Heippa. Mietin mikä mahtaisi olla pianoni arvo...varmasti parhaimman vastauksen saa ammattilaisen suusta, joka arvioi sen paikan päällä, mutta ajttelin selvitä ilman.
Piano on Scholze, ei varmastikaan mikään huippumerkki. Tehty 80-luvun lopulla, pähkinänvärinen "syinen" pinta. Olen toinen omistaja, aiempi omistaja soittanut sitä hyvin vähän. Maksoin siitä muistaakseni 3900mk (656e) aikanaan, ostin -98.
Piano on minun omistuksessani viritetty 3 kertaa, viimeksi 2,5v sitten. Muutin vuosi sitten, jolloin piano olisi saattanut tarvita viritystä, mutta ääni kuitenkin mielestäni varsin hyvä paikanvaihdosta huolimatta.
Pedaalin kanssa on välillä ongelmia, se alkaa "narskua". Mutta ongelma hoituu kiristämällä jotain ruuveja (ite en ole tehnyt niin, aina virittäjä samalla kiristänyt). Pianossa on voimakas, kantava ääni. Aika "raskaat" koskettimet verrattuna moniin muihin pianomerkkeihin.
Eli voisko pianosta pyytää lähes saman kuin mitä itse olen maksanut? vaikka 600e? No tottakai voi pyytää mitä vaan, tyhmä se on joka maksaa mitä vaan :)
Pianon arvo?
2
5217
Vastaukset
- Teddy
olisiko tärkein hintaan vaikuttava tekijä soittimen koneiston kunto, kuoren materiaali onko se puuta vai jotain lastulevyä, milloin se on valmistettu (kuinka monta kappaletta) ja missä ja valmistetaanko ko soittimia vielä. lisäksi voisin arvailla pianon merkin painoa hinnassa, esim Zimmermann ja muutamaa muuta merkkiä ei valmisteta enää suomessa lisenssillä, tästä voisi hintaan tulla hyvinkin 20% lisää (pelkkä arvaus), mutta vertaile esim samanmerkkisten pianojen kuntoa ja hintaa liikkeessä ja jolloin saat suuntaa hinnasta. niin ja tuon soittimen sarjanumerolla voi etsiä myös tietoa netistä siitä milloin soitin on tarkalleen valmistettu ja missä. Ja tietenkin voit pyytää kahden tai usean eri ammattilaisen arviota hinnasta.
tuolta voit etsiä sarjanumerolla tietoa soittimestasi.
http://www.pianos.co.uk/info/pianos/s/scholze.php
-Teddy- nr46
Itsellä samanlainen piano ja tosi painava verrattuna joihinkin pianoihin. Ammattilaisen hinta-arvio 300-400 eur.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1367580KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237051Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693593Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521373216Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092754Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442298- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261556Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457