eikö 20v ylioppilas pääse muualle kuin mäkin kassalle?! Kun vain Mäkkiin Ja Hesburgeriin pääsin haastetteluun, mut en päässyt edes töihin (kun en vaikuttanut oikein innostuneelta, no ei mikään ihme...).Haaveilen pääseväni ens syksyllä opiskelemaan mut siitä tuleekin varmaan oikea helvetti, kun ei täällä Suomessa oikein arvosteta opiskelijoita, jotka yrittävät päästä elämässä eteenpäin.. Mut siis asiaan : mihin paikkoihin mun kannattais hakea? Kokemusta on yhteensä puoli vuotta (kauppa, toimisto(työharjoittelu).Niin riittääkö tämä mihinkään? Olen hakenut kauppoihin mut aina vaan sanotaan että kesällä otetaan vasta kesätyöntekijät, mut mitä mä kesään asti teen?! En enää jaksaa mitään työharjoittelua, kun tuo edellä mainittu puol vuotta on hankittu vapaaehtoisessa harjoittelussa, et kyl se mulle riittää...On niin rasittava istua kotona, tuun hulluks..
menee hermot
4
671
Vastaukset
- työharjoittelussa?
Minä olin vielä yliopistotutkinnonkin jälkeen työvoimatoimiston työharjoittelussa, joten sulla on vähän ylimielinen ote työnhakuun. Mäkkärin/kassan paikat ja työharjoittelu ovat ihan hyviä työpaikkoja ensi alkuun.
- kolmas henkilö
Työharjoittelussa on se vika, ettei siitä palkkaa. Olisi hyvä, jos kukaan ei siihen suostuisi, niin porukoiden olisi pakko rueta palkkaamaan ihmisiä oikeisiin töihin. Lisäksi se vääristää kilpailua. Palkaton työ tulee lopettaa kokonaan, oikeita työpaikkoja syntyy nihkeästi niin kauan kuin sitä on.
Harjoittelun kautta ei saa töitä kuin harvat, paremminkin innokkaasti harjoitteluun tulevat tyypit on merkki siitä, että työnantajat voivat jatkossakin luottaa siihen, että veronmaksajien kustannuksella työvoimaa riitää eikä oikeiden palkkaamisesta tarvitse stressata. - ...
kolmas henkilö kirjoitti:
Työharjoittelussa on se vika, ettei siitä palkkaa. Olisi hyvä, jos kukaan ei siihen suostuisi, niin porukoiden olisi pakko rueta palkkaamaan ihmisiä oikeisiin töihin. Lisäksi se vääristää kilpailua. Palkaton työ tulee lopettaa kokonaan, oikeita työpaikkoja syntyy nihkeästi niin kauan kuin sitä on.
Harjoittelun kautta ei saa töitä kuin harvat, paremminkin innokkaasti harjoitteluun tulevat tyypit on merkki siitä, että työnantajat voivat jatkossakin luottaa siihen, että veronmaksajien kustannuksella työvoimaa riitää eikä oikeiden palkkaamisesta tarvitse stressata.lähinnä, että työharjoittelu on hyvä mahdollisuus juuri esim. lukion lopettaneille, koska siitä saa kokemusta ja tutustuu eri aloihin. Toki minuakin pännii, että olin vielä yliopistokoulutuksen jälkeenkin puoli vuotta työharjoittelussa.
- työtön:/
... kirjoitti:
lähinnä, että työharjoittelu on hyvä mahdollisuus juuri esim. lukion lopettaneille, koska siitä saa kokemusta ja tutustuu eri aloihin. Toki minuakin pännii, että olin vielä yliopistokoulutuksen jälkeenkin puoli vuotta työharjoittelussa.
ja työharjoittelijana joutuu tekemään kaikkein paskimmat työt ja koko ajan! Sellaiset joita muut ei suostu tekemään! Kun olin elitarvikekaupassa niin joka päivä jouduin muun työn lisäks heittelemään roskat ja pilantuneet ruoat (persikat jne, yök) ja kukaan muu ei sitä enää tehnyt kun mä tulin harjoitteluun! Melkein itketti siellä. Kun pitäis varmaan olla reiluja, että ne muutkin välillä pääse tekemään paskahommia eikä vain työharjoittelija!! Ja sitten yks mummeli valitti siellä koko ajan, että teen muka aina jtn väärin! Ja palkaksi sain hikiset 375e, joita työttömät saa tekemättä mitään! Eli työharjoittelu on pahinta mahdollista työtä ilmaiseksi!! Eri juttu on opiskeluun kuuluva työharjoittelu, vapaaehtoiseen ei kenenkään kannata suostua!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423910Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393506- 703118
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912970Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851954- 351948
- 241789
- 321733
- 291721
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231684