kumpiko. honda vs ford

lopos(m)

eli ford mondeo -97 glx korisarja on mk2
ajettu, 130 000km. ilmastointi. luistonesto. sähkölasit eessä. keskuslukko. väri violetti,
kuntoko ok, helmoissa alkavaa ruostetta, pohjossa pintaruostetta, jakopää vaihettu.

honda accord 1.8ls vtec, -2000 ajettu 140 000
kaukoohjattu keskuslukko. sähkölasit eessä ja takana
hb malli, väri musta, sisältä kuin uusi ja ulkoa.
ruostetta ei juuri ollenkaan, jakopää vaihettu
jne...

eli kumpiko ois järkevämpi käyttö auto... itse olen kallistumassa hondaan,,,

18

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvä juttu!

Se mondeo tietenkin, eikä tarvitse selitellä sen kummemmin kuin että laatu ajaa ohi siitä hondurasista joka kallis pitää ja vikoja täynnä.

• chryslerin omistaja

En kannata merkkinä kumpaakaan. Elämäni olen ajanut muilla merkeillä. Eli mielipiteeni perustuu vain annettuun kuvaukseen erityisesti näihin kohtiin:

1. Honda on 3v nuorempi, joka painaa Suomen olosuhteissa enemmän kuin kilometrit.

2. Ford Mondeon korroosiotestitulokset ja maininta että kukkii jo ilmeisesti enemmän kuin Honda.

• lähtisi

minun pihaani noista kahdesta vaihtoehdosta. Vaikka ajettavuudeltaan Mondeo lienee parempi, niin ei ero kuitenkaan ole suuri. Eli kannatus Hondalle.

• tietenkin

onhan se sentään saksalainen.

• Laatu ratkaisee.

Mitä sä enää emmit kun asia on selvä jos vaihtoehdot ovat noi? Otat sen mondeon ja ajelet sillä huolettomia kilometrejä ja pitkään, ihmetyttää että mitähän sulla liikkuu päässä vai liikkuuko mitään kun olet ottanut hondan vaihtoehdoksi! Ota se järkevämpi eli mondeo äläkä edes suunnittele lyöväsi käsiäs paskaan kainaloita myöten sen hondan kanssa, katos honda osaa tehdä vain sellaisia pikkumopoja edes jotenkuten.

• Reiska

Mondeo on ehdoton valinta jos haluat varmaa ja mukavaa kyytiä mutta jos olet kiinnostunut rassaamaan kädet rasvassa, otsa hiessä ja lompakko tyhjänä autoa niin aivan ehdoton valinta on tuo honda. Muisdtaa täytyy et tun ikäisessä hondassa on jo sitä elektronista värmettä jo niin paljon siellä pellin alla että korjaamohan se on yleensä osoite kun se heittää toimimasta kun ei jakarilla ja meisselillä enää pysty korjaamaan juuri mitään eikä itseopiskelu autoista riitä vian paikallistamiseen saati korjaamiseen.

• Jonte

oon just samaa mieltä reiskan kans ja vielä lisäksi se että kun siin mondeos on se ilmastointi niin kyyti on coolia senkin puolest

• Pekka.

Remonttimiehelle mondeo, Honda puolestaan jos et halua olla koko ajan kädet rasvassa. Mondeo tosin hieman parempi ajettava.

• se on

Remonttimiehelle mondeo ja pääsee kulkemaan ja honda tyypille joka kävelee kädet puhtaana kun se honda porsi taas niin tuhottoman kalliin remontin eikä tavis pysty itse tekeen mitään vian korjaamiseksi. Kyllä honda on mitsun kanssa ne kaikista surkeimmat tekeleet joita onneksi näkee yhä harvemmin syystä että ne ovat pajalla remontissa myötäänsä.

• Pekka.
        se on kirjoitti:

Remonttimiehelle mondeo ja pääsee kulkemaan ja honda tyypille joka kävelee kädet puhtaana kun se honda porsi taas niin tuhottoman kalliin remontin eikä tavis pysty itse tekeen mitään vian korjaamiseksi. Kyllä honda on mitsun kanssa ne kaikista surkeimmat tekeleet joita onneksi näkee yhä harvemmin syystä että ne ovat pajalla remontissa myötäänsä.

Aluksi pieni vinkki: välimerkkien käyttö sekä ylipitkien virkkeiden välttäminen tekee tekstistä helpommin luettavaa.

Toisekseen: Vanhat suojaamattomat Mondeot ovat ruostepommeja, joiden teknisen kestävyyden ylivertaisuutta en lähtisi hehkuttamaan.

Vai miksihän ne ovat niin halpoja?

• aivan väärin
        Pekka. kirjoitti:

Aluksi pieni vinkki: välimerkkien käyttö sekä ylipitkien virkkeiden välttäminen tekee tekstistä helpommin luettavaa.

Toisekseen: Vanhat suojaamattomat Mondeot ovat ruostepommeja, joiden teknisen kestävyyden ylivertaisuutta en lähtisi hehkuttamaan.

Vai miksihän ne ovat niin halpoja?

tuon ikäiset Mondeot ovat pelliltään mainioita ainakin jos ruostesuojaus on tehty aikanaan. Samoin tekniikka kestää. Itse ostaisin kyllä -96 tai -98 mallin. -97 on ensimmäinen uudemmalla korimallilla.

Itselläni ei ole Mondeota tai Fordia mutta isälläni on ja samoin muutamalla kaverilla. Mondeo on luotettava perusauto. Huurteenpoisto saisi olla parempi.

• Honda kohtuullinen
    • oujee

osta Mondeo,se kestää.Sillä on edessä vielä yli 300 000tkm.Fordiin voi luottaa,järkevin valinta ehdottomasti.

• asia on

että auto se olla pitää eikä mikään ikuinen projekti joka on aina jostakin hajalla, osta se mondeo niin sinulla on auto eikä työmaa.

• bemaristi.

näyttää olevan varsin paljonasian tuntijoita jotka hehkuttaa mondeota.....

mondeon täytyy olla huippu auto jos se on niin paljon parempi kuin hondä.

on totta että ei ole omakohtaisia kokemuksia fordista, vaikka useista muista kylläkin.

mutta hondasta kylläkin.

hyvällä kaverillani on ollut jo vuosia honda accord, vm. jotain 95-96 osti satatonnia ajettuna ja nyt mittarissa 170tkm, on ollut viaton auto, huollot ja jarrupalat. ei ole ruosteessakaan, asutaan kyllä pohjoisessa.

itselläni ollut 15 vuotta sitten vm.87 accord ostettu 120tkm ajettuna ja myyty 220tkm menneenä, siinä välissä huollettiin ja jarrupalat sekä kytkinlevy vaihton. ei tosiaan ollut vikoja.

itse minulle on jäänyt kuva että hondat ovat kyllä luotettavia yhtä laadukkaita kuin toyotat.

ajo-ominaisuuksista on paha sanoa, jotkut tykkää jotkut ei.
      nykyään ajan bemarilla ja sillä on hyvä ajaa, mutta kyllä minä tykkään hondillakin ajaa, niissä on jotensakin urheilullisemmat ajo-ominaisuudet. mitä se sitten tarkoittaakin.

• Kantapään kautta:
      Onko Hondaa poliisiautoina? Mondeota on ! Nissan Primeraa oli myös poliiseilla, mutta kai lyhyen aikaa.

• Reipas

No niin. Poliisilla Mondeo osittain sen vuoksi, että sen molemmat malliversiot (93-00, 01-) ovat suht napakkoja ajaa eivätkä kovin monimutkaisia käyttää, mutta ensinnäkin sen vuoksi, että voortin maahantuojan tarjous oli verrattaen paras v -93.

Muistaakseni poliisi vertaili 13 vuotta sitten ainakin 405 pösöä, volvo 460:a, toyota carinaa ja sitä mainittua primeraa sekä vectraa. Valkkasivat fordin.

Sen jälkeen on ollut helppo tilailla, kun hoppia on jo ennestään paljon. Sama homma kun 70-80-luvuilla saabilla.

Menneenä vuonna poliisikin heräsi, ja alkoi etsiä mondeolle korvaajaa sen heikon laadun vuoksi. Lyhyillä leasingsopimuksilla onkin jo hankittu tinanapeille mm. saab 9-3:a ja pösö 407:aa.

Jos olette huomanneet, niin avensis ja octavia ovat nykyään myös pilliautokäytössä. Onneksi.

• Honda
        Reipas kirjoitti:

No niin. Poliisilla Mondeo osittain sen vuoksi, että sen molemmat malliversiot (93-00, 01-) ovat suht napakkoja ajaa eivätkä kovin monimutkaisia käyttää, mutta ensinnäkin sen vuoksi, että voortin maahantuojan tarjous oli verrattaen paras v -93.

Muistaakseni poliisi vertaili 13 vuotta sitten ainakin 405 pösöä, volvo 460:a, toyota carinaa ja sitä mainittua primeraa sekä vectraa. Valkkasivat fordin.

Sen jälkeen on ollut helppo tilailla, kun hoppia on jo ennestään paljon. Sama homma kun 70-80-luvuilla saabilla.

Menneenä vuonna poliisikin heräsi, ja alkoi etsiä mondeolle korvaajaa sen heikon laadun vuoksi. Lyhyillä leasingsopimuksilla onkin jo hankittu tinanapeille mm. saab 9-3:a ja pösö 407:aa.

Jos olette huomanneet, niin avensis ja octavia ovat nykyään myös pilliautokäytössä. Onneksi.

Ehdottomasti honda,paremman näköinen ja varmasti luotettavampi. Eihän saksalaisis oo muutakun vikaa.Pellit paremmat,tekniikka ei.4 hondaa omistanu ja seuraavakin on honda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe