mitä mieltä

anniina

Mitäs mieltä olette siitä, että mies asustelee vielä kolmen kympin päälle vanhempiensa luona? Onko se siis mukavuuden halua, vaiko täysi vässykkä?

18

1181

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jestass

Äijä on täysi nössö ja vässykkä. Oikein pahaa tekee. Mikä siinä on ettei ihminen muuta kotootaan pois? Itse muutin jo 16-vuotiaana enkä voi käsittää miten joku viitsii nyhjätä vanhempiensa kanssa kolmekymppiseksi asti! Täysi luuseri.

• toiset

Ainoastaan täys idiootti muuttaa 16-vuotiana omaan asuntoon, kun ei ole ammattia, eikä työpaikka, ja elää sossurahoilla tai lainarahoilla.

• syistä

Ulkopuolinen sitä ei voi tietää miksi näin on.

• dayum

Syitä voi olla monia. Kannattaa ottaa itse niistä selvää.

• Tolva
        dayum kirjoitti:

Syitä voi olla monia. Kannattaa ottaa itse niistä selvää.

Olla niinkin, että vanhemmat asuvat miehen luona.

• MinäMies

Aivan täys vässykkä. Säälittävä avuton ruipelo itkupilli. Peräkammarin poika

• ndaidd

ei sellainen osaa hoitaa mitään itse kun kaikki tuodaan tarjottimella eteen ja pestään pyykit. Uusavuttomuus karseeta kun itse olen itseni hoitanut 17-vuotiaasta alkaen.

• mmies

Varmasti vituttaa, kun omat vanhemmat heittivät pihalle, ja toisilla on hyvät suhteet vanhempiin.

Varmasti vituttaa, kun kaksikymppisenä on lainoja ja velkoja niin paljon, että et saa niitä maksettua edes kymmenessä vuodessa ja toisilla on saman verran säästöjä tilillä vaikka omaa asuntoa varteen, eikä yhtään velkaa.

Varmasti vituttaa, ymmärrän hyvin.

• Oma koti, oma vapaus.
        mmies kirjoitti:

Varmasti vituttaa, kun omat vanhemmat heittivät pihalle, ja toisilla on hyvät suhteet vanhempiin.

Varmasti vituttaa, kun kaksikymppisenä on lainoja ja velkoja niin paljon, että et saa niitä maksettua edes kymmenessä vuodessa ja toisilla on saman verran säästöjä tilillä vaikka omaa asuntoa varteen, eikä yhtään velkaa.

Varmasti vituttaa, ymmärrän hyvin.

Sinä varmaan ylpeänä elät vanhempiesi kustannuksella
        vielä 3-kymppisenäkin? Ei sellainen ole mitään itsenäisyyttä.

Itse muutin pois kotoa opiskelujen alettua. Jonkin
        verran jouduin lainaa ottamaan, koska en halunnut
        enää omillani vanhemmilta pummata. Olisivat kyllä
        varmasti avustaneet opinnoissa.

Nyt on velat maksettu ja oma asunto ostettuna.
        Mielummin minä sitä maksan kuin asun vanhempieni
        nurkissa. Oma asunto, oma vapaus.

Välillä on mukava käydä vanhempia moikkaamassa,
        mutta ei itsenäisen, akuisen miehen kuulu
        vanhempiensa nurkissa elää. Ihmetyttää se kun jotkut
        perustelevat kotona asumista sillä että säästää
        rahaa. Entäs ne vanhempien rahat? Ylpeänä asutte
        siellä maksamatta mitään ja syöttekin vielä vanhempien
        piikkiin? Tosi itsenäistä :)

• Minä

tapaus. Eihän tollasta voi edes mieheksi sanoa. Täytyy olla kyllä nössö ja vässykkä. Niin otappas itselles sellanen ukko joka on asunut yli kolmekymppiseksi mamman ja papan helmoissa, saa varman ruveta vaan uudeksi äidiksi.

• Taas teilattiin oikeen porukalla ihminen jota kukaan ei tunne.
      Siis ap:lle tunnetko miehen hyvin? jos et, voisiko taustalla olla muitakin järkeviä syitä kuin mukavuudenhalu tai vässykkämäisyys?

• anniina

Tai en oikeastaan vielä kovin hyvin. Vasta tunnustelen. Olin vaan yllättynyt kun asia mulle selvisi. Todella ihana ihminen, en anna ko asian vaivata. Vaikuttaa siltä että aika moni pitää täysin mahdottomana.

• anniina kirjoitti:

Tai en oikeastaan vielä kovin hyvin. Vasta tunnustelen. Olin vaan yllättynyt kun asia mulle selvisi. Todella ihana ihminen, en anna ko asian vaivata. Vaikuttaa siltä että aika moni pitää täysin mahdottomana.

no siis eihän tuo kovin tavallista ole, mutta itse ainakin haluaisin tietää syyt ko. asiaan ennnen kuin alan vetämään omia johtopäätöksiäni.

• HighlandWolf

Vässykkä.

Siitä on todellakin mukavuus kaukana, jos joutuu asumaan vanhempiensa kanssa aikuisiällä. Paitsi tietty sitten, jos on vässykkä - tunnen pari hupaisaa tapausta sitä laatua :)

Aikanaan olosuhteet johtivat siihen, että piti koettaa asua vanhempieni kanssa samaa taloa. Ratkaisin ongelman rakentamalla vanhemmilleni oman talon. Toisinaan ottaa nuppiin, että tuli tehtyä niinkin likelle. On siinä etunsakin puolin ja toisin, mutta ehkäpä sittenkin olisi parempi, jos matkaa olisi kävelymatkan sijaan autoistunto. Piti lukotkin vaihtaa, että säilyy kotirauha...

• Kolli Kellinen

Täällä näyttää vallitsevan yksimielisyys sen suhteen, että se mies on pelkkä vässykkä. Kaikilla lienee mielessä joku epäitsenäinen ja uusavuton peräkammarin poika.

Mutta monessa maassa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että miehet ja naiset asuvat vanhempiensa luona aina siihen asti kun menevät naimisiin, eikä kukaan pidä sitä mitenkään outona.

Itse asiassa aika monessa maassa, jossa ei ole samanlaista sosiaaliturvaa kuin Suomessa, ainakin vanhin poika jää loppuiäkseen asumaan perheineen samaan taloon vanhempiensa kanssa tai ainakin naapuriin ja pitää heistä huolta kuolemaan asti. Ei sekään kuulosta minusta välttämättä oudolta. Voihan niistä (iso)vanhemmista olla apua lastenhoidossakin kun perheeseen syntyy jälkikasvua.

Tietääkseni käytäntö Suomessakin oli aikoinaan samanlainen, enkä usko että ihmiset olisivat siihen aikaan olleet nössömpiä kuin nykyisin.

• xor

Nyt tuli todella helppo kysymys. :) Tietenkin sellainen mies on vallan hieno, hyväkäytöksinen, kohtelias, ystävällinen, säästäväinen, mukava, ahkera, tunnollinen, uskollinen, reilu, leppoisa, romanttinen, luotettava, jne, jne. :D

No, joo. Jos noista kahdesta pitää valita, niin se on sitä mukavuudenhalua.

• pahkura

no eipä kait sitä noilla tiedoilla tiedä...
      mutta arvauksia tulee:

-saamaton/laiska
      -vaikee kuvitella,että se ois "aikuinen"
      -pitää täysihoidosta
      -osaako olla lainkaan yksin?
      -onko omaa tahtoa?

-vai pelkääkö ettei vanhemmat pärjäisi ilman häntä
      -tulisko äippää ikävä?

yhden tunnen,joka on lapsuudenkotiinsa jämähtänyt..oikeen mukava ja toisaalta ärsyttävä...pieni vastoinkäyminen on hänestä jo maailmanloppu...ja on myös jo pudonnut nykymaailman kärryistä..

mutta tuuppas anniina kertomaan,sitte kun tiiät,jos niin pitkälle hänen kanssaan taaperrat :)

• Alik. Kine

Vässykkä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      194
      5741
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1969
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1345
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1289
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      1247
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe