Laitetaan nyt tännekin...
Mietin mikä mahtaisi olla pianoni arvo...varmasti parhaimman vastauksen saa ammattilaisen suusta, joka arvioi sen paikan päällä, mutta ajttelin selvitä ilman.
Piano on Scholze, ei varmastikaan mikään huippumerkki. Tehty 80-luvun lopulla, pähkinänvärinen "syinen" pinta. Olen toinen omistaja, aiempi omistaja soittanut sitä hyvin vähän. Maksoin siitä muistaakseni 3900mk (656e) aikanaan, ostin -98.
Piano on minun omistuksessani viritetty 3 kertaa, viimeksi 2,5v sitten. Muutin vuosi sitten, jolloin piano olisi saattanut tarvita viritystä, mutta ääni kuitenkin mielestäni varsin hyvä paikanvaihdosta huolimatta.
Pedaalin kanssa on välillä ongelmia, se alkaa "narskua". Mutta ongelma hoituu kiristämällä jotain ruuveja (ite en ole tehnyt niin, aina virittäjä samalla kiristänyt). Pianossa on voimakas, kantava ääni. Aika "raskaat" koskettimet verrattuna moniin muihin pianomerkkeihin.
Eli voisko pianosta pyytää lähes saman kuin mitä itse olen maksanut? vaikka 600e? No tottakai voi pyytää mitä vaan, tyhmä se on joka maksaa mitä vaan :)
Pianon arvo?
3
463
Vastaukset
- mitä haluat
Voit pyytää ihan mitä haluat. Asiantuntija ei määrää hintaa. Ostaja sen lopulta määrää ja sinä suostut tai et. Käytetyn pianon myyminen ei ole maailman helpoin juttu. Käytetyn pitäisi olla halpa, vaikka esim. jammun pianot eivät käytännössä hunone, vaikka nillä olisi soitettu 20-vuotta.
- ~mä~
ite oon soittanu pianoa 6 vuotta ja sen verran on kokemusta karttunut että voisin melkein sanoa että 500-600 sataa kannattaa ehdottomasti pyytää!!!!
- Ynnäpää
Oletko muistanut käydä matikan tunneilla myös?
500-600 sataa tekee sentään 50000-60000 € (euroista kain nykyisin puhutaan – ei enää markoista?). Niin paljoa ei todellakaan kannata pyytää – kun sillä hinnalla alkaa jo saada uusia Steinway-, Bösendorfer-, Fazioli-, Bechstein- ym. flyygeleitä, niin kuinka kukaan viitsisi moista summaa käytetystä tšekkiläisestä pystypianosta maksaa?
:o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564