta toisaalta - lapsenlapsi... Sniks, vaikeata.

• huonoa käytöstä

Jos olet antanut kuvan kehyksineen niin on todellakin huonoa käytöstä ja loukkaavaa että kehykset menevät muuhun käyttöön ja lapenne kuva on poistettu lahja kehyksistä.
      Todellakin asiasta loukkaannuit.
      Niin tässä huomaa kuinka ihmisiltä puuttuvat käytöstavat.
      Älä anna enää yhtään kuvaa . ottakoot itse kuvansa kehyksineen jatkossa. Juntti on!

• Sanna

Niin, mummi teki ilmeisesti väärin kun päivitti lapsenlapsensa kuvan uudemmaksi, ja käytti lahjaksi saatuja kehyksiä uudelleen. Mummihan ei laittanut kehyksiin kenenkään muun kuvaa, vain uudemman kuvan "alkuperäisestä" kohteesta.

Onko lahjojen "kierrättäminen" mielestäsi huonoa käytöstä näissäkin tapauksissa:

- Lahjaksi annetaan kukka ja ruukku, ruukkuun istutetaankin vuoden päästä toinen kukka.

- Lahjaksi annetaan seinäkello, vuoden päästä siihen vaihdetaan koneisto jonka viisarit ovat erinnäköiset.

- Lahjaksi annetaan koristetyyny, vuoden päästä siihen vaihdetaan uusi päällinen.

- Lahjaksi annetaan virkattu pöytäliina, joka vuoden päästä on värjätty uuden väriseksi.

Eikö lahjan saaja saa tehdä mitä haluaa lahjoillaan, ja tarvittaessa jopa muokata niitä haluamallaan tavalla? Näin minä olen ainakin olettanut. Jos annan lahjan jollekkin, annan myös hallinta- ja omistusoikeudet lahjaan, saaja tehköön lahjalleen mitä haluaa.

• jos suoraan sanotaan
        Sanna kirjoitti:

Niin, mummi teki ilmeisesti väärin kun päivitti lapsenlapsensa kuvan uudemmaksi, ja käytti lahjaksi saatuja kehyksiä uudelleen. Mummihan ei laittanut kehyksiin kenenkään muun kuvaa, vain uudemman kuvan "alkuperäisestä" kohteesta.

Onko lahjojen "kierrättäminen" mielestäsi huonoa käytöstä näissäkin tapauksissa:

- Lahjaksi annetaan kukka ja ruukku, ruukkuun istutetaankin vuoden päästä toinen kukka.

- Lahjaksi annetaan seinäkello, vuoden päästä siihen vaihdetaan koneisto jonka viisarit ovat erinnäköiset.

- Lahjaksi annetaan koristetyyny, vuoden päästä siihen vaihdetaan uusi päällinen.

- Lahjaksi annetaan virkattu pöytäliina, joka vuoden päästä on värjätty uuden väriseksi.

Eikö lahjan saaja saa tehdä mitä haluaa lahjoillaan, ja tarvittaessa jopa muokata niitä haluamallaan tavalla? Näin minä olen ainakin olettanut. Jos annan lahjan jollekkin, annan myös hallinta- ja omistusoikeudet lahjaan, saaja tehköön lahjalleen mitä haluaa.

eivät ole verrattavissa.

• Pim pam ja poks
        Sanna kirjoitti:

1-vuotiskuva on käsite. Ei sitä päivitetä uudemmilla kuvilla. Tällainen lahja on vähän eri asia kuin joku kuppi, purnukka, kukka, liina tai paita.
        Jos saat kuvan ja laitat sen itse hankkimiisi kehyksiin, tilanne muuttuu toiseksi. Et varmaan koskaan saa tietää miten.

• KAUPUNKILAINEN
        Sanna kirjoitti:

VALOKUVAA LAHJAKEHYKSINEEN EI KIERRÄTETÄ.

• Sanna
        Pim pam ja poks kirjoitti:

1-vuotiskuva on käsite. Ei sitä päivitetä uudemmilla kuvilla. Tällainen lahja on vähän eri asia kuin joku kuppi, purnukka, kukka, liina tai paita.
        Jos saat kuvan ja laitat sen itse hankkimiisi kehyksiin, tilanne muuttuu toiseksi. Et varmaan koskaan saa tietää miten.

En ymmärrä, miksi yksivuotiskuvaan olisi pakko olla vuodesta toiseen alkuperäisissä kehyksissään? Sen tiedän, että esim. mummolassa oleva minusta otettu 1-vuotiskuva on vaihtanut kehyksiä ainakin kerran. Eikä äiti ole siitä repinyt pelihousujaan, miksi olisi? Enkä tiedä olisiko hän repinyt pelihousujaan siitä, että kyseinen kuva siirretään laatikkoon "arkistoon" uudempien kuvien tilalta (rippikuvat, yo-kuvat, kuvat muista lapsenlapsista). Kaikille kun ei mahdu n 1 kuvaa seinille ja hyllyille, ja jos lapsenlapsia on useita, ongelma on taattu.

Eli, jos joku antaa minulle kehystetyn kuvan minun on katsottava sitä aina ja ikuisesti, en voi vaihtaa kuvalle toiset kehykset enkä kehyksiin toista kuvaa? Joudun siis katsomaan mahdollisesti huonoa kuvaa tai rumia kehyksiä kuolemaan asti, näinkö homma menee?

Ilmeisesti olen juntti, mutta mielestäni lahjan antamiseen ei liity mitään ehtoja.

• Sanna
        jos suoraan sanotaan kirjoitti:

eivät ole verrattavissa.

Eikö kehystetty valokuva lapsenlapsesta ole samanlainen lahja kuin muutkin? Mikä siitä tekisi niin erikoisen, että siihen ei saa kajota? Ehkä todellakin olen juntti, mutta en ymmärrä, miksi mummin tahto pitää lapsenlapsestaan esillä "tuoretta" kuvaa olisi paha asia. Ja mikäli edellisvuonna annetut kehykset ovat hänen mielestään hienot, miksi hän ei voisi säilyttää uutta kuvaa siinä?

Kaikki kun eivät pidä lapsiensa tai lapsenlapsensa yksvuotiskuvia jatkuvasti esillä. Muitakin kuvia tulee, joita voi pitää esillä.

• Sanna
        KAUPUNKILAINEN kirjoitti:

VALOKUVAA LAHJAKEHYKSINEEN EI KIERRÄTETÄ.

Ilmeisesti en sitten ole tarpeeksi suuresta kaupungista, koska en todellakaan näe mitään esteitä lahjaksi saatujen kehyksien kierrätykselle. Samoiten kuvan voi siirtää toisiin kehyksiin, jos vaikka lahjakehys ei ole mieluinen tai jos se hajoaa.

• Saara
        Sanna kirjoitti:

Ilmeisesti en sitten ole tarpeeksi suuresta kaupungista, koska en todellakaan näe mitään esteitä lahjaksi saatujen kehyksien kierrätykselle. Samoiten kuvan voi siirtää toisiin kehyksiin, jos vaikka lahjakehys ei ole mieluinen tai jos se hajoaa.

Säälittävä pikku provoilija meuhkaa, ei kannata nähdä kommentoinnin vaivaa!

• mitä kukin haluaa

Pillastut suotta. Sinulla ei ole paljoa murheita kun tuollaisesta vedät herneet nenään. Saisit olla onnellinen.

• gillian

Eräs nainen harrasti pitsinnypläystä. Hän oli sitten nyplännyt lahjaksi jollekin sukulaiselleen pöytäliinan. Joskus myöhemmin kun oli mennyt käymään kylässä, oli nähnyt liinansa kylpyhuoneessa rättinä.
        Niin että voi sitä näköjään tehdä lahjalla mitä haluaa.

• xyzxyz

Sain lahjaksi siskoltani kuvan hänen lapsestaan kehystettynä. Hieno ajatus, mutta kuva on aivan surkea, epätarkka ja huonosti rajattu. En millään haluaisi sitä laittaa seinään saati sitten lipaston päälle. Olen itse ottanut siskon lapsesta parempia kuvia, tekisi mieleni vaihtaa kuva kehykseen. Kehys on kaunis.

• Pim pam ja poksis

Jospa ostaisit samanlaisen kehyksen tai vaikka useampia, ja laitat niihin sitten mitä kuvia haluat.
        Eikä maksa mitään. Kuvittelet uudet ostoksesi samalla tavalla kuin kuvittelit kuvaamasi tilanteenkin.

• oooo

toiseen kehykseen jos mieli laittaa parempi kuva esille. niin minäkin olen tehnyt. eipä ainakaan loukkaa antajaa ja onko liikaa jos samasta ihmisestä on useampikin kuva esillä?

• Kiukkuliina

Mikä tässä nyt on ongelmana?? Olisit herran tähden ILOINEN siitä, että se pojan kuva ylipäätään on siellä anoppilan kirjahyllyssä!!! Onko tämä joku vitsi vai?

• mummu ja anoppi

Kauhistuneena tästä ketjusta rynnistin tarkistamaan omien valokuvieni kirjon. Vuosia olen pyyhkinyt pölyjä valokuvakehyksistä, joissa menneiden aikojen valokuvat siintävät. Tuskin muistan, keitä niissä on. Omakin nuoruudenkuva pienten lasten ympäröimänä. Höhhöh. Mitä sekin siellä tekee! Omia vanhempia mutta ei kaikkia lapsenlapsia. Kuinkahan moni on loukkaantunutkaan kuvia silmäillessään.
      Siellä on joukossa jo manalle menneitä, mutta viimeisimmät päivitykset tosiaan on tekemättä.

Rakaisuni oli yksinkertainen: Kaikki kuvat pois.
      Enhän oikeastaan itsekään koskaan katso niitä.

• Mies.

ihan rauhallisesti ja lähettäisit joka vuosi sellaisen kuvan heille, jonka he voivat laittaa kehyksiin, sillä tuo kuvan vaihto kertoo, että he haluavat pitää nykypäivän kuvaa näkösällä. Ei se vanha kuvakaan roskiin mene, vaan rakkaaseen kokoelmaan, joita voi katsoa aina uudestaan ja uudestaan.

Itse voisin vähän loukkaantua, jos anoppini vaihtaisi meitin ja vaimon vihkikuvaan kasvojeni paikalle jonkun toisen miehen kasvot.

• ......

en jaksanu lukea kuin vaan sun kirjoittaman aloituksen.. voi jumalauta! eikös olis vasta sitten aihetta suuttua, jos kuva olisi vaihdettu johonkin julisteeseen vaikka? mitä vitun väliä sillä on, mikä kuva siellä kakarastasi on, kunhan vain edes olisi se foto.. voi elämä teidän "suuria" murheita!

• ihan suotta

ja piste.

• hutas

Ymmärrän että olet tullut loukatuksi. Lahja on silloin se jonka olet antanut eikä se jonka joku muokkaa mieleisekseen.Itse olen pitänyt kummityttöni 1-vuotis kuvaa niin kauan kunnes sain häneltä ensimmäisen luokan kuvan. Oikeasti hei, miettikääs jokainen miltä itsestänne tuntuisi jos joku muuttaisi antamanne lahjan mieleisekseen. Tai sanoisi päin naamaa ettei pidä antamastanne lahjasta. Eikö tässä ole kyse juuri siitä.Jokainen tuntee asiat erillailla (meillä ei ole kummatkaan isovanhemmat vaihtaneet kuvia pois vuosi vuodelta)

• esillä

Lähetä/anna uudet kuvat aina samankokoisina kuin jo antamasi kehys on.

Valokuvien historia kertoo:
      Valokuvia alettiin pitään esillä niiden keksimisen jälkeen, muistutuksena ja ikävän lievittäjänä kaukana ja näkymättömissä olevista rakkaista. (esim. Amerikka, Ruotsi, Australia)
      Valokuvat esillä, on nuori tapa, siksi ettei valokuvia ole ollut vielä kuin 1800 luvun lopulta alkaen. Sodissa kaatuneet varmasti ensimmäisiä, jotka saivat joukoittain kuvansa esille äitiensä kodeissa, sekä iskostivat uuden tavan muistotilaisuuskuvasta.
      Nykyään eivät valokuvat kuulu sisustukseen. Nykyihminen ei niiden kautta ymmärrä kaipuuta kuvassa olevaan henkilöön tai aikaa tapahtumaan jolloin kuva on otettu.

• mallia 2004

Niin, sukupolvien välinen keskustelu ja sitä myöten ihmisen historia unohtuu. Nykyihmisen juuret ovat lyhyet: Oikeasta silmästä vasempaan, putkiaivoissa: vasemmasta korvata oikeaan, herättämättä mitään missään siinä välissä.

Kyllä siitä syy löytyy kasvattajista.

Sotien jälkeinen kasvanut vanhempien sukupolvi halusi päästää lapsensa vähemmällä. Huomaamatta "Ihminen on ainoa eläin, jota pitää kasvattaa" Tuloksena on nyt narsistisia nuoria "vastuun" kantajia. Ihan koko yhteiskuntaa ajatellen esim. optiot.

• Muistikuvia
        mallia 2004 kirjoitti:

Niin, sukupolvien välinen keskustelu ja sitä myöten ihmisen historia unohtuu. Nykyihmisen juuret ovat lyhyet: Oikeasta silmästä vasempaan, putkiaivoissa: vasemmasta korvata oikeaan, herättämättä mitään missään siinä välissä.

Sotien jälkeinen kasvanut vanhempien sukupolvi halusi päästää lapsensa vähemmällä. Huomaamatta "Ihminen on ainoa eläin, jota pitää kasvattaa" Tuloksena on nyt narsistisia nuoria "vastuun" kantajia. Ihan koko yhteiskuntaa ajatellen esim. optiot.

¤¤¤¤
        Hyvä huomio tuo muistotilaisuuskuva.
        Ennen oli tapana pitää vainajan arkku auki siunaustilaisuudessa ja siinä käytiin maahanpanijaisissa hyvästelemässä vainaja.
        Minulta löytyy aivan vanhemmista valokuvista kuvia, joissa esiintyy tämän kulttuurin muutoksen taite kohta.
        Isomummu on arkussa, arkun kansi on auki. Isolla mummulla on valkea puku ja ruumiin päällä on ruusun kukkia joista varret poistettu. Avonaisen arkun vieressä istuu puolisonsa ja seisovat lapsensa. Isovaari suri itsensä hautaa, alle viidessä vuodessa puolisonsa kuolemasta. Kävi Isonmummun haudalla joka päivä kuolemaansa asti.

Varmasti valokuva muistotilaisuudessa on parempi ja ajaa saman asian. Olen ollut hautajaisissa kesällä, vainajan kuolemasta oli kaksi viikkoa, arkun ympärillä leijui omahajunsa, todella mieleen painuva. Hygienialla on varmasti, myös osansa asiassa, Mikrobit ja Bakteerit aika uusia tunnettuja eliöitä, samoin niiden leviäminen.

Aloittaja kuulostaa mielestäni hännältä joka heiluttaa koiraa.

• simppeliina
        mallia 2004 kirjoitti:

Totta on!
        Juuristo on lyhyt 20-40 vuotiailla.
        Korkeintaan ovat omat kuvat siinä yöpöydällä sievästi... tai omien lasten.
        Näin olen nähnyt. Tuskin mummon kuvaa löytyy edes albumeista!

Eräs isoäiti on maannut sairaalassa yhtäjaksoisesti jo 2,5 vuotta.
        Kun mummo oli terve, ja lapsenlapset pieniä, kutoi hän näille villapaidat ja sukat. Mummo työnsi taskurahaa pahimpaan tarpeeseen, kun nuppusella oli pahin biletysvaihe menossa.
        Kuinkas nyt?
        Samassa kaupungissa asuvat, 29-40 ikäiset nuppuset unohtivat ja hautasivat elävältä mummonsa sairaalaan.
        Mummo lähettää aina terveisiä ja toivoo jonkun piipahtavan luonaan.
        Eipä vaan piipahda, ei jouluna, ei juhannuksena.
        Aika iso syy on median ja työelämän luomassa ihmiskuvassa.
        Ihminen vailla historiaa on se.

• Anonyymi00048
      UUSI

omat ja peheen kuvat WC osuus vievät kotoa tähän varaosa Koskela aloittaa kytkin WC märät housut ei kerinnyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      33
      1450
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      182
      1161
    3. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      105
      1117
    4. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      65
      805
    5. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      57
      802
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      51
      771
    7. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      741
    8. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      724
    9. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      51
      679
    10. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      643
      677
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      637
    12. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      612
    13. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      9
      605
    14. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      84
      598
    15. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      583
    16. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      565
    17. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      561
    18. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      553
    19. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      534
    20. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      32
      524
    Aihe