Eli, olen ulkomailla ja olen päättänyt jäädä tänne vähän pidemmäksi aikaa. Olen ajatellut että olisi paras myydä suomessa oleva autoni ja ostaa toinen sitten kun palaan maahan. Mitä papereita minun pitäisi tehdä jotta kaverini pystyisi myymään autoni puolestani?
Miten valtuutan toisen myymään autoni?
4
385
Vastaukset
- lol gg
tee valtakirja johon määrittelet myytävän kohteen ja hinnan yms. eri siksi tarkka erittely, että kaverisi ei esim myy autoa halvemmalla jne.. tyyliin "valtuutan eskoseppojuhanin 121212-123X myymään omistamani Ferrarin testarossan vähintään 1e hintaan. tämä valtakirja on voimassa 1.1.2007 asti". tuo oli oma 1min versioni, joten älä syytä minua, mutta määritä ainakin hinta ja valtakirjan voimassaolo ja se kuka saa myydä ja mitä.
- alkup.
Yks juttu vielä, pitääkö valtakirjan allekirjoitusta varten olla kaksi todistajaa?
- turhaan
Jos luotat kaveriisi niin anna hänelle rekisteriotteen tai -todistuksen ilmoitusosa allekirjoitettuna päiväämättömänä, myynnin yhteydessä päiväysmerkintä ilmoitukseen, laadi myös luovutustodistus kaupasta voidaksesi todistaa myyneesi autosi, minä en ainakaan muista rekisteröidä autoa nimiini vaan ajan sinun vakuutuksella samoin sinä maksat pysäköintivirhemaksuni ellei sinulla ole esittää luovutustodistusta. Kaverisi ja sinun välinen kauppasuhde on todistettavissa vaikkapa haltijavelkakirjalla.
- alkup.
tuossa olisi vaan se ongelma ettei se ostajaehdokas välttämättä usko allekirjoituksen olevan aito...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22718