Paikkareiden pisteistä

kirjekurssilainen

Kirjekurssini paketista on hävöksissä se ensimmäisen viikon vihko, jossa kerrotaan ne pisterajat. Elikkäs voisiko joku kertoa, mitenkä ne pisteet mennee aikuisella naisella. Nyt on painoa reilu 95 kg, mutta olis kiva tietää ne pienempienkin kilomäärien luvut :)

6

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama vika..

Niin, on se siellä.. Ne pitää nykyään laskea itse aktiivisuuden ym. mukaan.. Katso sellan, oliko se nyt ravinto (ja joku?) vihko, niin siellä on sellanen sinertävä sivu.. Mulla matskut kotona, niin en muista.. Itse erehdyin samoin ja soitin sille ryhmäohjaajalle.. Oli kieltämättä huonosti merkitty, ku innoissaan kaikkia luki.. :) Tsemppiä!!

• kirjekurssilainen

Tämä mun kirjekurssipaketti on parin vuoden takaa, eikä täältä löydy kyl mistään. Harmittaa, että ne on vaan yhdessä paikassa, eikä esim ollenkaan tuossa pisteoppaassa...Siinähän niiden olisi hyvä olla liikuntapisteiden vieressä.

Noh, muistelisin että tässä vaiheessa saan syödä vielä 24 pistettä. Korjatkaa joku äkkiä jos näin ei ole :)

• NeitoPerho
        kirjekurssilainen kirjoitti:

Tämä mun kirjekurssipaketti on parin vuoden takaa, eikä täältä löydy kyl mistään. Harmittaa, että ne on vaan yhdessä paikassa, eikä esim ollenkaan tuossa pisteoppaassa...Siinähän niiden olisi hyvä olla liikuntapisteiden vieressä.

Noh, muistelisin että tässä vaiheessa saan syödä vielä 24 pistettä. Korjatkaa joku äkkiä jos näin ei ole :)

"Vanhat pisteet"

yli 100 kg = 26 pistettä
        91-100 kg = 24
        81-90 kg = 22
        71-80 kg = 20
        alle 70 kg = 18

"Uudet pisteet"
        Sukupuoli
        mies 15 pistettä
        nainen 7

Ikä
        18-20 vuotta 5 pistettä
        21-35 4
        36-50 3
        51-65 2
        yli 65 1

Paino
        60-69 kg 6 pistettä
        70-79 7
        80-89 8
        90-99 9
        100-109 10
        110-119 11
        jne

Pituus
        alle 160 cm 1 piste
        160 tai yli 2

Työ
        Istumatyö 0 pistettä
        Pääasiallinen seisomatyö 1 pistettä
        Pääasiallinen liikkuva työ 2
        Fyysisesti rasittava työ 3

Laske yhteen, huom min. 17 kuitenkin aina.

• Mä taas..
        kirjekurssilainen kirjoitti:

Mä muistelisin, että siinä vanhas aineistos oli pisteet niin, että
        alle 70kg=18points
        70-80=20points
        80-90=22poins
        90-100=24poits Jne..
        Nyt ku ne lasketaan, niin esim mulle tuli 26pointsia, vaikka painan 75kg.. Yritän kyl silti pysyä niis 20:s vaikka aina lipsutankin sitä ton uuden verukkeella.. (Kai niin saa tehdä, ku itseään vaan huijaa!??) Mut mulla on fyysisesti niin rankka työ, et siksi uuden materiaalin mukaan korkemmat pojot..
        Toivottavasti kukaan ei suutu, ku kerron näitä, mutta mä en osaa kadehtia näitä tietoja, ku sellanan on musta tyhmää, ku jokainen tarttis kaiken avun mikä saatavissa..
        Mulla kans laihis menos, kun huomasin että 10vuodessa paino noussut 10kg ja nyt pitäis laihduttaa 15kg.. Laihdutin vuonna -96 100kg:stä 65kiloon ihan omin päin ja nyt kun tulee 10vuotis juhlavuosi, haluan sen lopunkin 5kg pois!! (Eli kesällä 60kg!!)
        Tsemppiä sullekin! Mä kyllä ainaki autan jos vaan voin!
        Pirjo

• tiku

pisteet lasketaan näin.
      1. Oletko a)nainen 7pistettä
      b)mies 15p
      2.minkä ikäinen olet ?
      a)18-20v 5p
      b)21-35 4p
      c)36-50 3p
      d)51-65 2p
      e)yli 65 1p
      3.mikä on painosi nyt?
      Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku.esim.85kg=8p
      4.kuinka pitkä olet?
      a)alle 160 1p
      b)160 cm tai yli 2p
      5. millaista työtä teet?
      a)pääasiallisesti istumatyötä 0p
      b)pääasiallisesti seisomatyötä,osittain istumatyötä 2p
      c)pääasiallisesti liikkuvaa,osittain seisomatyötä 4p
      d)fyysisesti rasittavaa 6p
      6. haluatko...
      a)pudottaa painoasi? 0p
      b)pitää painosi nykyisellä tasolla 4p

Tästä voit nyt laskea paljonko kärsii syödä!

• Pullero.fi

olipas hyvä tietää nämä uudetkin pisteet. Toisinaan on rankkojakin työpäiviä, niin tarvitsee vähän joustoa pisteisiin. Tietysti, kyllähän sitä liikuntapisteitä voisi laskea sieltä. Nyt tosin mulla ainakin taitaa käydä tarkemman tarkastelun jälkeen niin, että vanhoilla pisteillä saan syödä enemmän :P Noh, pääasia että paino lähtee alaspäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe