Jos työpaikkakiusaamisen takia liittokin on sitä mieltä, että asian käsittelyn ajaksi olisi hyvä jäädä sairaslomalle, näkyykö se jossakin (leima otsassa) ollut työuupumisen tai muun sellaisen takia sairaslomalla! Kertokaa! Eli kannattaako vaan yrittää porskuttaa kiltisti eteenpäin?
Sairaslomasta!!!!!! ottakaa kantaa!!!
57
5214
Vastaukset
Ottaa saikkua, jos tuntuu ettei jaksa.
Muuten jossain vaiheessa tulee täydellinen pysähdys, jos vaan yrittää porskuttaa.
Täältä löytyy toisten kokemuksia:
http://tyopaikkakiusatut.net/ -> Kertomukset- Kaiken kokenut
Siihenkö se kiusaaminen loppuisi jos joku lähtee kiusaamisen takia sairaslomalle? Ja kuinka voi lähteä noin vain sairaslomalla jos ei ole sairas?
Voi ei. Sittenhän se vasta oikein kiusaaminen jatkuisikin ja mustamaalaaminen. Saisi lusmun ja laiskan maineen.
Sitten työnanantaja panee toimeksi ns. etnisen puhdistuksen, joka tarkoittaa sitä että paljon sairaslomilla ollut lähtee talosta ensiksi ja sen jälkeen muut kiusatut.
Kiusaajat eivät kyllä lähde talosta kuin kulumalla. He pitävät hyvästä talosta ja sen eduista tiukasti kiinni. Kaiken kokenut kirjoitti:
Siihenkö se kiusaaminen loppuisi jos joku lähtee kiusaamisen takia sairaslomalle? Ja kuinka voi lähteä noin vain sairaslomalla jos ei ole sairas?
Voi ei. Sittenhän se vasta oikein kiusaaminen jatkuisikin ja mustamaalaaminen. Saisi lusmun ja laiskan maineen.
Sitten työnanantaja panee toimeksi ns. etnisen puhdistuksen, joka tarkoittaa sitä että paljon sairaslomilla ollut lähtee talosta ensiksi ja sen jälkeen muut kiusatut.
Kiusaajat eivät kyllä lähde talosta kuin kulumalla. He pitävät hyvästä talosta ja sen eduista tiukasti kiinni.Eikä lopeta kiusaamista, mutta se estää sen ettei terveys mene.
Eihän kukaan joudu sairaslomalle, jos siihen ei ole syytä, mieti vähän sairasloman määrää lääkäri.
Siinä tapauksessa, että TA irtisanoo laittomin perustein on mahdollista vaatia korvauksia TA:lta lakiteitse.
Talo on tosiaan hyvä, siis kiusaajille, kuten sanot ja he pitävät siitä kiinni, tietysti, koska he tietävät että heitä suojellaan ko. yrityksessä.
- teijarou
vaan,loppupelissä voitat.Kiusaaminen yltyy ja saat kenkää.Ajattele asiaa myös perheesi elättäjän kannalta(työnantajasi).Mitäköhän se mahtaa miettiä jos lusmuilet himassa olematta kuitenkaan sairas.Ryhdistäydy!
Loppupelissä kiusattu olemalla väkisin töissä?
Ei mitään, kiusattu voi voittaa ainoastaan pitämällä huolen, ettei sairastu pysyvästi.
Jos kiusattu sairastuu, niin yhteiskunta elättää perheen, sitäkö teijarou haet takaa kirjoituksellasi?
Ainoa joka voittaa on kiusaaja, ei edes yritys voita, vaan häviää, kun antaa kiusaajan jatkaa toimintaansa ja menettää rahaa jatkuvasti.
Jos lääkäri sairasloman määrää, niin se ei ole lusmuilemista.- virve
Niin, ei mulla olekaan mitään hätää asiassa, ja taisteluhenkeä kyllä on vaikka muille jakaa... olenkin vähän miettinyt, että teen taisteluni loppuun, enkä kiusallanikaan jää sairaslomalle... tämä ohjaaja tekee nyt joka päivä minuun kohdistuvia iskuja...Mutta, luovuttamaan en rupe, en.
virve kirjoitti:
Niin, ei mulla olekaan mitään hätää asiassa, ja taisteluhenkeä kyllä on vaikka muille jakaa... olenkin vähän miettinyt, että teen taisteluni loppuun, enkä kiusallanikaan jää sairaslomalle... tämä ohjaaja tekee nyt joka päivä minuun kohdistuvia iskuja...Mutta, luovuttamaan en rupe, en.
Taisteluun! :)
Koeta saada mahdollisimman paljon aineistoa kiusaamisesta paperille ja käytä liiton apu hyödyksi.
Helppoa valintasi taistella ei tule olemaan, tiedän sen kokemuksesta, mutta pidä puolesi ja pidä huoli myös siitä, ettet anna itsesi sairastua vakavasti.- teijarou
HCD kirjoitti:
Loppupelissä kiusattu olemalla väkisin töissä?
Ei mitään, kiusattu voi voittaa ainoastaan pitämällä huolen, ettei sairastu pysyvästi.
Jos kiusattu sairastuu, niin yhteiskunta elättää perheen, sitäkö teijarou haet takaa kirjoituksellasi?
Ainoa joka voittaa on kiusaaja, ei edes yritys voita, vaan häviää, kun antaa kiusaajan jatkaa toimintaansa ja menettää rahaa jatkuvasti.
Jos lääkäri sairasloman määrää, niin se ei ole lusmuilemista.vastuuntuntoinen lääkäri ei määrää saikulle kiusaamisen takia.Asiat hoidetaan aivan toisella tavalla kun kotona itsesäälissä kiemurrellen.Selkä suoraksi,kissa pöydälle ja tukihenkilöitä mukaan.Muistahan että kiusaaja ei ole ainoa syyllinen osapuoli.Aina se kipinä kiusaamiseen lähtee jostain-koskaan ei aivan sattumalta.Ei savua ilman tulta:)
teijarou kirjoitti:
vastuuntuntoinen lääkäri ei määrää saikulle kiusaamisen takia.Asiat hoidetaan aivan toisella tavalla kun kotona itsesäälissä kiemurrellen.Selkä suoraksi,kissa pöydälle ja tukihenkilöitä mukaan.Muistahan että kiusaaja ei ole ainoa syyllinen osapuoli.Aina se kipinä kiusaamiseen lähtee jostain-koskaan ei aivan sattumalta.Ei savua ilman tulta:)
Väität siis, että ne lääkärit, jotka tekevät esim. masennus diagnoosin potilaalle kiusaamisen vuoksi, määräävät sairasloman "huvikseen"?
Älä naurata.
Kun kissan nostaa pöydälle, niin tulee kenkää, näin se menee, yllättävän usein.
Muista myös, että se kipinä kiusaamiseen lähtee yleensä kiusaajasta ja todellakin monesti aivan sattumalta, sekä kiusaajan omasta pahasta olosta, jota hän ei osaa purkaa muuten kuin kiusaamalla toista. :)- virve
HCD kirjoitti:
Koeta saada mahdollisimman paljon aineistoa kiusaamisesta paperille ja käytä liiton apu hyödyksi.
Helppoa valintasi taistella ei tule olemaan, tiedän sen kokemuksesta, mutta pidä puolesi ja pidä huoli myös siitä, ettet anna itsesi sairastua vakavasti.Koska tunnen oloni ihan vahvaksi... jne... mutta lääkäriaika on varattuna, mietin kovasti, olenko luovuttaja jos jään työstä hetkeksi pois, ja ajan asiaani... Miten ajattelette asiaa? Liiton mielestä juuri nyt, kun olen vielä voimissani, olisi hyvä hetki pysähtyä, ennen kuin asia on niin, että olen oikeasti sairastunut, tai masentunut...
Ohjaaja pyrkii kaikin tavoin mustamaalaamaan minua. Olisiko hän hyvillään, että nyt se luovutti, kun jäisin pois, vai pelästyisikö, että mites tämä asia nyt näin menee... jatkakaa kannanottoja. - virve
HCD kirjoitti:
Helppoa valintasi taistella ei tule olemaan, tiedän sen kokemuksesta, mutta pidä puolesi ja pidä huoli myös siitä, ettet anna itsesi sairastua vakavasti.Oletko Heka? Foorumista?
virve kirjoitti:
Koska tunnen oloni ihan vahvaksi... jne... mutta lääkäriaika on varattuna, mietin kovasti, olenko luovuttaja jos jään työstä hetkeksi pois, ja ajan asiaani... Miten ajattelette asiaa? Liiton mielestä juuri nyt, kun olen vielä voimissani, olisi hyvä hetki pysähtyä, ennen kuin asia on niin, että olen oikeasti sairastunut, tai masentunut...
Ohjaaja pyrkii kaikin tavoin mustamaalaamaan minua. Olisiko hän hyvillään, että nyt se luovutti, kun jäisin pois, vai pelästyisikö, että mites tämä asia nyt näin menee... jatkakaa kannanottoja.Et ole luovuttaja, jos huolehdit omasta terveydestäsi.
Lääkäri tekee diagnoosin, eli voi tietysti käydä lääkärillä, kun on aikakin.
Se määrääkö lääkäri sairaslomaa vai ei, on lääkärin päätettävissä, terveydentilasi perusteella.
Luulisin, että teijarou on oikeassa siinä asiassa, että tuo ohjaajasi saattaa alkaa levitellä juoruja sairaslomastasi, vaikka se olisikin perusteltu lääkärintodistuksen kanssa.
En osaa sanoa oikeaa enkä väärää tapaa toimia, se asia on jokaisen itse päätettävä, että miten haluaa asiassa edetä.
Mutta liiton kommentti on totta siinä suhteessa, että kannattaa pysähtyä, ennen kuin pysähtyy pakosta, kuten itselleni kävi.
En pystynyt nousemaan sängystä 3:een päivään, nukuin yli vuorokauden putkeen.
Enkä kyennyt huolehtimaan mistään asioista pitkään aikaan.
Vaimoni oli silloin hyväksi onnekseni suurena tukena.- virve
HCD kirjoitti:
Olen. :)
Laitoin sinne foorumiin tarinani, se johon olit myös siellä vastanut... Kiitoksia... palailen asian tiimoilta kyllä vielä palstaan.
- virve
virve kirjoitti:
Oletko Heka? Foorumista?
Pöyristyttävää... nyt vain aloin miettimään, pitäisikö vain porskuttaa ilman sairalomaa, jottei juuri käy niin, että niitä aletaan käyttämään minua vastaan... huh. olen sanoton.
virve kirjoitti:
Pöyristyttävää... nyt vain aloin miettimään, pitäisikö vain porskuttaa ilman sairalomaa, jottei juuri käy niin, että niitä aletaan käyttämään minua vastaan... huh. olen sanoton.
Tilanne on hankala, jos porskutat väsyt jossain vaiheessa ja terveys menee, jos olet sairaslomalla saatat joutua irtisanotuksi.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että sairauden takia irtisanominen on laitonta.
Totuus on se, että kiusatuille ei anneta mitään mahdollisuuksia.
On vain huono vaihtoehto tai sitäkin huonompi.
Voimia sinulle!- mitä se hyödyttää
virve kirjoitti:
Annan hyvän neuvon ja kokemuksen syvällä rinta äänellä... siis....
Ihan turhaan uhraat tuolla asenteellaa terveytesi. Pois ja nopeasti .. miksi sietää hetkeäkään kiusaamista. Jos sitä ei saa loppumaan niin mene työterveyshuoltoon, voi olla että maineesi on jo pilattu sielläkin mutta kieltäydy menemästä töihin ja pyydä sairaslomaa, jos tilannetta ei haluta selvittää työpaikallasi.
Sinnittelin tuolla Sinun asenteellasi ja ajattelin ettei minua nujerreta mutta toisin kävi...
Olisinkin ollut kova ja sairas yksilö jos en olisi reakoinut, olen siis inhimillinen ja tunteva yksilö jota ei voi sanoa kiusaajista. (Kiusaajieni kylmät kalansilmät eivät jääneet huomaamatta myöskaan vanhuksilta , päivittelivät joskus niitä) - tärkein
virve kirjoitti:
Koska tunnen oloni ihan vahvaksi... jne... mutta lääkäriaika on varattuna, mietin kovasti, olenko luovuttaja jos jään työstä hetkeksi pois, ja ajan asiaani... Miten ajattelette asiaa? Liiton mielestä juuri nyt, kun olen vielä voimissani, olisi hyvä hetki pysähtyä, ennen kuin asia on niin, että olen oikeasti sairastunut, tai masentunut...
Ohjaaja pyrkii kaikin tavoin mustamaalaamaan minua. Olisiko hän hyvillään, että nyt se luovutti, kun jäisin pois, vai pelästyisikö, että mites tämä asia nyt näin menee... jatkakaa kannanottoja.Älä mieti kiusaajan tunteita vaan keskity itseesi.
Jos jaksat ajaa asiaasi niin ehdottomasti kannattaa viedä juttu eteenpäin,koska masentuneena et pysty enää siihen. - teijarou
HCD kirjoitti:
Väität siis, että ne lääkärit, jotka tekevät esim. masennus diagnoosin potilaalle kiusaamisen vuoksi, määräävät sairasloman "huvikseen"?
Älä naurata.
Kun kissan nostaa pöydälle, niin tulee kenkää, näin se menee, yllättävän usein.
Muista myös, että se kipinä kiusaamiseen lähtee yleensä kiusaajasta ja todellakin monesti aivan sattumalta, sekä kiusaajan omasta pahasta olosta, jota hän ei osaa purkaa muuten kuin kiusaamalla toista. :)olet aika yksin mielipiteesi kanssa.Olen edelleen sitä mieltä,että yleensä kiusaaminen lähtee kiusatusta.78 henkilön työnantajana on kokemusta karttunut:)
- Taavi
teijarou kirjoitti:
olet aika yksin mielipiteesi kanssa.Olen edelleen sitä mieltä,että yleensä kiusaaminen lähtee kiusatusta.78 henkilön työnantajana on kokemusta karttunut:)
Sinähän tässä yksin olet. Palstan ainoa fake jonka kirjoitustyyli paljastaa. Henkilö joka ei osaa edes kirjoittaa ei ole kenenkään esimies. Ei hölmöt esimiehiksi pääse. Sitäpaitsi ei ole mitään merkitystä sillä lähteekö kiusaaminen kiusatusta vai ei. Laki edellyttää että esimies puuttuu kiusaamiseen ja että kiusaaminen loppuu.
teijarou kirjoitti:
olet aika yksin mielipiteesi kanssa.Olen edelleen sitä mieltä,että yleensä kiusaaminen lähtee kiusatusta.78 henkilön työnantajana on kokemusta karttunut:)
Saat olla mitä mieltä haluat, tämä on vapaa maa.
Jos olet tuota mielipidettäsi toteuttanut käytännössä työnantajana, niin montako kiusattua olet jo irtisanonut?
Väitän kuitenkin, että en ole yksin mielipiteeni kanssa ja tiedän myös kokemuksesta, että kiusaajan omat ongelmat johtavat kiusaamiseen.
Kiusatuksi valikoituu henkilö, joka on jotain, mitä kiusaaja itse haluaisi olla, mutta kiusaaja ei syystä tai toisesta osaa tai pysty sitä olemaan.- virve
HCD kirjoitti:
Jos olet tuota mielipidettäsi toteuttanut käytännössä työnantajana, niin montako kiusattua olet jo irtisanonut?
Väitän kuitenkin, että en ole yksin mielipiteeni kanssa ja tiedän myös kokemuksesta, että kiusaajan omat ongelmat johtavat kiusaamiseen.
Kiusatuksi valikoituu henkilö, joka on jotain, mitä kiusaaja itse haluaisi olla, mutta kiusaaja ei syystä tai toisesta osaa tai pysty sitä olemaan.HCD puhuu jälleen järkeä... Ja juuri tässä minunkin tapauksessa tiedän, miksi kiusaminen alkoi, olen päättänyt lähteä töistä ja aloittaa ihan uuden jutun, ja sen jälkeen koko touhu alkoi... ajattelee varmasti, että loppuaikani ei ole helppoa, mutta väärin. Hän itse saa kyllä katsoa itseään peiliin, kohtelee alaisiaan hyvin epäkunnioittavasti, valitettavasti minä olen se joka uskaltaa sanoa, ja minä olen siksi se pahin piru... koska puolustan oikeuksia...
Olen sen verran assertiivinen= jämpti ihminen, ja uskallan puuttua asioihin ja tulla kuulluksi. Jämäkkyys on yksi stressinhallinnan menetelmä... - teijarou
HCD kirjoitti:
Kiusatuksi valikoituu henkilö, joka on jotain, mitä kiusaaja itse haluaisi olla, mutta kiusaaja ei syystä tai toisesta osaa tai pysty sitä olemaan.kertoo paljon kokemuksestasi.Ikävä kyllä olet väärässä.Jos olet itse joutunut kiusatuksi niin älä yleistä.Olen joutunut lopettamaan kuusi työsuhdetta 22 vuoden aikana.En tosin 2001 jälkeen.Kiusaamistapauksia oli 3 ja hekin olivat jokaisesta aivastuksesta saikulla tai soittamassa liittoon.Työyhteisö halusi heidät ulos ja hoitivat sen omallan tavallaan johon en halunnut puuttua.Kaksi heistä oli siviiliupalvelusmiehiä joka paljastui myöhemmin.Olivat valehdelleet työhaastattelussa ja se selvisi myöhemmin.Nykyään tarkastutan taustat tarkasti.Viime vuoden työilmapiirikysely on todella hienoa luettavaa,olen siitä ylpeä.Me puhallamme yhteen hiileen ja teemme tulosta.Se näkyy työpaikalla ja työntekijöitteni tilinauhassa:)
teijarou kirjoitti:
kertoo paljon kokemuksestasi.Ikävä kyllä olet väärässä.Jos olet itse joutunut kiusatuksi niin älä yleistä.Olen joutunut lopettamaan kuusi työsuhdetta 22 vuoden aikana.En tosin 2001 jälkeen.Kiusaamistapauksia oli 3 ja hekin olivat jokaisesta aivastuksesta saikulla tai soittamassa liittoon.Työyhteisö halusi heidät ulos ja hoitivat sen omallan tavallaan johon en halunnut puuttua.Kaksi heistä oli siviiliupalvelusmiehiä joka paljastui myöhemmin.Olivat valehdelleet työhaastattelussa ja se selvisi myöhemmin.Nykyään tarkastutan taustat tarkasti.Viime vuoden työilmapiirikysely on todella hienoa luettavaa,olen siitä ylpeä.Me puhallamme yhteen hiileen ja teemme tulosta.Se näkyy työpaikalla ja työntekijöitteni tilinauhassa:)
Tuo vastauksesi kertoo jotain omasta asenteestasi. :)
Kyllä sinä osaat sen yleistämisen paremmin, työnantajana.
Lue mitä kirjoitit:
"Työyhteisö halusi heidät ulos ja hoitivat sen omallan tavallaan johon en halunnut puuttua."
Olet siis rikollinen ja tunnustat sen.
Työsopimuslaki
Luku 2.
Työnantajan velvollisuudet
3 §
Työturvallisuus
Työnantajan on huolehdittava työturvallisuudesta työntekijän suojelemiseksi tapaturmilta ja terveydellisiltä vaaroilta niin kuin työturvallisuuslaissa (738/2002) säädetään. (23.8.2002/750)
Työturvallisuuslaki 23.8.2002/738
5 luku
Työtä ja työolosuhteita koskevat tarkemmat säännökset
Ergonomiaa, fyysistä, henkistä ja sosiaalista kuormittavuutta sekä eräitä muita työn vaaroja koskevat säännökset
28 §
Häirintä
Jos työssä esiintyy työntekijään kohdistuvaa hänen terveydelleen haittaa tai vaaraa aiheuttavaa häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua, työnantajan on asiasta tiedon saatuaan käytettävissään olevin keinoin ryhdyttävä toimiin epäkohdan poistamiseksi.
"Viime vuoden työilmapiirikysely on todella hienoa luettavaa,olen siitä ylpeä.Me puhallamme yhteen hiileen ja teemme tulosta.Se näkyy työpaikalla ja työntekijöitteni tilinauhassa."
Ihme olisi jos tuollaisella uhkailulla eivät ihmiset vastaisi kyselyihisi juuri niin kuin heiltä odotat.
Olet antanut ymmärtää, että jos ei sovi joukkoon tai mielipiteet eriävät omistasi on kiusaaminen ja ulos-savustus johdon ja omistajan hyväksymä tapa hoitaa ilmapiiriongelmia.teijarou kirjoitti:
kertoo paljon kokemuksestasi.Ikävä kyllä olet väärässä.Jos olet itse joutunut kiusatuksi niin älä yleistä.Olen joutunut lopettamaan kuusi työsuhdetta 22 vuoden aikana.En tosin 2001 jälkeen.Kiusaamistapauksia oli 3 ja hekin olivat jokaisesta aivastuksesta saikulla tai soittamassa liittoon.Työyhteisö halusi heidät ulos ja hoitivat sen omallan tavallaan johon en halunnut puuttua.Kaksi heistä oli siviiliupalvelusmiehiä joka paljastui myöhemmin.Olivat valehdelleet työhaastattelussa ja se selvisi myöhemmin.Nykyään tarkastutan taustat tarkasti.Viime vuoden työilmapiirikysely on todella hienoa luettavaa,olen siitä ylpeä.Me puhallamme yhteen hiileen ja teemme tulosta.Se näkyy työpaikalla ja työntekijöitteni tilinauhassa:)
Olet pettynyt 22 vuoden aikana 2 siviilipalvelusmieheen.
Silti yleistät täällä, että syy ja vika on aina kiusatussa.
Mitä teidät siis kiusaamisesta tämän "kokemuksesi" perusteella?
Et mitään, lisäksi olet vielä lainrikkoja.
Kuitenkin esität asioita täällä siihen malliin, että teillä on kaikki hyvin.
Oletko koskaan miettinyt sitä, että ehkä alaisesi pelkäävät sinua, eivätkä siksi kerro mitä oikeasti ovat asioista mieltä?- teijarou
HCD kirjoitti:
Olet pettynyt 22 vuoden aikana 2 siviilipalvelusmieheen.
Silti yleistät täällä, että syy ja vika on aina kiusatussa.
Mitä teidät siis kiusaamisesta tämän "kokemuksesi" perusteella?
Et mitään, lisäksi olet vielä lainrikkoja.
Kuitenkin esität asioita täällä siihen malliin, että teillä on kaikki hyvin.
Oletko koskaan miettinyt sitä, että ehkä alaisesi pelkäävät sinua, eivätkä siksi kerro mitä oikeasti ovat asioista mieltä?ei meillä ketään pelätä.Tulijoita on mutta ei lähtijöitä.Se kertoo työilmapiiristä jotain.Meille todella halutaan ja työntekijät tekevät kaikkensa saadakseen sukulaisensa tai tuttavansa meille töihin sikäli kun paikkoja aukeaa.Vaihtuvuus vaan on heikkoa;),miksiköhän??Osaatkos arvata?:)
teijarou kirjoitti:
ei meillä ketään pelätä.Tulijoita on mutta ei lähtijöitä.Se kertoo työilmapiiristä jotain.Meille todella halutaan ja työntekijät tekevät kaikkensa saadakseen sukulaisensa tai tuttavansa meille töihin sikäli kun paikkoja aukeaa.Vaihtuvuus vaan on heikkoa;),miksiköhän??Osaatkos arvata?:)
"Meille todella halutaan ja työntekijät tekevät kaikkensa saadakseen sukulaisensa tai tuttavansa meille töihin sikäli kun paikkoja aukeaa."
Kaiken lisäksi työhönotossa harjoitetaan vielä työsyrjintääkin, näppärää.
Vaihtuvuus voi olla heikkoa senkin vuoksi, että nykyään "vakkari" työpaikat on kiven alla.
Ei siis uskalleta lähteä, koska uuden työpaikan saanti on todella epävarmaa.
Lisäksi ihmisillä on sellainen taipumus, että kerran saadusta työpaikasta pidetään kiinni kynsin ja hampain, viihdytään siellä tai ei.
Keeronpa hauskan esimerkin suomalaisesta työkulttuurista:
Yritys on kuin puu, jonka oksilla istuu apinoita.
Ylimmältä oksalta alas katsova apina näkee vain hymyileviä naamoja, alimmalta oksalta ylös katsova apina näkee vain pelkkiä persereikiä.
Ei varmaan tarvitse sanoa kumman oksan apina vertauksessa olet? :)- virve
HCD kirjoitti:
"Meille todella halutaan ja työntekijät tekevät kaikkensa saadakseen sukulaisensa tai tuttavansa meille töihin sikäli kun paikkoja aukeaa."
Vaihtuvuus voi olla heikkoa senkin vuoksi, että nykyään "vakkari" työpaikat on kiven alla.
Lisäksi ihmisillä on sellainen taipumus, että kerran saadusta työpaikasta pidetään kiinni kynsin ja hampain, viihdytään siellä tai ei.
Ylimmältä oksalta alas katsova apina näkee vain hymyileviä naamoja, alimmalta oksalta ylös katsova apina näkee vain pelkkiä persereikiä.
Ei varmaan tarvitse sanoa kumman oksan apina vertauksessa olet? :)HCD... sinuna kirjottaisin kirjan... oikeesti, löydät sanat mihin vain... Tästä on hyvä jatkaa.
- kerho
teijarou kirjoitti:
ei meillä ketään pelätä.Tulijoita on mutta ei lähtijöitä.Se kertoo työilmapiiristä jotain.Meille todella halutaan ja työntekijät tekevät kaikkensa saadakseen sukulaisensa tai tuttavansa meille töihin sikäli kun paikkoja aukeaa.Vaihtuvuus vaan on heikkoa;),miksiköhän??Osaatkos arvata?:)
Niin meilläkin pääsi vain sukulaisuus suhteilla tai kaveri suhteilla. Arvata vain voi miten syrjittiin niitä jotka olivat päässeet jollain muulla konstilla... ehkpä ne teidänkin " savustetut on juuri noita........................syyttömiä
Eikö tuo ole rikollista toimintaa??? virve kirjoitti:
HCD... sinuna kirjottaisin kirjan... oikeesti, löydät sanat mihin vain... Tästä on hyvä jatkaa.
Kokemuksistani kyllä saisi ja on minua kannustettu aikaisemminkin kirjoittamaan kirja.
Ehkäpä sen jossain vaiheessa teenkin, kunhan saan asiat omalta kohdaltani päätökseen.- teijarou
HCD kirjoitti:
Ei varmaan tarvitse sanoa kumman oksan apina vertauksessa olet? :)olet hauska:).Halu on kova mutta luetun ymmärtäminen takkuaa:).Sanoinko ottavani sukulaisia ja tuttavia:)?Tuolla asenteella sinun on vaikea saada töitä.Oman tiesi olet valinnut.Olet työnantajan unelma:)
- Eräs kiusattu
mitä se hyödyttää kirjoitti:
Annan hyvän neuvon ja kokemuksen syvällä rinta äänellä... siis....
Ihan turhaan uhraat tuolla asenteellaa terveytesi. Pois ja nopeasti .. miksi sietää hetkeäkään kiusaamista. Jos sitä ei saa loppumaan niin mene työterveyshuoltoon, voi olla että maineesi on jo pilattu sielläkin mutta kieltäydy menemästä töihin ja pyydä sairaslomaa, jos tilannetta ei haluta selvittää työpaikallasi.
Sinnittelin tuolla Sinun asenteellasi ja ajattelin ettei minua nujerreta mutta toisin kävi...
Olisinkin ollut kova ja sairas yksilö jos en olisi reakoinut, olen siis inhimillinen ja tunteva yksilö jota ei voi sanoa kiusaajista. (Kiusaajieni kylmät kalansilmät eivät jääneet huomaamatta myöskaan vanhuksilta , päivittelivät joskus niitä)Ihmisten silmät ovat minua aina sekä kiehtoneet että pelottaneet, niistä voi lukea niin paljon. En myöskään voi unohtaa entisen naispomoni petollisia ja vilpillisiä silmiä.
Kun hän tuli taloon, jossa olin ollut jo monta vuotta, hänellä oli alkuaikoina tapana iskeä silmää sekä miehille että naisille, kun halusi saada salaliittolaisen. Loppuaikoina silmäniskeminen minulle kyllä loppui ymmärrettävistä syistä.
Pääsin ehjin nahoin lähtemään talosta, kun voimat loppuivat. Kohta siellä olisi isketty jo muutakin kuin silmää. teijarou kirjoitti:
olet hauska:).Halu on kova mutta luetun ymmärtäminen takkuaa:).Sanoinko ottavani sukulaisia ja tuttavia:)?Tuolla asenteella sinun on vaikea saada töitä.Oman tiesi olet valinnut.Olet työnantajan unelma:)
Itsekin. :)
Et sanonut ottavasi omia sukulaisiasi ja tuttaviasi, mutta valvotko itse, ettei joku muu niin tee?
Jos et laista tiedä tuon vertaa, vaikka olet työnantaja, niin ei hyvin mene.
Kuka sanoi että haen töitä?
Olen oman tieni valinnut ja ehkäpä jo kesällä työllistän muitakin kuin itseni.
Olen työnantajani unelma, siis itseni. :)
Ja tunnen lain huomattavasti paremmin kuin sinä, vaikka itse työllistätkin 78 henkeä, ei se näytä olevan mikään vastuullisen työnantajan tae.- teijarou
HCD kirjoitti:
Itsekin. :)
Et sanonut ottavasi omia sukulaisiasi ja tuttaviasi, mutta valvotko itse, ettei joku muu niin tee?
Jos et laista tiedä tuon vertaa, vaikka olet työnantaja, niin ei hyvin mene.
Kuka sanoi että haen töitä?
Olen oman tieni valinnut ja ehkäpä jo kesällä työllistän muitakin kuin itseni.
Olen työnantajani unelma, siis itseni. :)
Ja tunnen lain huomattavasti paremmin kuin sinä, vaikka itse työllistätkin 78 henkeä, ei se näytä olevan mikään vastuullisen työnantajan tae.valvon kun itse päätän kenet otan vaikkakin rekryfirma haastattelee ja laittaa järjestykseen.Voin muuttaa järjestystä loppupelissä.Palkaaan vaan parhaat,fyysisesti hyväkuntoisia,henkisesti tasapainoisia ja ennenkaikkea ammattilaisia.Siksi käytän rekryfirmaa koska siellä on ammattilaisia ja ovat onnistuneet pääsääntöisesti hyvin.Siviilipalvelusmiehet harhauttivat mutta se aukko on tukittu:)
teijarou kirjoitti:
valvon kun itse päätän kenet otan vaikkakin rekryfirma haastattelee ja laittaa järjestykseen.Voin muuttaa järjestystä loppupelissä.Palkaaan vaan parhaat,fyysisesti hyväkuntoisia,henkisesti tasapainoisia ja ennenkaikkea ammattilaisia.Siksi käytän rekryfirmaa koska siellä on ammattilaisia ja ovat onnistuneet pääsääntöisesti hyvin.Siviilipalvelusmiehet harhauttivat mutta se aukko on tukittu:)
Valitsijoiden lukumäärän ollessa 1 siis ainoastaan sinä, niin mistä tiedät että valintaperusteesi ovat oikeita?
Vaikka rekryfirma hyväksyisi hakijan, niin sinä voit sen suosituksen perua, vaikka sillä perusteella, että henkilö tai naama ei miellytä tai ettei ole jonkin työntekijän tuttu tai sukulainen.
Asia ei muutu käytännössä rekryfirman käytön yhteydessä siis miksikään.
Siviilipalvelus aukko lienee tukittu vaatimalla suoritettu asepalvelus hakijoilta?
Näppärää...
Mutta jos olet itse tyytyväinen toimintaasi ja saat unta öisin, niin jatka ihmeessä. :)
Se ei tosin tarkoita sitä, että parin siviilipalvelusmiehen kaltaisella kokemuksella voisit tulla kertomaan, että kaikki syy on kiusatuissa itsessään.
Tätä syyllistämistä harrastavat juuri ne, jotka ovat kiusaajia, jos et sattunut tietämään. :)
Eikä se poista sitä asiaa, että työnantajana olet laillisesti vastuussa kiusaamisen lopettamisesta ja et voi antaa työntekijöiden "hoitaa" asiaa omalla tavallaan.teijarou kirjoitti:
valvon kun itse päätän kenet otan vaikkakin rekryfirma haastattelee ja laittaa järjestykseen.Voin muuttaa järjestystä loppupelissä.Palkaaan vaan parhaat,fyysisesti hyväkuntoisia,henkisesti tasapainoisia ja ennenkaikkea ammattilaisia.Siksi käytän rekryfirmaa koska siellä on ammattilaisia ja ovat onnistuneet pääsääntöisesti hyvin.Siviilipalvelusmiehet harhauttivat mutta se aukko on tukittu:)
Käytät rekryfirmaa, mutta et kuitenkaan luota heidän valitsemiin henkilöihin, vaan haluat välttämättä itse päättää jokaisesta työhön tulevasta henkilöstä.
Miksi näin?
Ehkä siksi, että työnhakijoiden koulutuksen ja työkokemuksen lisäksi valinta asiaan vaikuttaa enemmän ns. "pärstäkerroin", jota rekryfirma ei osaa valmiiksi seuloa.- teijarou
HCD kirjoitti:
Käytät rekryfirmaa, mutta et kuitenkaan luota heidän valitsemiin henkilöihin, vaan haluat välttämättä itse päättää jokaisesta työhön tulevasta henkilöstä.
Miksi näin?
Ehkä siksi, että työnhakijoiden koulutuksen ja työkokemuksen lisäksi valinta asiaan vaikuttaa enemmän ns. "pärstäkerroin", jota rekryfirma ei osaa valmiiksi seuloa.ehkä ei.Pyydän 2-3 "parasta" ja sitten päätän.Rekryfirma vaan suosittelee ja kaivaa taustat.Sen lauluja laulat kenen leipää syöt:).Se tahtoo välillä työntekijältä unohtua.Kokemus on osoittanut,että viimeinen voitelu on tehtävä itse.Voin sitten syyttää itseäni jos olen tehnyt virhevalinnan.Kantapään kautta olen sen oppinut.Menee jo asian ohi joten olkoon:)
- teijarou
HCD kirjoitti:
Miksi näin?
Ehkä siksi, että työnhakijoiden koulutuksen ja työkokemuksen lisäksi valinta asiaan vaikuttaa enemmän ns. "pärstäkerroin", jota rekryfirma ei osaa valmiiksi seuloa.jos on kaksi tasavertaista hakijaa niin tottakai pärstäkerroin vaikuttaa.Aina kuitenkin olen löytänyt eron miksi a on parempi kuin b.Elämäntilanne,lapsia,terveys,yleiskunto jne.Vaikuttavia tekijöitä sairauslomiin/lasten sairauslomiin jne:)
teijarou kirjoitti:
jos on kaksi tasavertaista hakijaa niin tottakai pärstäkerroin vaikuttaa.Aina kuitenkin olen löytänyt eron miksi a on parempi kuin b.Elämäntilanne,lapsia,terveys,yleiskunto jne.Vaikuttavia tekijöitä sairauslomiin/lasten sairauslomiin jne:)
Ja niihin palattiin. :)
Taas on pakko sanoa, että käsittäkseni:
"Elämäntilanne,lapsia,terveys,yleiskunto,vaikuttavia tekijöitä sairauslomiin/lasten sairauslomiin."
Jos tuohon listaasi lisätään vielä raskaus ja uskonto, niin silloin tuli täysi kymppi kiellettyjä hylkäämis/syrjimisperusteita.
Työhönotossa saa vaikuttaa, ammattitaito, koulutus, työkokemus.
Et vieläkään tajua sitä, ettei noiden luettelemiesi asioiden perusteella saa hylätä/valita työntekijää.
Nuo kaikki ovat laissa kiellettyjä perusteita työntekijän palkkaamatta jättämiseen, työsyrjintään.
Tämä on yleinen ongelma työnantajilla, ei kertakaikkiaan tajuta, että mikä on työsyrjintää.
Jos et itse tunne lakia, niin kysy edes joltain.
Voi luoja sentään...teijarou kirjoitti:
jos on kaksi tasavertaista hakijaa niin tottakai pärstäkerroin vaikuttaa.Aina kuitenkin olen löytänyt eron miksi a on parempi kuin b.Elämäntilanne,lapsia,terveys,yleiskunto jne.Vaikuttavia tekijöitä sairauslomiin/lasten sairauslomiin jne:)
Vakavasti sitä mieltä, ettet oikeasti ole työnantaja tai koskaan ollut edes esimiestehtävissä.
Niin vaikeaa minun on uskoa, että joku TA olisi oikeasti noin tietämätön palkkaukseen liittyvistä asioista.
Onneksi olkoon!- virve
HCD kirjoitti:
Vakavasti sitä mieltä, ettet oikeasti ole työnantaja tai koskaan ollut edes esimiestehtävissä.
Niin vaikeaa minun on uskoa, että joku TA olisi oikeasti noin tietämätön palkkaukseen liittyvistä asioista.
Onneksi olkoon!Sain muuten tänään työsuojelustakin sähköpostia, asia rullaa aika hyvin... Palatakseni HCD:n ja Teijaroun keskusteluun, kuten HCD mainitsi, liekö koko rouva esimiestasolla... Oikein kirjoituksen, pilkkujen ja pisteiden paikkojen perusteella rouva ei lienee edes paljon koneella kirjoitellut... Ehkäpä haaveena on päästä sinne puun ylimpään oksaan, ehkäpä on alimmalla, ja joutuu tyytymään niihin per...reikiin ;) kukapa tietää. Mutta, on mielenkiintoista seurata teidän keskustelua...
virve kirjoitti:
Sain muuten tänään työsuojelustakin sähköpostia, asia rullaa aika hyvin... Palatakseni HCD:n ja Teijaroun keskusteluun, kuten HCD mainitsi, liekö koko rouva esimiestasolla... Oikein kirjoituksen, pilkkujen ja pisteiden paikkojen perusteella rouva ei lienee edes paljon koneella kirjoitellut... Ehkäpä haaveena on päästä sinne puun ylimpään oksaan, ehkäpä on alimmalla, ja joutuu tyytymään niihin per...reikiin ;) kukapa tietää. Mutta, on mielenkiintoista seurata teidän keskustelua...
Nicci on aiemminkin esittänyt jokseenkin kummallisia kommentteja.
Ensimmäisen kerran tuli tuollaista yritysjuttua, niin ajattelin hieman testata, että mikä on arvon "yrittäjän" tietotaito työlakiasioissa.
Se lienee tullutkin jo kaikille selväksi. :)
Hyvä, että asiasi etenee, toivon mukaan ko. työsuojelupiiri hoitaa tapauksesi asiallisesti.
Päinvastaisiakin kokemuksia on ollut.
Tsemppiä!- Dark Fear
virve kirjoitti:
Sain muuten tänään työsuojelustakin sähköpostia, asia rullaa aika hyvin... Palatakseni HCD:n ja Teijaroun keskusteluun, kuten HCD mainitsi, liekö koko rouva esimiestasolla... Oikein kirjoituksen, pilkkujen ja pisteiden paikkojen perusteella rouva ei lienee edes paljon koneella kirjoitellut... Ehkäpä haaveena on päästä sinne puun ylimpään oksaan, ehkäpä on alimmalla, ja joutuu tyytymään niihin per...reikiin ;) kukapa tietää. Mutta, on mielenkiintoista seurata teidän keskustelua...
mutta sanan jälkeen ei tule pilkkua.Kysymykseen kukapa tietää tulee kysymysmerkki.(?)Miten oma oikeenkirjoituksesi?
- teijarou
HCD kirjoitti:
Ja niihin palattiin. :)
Taas on pakko sanoa, että käsittäkseni:
"Elämäntilanne,lapsia,terveys,yleiskunto,vaikuttavia tekijöitä sairauslomiin/lasten sairauslomiin."
Jos tuohon listaasi lisätään vielä raskaus ja uskonto, niin silloin tuli täysi kymppi kiellettyjä hylkäämis/syrjimisperusteita.
Työhönotossa saa vaikuttaa, ammattitaito, koulutus, työkokemus.
Et vieläkään tajua sitä, ettei noiden luettelemiesi asioiden perusteella saa hylätä/valita työntekijää.
Nuo kaikki ovat laissa kiellettyjä perusteita työntekijän palkkaamatta jättämiseen, työsyrjintään.
Tämä on yleinen ongelma työnantajilla, ei kertakaikkiaan tajuta, että mikä on työsyrjintää.
Jos et itse tunne lakia, niin kysy edes joltain.
Voi luoja sentään...on tabu ja se ei kiinnosta minua työnantajana.Raskaus tietenkin kiinnostaa .Ei kai ole järkeä palkata ammattilaista joka puolen vuoden kuluttua alkaa porsimaan ja taas minä maksan hakien sijaista samalla.Ehei,ne ajat ovat menneet.Sikäli kun epäilet taustaani voinen kertoa saaneeni vuoden yrittäjäpalkinnon Hämeessä 2003.Googlettamalla löydät myös firmamme netistä.Tervetuloa työhaastatteluun:)
- riivitty
teijarou kirjoitti:
on tabu ja se ei kiinnosta minua työnantajana.Raskaus tietenkin kiinnostaa .Ei kai ole järkeä palkata ammattilaista joka puolen vuoden kuluttua alkaa porsimaan ja taas minä maksan hakien sijaista samalla.Ehei,ne ajat ovat menneet.Sikäli kun epäilet taustaani voinen kertoa saaneeni vuoden yrittäjäpalkinnon Hämeessä 2003.Googlettamalla löydät myös firmamme netistä.Tervetuloa työhaastatteluun:)
...mitäs luulet, nyt kun muka paljastit henkilöllisyytesi, teitkö mielestäsi viisaasti? Sikäli kun viestisi oikein ymmärsin, kerroit juuri syrjiväsi hakijoita raskauden takia. Juristi tietenkin osaa pestä sysimustastakin lumivalkoista, mutta taisit juuri tunnustaa rikoksen - sikäli kun olet se, joksi itseäsi väität.
Joko teet todella typerästi tai olet täällä aitoa yrittäjää mustamaalaamassa. Mitkä ovat kirjoittelusi motiivit? - piinu
teijarou kirjoitti:
on tabu ja se ei kiinnosta minua työnantajana.Raskaus tietenkin kiinnostaa .Ei kai ole järkeä palkata ammattilaista joka puolen vuoden kuluttua alkaa porsimaan ja taas minä maksan hakien sijaista samalla.Ehei,ne ajat ovat menneet.Sikäli kun epäilet taustaani voinen kertoa saaneeni vuoden yrittäjäpalkinnon Hämeessä 2003.Googlettamalla löydät myös firmamme netistä.Tervetuloa työhaastatteluun:)
mieltä.Mulla on kuusi naispuolista työntekijää ja viimeisen viiden vuoden aikana raskaudet ovat maksaneet 28000 euroa.En missään tapauksessa ota nuorta äitiä tai äidiksi aikovaa töihin.Olen sen raskaasti kokenut ja taloudellisesti pienyrittäjälle kova paikka.Olkaa tarkkana ja selvittäkää hakijan tiedot kaikin mahdollisin keinoin.
teijarou kirjoitti:
Työnantajana tai ihmisenä en arvosta kaltaistasi henkilöä pätkääkään.
Ehkä se palkinto on "kihahtanut" päähäsi, kun asenteesi on noin ylimielinen. :)
Rikot tietoisesti lakia työhönotossa, työsuojelussa ja vielä kehuskelet sillä netissä.
Porsaista puheen ollen olet itse kunnostautunut porsastelussasi kiitettävästi.
Kerroin jo aiemmin, etten ole työtä vailla ja vaikka olisinkin, en ko. firmaanne tulisi, vaikka se olisi viimeinen työpaikka koko Suomessa. :)- jarna 66
teijarou kirjoitti:
Teija jo olla.Tiedän menestyksesi.Tämä palsta ei oikein ole näille yhteiskunnan ja työelämän valoisimmille tyypeille.En välttämättä etsisi työntekijää täältä:)
- jout.sen
HCD:llä on viisaat mielipiteet, kokemus puhuu.
Kiusaaminen saattaa _joskus_ olla kiusatun syy, mutta se on harvinaista. Useammin kiusaaminen ei ole kiusatun vaan KIUSAAJAN syy; joskus koko työyhteisö on sairas ja yksi joutuu "syntipukiksi". Itse olen akateeminen, monissa liemissä keitetty vahva nainen. Jouduin kiusatuksi; olin työyhteisössäni yksi vahva ihminen jonon jatkona eli kiusattuna. Kiusatuksi voi siis tulla kuka tahansa. Oma "pääkiusaajani" oli esimieheni ja hänen mielistelijänsä yhtyivät kiusaamiseeni. Työyhteisössämme oli muutama hiljainen. Heidät oli alistettu hiljaisiksi eivätkä he uskaltaneet ottaa kantaa mihinkään.
Minä jaksoin neljä vuotta, mutta... Älä anna tilanteesi mennä niin pitkälle kuin minä annoin. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan masennuksen vuoksi ja näen viikoittain painajaisia työpaikastani. Lääkäri kirjoittaa Sinulle sairauslomaa, jos olet masentunut; kiusaaminen voi saada aikaan masennuksen, joten Kaiken kokenut ja teijarou eivät tiedä aivan kaikkea. Jos todella on masentunut, on toisten turha tulla sanomaan, että ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy.
Pidä yhteyttä liittoosi ja jää tarvittaessa sairauslomalle, et ole lusmuilija tai luovuttaja. Jos kuitenkin päätät jatkaa taisteluasi, toivon Sinulle paljon voimia.- virve
Te olette mahtavia... Teillä on viisaita neuvoja... ja jo se helpottaa oloa kummasti... Olen persoonaltani sellainen, joka kyseenalaistaa, ottaa kantaa, ja uskaltaa puhua, puolustan helposti myös muita. Olen vahva persoona...Ja luulen, että se on osa syytä, että ohjaajani otti minut silmätikuksi... en voi sietää minkäänlaista epätasa-arvoa, epäreiluutta, tai epärehellisyyttä... Ja jos näissä asioissa huomaan puutetta, puutun asiaan tiukasti. Minulla on huomenna lääkäri, työterveyshuoltoon, jonka ajan on liiton pääluottamusmies tilannut, mietin kovasti, menenkö... toisaalta hyvä, toisaalta... no jaa... en osaa sanoa, huominen aamu sen ratkaisee...
Sen verran voin sanoa, että ohjaaja epäilee, vainoo ja ottaa huhupuheita erittäin mielellään vastaansa. Hän ei toimi kaikkia kohtaan oikeudenmukaisesti,jotkut ovat enemmin hänen hampaissaan, mutta minä olen pahin. Olen eniten koulutettukin, sekin voi häntä ärsyttää. Mutta jatkamme aihetta... - minä
virve kirjoitti:
Te olette mahtavia... Teillä on viisaita neuvoja... ja jo se helpottaa oloa kummasti... Olen persoonaltani sellainen, joka kyseenalaistaa, ottaa kantaa, ja uskaltaa puhua, puolustan helposti myös muita. Olen vahva persoona...Ja luulen, että se on osa syytä, että ohjaajani otti minut silmätikuksi... en voi sietää minkäänlaista epätasa-arvoa, epäreiluutta, tai epärehellisyyttä... Ja jos näissä asioissa huomaan puutetta, puutun asiaan tiukasti. Minulla on huomenna lääkäri, työterveyshuoltoon, jonka ajan on liiton pääluottamusmies tilannut, mietin kovasti, menenkö... toisaalta hyvä, toisaalta... no jaa... en osaa sanoa, huominen aamu sen ratkaisee...
Sen verran voin sanoa, että ohjaaja epäilee, vainoo ja ottaa huhupuheita erittäin mielellään vastaansa. Hän ei toimi kaikkia kohtaan oikeudenmukaisesti,jotkut ovat enemmin hänen hampaissaan, mutta minä olen pahin. Olen eniten koulutettukin, sekin voi häntä ärsyttää. Mutta jatkamme aihetta..."Olen persoonaltani sellainen, joka kyseenalaistaa, ottaa kantaa, ja uskaltaa puhua, puolustan helposti myös muita. Olen vahva persoona... en voi sietää minkäänlaista epätasa-arvoa, epäreiluutta, tai epärehellisyyttä... Ja jos näissä asioissa huomaan puutetta, puutun asiaan"
mutta
en osaa "smool tookia", sanon asiat liian suoraan,
olen totuuden torvensoittaja
ja en osaa puhua viisaita, jos joku väittää vastaan
Siksi olen työyhteisössäni usein hankauksissa
Välillä tunnen olevani vahvoilla, välillä tas tuntuu että ne toiset ovat sittenkin oikeassa ja aion jättää kaiken, mutta uhallanikin en sittenkään anna periksi
- riivitty
Minun mielestäni sairaslomaa kannattaa ottaa. Itsekin kiusaamisen kokeneena tein hölmösti kun en heti tilanteen kärjistyttyä jäänyt pois töistä. Kiusaamista oli kestänyt silloin jo yli kaksi vuotta.
Sairaslomalla saa etäisyyttä asioihin, jos loma on riittävän pitkä. Aikaa jää itsestä huolehtimiseen ja vastatoimien käynnistämiseen. Jos kertomasi pitää paikkansa, niin kiusaamistahan tuossa on ja eräänlaista paikan näyttämistä. Liitto ehkä osaa auttaa, mutta harkitse myös työsuojeluväen ja terveydenhuollon mukaanottamista pian.
Ilman näyttöä sinulla ei ole mahdollisuuksia, joten kerää viestit talteen, etsi todistajia ja nauhoita kiusaajan kanssa yksin tai ryhmässäkin käymäsi keskustelut vaikka salaa. Kaikki nuo ovat sallittujen keinojen listalla.
Kun kerran olet poikkiteloin asettunut, niin tiesi on jo päätetty. Porskuttamisen yrittäminen auttaa vain kiusaajaa, koska se vie sinulta pitkällä juoksulla voimat. Kiusaajasi taas saattaa hyvinkin saada suurta tyydytystä siitä, että yrität hänen toimiensa allakin toimia.
Kiusaaja on näet hullu. Tämän kun pitää mielessä, niin kiusaajan toimintatavat voi ehkä helpommin tajuta. Ymmärtää niitä ei kannata, se ei ole tervejärkiselle kenties lainkaan mahdollista. Kiusaaminenhan saattoi vaikka alkaa siitä, että kiusaaja aamulla herätessään näki naapurin aamupalapöydässään syövän puuroa suu auki... Sellainen vaatii kostoa! ;)
Syntipukin osa ei ole helppo. Älä alistu! - virve
En mennyt lääkäriin, joten taistelu jatkuu... heti tänään sain jo lisäkommentteja työstäni... eli juttu jatkunee... saas nähdä kuinka meikäläisen käy... hyvin vai huonosti... sitä ei tiedä.
Mutta sisulla jatkan työtäni, siihen kun en ole väsynyt, vain ohjaajan piikitykseen...- kertoa
En tiedä onko tämä hyvä ehdotus mutta tuli mieleeni että voisitko pitää ikäänkin päiväkirjaa tapahtumista sieltä työpaikalta. Ehkäpä se avaisi ainakin jonkun työnantjan ja ehkäpä kiusaajankin silmät ajattelemaan miten kiusaaminen todella vaikuttaa ihmisen psyykeesee.
Toisaalta tämä tuntuu julmaltakin ehdotukselta koska tiedän että jos tilanteesi jatkuu, tulet väsymään ja lopulta et enää jaksa puolustaa itseäsi Voimme vaan kannustaa Sinua tekemään oikeita päätöksiä. Varmaan täällä myös on ihmisiä jotka haluavat lyödä vielä lyötyä mutta ne on onneksi helppo tunnistaa ja jättää omaan arvoonsa. - virve
kertoa kirjoitti:
En tiedä onko tämä hyvä ehdotus mutta tuli mieleeni että voisitko pitää ikäänkin päiväkirjaa tapahtumista sieltä työpaikalta. Ehkäpä se avaisi ainakin jonkun työnantjan ja ehkäpä kiusaajankin silmät ajattelemaan miten kiusaaminen todella vaikuttaa ihmisen psyykeesee.
Toisaalta tämä tuntuu julmaltakin ehdotukselta koska tiedän että jos tilanteesi jatkuu, tulet väsymään ja lopulta et enää jaksa puolustaa itseäsi Voimme vaan kannustaa Sinua tekemään oikeita päätöksiä. Varmaan täällä myös on ihmisiä jotka haluavat lyödä vielä lyötyä mutta ne on onneksi helppo tunnistaa ja jättää omaan arvoonsa.Ihan hyvä ehdotus, ja sellaista vähän olen jo pitänytkin, kirjaan kaiken ylös... ja olen nyt alkanut etsimään tietoa, materiaalia, ym... miten työyhteisöä kuuluisi kohdella... jotta työkyky säilyisi, juuri tasa-arvoa, oikeudenmukaisuutta yms... olen löytänyt hyvin paljon tietoutta.
- Faktatieto
virve kirjoitti:
Ihan hyvä ehdotus, ja sellaista vähän olen jo pitänytkin, kirjaan kaiken ylös... ja olen nyt alkanut etsimään tietoa, materiaalia, ym... miten työyhteisöä kuuluisi kohdella... jotta työkyky säilyisi, juuri tasa-arvoa, oikeudenmukaisuutta yms... olen löytänyt hyvin paljon tietoutta.
Totuushan on kuitenkin se, etteivät sairaslomat poista työpaikoilta työnteon häiriökäyttäytymistä -ja kiusaamista.
Se poistuu vain työnatajan kovalla otteella ja asoihin oikeudenmukaisella puuttumisella. Kiusaajat ovat vain niin ovelia että tuomion voi joutua kärsimään kiusatuksi tullut.
Suuressa porukassa juoruilemalla saadaan työtoveri niin perinjuurin mustamaalatuksi että sitä jo työnanantajakin uskoo.
Missä kiusaamista on on ollut paljon niin mielestäni on parasta on antaa kaikille lopputili. Muuten ei tule oikeutta.
Kaikki on aloitettava puhtaalta pöydältä,koska pitkään jatkunut kiusaaminen ja mustamaalaaminen ei tule muuten loppumaan.
- virve
:) mutta minähän olenkin vain tavallinen työntekijä, en palkinnon saanut yrittäjä johtaja... Siksi kirjoitukseni ei ihan sellaista, joka johtajalla pitäisi olla... Hm... että silleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1382368Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n692280Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi661959EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt741654- 1041523
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1021498Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1191391Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki321244Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191191- 811134