En tiedä onko tämä minulle enemmän ongelma kuin äidilleni, mutta äidilläni on alkoholiongelma jota ei itse myönnä. Olen yrittänyt saada hänet tajuamaan ongelmaansa mutta syyksi juomiselleen hän sanoo ettei ole muutakaan tekemistä ja ettei jaksa olla kotona. Tätä on jatkunut oikeastaan koko ikäni, ja vain pahentunut. (Nyt olen 22.v.) Mutta tämä ei ole ainut ongelma, vaan asian ydin on ainainen riitely. Äidilläni on suhteessa tappelu-ongelma, joka on joskus tosi rasittavaa. Aikoinaan kun vanhempani asuivat yhdessä sielläkin alkoholin yhteydessä koettiin perheväkivaltaa ja tilanne rauhoittui vasta kun poliisit tulivat. Tätä olen siis pienen ikäni kestänyt. Nyt uuden poikaystävänsä kanssa jatkuu miltei sama homma, paitsi että tämä mies on absolutisti. Mutta on vain niin sairaalloisen mustasukkainen ja suuttuessaan väkivaltainen (etenkin naisia kohtaan). Joudun joskus menemään sinne rauhoittelemaan tappelua, kun äiti soittaa kännissä ja itkee. En muutenkaan pidä tästä uudesta miehestä, joten kyllä äiteä on mentävä puolustaan. Miten tästä "oravanpyörästä" pääsisi eroon? Kuinka saan taottua äitini päähän että tekemistä on ilman alkoholia ja että hyvin pärjäisi omillaan ilman miestä? Onko kukaan samassa tilanteessa ja onko kellään auttavia neuvoja? Olen yrittänyt sellaistakin että en pidä lainkaan yhteyksiä jos hän on kännissä. Hyvät neuvot ovat tervetulleita, muistutan ettei äitini ole helppo tapaus!
äiti ja sen poikaystävä..
3
760
Vastaukset
- mutta ohjaa
hoitoon, mene mukaan lääkäriin, vie AA-han ohjaa netissä paljonko juot-sivuille.
Sano, että olet huolissasi hänen terveydestään. Yritä tyrkyttää uutta harrastusta, vaikka "posliininmaalausta"- galeina
..antaa neuvoja (joita ei ehkä ole kovin helppo ottaa vastaan, varsinkaan omalta lapselta) ja mikä tärkeintä; kertoa reilusti ja painokkaasti siitä, että olet huolissasi. Ja yksi tärkeä asia alkoholistien kanssa jälleen kerran; liiallinen ymmärtäminen on kuin lupa juoda. Toi voi olla ihan hyvä juttu, että et suostu olemaan yhteydessä kun hän kännissä; kehoitat esim soittamaan kun on selvinpäin ja luuri kii. Jos pyytää apua kännissä riitoihin; soita poliisit. Et voi väkisin pelastaa hukkuvaa mutta itsesi voit.
- pIENIN.-
tää tarinas o nii tuttuu ku olla vain voi. paitsi et mu mutsi o eronnu siit absolutistista poikaystävästään ja tekee yhteen paluuta sen tyhmän repijän kans. muka on vain kaveri. paa meilii jos tahot jutella asiast:
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731