25 vuotta duunissa

Mikko peruduunari

On oltu 25 vuotta työelämässä ja on sairaslomiakin tullut tänä aikana yhteensä 9 päivää on monilla teistä enemmän ollut sairaspoissaoloja?

7

870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työmies 63

Onhan niitä ollut kun mullakin on työuraa kohta 23 vuotta ja sairauttakin on ollut joten on tullut saikulla oltua 19 päivää työurallani.

• peikkopennonen

Töissä oltu 10kk ja saikulla 22 päivää. Saman rahan oon saanu jos oisin ollu aina töissä. Välillä pitää huilia nääs.

• Ammattilainen

Sen myöntää jopa EK, että ei voida suoraan vertailla iäkkäämpiä ihmisiä ja nuorisoa poissaolojen suhteen. Molemmilla tämä asia riippuu muiden tekijöiden lisäksi myös kasvatuskulttuurista.

On valitettavaa, jos joku kokee esim. koulukasvatuksen epäonnistuneen, kun asia ei välttämättä ole näin. Tosiasiassa olisi hyväkin, että osa ihmisistä tarkkailisi omaa kroppaansa ja toimisi sen mukaisesti miettimättä, mitä muut ajattelevat.

Kaikki nuoret eivät mieti edes sitä, että menettävät rahaa näillä poissaoloillaan, vaan asettavat henkilökohtaisen hyvinvointinsa etusijalle. Tämä on varmaan se suunta, johon meidän maassamme on ollut järkevää nuoria kasvattaakin.

Itse en ole ollut töistä poissa päivääkään yli seitsemään vuoteen. Tämä johtuu paitsi kasvatuksesta myös tiukasta taloudellisesta tilanteesta pätkätyöläisenä - siihen ei sovi palkaton poissaolo.

Minun itseni pitää kai tavallaan myös puolustaa ikääntyvien kelpoisuutta työmarkkinoilla. Tosin tämän korvien välin pinttymän jo kyseenalaistan, koska näin eivät tee vakituiset työntekijät omalla alallani.

• Ammattilainen
        Ammattilainen kirjoitti:

Sen myöntää jopa EK, että ei voida suoraan vertailla iäkkäämpiä ihmisiä ja nuorisoa poissaolojen suhteen. Molemmilla tämä asia riippuu muiden tekijöiden lisäksi myös kasvatuskulttuurista.

On valitettavaa, jos joku kokee esim. koulukasvatuksen epäonnistuneen, kun asia ei välttämättä ole näin. Tosiasiassa olisi hyväkin, että osa ihmisistä tarkkailisi omaa kroppaansa ja toimisi sen mukaisesti miettimättä, mitä muut ajattelevat.

Kaikki nuoret eivät mieti edes sitä, että menettävät rahaa näillä poissaoloillaan, vaan asettavat henkilökohtaisen hyvinvointinsa etusijalle. Tämä on varmaan se suunta, johon meidän maassamme on ollut järkevää nuoria kasvattaakin.

Itse en ole ollut töistä poissa päivääkään yli seitsemään vuoteen. Tämä johtuu paitsi kasvatuksesta myös tiukasta taloudellisesta tilanteesta pätkätyöläisenä - siihen ei sovi palkaton poissaolo.

Minun itseni pitää kai tavallaan myös puolustaa ikääntyvien kelpoisuutta työmarkkinoilla. Tosin tämän korvien välin pinttymän jo kyseenalaistan, koska näin eivät tee vakituiset työntekijät omalla alallani.

Toimin itse ns. "kutsumusammatissa", johon on kuulunut se, että töitä paahdetaan viimeiseen hengenvetoon, jolloinka kuollaan suhteeellisen nuorena tai ainakin maataan kaikki lomat reporankana sairastaen.

Olisi kai se meidänkin jo myönnettävä, että meistä riippumatta yhteiskunta on mennyt siihen suuntaan, että vapaa-ajan merkitystä korostetaan. Valveutuneimmat meistä ymmärtävät tämän omallakin kohdallaan esim. suunnittelemalla kevennettyä ohjelmaa töihin ennen lomien alkua - jotta loma olisi lomaa.

• vato retro

Aika kova sälli oot. Ittellä 8 päivää / 7 vuotta.

• guppe

mitalin, vai miksi kannattaa tolleen itteesä kiusata? Vastaan samantien itse, ei tule mitalia kaulaan, vaikka itsensä hengiltä raatasit töissä. Ja vaikka tuliskin, kannattako silti?

• Kunnon mies

Me ollaan rrrautaa perkele! Jatkakaa urhot vaan samaan malliin. Minäkin menisin vielä töihin, mutta eivät enää päästä sinne sisään. Olin 20 vuotta tehtaassa ilman sairaslomia. Vaikka veri hölskyi kengässä, niin minä painoin vaan. Kerrankin oli pakkauskoneessa pahvilaatikko vinossa, niin minä työnsin pääni puristimen alle ettei olisi tullut tappiota firmalle siitä laatikosta. Vähän päässä kyllä vihlaisi ja otsalohko painui sisään. Vuoromestari meinasi viedä minut lääkäriin, mutta en suostunut. Ilmastointiteipillä vedettiin päänahka kiinni. Illalla pesin omalla ajalla veret koneesta pois.

Seuraavana päivänä tuotantojohtaja taputti olkapäälle ja kehui minua koko hurjaksi mieheksi.

Vähän sen jälkeen minut pakotettiin työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei ole isot tienestit, mutta joka joulu saan joulukortin entiseltä työnantajalta. Ja johtajat nostaa aina kylillä kättä ja hymyilee minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3771
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3364
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2968
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2820
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1828
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      83
      1816
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1659
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1597
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1579
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1564
    Aihe