Menneisyyden

luurangoista

Haluaisitko itse tietää jos tyttöystävälläsi on takana esim. suhde varattuun mieheen, jota asiaa häpeää? Pitäisikö jättää menneisyyteen vai siivota kaapit luurangoista?

11

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dayum

Jos nainen on ollut itse sinkkuna suhteen aikana, niin sillä ei ehkä olisi mitään väliä. Mutta jos nainen on ollut varattu ja pettänyt kumppaniaan, niin pistäisi kyllä mietityttämään.

Mutta asioilla kun on tapana paljastua tavalla tai toisella, kuten moni saa havaita jos ei vielä ole havainnut, niin ehkä olisi parempi kuitenkin kertoa itse.

• luurangoista

Itse olin silloin nuori ja tyhmä - ja sinkku. Siitä on siis jo aikaa kun lopetin suhteen. Parastahan se on kertoa, ja itse niin haluankin tehdä, vaikka mies ei sitä hyväksyisikään. On myös alkanut mietityttämään suurentelenko kertomisen merkitystä. Ja jokatapauksessahan menneisyys on mikä on, eikä sitä pysty muuttamaan. Parempi varmaan tietää toisen suhtautuminen kuin miettiä ja jossitella.

• dayum
        luurangoista kirjoitti:

Itse olin silloin nuori ja tyhmä - ja sinkku. Siitä on siis jo aikaa kun lopetin suhteen. Parastahan se on kertoa, ja itse niin haluankin tehdä, vaikka mies ei sitä hyväksyisikään. On myös alkanut mietityttämään suurentelenko kertomisen merkitystä. Ja jokatapauksessahan menneisyys on mikä on, eikä sitä pysty muuttamaan. Parempi varmaan tietää toisen suhtautuminen kuin miettiä ja jossitella.

että JOS miehesi ei haluaisi tietää mistään aiemmista suhteistasi, niin silloinhan ei varmaankaan tarvitse / kannata kertoa. Kun onhan näitäkin miehiä (ja varmaan naisiakin) jotka eivät halua tietää oikeastaan mitään kumppaninsa menneisyydestä.

Mielestäni tuo on kuitenkin miehestä itsestään kiinni, että miten hän siihen "paljastukseen" suhtautuu. Tuntuuko se maailmanlopulta vai onko se vain osa sun menneisyyttä :)

• kertoa

Luultavasti tulisi vain turhia syytöksiä ja epäilyjä. Menneet ovat menneitä, mitä niitä rakkaalle kertomaan, jos saa sillä pahan mielen aikaiseksi.
        Tuo asia ei ole maatakaatava juttu, että se olisi toisen pakko tietää.

• luurangoista
        dayum kirjoitti:

että JOS miehesi ei haluaisi tietää mistään aiemmista suhteistasi, niin silloinhan ei varmaankaan tarvitse / kannata kertoa. Kun onhan näitäkin miehiä (ja varmaan naisiakin) jotka eivät halua tietää oikeastaan mitään kumppaninsa menneisyydestä.

Mielestäni tuo on kuitenkin miehestä itsestään kiinni, että miten hän siihen "paljastukseen" suhtautuu. Tuntuuko se maailmanlopulta vai onko se vain osa sun menneisyyttä :)

Omassa päässäni sen muokannut maailmanlopuksi vaikka varmaan pahempiakin asioita on olemassa. Tuossa muutamatkin puhunut siitä, miten herättäisi turhia epäilyjä. Se olisi harmi, sillä tuollainen kokemus on juuri opettanut miten tuskaista pettäminen voi olla kaikille osapuolille ja aina löytyy parempi ratkaisu kuin pettäminen. Mutta kertoohan se toisaalta jotain moraalistani, jos ei kokonaisuudessaan niin ainakin silloin. Vehtaamista ja yltiöanalysoimista... Mutta kai se olisi parempi kertoa ettei tuntisi valehtelevansa. Yllättävän hävettävä asia vain saada suunsa auki.

Mutta kiitos kirjottaneille erilaisista mielipiteistä ja siitä miten itse reagoisivat, sitä juuri hainkin ja saa niitä ehdottomasti kertoa vieläkin.

• dayum
        luurangoista kirjoitti:

Omassa päässäni sen muokannut maailmanlopuksi vaikka varmaan pahempiakin asioita on olemassa. Tuossa muutamatkin puhunut siitä, miten herättäisi turhia epäilyjä. Se olisi harmi, sillä tuollainen kokemus on juuri opettanut miten tuskaista pettäminen voi olla kaikille osapuolille ja aina löytyy parempi ratkaisu kuin pettäminen. Mutta kertoohan se toisaalta jotain moraalistani, jos ei kokonaisuudessaan niin ainakin silloin. Vehtaamista ja yltiöanalysoimista... Mutta kai se olisi parempi kertoa ettei tuntisi valehtelevansa. Yllättävän hävettävä asia vain saada suunsa auki.

Mutta kiitos kirjottaneille erilaisista mielipiteistä ja siitä miten itse reagoisivat, sitä juuri hainkin ja saa niitä ehdottomasti kertoa vieläkin.

Edelleen olen sitä mieltä, vaikka varattuihin sekaantuminen onkin hieman arveluttavaa, niin jos kerran nainen on ollut SINKKU silloin (varsinkin jos nuori & hupsu), niin tuskin siitä mitään draamaa tarvitsee ruveta vääntämään :)

Puhun vain itsestäni siis, mutta ennemmin kuulisin tuon kuitenkin naiselta itseltään siinä suhteen alussa, kuin joskus aikojen päästä vahinkona tai sitten joltakin ulkopuoliselta kyliltä.

Kun en tietääkseni tunne miestäsi, niin vaikea sanoa mitään hänen puolestaan tai ohjeistaa sinua muuten :) Mutta jos tunnet ehdottoman tärkeäksi, että haluat kertoa (ainakin minusta on mukavampi kertoa asiat suoraan kuin puolitotuuksina) tämän asia miehellesi, niin kerro pois. Jos ei osaa suhtautua siihen, niin ei osaa. Ethän sinä sille mitään voi. Mennyt on kuitenkin mennyt, moni ihminen kuitenkin kehittyy kokemiensa asioiden kautta :)

Mutta painotan edelleen, että tämä on vain minun mielipiteeni.

• Kolli Kellinen

Jos asia on ollutta ja mennyttä eikä vaikuta millään tavalla nykyiseen suhteeseen, miksi sitä pitäisi vielä tonkia? Parempi unohtaa moiset ja olla jatkossa viisaampi.

• rehellinen mies

Haluan tietää. Tuollaiset asiat, varsinkin jos on enemmän tötöillyt historiassaan, tulevat kyllä jossain vaiheessa esiin. Ja jos ne otetaan nopeasti esiin, niitä voi miettiä ja opetella hyväksymään, ja olla tyytyväinen, että toinen oli edes nyt rehellinen.

Sen sijaan, jos saisin viiden vuoden yhdessäolon jälkeen tietää, että nainen on esim. pettänyt aiemmissa suhteissaan, ollut pitkään ns. toisena naisena tai sänkykumppaneita on ollut kymmeniä ja kymmeniä, niin juttu menis tauolle. Kokisin, että minua on kusetettu ne kuluneet viisi vuotta. Voi hyvin olla, että ei tulis edes pelkkää taukoa, vaan lähtisin käveleen.

• kohtalotoveri!

mäkin mietin samaa. Haluaisin kertoa mahdolliselle kumppanille siitä lyhyesti, koska asia on osa menneisyyttäni ja kasvattanut minua, vaikkakin häpeän ja kadun koko juttua ja menee myös nuoruuden naiviuden piikkiin. En enää tekisi vastaavaa, joten toivoisin mieheltä kai jonkinlaista hyväksyntää siitä huolimatta, että nuorena olin typerä. Ja haluan olla rehellinen myös menneisyydestä, koska itsekin kaikesta huolimatta arvostan rehellisyyttä. En sitten tiedä, onko sellaista miestä, joka ei pitäisi minua kelvottomana tämän takia lopun ikääni..

• pahkura

niih,varsinkin jos ihteään kaduttaa se asia ja vaivaa mieltä... ja ehkä pieni pelko että se asia tulee ilmi jossakin huonossa tilanteessa...

kyllä sellaisia ukkeleita on paljonkin jotka tietää, ettäs koko elämä on opiskelua :)

no eihän kaikkee voi laittaa opiskelun piikkiin ,mutta kuiteskin...

• eppana78
        pahkura kirjoitti:

niih,varsinkin jos ihteään kaduttaa se asia ja vaivaa mieltä... ja ehkä pieni pelko että se asia tulee ilmi jossakin huonossa tilanteessa...

kyllä sellaisia ukkeleita on paljonkin jotka tietää, ettäs koko elämä on opiskelua :)

no eihän kaikkee voi laittaa opiskelun piikkiin ,mutta kuiteskin...

En tiedä onko kaikista asioista hyvä puhua..Tarkoitan etten löydä aina sanoja.Ehkä pääasia-ainakin itselleni-on että niiden suurien mokien ja häpeän kautta tunnen itseni paremmin ja tiedän aika hyvin missä kaapissa kolisee.
        Paljon tuli tässä suhteeessa, ja tulee, yllätyksiä ja yllätysreaktioita joita sitten yöllä mietin. Jos suhteenne on vakava, suosittelen kertomaan. Jos ei koko tarinaa niin edes osan siitä.

Tää on mun mielipide, itse arvostan rehellisyyttä ja taitoa puhua jopa kipeistä jutuista.

On käynyt myös niin, että kertoessani jostain suuresta möröstä, on se kutistunut jopa naurettavaksi.
        (meniköhän ihan asian vierestä?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe