Avomiehen lehtolapset

sattuusattuusattuuu

Olen seurustellut avokkini kanssa reilun kolme vuotta. Koko ajan olen ollut tietoinen, että hänellä on yksi tytär, jonka saanut nuoruudessaan. Ovat yhteydessä tytön kanssa ja minäkin olen hänet tavannut useasti, juttu on minulle ihan ok.

Sain kuitenkin vastikään tietää, että samoihin aikoihin miehelle onkin syntynyt kaksi lasta, toinen on myös siis tyttö ja lähes samanikäinen kuin toinenkin. Tytöillä siis aivan eri äidit! Tämä lapsi, josta en tiennyt, asuu toisella paikkakunnalla, eikä mieheni ole tätä lasta halunnut. Tähän vahinkoon hän ei siis ole ollut yhteydessä koskaan.

Minä järkytyin aika pahasti ensialkuun. Kun kuitenkin kuulin tilanteesta tarkemmin, selvisi että mies ei ole voinut vaikuttaa tilanteeseen itse, ei ole tiennyt ensialkuun lapsesta mitään. Tilanne on hänellekin vaikea, mutta minua loukkaa se, ettei minulle ole kerrottu asiasta mitään.

Mies on halunnut omien sanojensa mukaan unohtaa asian, koska tekee kipeää sitä ajatella. Minun kipuiluni tuntuu siis tyhmältä, mutta olisi vain ollut kiva kuulla mieheltä itseltään asiasta.

Nyt yritän toipua tilanteesta ja olisi kivaa kuulla kommentteja naisilta, jotka ovat samassa tilanteessa, tai joiden miehillä on avioliiton ulkopuolisia lapsia, menneisyydestä tai nykypäivästä.

Yritän saada asian käsiteltyä, koska haluan ainakin yrittää jatkaa parisuhdettamme. Minun aikananihan hän ei siis ole mitään lehtolapsia hankkinut, vaan paljon ennen tutustumistamme.

(Aivan, yritän puolustella hänen tekemisiään itselleni, että voisin antaa anteeksi ja unohtaa! Niin kovin säälittävää!)

Joskus olen elätellyt toiveita omista lapsista, mutta ne saattavat jäädä opiskelujen ja töiden takia tekemättä. En ole edes varma, voinko koskaan saadakaan biologisia lapsia. Nyt tuntuu, etten edes halua. Miehellänihän on jo kaksi, joten kiintiö on tavallaan täynnä..

8

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin joutunut samaan

Surullista luettavaa... Mulla oli samankaltainen tilanne. Pengoin (valitettavasti jouduin!) hänen papereitaan ja sain tietää, et yhden sijasta hänellä onkin VIISI lasta... Mä yritin hyväksyä koko asian, mutta tajusin lopulta, ettei mies ole tarpeeksi hyvä minulle, KUN EI KERTONUT MINULLE, eikä ole hyvä edes omille lapsilleenkaan. Ero teki hyvää, sain nyt maaaaaailman IHANIMMAN miehen, joka on alusta asti mulle rehellinen ja kuin luotu mua varten. Jos hänen tekemiset satuttivat sua, VAIHDA MIES!

• tytteli

vaikuttaa asiaan no kyllä sitä ehkäisyä voi mieskin käyttää..

• sattuusattuusattuuu

Mies ei saanut naista suostuteltua aborttiin. Nainen oli väittänyt huolehtineensa ehkäisystä, mutta jälkikäteen olikin käynyt ilmi jotain ihan muuta.

• Kärt

Kuulostaapa TOSI hyvältä. Mieti miksei miehesi halunnut kertoa asiasta sinulle... Ei se välitä susta paskan vertaa. Roiku vaan siinä, mutta tuskimpa jää ainoaksi salaisuudeksi tuo asia!

• sattuusattuusattuuu

Tuonkin asian olen ottanut huomioon. Onko itsellesi tapahtunut vastaavaa, voitko kertoa omasta tilanteestasi? Antaa vertaistukea?

Jos et, niin en kaipaa syyttelyä. Minä kun en tässä ole se syntipukki, vaan mieheni. Olen tietoinen myös siitä, että yksi valhe voi paljastaa monta lisää ja varustautunut siihen.

Haluan jatkaa eteenpäin, unohtaa. Haluan, että joku saman kokenut kertoo tunteistaan.

• lapseton vaimo

Avoimuus ja rehellisyys ovat hiton tärkeitä suhteissa. Teillä sitä, vai pitäiskö sanoa niitä ei taida olla. Herkimmät ja arimmat asiat pidetään pimennossa. Voitko luottaa että tuo on ainoa asia joka sinulta on pimitetty? Ja mistä sait tietää sen? Vaikka kuinka haluaisi unohtaa jonkun asian, se ei tee sitä tekemättömäksi.

Arvostan omaa miestäni juuri siksi että on ottanut vastuun aviottomasta lapsestaan joka oli vahinko. Meidän onneksi lapsella on ihan järkevän oloinen äiti. Kyse oli yhden yön suhteesta josta seurauksena vahinko. Mieheni ja tuo nainen eivät todellakaan ole samalla aaltopituudella. Ei siis mitään riitelyä, mutta mitään yhteistä sanottavaa ei ole. Kuten mies on kertonut, he viettivät yön jälkeisen aamun istuen 35 minuuttia sanomatta sanaakaan ja sitten nainen lähti kotiin. Voin kuvitella, olen ollut vastaavanlaisissa tilanteissa itsekin ;-)

Mies on hoitanut muodollisen, pienen elatusmaksun säännöllisesti. Naisen vanhemmat ovat halunneet osallistua lapsen kasvatukseen myös rahallisesti joten mieheni on jäänyt hiukan muodolliseksi isäksi ja sitten nainen avioitui, hänellä on miehensä kanssa muistaakseni 2 yhteistä lasta. Eli mieheni ei maksa enää lapsesta mitään. Joskus antaa lapselle rahaa johonkin satunnaisiin hankkeisiin.

Lastaan mieheni tapaa pari kolme kertaa vuodessa sen mukaan miten lapsi haluaa. He ovat aika vieraan oloisia toisilleen ja viimeksi lapsi sanoi ettei ehkä tule vähään aikaan. Alkaa vähitellen aikuistua ja lähteä omille teilleen.

Me emme voi saada lapsia yhdessä, mutta mies on vakuuttanut että näin on hyväkin, sillä hän ei edes pidä lapsista ja oli siksi ollut jopa paniikissa miten joutuu tuon lapsen kanssa tekemisiin. Alku ei hänen mukaansa ollut kovin mukavaa kun lapsi oli liian pieni mutta sitten kouluikäisen kanssa oli jo helpompaa.

Tilanteesi ei ole mukava. Voit yrittää selitellä itsellesi vaikka mitä. Se voi onnistua ja se voi auttaa sinua pysymään asiallisena. Mutta jos asia todella mieltäsi painaa niin jotain on tehtävä. Jatkuva epätietoisuus ja paha olo ei ole mielekästä. Kolme vuotta on jo sellainen seurusteluaika, että miehenkin pitäisi miettiä kuinka tärkeä hänelle todellakin olet. Koita jaksaa!

• -miimii-

Tiedätkös kuinka paljon on niitä naisia jotka haluavat,siis luulevat haluavansa lapsen ja siinä sivussa ehkä miehenkin retkuun.
      Ikävää että miehes on sellasta hotkoa sattunu hoitamaan..Yhtään en tuota salailua ihmettele,ihmisten keksimä juttu se tuo "rehellisyys" vaan on..olen yleisesti totuuden puolella muutta on niin paljon asioita joita ei voi muuttaa.Miksi kaataa koko paskaämpäri toisen niskaan.Sitä varten se omatunto on että miettii ne töppäilynsä hiljaa itsekseen eikä tyrhaan satuta toista.Turhaan tuon takia suhteen lopetattaisit.Pää pystyyn vaan.

• tenttuliini

Kiitos vastauksesta..

Olet kyllä tavallaan oikeassakin. Mieheni ei kai halunnut minun murehtivan asiaa.. Hän tietää kyllä, että minä käsittelen asioita niin kamalan vaikeasti ja masennun kovin helposti.

Toisaalta hän on kai pelännyt syyttelyä minun taholtani, jos saisin tietää..

Nämä nyt siis minun oletuksiani. Yritän selvittää asian mieheni, mutta etenkin itseni kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe