Heippa. Mietin mikä mahtaisi olla pianoni arvo...varmasti parhaimman vastauksen saa ammattilaisen suusta, joka arvioi sen paikan päällä, mutta ajttelin selvitä ilman.
Piano on Scholze, ei varmastikaan mikään huippumerkki. Tehty 80-luvun lopulla, pähkinänvärinen "syinen" pinta. Olen toinen omistaja, aiempi omistaja soittanut sitä hyvin vähän. Maksoin siitä muistaakseni 3900mk (656e) aikanaan, ostin -98.
Piano on minun omistuksessani viritetty 3 kertaa, viimeksi 2,5v sitten. Muutin vuosi sitten, jolloin piano olisi saattanut tarvita viritystä, mutta ääni kuitenkin mielestäni varsin hyvä paikanvaihdosta huolimatta.
Pedaalin kanssa on välillä ongelmia, se alkaa "narskua". Mutta ongelma hoituu kiristämällä jotain ruuveja (ite en ole tehnyt niin, aina virittäjä samalla kiristänyt). Pianossa on voimakas, kantava ääni. Aika "raskaat" koskettimet verrattuna moniin muihin pianomerkkeihin.
Eli voisko pianosta pyytää lähes saman kuin mitä itse olen maksanut? vaikka 600e? No tottakai voi pyytää mitä vaan, tyhmä se on joka maksaa mitä vaan :)
Pianon arvo?
2
4927
Vastaukset
- Teddy
olisiko tärkein hintaan vaikuttava tekijä soittimen koneiston kunto, kuoren materiaali onko se puuta vai jotain lastulevyä, milloin se on valmistettu (kuinka monta kappaletta) ja missä ja valmistetaanko ko soittimia vielä. lisäksi voisin arvailla pianon merkin painoa hinnassa, esim Zimmermann ja muutamaa muuta merkkiä ei valmisteta enää suomessa lisenssillä, tästä voisi hintaan tulla hyvinkin 20% lisää (pelkkä arvaus), mutta vertaile esim samanmerkkisten pianojen kuntoa ja hintaa liikkeessä ja jolloin saat suuntaa hinnasta. niin ja tuon soittimen sarjanumerolla voi etsiä myös tietoa netistä siitä milloin soitin on tarkalleen valmistettu ja missä. Ja tietenkin voit pyytää kahden tai usean eri ammattilaisen arviota hinnasta.
tuolta voit etsiä sarjanumerolla tietoa soittimestasi.
http://www.pianos.co.uk/info/pianos/s/scholze.php
-Teddy- nr46
Itsellä samanlainen piano ja tosi painava verrattuna joihinkin pianoihin. Ammattilaisen hinta-arvio 300-400 eur.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818