Tarkoituksena olisi tämän vuoden puolella lähteä vapaaehtoiseksi EVS-ohjelman kautta. Olen Allianssin ja CIMOn kautta tutustunut ohjelmaa ja tällä hetkellä edessä olisi vastaanottavan projektin etsiminen. Tuntuu vaan, että on hirvittävä homma etsiä isosta tietokannasta mielenkiintoisia projekteja, huh! Olisiko kellään jo vapaaehtoisena olleena antaa hakuun jotain vinkkejä?
EVS-ohjelma
5
610
Vastaukset
- reissaaja..
Itelläni on täysin sama juttu menossa. Mä oon varmaan lähettäny yli 20 paikkaan mailia, mutta vielä ei ole mistään myönteistä vastausta tullu. Millonkohan niitä vastauksia alkais tulla, että pääsis jonneki? Ite tähtään tuohon huhtikuulle, että siihen menessä sais kaiken valmiiksi, mutta kun noita vastauksia ei kuulu! Toki oon mä joitaki maileja saanu, mutta ne on ollu, että meillä on jo paikat täynnä. Yksi tosin oli kunnolla kiinnostunu, mut oli ottanu kuitenki toisen.
Millon ja mihin sä Hansu oisit lähössä? Ite aattelin lähteväni tuossa kesä- syksy tienoilla(2006) mieluummin Espanjaan tai Italiaan, mutta tosi asiassa paikalla ei nyt ole sisänsä niin kauheeta merkitystä -ainakaa mulle. Pääsis edes jonneki!
Kertokaahan te jo EVS-vapaaehtoisena olleet kokemuksistanne(hakuprosessista, EVS-vapaaehtoisina olemisesta yms.) meille kokemattomille. Kiitos!
Tästä ei varmaan ollu kovin paljo apua sulle Hansu, mutta toivotaan, että joku meitä valaisisi:)- Hansu
Aivan samoja ajatuksia on mullakin: vaikeeta on ollut. Tarkoitus ois tähdätä myös huhtikuun hakuun ja lähtöaika ois myös (toivottavasti) joko kesällä tai viimeistään syyskuun alussa. Hassua, myös haluttu kohdemaa on sama kuin sinulle eli Italiasta oon pääasiassa noita paikkoja katsellut ja Espanjaa&Portugalia vähän sivusilmällä.
Tsemppiä sulle paljon hakuprosessiin!! Kyllä me vielä paikat saadaan! :) - enflicka
Hansu kirjoitti:
Aivan samoja ajatuksia on mullakin: vaikeeta on ollut. Tarkoitus ois tähdätä myös huhtikuun hakuun ja lähtöaika ois myös (toivottavasti) joko kesällä tai viimeistään syyskuun alussa. Hassua, myös haluttu kohdemaa on sama kuin sinulle eli Italiasta oon pääasiassa noita paikkoja katsellut ja Espanjaa&Portugalia vähän sivusilmällä.
Tsemppiä sulle paljon hakuprosessiin!! Kyllä me vielä paikat saadaan! :)kuulostaa tutulta. ite aloin etsiä projektia vuoden vaihteen jälkeen, ja meni melkein 2kk ennen kuin löyty. Vinkkinä se, että oikeestaan vain ja ainoastaan uusiin ilmotuksiin kannattaa laittaa toivonsa. Kyl vanhoikin voi kokeilla, mut tuoreet vastaa ehkä 200 % todennäköisemmin.
Itse sain sit lopulta asiat kuntoon viime tipassa ennen 1.2, ja hakemukset lähti sillon. Projekti löytyi ehkä kahta viikkoa ennen aikaa, sit mua haastateltiin suomessa ja kaikki paperityö tehtiin.
Oikeastaan oli vielä niin onnellinen tilanne, että sain valita kahdesta projektista, jotka molemmat oli valmiit ottamaan mut vastaan. Ja kolmannenkin kanssa olin ollut yhteydessä ja nekin vaikutti halukkailta..
mut, nyt vaan sit odotellaan, tuleeko tukia eli hyväksytäänkö hakemukset.
sitä odotellessa, tsemppiä teille (: - reissaaja..
enflicka kirjoitti:
kuulostaa tutulta. ite aloin etsiä projektia vuoden vaihteen jälkeen, ja meni melkein 2kk ennen kuin löyty. Vinkkinä se, että oikeestaan vain ja ainoastaan uusiin ilmotuksiin kannattaa laittaa toivonsa. Kyl vanhoikin voi kokeilla, mut tuoreet vastaa ehkä 200 % todennäköisemmin.
Itse sain sit lopulta asiat kuntoon viime tipassa ennen 1.2, ja hakemukset lähti sillon. Projekti löytyi ehkä kahta viikkoa ennen aikaa, sit mua haastateltiin suomessa ja kaikki paperityö tehtiin.
Oikeastaan oli vielä niin onnellinen tilanne, että sain valita kahdesta projektista, jotka molemmat oli valmiit ottamaan mut vastaan. Ja kolmannenkin kanssa olin ollut yhteydessä ja nekin vaikutti halukkailta..
mut, nyt vaan sit odotellaan, tuleeko tukia eli hyväksytäänkö hakemukset.
sitä odotellessa, tsemppiä teille (:Menetkö Allianssin kautta vai minkä? Minne maahan olet mahdollisesti lähdössä? Mitä kaikkea siihen paperityöhön ja haastatteluun kuului? Tässä vähän kysymyksiä:)
Mulla olis kuukausi aikaa saada paikka, toivottavasti alkais myöntäviä vastauksia tulemaan... Täytyy pitää peukut pystyssä:) - enflicka
reissaaja.. kirjoitti:
Menetkö Allianssin kautta vai minkä? Minne maahan olet mahdollisesti lähdössä? Mitä kaikkea siihen paperityöhön ja haastatteluun kuului? Tässä vähän kysymyksiä:)
Mulla olis kuukausi aikaa saada paikka, toivottavasti alkais myöntäviä vastauksia tulemaan... Täytyy pitää peukut pystyssä:)Maailmanvaihdon kautta (suosittelen, näin lyhyellä kokemuksella, esim. se hyvää et haastattelee kaikki lähtijät ja on aika pieni järjestö eli tuntee lähettävänsä nuoret)
Oisin lähdössä Espanjaan.
Haastattelussa kyseltiin mun motiiveista ja sit kaikkea yleistä (kokemus, miten suhtaudun alkoholiin, jne..) ja vähän aikaa puhuttiin myös englantia. Mut, kaikki ei haastattele. siis kaikki lähettävät tahot.
Paperityöstä en tiedä paljon, mut oon nähnyt sen hakemuksen joka CIMOlle lähti, ja oli siinä aika monta sivua. laskettu esim. matkakustannukset. Itse täytin vaan info-paperin itsestäni ja sit allekirjoittelin parit paperit..
kannattaa hakea mahdollisimman moneen tuoreeseen projektiin. karsia ehkä kriteerejäänkin, mut tietty pyrkiä siihen, että hakee vaan mielenkiintoisiin projekteihin.
Onnea matkaan (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423990Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal443616- 703188
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak933057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882046- 352008
- 241869
- 311821
- 341810
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231754