Miten saada ystävyys (n.15v ajalta) toimimaan uudelleen kun oma puoliso pettänyt parhaan ystävän kanssa ja jäänyt itse teosta kiinni ? Olemme yrittäneet keskustella mutta kumpikin kertoo minulle omaa versiotaan ja syyttelee tapahtumasta toista.Masentaa ja kiukuttaa. Neuvoja ?
palautuuko luottamus ?
9
979
Vastaukset
- Itse tekisin
näin, voihan tietysti olla että sinä olet parempi ihminen.
- kokemuksesta...
kerron. Päätin välini kumpaakin. En kadu päivääkään, että välit pistin poikki. En halua noin petollisia ihmisiä lähelleni. Mieti itsekin, puolisosi ja paras ystäväsi, lähimmät ihmiset keitä elämässäsi ovat. Antsaitset parempaa.
- popcicle
Vähintäänki liikaa vaadittu että antasit anteeks. Mun mielestä yks kerta riittää. Kyllä sä tiedät mitä tehdä... Et varmasti halua että se tapahtuu enää ikinä uudestaan?
- Mutta
mieti asia kuitenkin loppuun asti. Saitko heidät itse teosta kiinni? Vai onko asiasta vain kummankin kertomus?
Minulle kävi nimittäin niin, että paras ystäväni, silloin 17v, meni kihloihin lähes 30v miehen kanssa. Mies ja tytön ensitapaamisesta puoli vuotta eteenpäin muuttivat yhteiseen kämppään, tyttö kutsui minut yöksi. Olin hyvin naiivi ikäisekseni - hyvä kun päässyt edes poikaa suutelemaan. Ystäväni taas harrastanut seksiä ja miehiä 13-vuotiaasta - kokemusta ryyppäämisestä, sekoilusta, miehistä siis monen vuoden ajalta. Minä kotikissa ja vanhempien lapsi vielä tuossa iässä.
Kaveri kinusi minut baariin, johon yllättäen pääsimme sisään (kaveri tietty käynyt jo vuosia..) Mies tuli sinne, juotti minut känniin (mihin ei kyllä tarvittu kuin 4 drinksua, en ollut ikinä juonu), taisi juoda itsekin pari kaljaa. Mentiin kotia, kaverini valitti väsymystä, meni nukkumaan, äijä ehdotti että pelataan vielä, häntä ei kuulemma väsyttänyt. Minulle se oli ihan sama, oli vähän huono olo viinasta, kun en ollut tosiaan ikinä juonut. Suurin piirtein selvä aloin kuitenkin olla, tiesin mitä tein. En olisi saanut unta kuitenkaan.
Äijä alkoi sitten kähmimään, minä sain elämäni sydänkohtauksen kun nuokuin sohvalla ja mies tunki kätensä haaroihini ja kähmi rintojani. Ehdottipa vielä että haettaisiin paras kaverini mukaan ja oltaisiin kolmen kimppaa. Pakenin vessaan jossa odotin aamuun asti että sain kyydin kotiin - olo oli kuin raiskatulla miehen kähmimisen jälkeen. Kaverille en pystynyt aamulla puhumaan, hän oli ollut koko puoli vuotta niin onnessaan ihanasta miehestään ja vauvasta jota yrittivät, olin paniikissa - miten kertoisin bestikselleni että mies melkein käytti minua seksuaalisesti hyväkseen??
Mies ei aikonut kertoa mitään, mutta minä kerroin. Halusin että hän ei pilaisi elämäänsä kusipään kanssa, toiseksi, järkytyin todella pahasti asiasta eikä minulla ollut muita keille puhua kuin bestikseni. Tyttö oli ihmetellyt miksi lähdin niin äkkiä aamulla.. Ja oli tietty kysynyt sitten aamulla mieheltä missä olin ja mitä tapahtunut. Mies ei suostunut puhumaan ennen kuin minä soitin ja kerroin mitä oli tapahtunut. Sen puhelun jälkeen tiedän vain että mies ilmeisesti syytti minua että olin vietellyt hänet - kuvottava ajatuskin, mies oli lähes 30v!!! Ja minä kerroin totuuden. Eihän ystäväni tietenkään voinut tietää kumpi kertomus totta.. Molemmat puhuimme ristiin ja syyttimme toisiamme. Vain minä ja mies tiedämme, että hän toimi väärin ja hän on se kusipää. Mutta hän ei ikimaailmassa tule tunnustamaan. Pahoinpitelikin minut tytön saatua tietää totuuden, kun pelkäsi että tyttö jättää hänet.
Ystäväni teki sitten sen mitä en olisi ikinä uskonut - heitti 3 vuoden tuttavuutemme menemään, käski olla enää ikinä ottamatta yhteyttä - ja uskoi vasta hädintuskin puoli vuotta sitten tapaamaansa miestä.
Ystävä sai myöhemmin lapsen, ja yritti parantaa välejämme. Itse ehdin käydä terapiassa kaksi vuotta kestäneiden tapahtumaan liittyvien painajaisten takia - en voinut enää antaa anteeksi. Tyttö ei suostunut pyytämään anteeksi, sanoi vain että ei syytä kumpaakaan, syyttää alkoholia, ettemme muka tienneet mitä teimme. Minä tiesin kyllä täsmälleen mitä tein kun pakenin vessaan miehen kähmimistä..
Minun omatuntoni ja oikeudentajuni taas ei sietänyt ajatusta että jatkaisin ystävyyttä jossa paras ystäväni jäisi ajattelemaan minua valehtelijana - kaikenlisäksi kun tiesin itse täysin totuuden ja olisin joutunut olemaan mokoman hyväksikäyttäjän kanssa tekemissä. Eli ystävyys katkesi tytön päättämättömyyteen. Ei kyennyt olemaan kummankaan puolella - ymmärrän sen, hän sai kaksi versiota kahdelta ihmiseltä. Hän itse ei nähnyt mitään. Luulin kuitenkin että hän olisi tuntenut minut paremmin.
Me olimme nuoria, meillä oli vain 3 vuotta ystävyyttä takana. Silti se sattui niin että vieläkin on uniongelmia tuon tapahtuneen takia. Teillä on 15... Jos sait molemmat ns. rysän päältä kiinni, näit heidät oikeasti toistensa KIMPUSSA, niin juttuhan on selvä - ei seksiin ajauduta jos ei sitä haluta. Ihan sama mitkä syyt siihen ajoivat. Minun tapaukseni eroaa siten että minä en halunnut seksiä ja pakenin vessaan ettei mies saisi käytettyä minua hyväkseen. Minä en tehnyt mitään, en kannustanut miestä, koskenut häneen, terapiassa olen ymmärtänyt etten ole ollut mitenkään syyllinen tapahtumiin. Jos et itse ole nähnyt mitään, mieti tarkkaan ennen kuin ajat ystäväsi tiehensä, hän voi hyvinkin kertoa totta - miehiä löytyy aina, hyviä ystäviä ei.- ammi
Tuttava perheen kotona vietetyn illan aikana,eli alkoholilla osuutta asiaan varmasti mutta löysin mieheni ja parhaan ystävättäreni saunan lauteilta
kesken rakastelun. Se sattuu vieläkin vaikka aikaa on jo muutama kuukausi. Yritän olla ajattelematta "raukkamaista" varmasti mutta selittelen asiaa itselleni ja yritän jatkaa. Olen eniten katkera miehelleni "avo 10 v". Ensi kesänä piti häitä tanssia.Mutta olisin odottanut että minulle olisi reilusti kerrottu tilanne, kun en ollut sitä tajunnut.Mieheni ei kuulemma naisen kanssa halua mitään vakavaa oli vain nauttinut kun tarjottiin ja kännissä kun oli ei osannut kieltäytyä ! Ystävätär kertoi myös itse kysyneensä haluaako kun "oli niin häntä ihaillut". Tapaamme kuuluu pitää sauna lämpimänä ja porukka kylpee illan aikana mutta ennen ei ole kuin parit käyneet kahdestaan muuten joukolla. - Aika pahalta tuntuu varmasti.
ammi kirjoitti:
Tuttava perheen kotona vietetyn illan aikana,eli alkoholilla osuutta asiaan varmasti mutta löysin mieheni ja parhaan ystävättäreni saunan lauteilta
kesken rakastelun. Se sattuu vieläkin vaikka aikaa on jo muutama kuukausi. Yritän olla ajattelematta "raukkamaista" varmasti mutta selittelen asiaa itselleni ja yritän jatkaa. Olen eniten katkera miehelleni "avo 10 v". Ensi kesänä piti häitä tanssia.Mutta olisin odottanut että minulle olisi reilusti kerrottu tilanne, kun en ollut sitä tajunnut.Mieheni ei kuulemma naisen kanssa halua mitään vakavaa oli vain nauttinut kun tarjottiin ja kännissä kun oli ei osannut kieltäytyä ! Ystävätär kertoi myös itse kysyneensä haluaako kun "oli niin häntä ihaillut". Tapaamme kuuluu pitää sauna lämpimänä ja porukka kylpee illan aikana mutta ennen ei ole kuin parit käyneet kahdestaan muuten joukolla.Itse en osaa neuvoa tuohon mitään. Tiedän tuskan joka aiheutuu siitä että ei voi enää olla parhaan ystävänsä kanssa. Ja miehestä erokin tuntuu taatusti pahalta... Tiedän siis miten repivät tunteesi ovat, ja sinulla varmasti potenssiin 10.
Sait siis miehesi, jonka kanssa olit menossa naimisiin ja olit yhdessä ollut 10 vuotta, kiinni harrastamasta seksiä. Humalassa. Parhaan ystäväsi kanssa.
Jos ajattelen asiaa ilman ystävyyteen liittyviä tunteita, ei voi sanoa kuin että todella kusipää äijä. A) olitte yhdessä b)olitte menossa naimisiin c)seksikumppani oli paras kaverisi.
Mitä tuohon voi sanoa? Ei humala puolusta tekoja. Humalassa tehty murhakaan ei mene syyntakeettomuuden suojiin suomen lain mukaan. Siksi en hyväksy humalaa ikinä tekosyyksi millekään tapahtumalle. Sitä paitsi, aikuinen ihminen joka on käyttänyt alkoholia aikaisemmin, tietää taatusti jos omat estot vähenevät humalassa. Siinä tapauksessa järkevä ihminen ei joisi niin paljon?
"Mieheni ei kuulemma naisen kanssa halua mitään vakavaa oli vain nauttinut kun tarjottiin ja kännissä kun oli ei osannut kieltäytyä"
En ole tainnut ikinä kuulla typerämpää tekosyytä. Tulee niin paljon halveksuvia ajatuksia etten viitsi edes niitä luetella tässä. Känni siis tekee miehesi täysin vastuuttomaksi. Kysypäs huviksesi mieheltä, että jos sinä jatkaisitkin hänen kanssaan, sitoutuisiko hän olemaan juomatta koko loppu ikänsä? Ettei vaan tulisi "edesvastuuton" tila ja hän jäisi taas "houkutuksen uhriksi". Että tarvitseeko hän itselleen aikuisena miehenä huoltajan, jos ei kykene itsestään sen vertaa huolehtimaan? Häneltähän voitaisiin siinä tapauksessa pyytää kännissä allekirjoitus vaikka vekseliin ja hän panttaisi talonne "avuttomassa tilassa"? Mies tajuaa itsekin miten naurettava on kun lauot tuollaisia kommentteja vähän aikaa...
Ystävääsi en tunne, millainen moraalikäsitys hänellä on... Mutta täytyy kyllä hävetä sitä että edustaa samaa sukupuolta kyseisen naisen kanssa : kaverin miehiin ei kosketa!!! Ei vaikka kuinka ihastunut olisi. Kyllä miehiä maapallolta löytyy yllin kyllin, mikä jumalauta siinä on että mitää varattuja lääppiä??
Toisaalta, jos kumpikin on ns. "syytön"...Millä ei itseasiassa ole mitään väliä. Sillä kumpi houkutteli/oli houkuttelematta yms, ei ole mitään väliä, koska lopputulos oli se, että he päätyivät harrastamaan seksiä.
Jos toinen ei olisi halunnut, olisi syytön niin...
Miksi he sitten menivät sänkyyn? Naisen ei ole pakko antaa. Jos nainen ei olisi halunnut, hän ei olisi mennyt sänkyyn miehen kanssa. (Tehnyt vaikka saman tempun kuin minä, lukittautunut vessaan yöksi??)
Sama pätee mieheen. Ei mies sitä kaluaan pystyyn saa ellei haluta ja miestä ei taatusti käytetä hyväksi!!! Eli vaikka olisi miten houkuteltu, humala ei oikeuta mitään. Mies olisi voinut sanoa kylmästi että sori, mut olen varattu. Se siitä. Ei sen vaikeampaa. Ja jos niin helvetisti panetti sillä hetkellä niin olisi raahannut sut vaikka johonkin makkariin kierrokselle.
= kumpikin halusi sitä. Se miten sinne päädyttiin, ei ole tärkeää, vaan mitä tapahtui.
Minun tapauksessani tapahtui niin, että mies yritti käyttää minua hyväkseen, pakenin vessaan ja sieltä kotiin. Eli mitään ei päässyt ns. tapahtumaan, paitsi että mies yritti pettää tyttöystäväänsä, minun parasta ystävääni, johon en suostunut. Miehelle häpeä - tosin ainoastaan hänelle itselleen koska tyttöystävä ei edes pistänyt häntä ikinä tilille siitä.
Sinun miehesi&ystäväsi tapauksessa he päätyivät harrastamaan seksiä.
Eli jotain peruuttamatonta tapahtui. Se ei ole vain seksiä. Se oli seksiä sinun miehesi ja parhaan tyttöystäväsi välillä. Mies olisi voinut olla ns. tavallinen petturi, ja panna täysin vierasta muijaa. Sen sijaan hän otti parhaan ystäväsi. Sama pätee ystävääsi. Miksi juuri sinun miehesi??
Itse en tiedä voisinko antaa anteeksi tuollaista tekoa..
Kun tuohon vedetään mukaan tunteet sekä ystävää että miestä kohtaan... Olisi vaan niin helppoa antaa periksi ja potkia kumpikin pihalle. Tai selittää asiat parhain päin, "kumpikin humalassa" ja jatkaa elämää... Ystäviä, hyviä sellaisia, on vaikea löytää. 15 ja 10 vuotta on todella pitkä aika, siinä ehtii kokea paljon. Se että joutuu päästämään irti kaikista muistoista ja siitä mitä on, on tuskallista.
Itse en kykenisi enää luottamaan. Jos he olivat valmiit haaskaamaan yhden seksin takia 10 ja 15 vuotta yhteisiä kokemuksia.. Miksi he eivät tekisi sitä uudestaan? Eihän tuollakaan nyt mitään väliä ollut, itsekuri oli miinuksen puolella?
Itse tiedän tuskan mikä liittyy ystävyyden päättämiseen, enkä halustani ja kuvotuksestani tuollaisia nautinnonhaluisia vastuuttomia ihmisiä kohtaan huolimatta kykene sanomaan että jätä molemmat. Tuossa tilanteessa molemmat olivat mukana. Siinä ei ole yhtä syyllistä. Kummankaan ei olisi tarvinnut harrastaa seksiä. Eli jos päätät pitää toisen, sinun pitää pitää myös toinen. Molemmat yhtä syyllisiä. Jos päätät jättää toisen, sinun pitää jättää myös toinen.
Kysymys kuuluu todella - kykenetkö luottamaan siihen, että ystäväsi ajattelee tulevaisuudessa parastasi tai että miehesi ei ajattele sängyssä ja tulevassa elämässänne ystävääsi... Jos ehkä päädytte naimisiin ja saatte lapsia, ettei lasten isä samaan aikaan kun odotat rupsahtaneena eikä sinua haluta harrastaa seksiä, tai hoidat pieniä kotona hommsuisena mutta lapsiasi rakastavana, pane ystääsi...
Pystytkö kertomaan ystävällesi henkilökohtaisimmat asiasi, kun tiedät ettei hän välttämättä ole onnellinen siitä että sinun ja miehesi välit paranevat.. Ettei hän kadehdi miestäsi sinulta tai päätä viedä häntä lopullisesti kun olet jumissa lasten kanssa.
Mies olisi voinut pettää sinua kenen tahansa muun kanssa. Kuka tahansa vieras baarista saatu nainen, naisen kämpillä. Mutta hän päätti pettää sinua ystäväsi kanssa. Itse en kykenisi antamaan sitä anteeksi. Täysin vieras nainen, eihän häneen voi olla tunteita.. Mutta pitkään tuntema ystävä, jonka mieskin on sinun kauttasi tuntenut paremmin.. Se ei voi olla vain satunnaista seksiä. Täysin tuntematon tyydytys. Vieras haksahdus on jostain syystä mielessäni jotenkin "anteeksi annettavampaa" (vaikka mielestäni sitäkään ei voi täysin antaa ikinä anteeksi) kuin se että päätyy ystävän kanssa sänkyyn.
Ystäväsi olisi pitänyt ajatella sinun tunteitasi. Häntä ei olisi sillä hetkellä voinut vähempää kiinnostaa. Hän ei taatusti ajatellut sinua ja sinun mahdollista tuskaasi. Mikä voi olla suurempi tuska kuin oman miehen petturiksi paljastuminen? Jos ystäväsi on täysin välinpitämätön sellaiselle tuskalle, miksi hän välittäisi vähemmistäkään asioista jotka surettavat sinua...?? - .....
ammi kirjoitti:
kesken rakastelun. Se sattuu vieläkin vaikka aikaa on jo muutama kuukausi. Yritän olla ajattelematta "raukkamaista" varmasti mutta selittelen asiaa itselleni ja yritän jatkaa. Olen eniten katkera miehelleni "avo 10 v". Ensi kesänä piti häitä tanssia.Mutta olisin odottanut että minulle olisi reilusti kerrottu tilanne, kun en ollut sitä tajunnut.Mieheni ei kuulemma naisen kanssa halua mitään vakavaa oli vain nauttinut kun tarjottiin ja kännissä kun oli ei osannut kieltäytyä ! Ystävätär kertoi myös itse kysyneensä haluaako kun "oli niin häntä ihaillut". Tapaamme kuuluu pitää sauna lämpimänä ja porukka kylpee illan aikana mutta ennen ei ole kuin parit käyneet kahdestaan muuten joukolla.Itse en osaisi luottaa. Entä jos mies olisi tulevaisuudessakin kännissä ja joku tarjoaa itseään? Hänellä ei muka mitään omaa tahtoa? Ja entä ystäväsi? Mitä sitten vaikka häntä joku ihailisi, ei silti tarvitse ystävän miehelle antaa! Sinuna ajattelisin ainakin loppuun asti omassa rauhassa kun menisit sanomaan mitään heille siitä, pystytkö väleissä olemaan.
- sen.
Joku vähän jälkeenjäänyt vois tollasen antaa anteeksi mut ei ns. normaali järkevä ihminen.
- kohtalotoveri
Iso rutistus ja voimia Sinulle!! Tiedän itse ihan tarkalleen miltä tuntuu. Omassa tapauksessa en saanut kiinni rysän päältä, mutta ystävättäreni exmies sai heidät yllätettyä. Tapauksesta nyt jo jokunen vuosi aikaa. Silloin tuntui, että elämä ei jatku millään. Olin todella masentunut ja kävin terapiassakin sen jälkeen. Erosin miehestäni ja ystävättäreni kanssa ei pidetty reiluun vuoteen mitään yhteyttä. Nyt ollaan jo puheväleissä ja tekemisissä keskenämme, mutta en pysty häneen luottamaan enää samoin kuin ennen. Ja joskus vieläkin sydän itkee...Todella vaikea on ketään neuvoa mikä olisi oikein. Tiedät sen vain itse sydämessäsi. Halauksia sinne!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423910Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393506- 703118
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912970Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851954- 351948
- 241789
- 321733
- 291721
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231684