Mieheni veljenvaimon todistukset

gfkklgf

On se niin hienoa esitellä niitä todistuksia ja arvosanoja anopille... Minulle ei tulisi mieleenikään kiikuttaa omia arvosanojani anopille näytille tai yleensäkään kenellekään.

Käytiin mieheni kanssa veljensä luona eilen ja siihen kahvipöytäänkin niitä oli pitänyt levitellä näytille. Joo, uskotaan uskotaan, hienot on arvostelut ja luokkasi priimus taidat olla joo.

No nyt on anopilla kerrottavaa, kun pitää selittää kaikille mihin opiskelupaikkoihin miniä voisi päästäkään. Tässähän ihan hävettää kun olen käynyt vain ammattikoulun. Ei voi anoppi leveillä minun ansioillani.

15

2958

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veisit

Jos sinulla olisi mitä näytellä. Valehtele omat arvosanasi ;D

Mitä ihmeen hävettävää sinulla on? Älä tunne alemmuudentunnetta vaan olisit iloinen jos joku pärjää paremmin. Itse en ole koskaan ollut mikään priimus mutta iloitsen niiden puolesta jotka ovat.

Kaikilla on omat vahvat ja heikot puolensa ja varmasti sinulla on taas toisenlaisia vahvuuksia mitä veljen vaimolla ei ole. Et vaan ole ehkä löytänyt omia vahvuuksiasi vielä.

• juttu tämäkin:

Olin keväällä komeissa yo-juhlissa, joiden järjestelyissä ei ollut pennejä laskettu... Tämän tuoreen ylioppilaan todistus ilmeisesti oli aika huono kun sitä ei edes näytetty, silti mielettömät keppalot järkätty, olisi nyt vähän matalampaa profiilia pidetty tai rehellisesti näytetty torkkari. Huvitti meitä vieraita, taisi olla pikkuisen ylpeähenkisyyttä faijalla :)

• Hyasinthi
        juttu tämäkin: kirjoitti:

Olin keväällä komeissa yo-juhlissa, joiden järjestelyissä ei ollut pennejä laskettu... Tämän tuoreen ylioppilaan todistus ilmeisesti oli aika huono kun sitä ei edes näytetty, silti mielettömät keppalot järkätty, olisi nyt vähän matalampaa profiilia pidetty tai rehellisesti näytetty torkkari. Huvitti meitä vieraita, taisi olla pikkuisen ylpeähenkisyyttä faijalla :)

Tais olla sukunsa ensimmäinen ylioppilas. Johan siitä riemu ratkeekin kerrakseen.

Eräskin tyyppi mainosti että kaikki lapset ovat ylioppilaita. Muuta he eivät sitten olleetkaan, ammattia ei kellään. Olivatten töissä kaupankassalla ja siivoojina.

Tää tyyppi oli oikein Bucketin eukko pokka pitää sarjasta.

• minä itse

Kyse on nuoren OMASTA todistuksesta, ei hänen isänsä! Miksi isän olisi pitänyt näyttää todistus vieraille?! En ole IKINÄ käynyt lakkiaisissa, jossa ylioppilastodistus levitellään kaikelle juhlaväelle! 19-vuotias on kyllä hyvin estänyt sen ihan yksityisyyden suojaan vedoten.

"olisi nyt vähän matalampaa profiilia pidetty tai rehellisesti näytetty torkkari". Miksi? Veitkö lahjan ajatellen sitä kenties M:n, E:n vai L:n ylioppilaalle? Eikö tuskien kautta B:n paperit ahertanut ole sitten juhlia ansainnut?

Ainakin juuri ja juuri läpipäässeen perheessä osataan juhlia onnistumista n. Hikipinkojen kotona juhlia on tiedetty varmalla odottaa jo lapsen mennessä lukioon.

Ja tottakai vanhemmat ovat ylpeitä! On sitten kyseessä ristiäiset, rippijuhlat tai lakkiaiset! Missä korvessa sinut on remmin kanssa kasvatettu? '

Itse en olisi mistään hinnasta näyttänyt todistuksiani sukulaisille, vaikka hyvin kirjoitukset menivätkin.

Mietipä asiaa tältäkin kantilta yhdessä huvittuneiden sukulaistesi kanssa.

• Farfiale
        minä itse kirjoitti:

Kyse on nuoren OMASTA todistuksesta, ei hänen isänsä! Miksi isän olisi pitänyt näyttää todistus vieraille?! En ole IKINÄ käynyt lakkiaisissa, jossa ylioppilastodistus levitellään kaikelle juhlaväelle! 19-vuotias on kyllä hyvin estänyt sen ihan yksityisyyden suojaan vedoten.

"olisi nyt vähän matalampaa profiilia pidetty tai rehellisesti näytetty torkkari". Miksi? Veitkö lahjan ajatellen sitä kenties M:n, E:n vai L:n ylioppilaalle? Eikö tuskien kautta B:n paperit ahertanut ole sitten juhlia ansainnut?

Ainakin juuri ja juuri läpipäässeen perheessä osataan juhlia onnistumista n. Hikipinkojen kotona juhlia on tiedetty varmalla odottaa jo lapsen mennessä lukioon.

Ja tottakai vanhemmat ovat ylpeitä! On sitten kyseessä ristiäiset, rippijuhlat tai lakkiaiset! Missä korvessa sinut on remmin kanssa kasvatettu? '

Itse en olisi mistään hinnasta näyttänyt todistuksiani sukulaisille, vaikka hyvin kirjoitukset menivätkin.

Mietipä asiaa tältäkin kantilta yhdessä huvittuneiden sukulaistesi kanssa.

No voi jos omatkin vanhempani olisivat ajatelleet näin. Siis vaikkei mulla mitään huonoa todistusta ollut, ihmetytti muakin mitä helkattia se niitä naapureita ja suvun kavereita koskee mitä arvosanoja se poika on saanut? Yksityisyys vaikutti muutenkin olevan näille täysin tuntematon käsite.

Typerintä oli vielä se, että tämmöiset juhlat oli pakko pitää VAIKKEN NIITÄ TAHTONUT...ja ainoa syy tälle oli "mitä kaverit ja naapuritkin ajattelis, jos ei näin tehtäis...".

Luojan kiitos alla on oma kämppä ja puhelimenkin voi pitää pois päältä, jos sieltä jotain pommitusta äityy tulemaan. Onneksi.

• huvitti

kyllä muut olivat tulleet ihan aidosti juhliin onnittelemaan ylioppilasta. sinäkö tulit laskemaan juhliin tuhlattuja euroja? ja taisit olla pahoillasi, kun et saanutkaan taivastella huonoa todistusta. vai rehellisesti näytetty tokari. ällän ylioppilaatko vain saavat juhlia? ja mistäs olet niin varma, että todsitus huono oli. ei vain halunnut sinunlaiselle esitellä. kademieltä tuommoinen.

• Jokaisella on arvonsa

Tapasipa kerran kolme lapsuudenystävää. Kaikki samanikäisiä, kolmenkympin rajapyykki alkoi häämöttää. Yksi oli ehtinyt siihen mennessä hankkia yhden keskiasteen tutkinnon lukion jälkeen ja yliopistotasoinen oli tekeillä, ei lapsia. Kaksi muuta eivät olleet panostaneet opiskeluihin vaan olivat hankkiutuneet heti työelämään ja pari lasta jo vähintään kummallakin. Kun oli kuulumisia vaihdettu, toinen näistä mainitsi koulutetulle: "etpä ole sinäkään mitään saanut aikaan".

Jokainen meistä tekee omat valintansa. Tärkeintä on tulla niiden kanssa toimeen. Aina löytyy joku, jonka mielestä olet valinnut väärin - useimmiten syynä lienee katkeruus siitä, mitä ehkä itseltä on jäänyt saavuttamatta. Tsemppiä sinulle, t. se korkeakoulutettu.

• Mietinpähän vain

Onko se aina turhanaikaista kehumista, jos esim. todistuksen näyttää läheisille? Onhan sen eteen joutunut varmaan aika lailla töitä tekemään, ja siitä saa kyllä olla onnellinen. Vai pitäisikö laulaa aina vaan että kell onni on, se onnen kätkeköön, ettei vaan kukaan kadehtisi. Niinhän sitä viherpeukalot mielellään esittelevät kukkiaan, käsityöharrastajat tuotoksiaan, me vanhemmat ylpeinä kullanmurujamme jne. Ei pidä kokea uhkana toisen menestystä jollakin rintamalla, itse voi päteä jollakin toisella.
      Se kyllä sitten saakin harmittaa, jos anoppi asettaa miniät eriarvoiseen asemaan koulutuksen perusteella. Mutta se onkin sitten sen anopin oma häpeä, joten sitä ei sinunkaan itsesi tarvitse hävetä.

• tuotoksistani

Esittelen onnistuneita tuotoksia kesällä mielelläni. Epäonnistumisiakin sattuu yhtä paljon kuin onnistuneita mutta piilotan ne hieman syrjään.

Hieman kateellinen olen niille jotka saavat parempia tuloksia mutta sehän on ihan normaalia ja saa puhtia yrittämään entistä enemmän. Jotenka ihan normaali kateus on vaan hyväksi :)

>>Ei pidä kokea uhkana toisen menestystä jollakin rintamalla, itse voi päteä jollakin toisella.

• fddl

miehen vanhemmat koskaa kyselleet kouluasioita, liekö siksi, että omat lapset eivät käyneet kuin pakollisen.

Sitten lapsemme valmistui koulusta huippupaperein. Varmasti näytettiin. Olivat niin kateellisia omalle lapsenlapselleeen, että eivät osanneet iloita menestyksestä. Toisin sanoen mulle, koska ymmärsin, että kouluakin on käytävä, jos mielii kunnon ammattiin. Itse vihasivat kaikkia "herroja".

• on sen

todistuksen eteen mielettömästi tehnyt töitä ja se on mahdollisesti ollut pitkäaikainen tavoite,niin saa siitä olla ylpeä. Jotkut meistä esittelevät mielellään omaisuutta,saavutuksia tms,jotkut taas pitävät matalaa profiilia.Me ihmiset olemme niin erilaisia. Se pitää vaan yrittää aikuisen ihmisen hyväksyä.

Olisiko tässä ihmisessä jotain muuten sinua ärsyttävää,niin ärsyttää kaikki tekemisensäkin? Vai tuleeko paremmin toimeen anopin kanssa kuin sinä ja olet siitä vähän kateellinen?

• gffgfg

Minulla on tilillä paljon rahaa. Pitäisiköhän levitellä ne kahvipöydälle muiden nähtäväksi? Olen itseansaitsemistani rahoista kovin ylpeä; paljon on hikeä niiden takia pyyhitty.

• jos siltä tuntuu
        gffgfg kirjoitti:

Minulla on tilillä paljon rahaa. Pitäisiköhän levitellä ne kahvipöydälle muiden nähtäväksi? Olen itseansaitsemistani rahoista kovin ylpeä; paljon on hikeä niiden takia pyyhitty.

mutta eiköhän tilitiedot ja todistukset oo vähän eri juttu. todistus on ansaittu opiskelemalla sivistämällä itseään, rahat taas...

• molemmat!
        jos siltä tuntuu kirjoitti:

mutta eiköhän tilitiedot ja todistukset oo vähän eri juttu. todistus on ansaittu opiskelemalla sivistämällä itseään, rahat taas...

Kun on ponnistellut tavoitteidensa eteen, saavutuksistaan saa kyllä olla ylpeä. "Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin", oli Kekkosenkin motto.

• l.k

Ammatti koulutuksesta pitää olla ylpeä sitäkään ei kaikilla ole. Monet ylioppilaat ovat ilman virallista ammattia jääneet hanttihommiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe