Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta voiko pillereiden välipäivinä(siis kun on 7 päivän tauko ilman pillereitä kun on kuukautiset) tulla raskaaksi, vai pitääkö silloin käyttää jotain muuta ehkäisyä?
ehkäisypillereistä
5
457
Vastaukset
- hohhoijakkaa
ei tarvitse käyttää muuta ehkäsyä. Tauko on sitä varten että tulee kuukautiset.
- kyllästynyt
Miksi tätä kysymystä kysytään joka viikko vähintään kerran??????????
- koska
kyllästynyt kirjoitti:
Miksi tätä kysymystä kysytään joka viikko vähintään kerran??????????
Tätä asiaa ei lue selvällä suomenkielellä ohjevihkosissa. Siellä pitäisi lukea "Pillerit suojaavat raskaudelta myös KOKO taukoviikon ajan eikä muuta ehkäisyä silloin tarvita." Vaan kun ei lue. Lääkäritkään eivät yleensä tätä huomaa kertoa tai se menee jännittyneeltä pillereidenhakijalta ohi. Harvalle tulee mieleen asiaa kysyä.
Eli ymmärrettävää, vaikkakin turhaa kyselyä (asiaan saisi vastauksen myös selaamalla aiempia kysymyksiä ja muita voisi auttaa otsikoimalla oman viestinsä paremmin). - nyt sit vähän
koska kirjoitti:
Tätä asiaa ei lue selvällä suomenkielellä ohjevihkosissa. Siellä pitäisi lukea "Pillerit suojaavat raskaudelta myös KOKO taukoviikon ajan eikä muuta ehkäisyä silloin tarvita." Vaan kun ei lue. Lääkäritkään eivät yleensä tätä huomaa kertoa tai se menee jännittyneeltä pillereidenhakijalta ohi. Harvalle tulee mieleen asiaa kysyä.
Eli ymmärrettävää, vaikkakin turhaa kyselyä (asiaan saisi vastauksen myös selaamalla aiempia kysymyksiä ja muita voisi auttaa otsikoimalla oman viestinsä paremmin).niin en siis tiedä suojaako PILLERIT naista raskaudelta juuri kuukautisten aikaan, kun tosiasiahan on se ettei kuukautisten aikaan nainen voi mitenkään tulla edes raskaaksi!!
ja tietysti siinä paketissahan sanotaan että pillereiden ehkäisyteho on voimassa jatkuvasti sen jälkeen kun ne on aloittanut tai ainakin eka kk jälkeen, johon saakka hyvä käyttää esim kondomia.
siis mun mielestä raskaaksihan voi tulla vain tiettyinä päivinä kierron aikana kierron keskivaiheilla joka on normaalisti n. 14 päivää kuukautisten alkamisesta (eli noin 14 päivää vuodon 1. päivästä) ja muutamina päivinä ennen tai jälkeen tämän ajankohdan.
kertokaa ihmeessä jos olen väärässä !!! näin olen ainakin uskonut aika kauan... huiiiii :) :) :) nyt sit vähän kirjoitti:
niin en siis tiedä suojaako PILLERIT naista raskaudelta juuri kuukautisten aikaan, kun tosiasiahan on se ettei kuukautisten aikaan nainen voi mitenkään tulla edes raskaaksi!!
ja tietysti siinä paketissahan sanotaan että pillereiden ehkäisyteho on voimassa jatkuvasti sen jälkeen kun ne on aloittanut tai ainakin eka kk jälkeen, johon saakka hyvä käyttää esim kondomia.
siis mun mielestä raskaaksihan voi tulla vain tiettyinä päivinä kierron aikana kierron keskivaiheilla joka on normaalisti n. 14 päivää kuukautisten alkamisesta (eli noin 14 päivää vuodon 1. päivästä) ja muutamina päivinä ennen tai jälkeen tämän ajankohdan.
kertokaa ihmeessä jos olen väärässä !!! näin olen ainakin uskonut aika kauan... huiiiii :) :) :)voi tulla raskaaksi vain kierron keskivaiheilla? Minä olen aina käsittänyt että periaatteessa voi tulla milloin vain (eli ei ole ns. varmoja päiviä) mutta kierron keskivaiheilla se on todennäköisempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512366Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411153Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755075Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963524Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss453056Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082779Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132148Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935