Puutteessa / ei ?

Kyselijä

Tämänkin viestin aihe on seksin vähyys parisuhteessa. Minä ja vaimoni olemme kuudetta vuotta naimisissa, yhdessä on oltu pidempäänkin. Olemme noin puolessavälissä neljääkymmentä. Seksiä tulee harrastettua nykyään noin kerran-kaksi kuukaudessa, ei välttämättä sitäkään. Oikeastaan kumpikin on asiasta enemmän vaivautunut kun oikeasti puutteessa, tai siltä ainakin tuntuu.

Pidän vaimoani edelleen viehättävänä, mutta perin juurin tylsänä mitä seksiin tulee. Emme koskaan kokeile MITÄÄN uutta. Seksi, silloin kun sitä tapahtuu, on rutiinia ja siksi suurinpiirtein yhtä kiihottavaa kun varpaankynsien leikkaaminen. Vaimo haluaisi kait useammin, mutta toisaalta sitten taas ei useinkaan ole edes innostunut kun olisi tilaisuus.

Minusta olisi ihan OK, jos vaimo haluaisi minua siten että tekisi edes jotain - vaikka kuinka pientä - saadakseen minut edes hiukkasen innostumaan. Mutta kun ei: seksihalut ilmoitetaan joko "kaunis päivä tänään" -sävyyn, tai niin teennäisellä naaman vääntelyllä että puistattaa. Seksin aloituksessa ei ole minkäänlaista romantiikkaa, ja vielä vähemmän erotiikkaa. Miksi siis innostuisin ?

Asiasta on kyllä jollain tasolla keskusteltukin, mutta sen perusteella ei ole oikeen päädytty yhtään mihinkään. Vaimo ei halua nähdä vähäisintäkään vaivaa olla kiinnostava vaikka olisi kuinka puutteessa, ja minä taas en jaksa innostua koska se on sitä samaa mitä ennenkin, ja minun puoleltani lähinnä pelkkää suorittamista.

Miten ratkaista tätä ongelmaa ? Parisuhdeterapia tuntuu turhalta, sillä muuten suhde toimii varsin hyvin.

4

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasda

Tee jotain itse, älä jää passiivisesti odottamaan että vaimo tajuaisi tehdä aloitetta. Vaihtele paikkaa missä sekstailette, asusteita, asentoja. Kokeilkaa leluja.

• Kyselijä

Minun aloitteellisuuteni ei yleensä tuota vastakaikua.

Vaimo on sen verran estoinen, ettei halua seksiä muualla kuin makkarin sängyssä. Muut paikat eivät kelpaa, koska joku voi katsella ulkoa, tai lapset herätä ja nähdä.

Vaimo ei suostu edes keskustelemaan mistään asusteista. Elleivät ne sitten ole minun päälläni. Itse ei päälleen mitään erikoista laita. Lelut eivät liioin tule kysymykseen.

• kerrankin...
        Kyselijä kirjoitti:

Minun aloitteellisuuteni ei yleensä tuota vastakaikua.

Vaimo on sen verran estoinen, ettei halua seksiä muualla kuin makkarin sängyssä. Muut paikat eivät kelpaa, koska joku voi katsella ulkoa, tai lapset herätä ja nähdä.

Vaimo ei suostu edes keskustelemaan mistään asusteista. Elleivät ne sitten ole minun päälläni. Itse ei päälleen mitään erikoista laita. Lelut eivät liioin tule kysymykseen.

huomasin vasta jälkimmäisen viestisi. No tuo on huono homma.. Mitähän vaimosi sitten haluaa?

• kerrankin...

kuulostaa tapaukselta, että ei tule ihan heti mieleen neuvoa: ota ero vaimostasi. Päin vastoin, tuo kuulostaa täysin selvitettävissä olevalta ongelmalta, mutta vaatii teiltä molemmilta vähän ponnistusta!

Ensinnäkin, keskustelkaa asiasta kunnolla, ihan läpikotaisin: missä menette nyt, millaista seksiä haluaisitte, mitä toisiltanne odotatte, mikä alussa meni hyvin, missä meni vikaan, mistä haaveilette (fantasiat kehiin!)ja sitten suunnittelette yhdessä jotain oikeasti uutta. Se vaatii rohkeutta ja viitseliäisyyttä, mutta on varmasti sen arvoista!

Vaimosi on varmaan yhtä kiihkeä kuorensa alla kuin sinä -jos joku vaan vetäisi oikeasta narusta. No nyt teidän pitää vain löytää ne toistenne narut ja tajuta se , että teidän suhde, niin hyvä kuin se onkin, ei mene enää omalla painollaan, vaan nyt pitää tehdä töitä sen eteen - koska tässähän on lopulta koko suhteesta kyse, ei pelkästään seksistä.

En sulkisi kokonaan pois seksiterapeutin mahdollissuuttakaan. Siinä määrin lievältä ongelmanne tuntuu, että ehkä jopa muutama käyntikerta ammattilaisen juttusilla saattaisi tuottaa tulosta! Ja suosittelen sitä lämmöllä, jos tilanne on muuten niin lukossa, että kumpikaan teistä ei jaksa/viitsi/keksi mitään "uutta".

Härkää sarvista ja häntää pystyyn ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe