Mitäs mieltä olette siitä, että mies asustelee vielä kolmen kympin päälle vanhempiensa luona? Onko se siis mukavuuden halua, vaiko täysi vässykkä?
mitä mieltä
18
1181
Vastaukset
- jestass
Äijä on täysi nössö ja vässykkä. Oikein pahaa tekee. Mikä siinä on ettei ihminen muuta kotootaan pois? Itse muutin jo 16-vuotiaana enkä voi käsittää miten joku viitsii nyhjätä vanhempiensa kanssa kolmekymppiseksi asti! Täysi luuseri.
- toiset
Ainoastaan täys idiootti muuttaa 16-vuotiana omaan asuntoon, kun ei ole ammattia, eikä työpaikka, ja elää sossurahoilla tai lainarahoilla.
- syistä
Ulkopuolinen sitä ei voi tietää miksi näin on.
- dayum
Syitä voi olla monia. Kannattaa ottaa itse niistä selvää.
- Tolva
dayum kirjoitti:
Syitä voi olla monia. Kannattaa ottaa itse niistä selvää.
Olla niinkin, että vanhemmat asuvat miehen luona.
- MinäMies
Aivan täys vässykkä. Säälittävä avuton ruipelo itkupilli. Peräkammarin poika
- ndaidd
ei sellainen osaa hoitaa mitään itse kun kaikki tuodaan tarjottimella eteen ja pestään pyykit. Uusavuttomuus karseeta kun itse olen itseni hoitanut 17-vuotiaasta alkaen.
- mmies
Varmasti vituttaa, kun omat vanhemmat heittivät pihalle, ja toisilla on hyvät suhteet vanhempiin.
Varmasti vituttaa, kun kaksikymppisenä on lainoja ja velkoja niin paljon, että et saa niitä maksettua edes kymmenessä vuodessa ja toisilla on saman verran säästöjä tilillä vaikka omaa asuntoa varteen, eikä yhtään velkaa.
Varmasti vituttaa, ymmärrän hyvin. - Oma koti, oma vapaus.
mmies kirjoitti:
Varmasti vituttaa, kun omat vanhemmat heittivät pihalle, ja toisilla on hyvät suhteet vanhempiin.
Varmasti vituttaa, kun kaksikymppisenä on lainoja ja velkoja niin paljon, että et saa niitä maksettua edes kymmenessä vuodessa ja toisilla on saman verran säästöjä tilillä vaikka omaa asuntoa varteen, eikä yhtään velkaa.
Varmasti vituttaa, ymmärrän hyvin.Sinä varmaan ylpeänä elät vanhempiesi kustannuksella
vielä 3-kymppisenäkin? Ei sellainen ole mitään itsenäisyyttä.
Itse muutin pois kotoa opiskelujen alettua. Jonkin
verran jouduin lainaa ottamaan, koska en halunnut
enää omillani vanhemmilta pummata. Olisivat kyllä
varmasti avustaneet opinnoissa.
Nyt on velat maksettu ja oma asunto ostettuna.
Mielummin minä sitä maksan kuin asun vanhempieni
nurkissa. Oma asunto, oma vapaus.
Välillä on mukava käydä vanhempia moikkaamassa,
mutta ei itsenäisen, akuisen miehen kuulu
vanhempiensa nurkissa elää. Ihmetyttää se kun jotkut
perustelevat kotona asumista sillä että säästää
rahaa. Entäs ne vanhempien rahat? Ylpeänä asutte
siellä maksamatta mitään ja syöttekin vielä vanhempien
piikkiin? Tosi itsenäistä :)
- Minä
tapaus. Eihän tollasta voi edes mieheksi sanoa. Täytyy olla kyllä nössö ja vässykkä. Niin otappas itselles sellanen ukko joka on asunut yli kolmekymppiseksi mamman ja papan helmoissa, saa varman ruveta vaan uudeksi äidiksi.
Taas teilattiin oikeen porukalla ihminen jota kukaan ei tunne.
Siis ap:lle tunnetko miehen hyvin? jos et, voisiko taustalla olla muitakin järkeviä syitä kuin mukavuudenhalu tai vässykkämäisyys?- anniina
Tai en oikeastaan vielä kovin hyvin. Vasta tunnustelen. Olin vaan yllättynyt kun asia mulle selvisi. Todella ihana ihminen, en anna ko asian vaivata. Vaikuttaa siltä että aika moni pitää täysin mahdottomana.
anniina kirjoitti:
Tai en oikeastaan vielä kovin hyvin. Vasta tunnustelen. Olin vaan yllättynyt kun asia mulle selvisi. Todella ihana ihminen, en anna ko asian vaivata. Vaikuttaa siltä että aika moni pitää täysin mahdottomana.
no siis eihän tuo kovin tavallista ole, mutta itse ainakin haluaisin tietää syyt ko. asiaan ennnen kuin alan vetämään omia johtopäätöksiäni.
- HighlandWolf
Vässykkä.
Siitä on todellakin mukavuus kaukana, jos joutuu asumaan vanhempiensa kanssa aikuisiällä. Paitsi tietty sitten, jos on vässykkä - tunnen pari hupaisaa tapausta sitä laatua :)
Aikanaan olosuhteet johtivat siihen, että piti koettaa asua vanhempieni kanssa samaa taloa. Ratkaisin ongelman rakentamalla vanhemmilleni oman talon. Toisinaan ottaa nuppiin, että tuli tehtyä niinkin likelle. On siinä etunsakin puolin ja toisin, mutta ehkäpä sittenkin olisi parempi, jos matkaa olisi kävelymatkan sijaan autoistunto. Piti lukotkin vaihtaa, että säilyy kotirauha... - Kolli Kellinen
Täällä näyttää vallitsevan yksimielisyys sen suhteen, että se mies on pelkkä vässykkä. Kaikilla lienee mielessä joku epäitsenäinen ja uusavuton peräkammarin poika.
Mutta monessa maassa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että miehet ja naiset asuvat vanhempiensa luona aina siihen asti kun menevät naimisiin, eikä kukaan pidä sitä mitenkään outona.
Itse asiassa aika monessa maassa, jossa ei ole samanlaista sosiaaliturvaa kuin Suomessa, ainakin vanhin poika jää loppuiäkseen asumaan perheineen samaan taloon vanhempiensa kanssa tai ainakin naapuriin ja pitää heistä huolta kuolemaan asti. Ei sekään kuulosta minusta välttämättä oudolta. Voihan niistä (iso)vanhemmista olla apua lastenhoidossakin kun perheeseen syntyy jälkikasvua.
Tietääkseni käytäntö Suomessakin oli aikoinaan samanlainen, enkä usko että ihmiset olisivat siihen aikaan olleet nössömpiä kuin nykyisin. - xor
Nyt tuli todella helppo kysymys. :) Tietenkin sellainen mies on vallan hieno, hyväkäytöksinen, kohtelias, ystävällinen, säästäväinen, mukava, ahkera, tunnollinen, uskollinen, reilu, leppoisa, romanttinen, luotettava, jne, jne. :D
No, joo. Jos noista kahdesta pitää valita, niin se on sitä mukavuudenhalua. - pahkura
no eipä kait sitä noilla tiedoilla tiedä...
mutta arvauksia tulee:
-saamaton/laiska
-vaikee kuvitella,että se ois "aikuinen"
-pitää täysihoidosta
-osaako olla lainkaan yksin?
-onko omaa tahtoa?
-vai pelkääkö ettei vanhemmat pärjäisi ilman häntä
-tulisko äippää ikävä?
yhden tunnen,joka on lapsuudenkotiinsa jämähtänyt..oikeen mukava ja toisaalta ärsyttävä...pieni vastoinkäyminen on hänestä jo maailmanloppu...ja on myös jo pudonnut nykymaailman kärryistä..
mutta tuuppas anniina kertomaan,sitte kun tiiät,jos niin pitkälle hänen kanssaan taaperrat :) - Alik. Kine
Vässykkä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165