Ei niissä juurikaan varsinaista tietoa ole, mutta ainakin minulla oli asiattomia merkintöjä.
Ei ihme, että en saanut niitä työpaikkoja, joissa käytettiin työvoimatoimiston työnantaja palveluja.
Oikeastaan ei ole ihme sekään ettei minulle ole löytynyt järkevää työllistämistukipaikkaa työvoimatoimiston avustamana.
Ihme olisi ollut, jos työvoimatoimisto olisi tuolla asenteella myöntänyt minulle työllistämistukea itse järjestämiini työpaikkoihin.
No, katsotaan mitä tietosuojavaltuutettu asiasta sanoo...
Pyytäkää työvoimatoimistosta
28
2716
Vastaukset
- Sivukorva
Oikeus työllistämistukeen tulee sulle sen mukaan, mitä laki määrää. Työttömyyden kertymä oikeuttaa eri tukiin. Työnantajsi sitten hakee niitä tukia sun palkkaukseen. Jos työnantajalla ei ole verovelkoja ja se täyttää muutkin ehdot, niin tuki myönnetään sun palkkamiseksi koko siksi ajaksi, kuin sitä rahaa lain mukaan voidaan myöntää. Tee kunnollinen työsopimus, palkka vähintään alan tes:n mukaan ja lähetä työnantaja hakemaan tukea. Ei ole ongelma.
Silläkään ei ole mitään merkitystä, että kuka sen työpaikan sulle on hankkinut. Tukea myönnetään ja sillä selvä. Jos ei myönnetä, onkin sekin sitten selvä.Firmalla voi olla jo maksimimäärä tuettuja työntekijöitä tai se on juuri aikaisemmin irtisanonut työntekijän sillä perusteella ettei ole töitä. Ei sitä työllistämistukea silloin sun palkkaa varten voida myöntää.
Ei se siitä riipu, että mitä sun sanomisista tai tekemisistä on johonkin soittotietoihin kirjoitettu. Eikä sitä työllistämistukea voi sun työnantajalta kieltää millään musta-tuntuu-periaatteella.- Jaakoob
kun työvoimatoimiston täti kertoo, että he viimekädessä päättävät kenelle he myöntävät työllistämistukea kenelle ei.
Joten lain mukaan määräytyy kuka on oikeutettu saamaan työllistämistukea, mutta työvoimatoimisto tekee päätökset oman harkintansa mukaan. - tietonne
Tässä ketjussa ei ollut kyse mistään soittotiedoista, sillä en ole koskaan soittanut työvoimatoimistoon.
Kirjoitin asiattomista kommenteista, jotka löytyi rekisteritietojen tulosteista. - Kysymysmerkkinä
Jaakoob kirjoitti:
kun työvoimatoimiston täti kertoo, että he viimekädessä päättävät kenelle he myöntävät työllistämistukea kenelle ei.
Joten lain mukaan määräytyy kuka on oikeutettu saamaan työllistämistukea, mutta työvoimatoimisto tekee päätökset oman harkintansa mukaan.Missä toimistossa käytetään omaa harkintaa eikä toteuteta lakia? Kansalaisen pitää saada samanlaista palvelua ja samoja oikeuksia mitä sille kuuluu eikä se saa riipua siitä, että minkä paikkakunnan työkkäriin sattuu asiakkaaksi. Se ei ole oikeudenmukaista, vaan helkkarin EPÄoikeudenmukaista!
Jaakoob kirjoitti:
Joten lain mukaan määräytyy kuka on oikeutettu saamaan työllistämistukea, mutta työvoimatoimisto tekee päätökset oman harkintansa mukaan.Jos työllistämistukeen oikeutettuja on enemmän kuin on rahaa, niin jotenkinhan se pitää ratkaista. Arpominen ei käy koska se olisi arpajaislain vastaista :D
- UllaK
Jaakoob kirjoitti:
Joten lain mukaan määräytyy kuka on oikeutettu saamaan työllistämistukea, mutta työvoimatoimisto tekee päätökset oman harkintansa mukaan.Työvoimatoimisto päättää paikallistasolla jokaisen tukipäätöksen erikseen. Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos niin on sanottu, niinhän se onkin. Toimisto ei kuitenkaan päätä asiaa oman päänsä mukaan vaan on velvollinen tarkastamaan täyttyvätkö työllistämistuen saamisen ehdot. Jos täyttyvät ja rahaa on, niin tuki myönnetään. Jos taas eivät täyty, niin tukea ei myönnetä.
- tietonne
UllaK kirjoitti:
Työvoimatoimisto päättää paikallistasolla jokaisen tukipäätöksen erikseen. Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos niin on sanottu, niinhän se onkin. Toimisto ei kuitenkaan päätä asiaa oman päänsä mukaan vaan on velvollinen tarkastamaan täyttyvätkö työllistämistuen saamisen ehdot. Jos täyttyvät ja rahaa on, niin tuki myönnetään. Jos taas eivät täyty, niin tukea ei myönnetä.
ärsytin työvoimatoimiston juuri siinä, että pyysin tulevaa työnantajaa lähettämään hakemuksen työvoimatoimistoon, vaikka työvoimatoimistossa olivat neuvoneet ettei turhaan lähetä anomusta.
Minulle väitettiin etten voi päästä työllistämistuella töihin, kun minulle ei ole osoittaa työpaikkaa. Työnantajalle taas sanoivat ettei määrärahoja ole, joten on turha lähettää anomusta. Kyllähän siinä rauhallisempi ihminen suuttuu, kun joutuu "tekemään vaikean päätöksen - mitä anomuspapereille tehdään". - Tutkijahutkija
tietonne kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ollut kyse mistään soittotiedoista, sillä en ole koskaan soittanut työvoimatoimistoon.
Kirjoitin asiattomista kommenteista, jotka löytyi rekisteritietojen tulosteista.Tarkastin myös tietoni ja sieltä puuttui koulutus kokonaan! Vaikka on ammatillinen koulutus takana ja työsuhteita enemmän ja vähemmän, pisin yhtäjaksoinen duunipaikka 10vuotta! Merkintää myöskään työn ohessa suoritetuista opinnoista ei löytynyt!! Kielitaito oli merkitty huonoksi, vaikka olen kielitestit läpäissyt ja jopa töissä saanut kielilisän.Tiedot eivät siis ole omia antamiani.
- esimerkki lisää
Tutkijahutkija kirjoitti:
Tarkastin myös tietoni ja sieltä puuttui koulutus kokonaan! Vaikka on ammatillinen koulutus takana ja työsuhteita enemmän ja vähemmän, pisin yhtäjaksoinen duunipaikka 10vuotta! Merkintää myöskään työn ohessa suoritetuista opinnoista ei löytynyt!! Kielitaito oli merkitty huonoksi, vaikka olen kielitestit läpäissyt ja jopa töissä saanut kielilisän.Tiedot eivät siis ole omia antamiani.
Minulle oli merkitty väärä tutkinto. Sattumoisin virkailija oli ennestään tuttu, joka oli LUULLUT,suorastaan pitänyt itsestään selvänä, että opiskelen tietotekniikkaa, kuten olin opiskellut aiemminkin, eikä ollut ilmeisesti edes paperista katsonut, että uusin tutkintoni oli kaupallinen. Kannattaa todellakin tarkistaa tietonsa.
- kokemusta on
Tutkijahutkija kirjoitti:
Tarkastin myös tietoni ja sieltä puuttui koulutus kokonaan! Vaikka on ammatillinen koulutus takana ja työsuhteita enemmän ja vähemmän, pisin yhtäjaksoinen duunipaikka 10vuotta! Merkintää myöskään työn ohessa suoritetuista opinnoista ei löytynyt!! Kielitaito oli merkitty huonoksi, vaikka olen kielitestit läpäissyt ja jopa töissä saanut kielilisän.Tiedot eivät siis ole omia antamiani.
Hehe, mulla oli tiedoissa että olen ollut (en sano yritystä) 10 vuotta töissä eräässä valtion firmassa, heheh, hyvähän toi oli mutta käskin korjata koska en ole ikinä edes käybyt kyseisessä puljussa, ja ettei tult mitään jälkipuheita.
- kkllookkle
Jaakoob kirjoitti:
Joten lain mukaan määräytyy kuka on oikeutettu saamaan työllistämistukea, mutta työvoimatoimisto tekee päätökset oman harkintansa mukaan.Tiedoksi, että palkkatukeen ei kenelläkään ole subjektiivista oikeutta... työkkäri päättää tuen myöntämisestä ja myöntö perustuu asiakkaan työnhakusuunnitelmaan
- ja......
kkllookkle kirjoitti:
Tiedoksi, että palkkatukeen ei kenelläkään ole subjektiivista oikeutta... työkkäri päättää tuen myöntämisestä ja myöntö perustuu asiakkaan työnhakusuunnitelmaan
Työvoimatoimisto päättää minne työttömän kannattaa mennä työllistämistuella töihin.
Työvoimavirkailijan mielestä minun ei kannattanut mennä koulutustani vastaavaan työpaikkaan (palkka A20), koska työ ei olisi jatkunut 6 kuukauden jälkeen.
Työvoimavirkailijan mielestä minun kannattaisi mennä "juoksupojaksi" (palkka A10), koska..... ???? ...vaikka työ ei olisi jatkunut 6 kuukauden jälkeen ja työtehtävät sopisivat paremminkin peruskoulun kymppiluokalta valmistuneelle.
???? Minä en keksi tuohon mitään muuta "kannattavuus syytä" kuin, että kyseinen virkailija ja tyydytystä kouluja käyneen ihmisen nöyryyttämisestä. Kyseinen työvoimavirkailija on ilmeisen hurmioitunut omasta vallastaan päättää toisen elämästä.
- Turhaa vaivaa
Se nyt on yksi hailea mitä papereissa lukee, kun kuitenkaan työkkäristä ei mitään hyötyä kuitenkaan ole, kunhan listoilla vain roikkuu ja pitää mestan tyytyväisenä kun etsii ITSE työpaikkansa.
Jos merkinnöillä olisi mitään käytännön merkitystä töidensaannissa, niin voisihan niitä tietty tarkastellakin. Kun eivät kuitenkaan ole missään yhteisessä rekisterissä, vaan siellähän ovat ja kirjoitelkoot mitä tykkäävät. Ei niitä missään itsehankituissa työhaastetteluissa/työpaikoissa näe eli ei ole mikään rikosrekisteri.
Itsellä koulutukseen ns. kuuluu että on välillä ollut työttömänä, joskus vähän pidempäänkin mutta aina kun töitä on eteen tullut niin kaikki on mennyt täysin työkkärin ohitse. Siitä pajasta nyt ei ole kenellekään mitään hyötyä, haittaa nyt lähinnä kun joskus meinasivat itsellekin jotain ilmaistöitä tunkea, mutta aina sain luisteltua "juu juu, sopiiko että odotetaan vielä vähän aikaa kun juuri nyt on aika hyviä vaihtoehtoja maailmalla ja odottelen tuloksia...:)" Vaikka p....nmarjat joskus ei ollut edes hakua sisällä missään. Aina kuitenkin unohdettiin sen verran pitkäksi ajaksi, että ehti jotain duunia saada.
Vai kysytään tähän väliin: kuinka monelle työkkäristä on soiteltu ja tarjottu muuta kuin jotain ö-luokan koulutusta tai pallonheittelykurssia, tai vaihtoehtoisesti jotain 6kk työllistystä sitten kun on vuoden pari ensin ollut työttömänä...?
Eli yksi tyhjän kanssa, jos nyt joku nautintoa on saanut kirjoittaessa jotain paikkansapitämättömyyksiä tai soviteltuja totuuksia niin siellähän on.- Kokenut
työssäoloehdon eli 10kk duunit nyt aika helpolla sitäpaitsi saa täyteen melkein kun nyt jotain "oikeata" työtä löytää. Joten jos niin huono flaksi on ettei mitään pidempiaikaisia töitä löydy niin sillä nyt sitten saa aina sen 500 päivää ansiosidonnaista taas ladattua jonka aikana ei mitään typeriä tarjoilla.
Itse ottanut kaksi kertaa juuri jotain nipinnapin työssäoloehtoa kerryttävää hommaa vain siksi että saa paperille merkinnän ansiosidonnaisesta. Vaikka taas hommat aina ovat loppuneetkin niin saa aina työkkärin metkoine ehdotteluineen niskasta pois. Ansiosidonnaiselle pääsyyn riittävät päivät nyt kuitenkin saa kokolailla hyvin vieläkin täyteen jos vain on valmis ottamaan liki hommaa kuin hommaa. - taitaa
kyllä olla aiheellinen epäily.
"Vai kysytään tähän väliin: kuinka monelle työkkäristä on soiteltu ja tarjottu muuta kuin jotain ö-luokan koulutusta tai pallonheittelykurssia, tai vaihtoehtoisesti jotain 6kk työllistystä sitten kun on vuoden pari ensin ollut työttömänä...?" Kysyisinkin tohon vielä jatkoks että onko monikaan päässyt noille työkkärin kursseillekaan ennen kuin on ollu pitkäaikaistyötön eli vähintään vuoden työttömänä?
Itelleni on joskus käyny niin että olen työttömäksi jouduttuani heti hakeutunut useille sopiviksi katsomilleni kursseille mutta aina tulee sama vastaus ettei ole voitu varata paikkaa koska sopivia hakijoita enemmän kuin koulutuspaikkoja.
Useilta olen kuullut että noille samoille kursseille on sitten pakotettu karenssin uhalla täysin halutonta ja vailla kiinnostusta olevaa porukkaa kun sattuvat olemaan pitkäaikaistyöttömiä.
Työkkäristä äärimmäisen harvoin on mitään todellista hyötyä. Perseestö koko lafka. Se taitaa olla tarkoituskin. Kun kyvyttömät johtaa haluttomia niin menee turha työ hukkaan. - laki velvoittaa
taitaa kirjoitti:
kyllä olla aiheellinen epäily.
"Vai kysytään tähän väliin: kuinka monelle työkkäristä on soiteltu ja tarjottu muuta kuin jotain ö-luokan koulutusta tai pallonheittelykurssia, tai vaihtoehtoisesti jotain 6kk työllistystä sitten kun on vuoden pari ensin ollut työttömänä...?" Kysyisinkin tohon vielä jatkoks että onko monikaan päässyt noille työkkärin kursseillekaan ennen kuin on ollu pitkäaikaistyötön eli vähintään vuoden työttömänä?
Itelleni on joskus käyny niin että olen työttömäksi jouduttuani heti hakeutunut useille sopiviksi katsomilleni kursseille mutta aina tulee sama vastaus ettei ole voitu varata paikkaa koska sopivia hakijoita enemmän kuin koulutuspaikkoja.
Useilta olen kuullut että noille samoille kursseille on sitten pakotettu karenssin uhalla täysin halutonta ja vailla kiinnostusta olevaa porukkaa kun sattuvat olemaan pitkäaikaistyöttömiä.
Työkkäristä äärimmäisen harvoin on mitään todellista hyötyä. Perseestö koko lafka. Se taitaa olla tarkoituskin. Kun kyvyttömät johtaa haluttomia niin menee turha työ hukkaan....ohjaamaan kurssille haluttomat kursseille ja kurssille halukkaita ei taas saa päästää kurssille.
Katos näin saadaan maksimoitua karenssien määrä. - hain..
työpaikkoja, joissa käytettiin työkkärin työnantajapalveluja. Jos olisin tiennyt tiedoissani olevista merkinnöistä, olisin säästänyt pitkän pennin, kun olisin tiennyt hakemusten lähettelyn kyseisiin paikkoihin ihan turhaksi.
- Turhaa vaivaa
hain.. kirjoitti:
työpaikkoja, joissa käytettiin työkkärin työnantajapalveluja. Jos olisin tiennyt tiedoissani olevista merkinnöistä, olisin säästänyt pitkän pennin, kun olisin tiennyt hakemusten lähettelyn kyseisiin paikkoihin ihan turhaksi.
Pakko ihan mielenkiinnosta kysyä, että mikä tuo kyseinen osa-alue sitten oikein on ja kuinka eroaa noista ihan tavallisista paikkakuntakohtaisista avoimista paikoista?
Itse ainakin kun suoraan hain noihin avoimiin paikkoihin, niin eivät ainakaan sieltä mitään työkkärin tietoja katsele. Oikeita töitä eivätkös ne aina ole, jotka vain ovat työkkärin sivuilla nähtävillä? Erikseen sitten ne paikat joissa on maininta "hakemukset työvoimatoimistoon x". Tuollaiset kyllä aina sivuutin suoraan, sillä eivätkös ne mene jonkin työkkärin seulan kautta...vai tarkoittaako tuo vain sitä että se on jokin välivaihe josta sitten avaamatta laitetaan eteenpäin.
Ei ainakaan ikinä missään tuppaa lukemaan, että tarviiko olla työtön vai kelpaako työssäolevakin hakemaan paikkoja jotka menevät työkkärin kautta. - tarkoitin
Turhaa vaivaa kirjoitti:
Pakko ihan mielenkiinnosta kysyä, että mikä tuo kyseinen osa-alue sitten oikein on ja kuinka eroaa noista ihan tavallisista paikkakuntakohtaisista avoimista paikoista?
Itse ainakin kun suoraan hain noihin avoimiin paikkoihin, niin eivät ainakaan sieltä mitään työkkärin tietoja katsele. Oikeita töitä eivätkös ne aina ole, jotka vain ovat työkkärin sivuilla nähtävillä? Erikseen sitten ne paikat joissa on maininta "hakemukset työvoimatoimistoon x". Tuollaiset kyllä aina sivuutin suoraan, sillä eivätkös ne mene jonkin työkkärin seulan kautta...vai tarkoittaako tuo vain sitä että se on jokin välivaihe josta sitten avaamatta laitetaan eteenpäin.
Ei ainakaan ikinä missään tuppaa lukemaan, että tarviiko olla työtön vai kelpaako työssäolevakin hakemaan paikkoja jotka menevät työkkärin kautta."Erikseen sitten ne paikat joissa on maininta "hakemukset työvoimatoimistoon x". Tuollaiset kyllä aina sivuutin suoraan, sillä eivätkös ne mene jonkin työkkärin seulan kautta..."
...ja minä typerys laitoin hakemuksia näihinkin työpaikkoihin, sillä alani työpaikkoja ei ollut turhan paljon haettavana.
Kyllähän työvoimatoimistossa on avoinna työpaikkoja, joihin valittaessa pitää olla työtön esim. vuorotteluvapaa. - ihmettelyyn
Turhaa vaivaa kirjoitti:
Ei ainakaan ikinä missään tuppaa lukemaan, että tarviiko olla työtön vai kelpaako työssäolevakin hakemaan paikkoja jotka menevät työkkärin kautta.Työkkärin sivuilta löytyy vaatimukset tukityöpaikkoihin. Ne mitä haetaan työvoimatoimiston työnantajapalvelujen kautta, ovat ihan sama kuin haettaisiin jonkun rekrytointifirman kautta, eli niitä voi hakea kuka ikinä haluaa.
en tiedä tämänhetkisiä vaatimuksia, mutta joskus oli näin: osa-aikalisän sijaisuus 5 kk työttömyys takana. Vuorotteluvapaan sijaiseksi ensisijaisesti pitkäaikaistyötön tai vastavalmistunut. Muihin tukipaikkoihin n. vuosi, mutta poikkeuksia on, itse sain erikoisosaamista vaativan tukipaikan aikoinaan ja siihen oli minimi 5 kk. Yhdistelmätukipaikkoihin 500 päivää täynnä.
Selvensikö yhtään?
- pitkäaikaistyötön1234
Ehdin ihmetellä vuosikausia ja pyytää nähtäväksi omia tietojani useita kertoja, ennenkuin siihen suostuttiin.
Minulla on viisi tutkintoa, joista yhtäkään ei oltu mainittu.
Työkokemus oli väärän ihmisen työkokemus.
Ihmettelinkin minulle "tarjottuja" työpaikkoja, kun koulutukseni oli ihan toiselta alalta. Ja ihmettelinpä sitäkin, kun kuulemma "oman alani" työntekijöistä oli jopa pulaa työllistämistuettuina. Ei ihme, kun tietoja koulutuksestani ei ollut lainkaan rekisterissä.
Onneksi paikkakunnalle tuli uusi virkailija, joka ensitöikseen ensi tapaamisella heitti ruudun eteeni ja käski tarkistaa tietoni. Siitä tulikin pitkä istunto, kun piti monta kohtaa korjata. Taisi osoite ja puhelinnumero olla ainoat tiedot, jotka jäivät ennalleen.
Sitä vain ihmettelen, että aikaisempi virkailija ja sijaisensa ovat vuosikausia ehdottomasti kieltäytyneet näyttämästä minulle omia tietojani vedoten siihen, että se on heidän työkoneensa ja siellä on salaista tietoa???- ollipoika
Minulla oli koulutustiedoissa muuttunut insinööritutkinto työllisyyskurssiksi.
- elvielviira
Ilmankos en ikinä ole saanut työkkärin kautta minkään maan työpaikkaa!
Eikö tuollaisista virheistä voi tehdä porukalla kantelua?
Seuraavalla kerralla minäkin tarkastan tietoni.
Työvoimatoimistot on muutettava yksityisiksi.
Ehdottomasti. Entisille kenkää.- Lilli
Tuntuu, että nää työkkärin virkailijat kuuluisivat itse kortistoon. Jos ei osaa yksinkertaisesti kuunnella ja kirjoittaa tietoja sitä mukaa ylös koneelle. Ja lopuksi tarkistuttaa ne asiakkaalla. Missä tahansa muussa työpaikassa tulisi kaaos, kun asiakkaiden tiedot ovat rekisterissä viturallaan. Mutta, mitäs väliä noilla tuntuu olevan. Tarkoitus kun ei olekaan järkätä ihmisille työtä. Lähinnä hutasta hommat vähän sinnepäin ja vittuilut kaupan päälle. Ziisus!
- pahempaa...
Lilli kirjoitti:
Tuntuu, että nää työkkärin virkailijat kuuluisivat itse kortistoon. Jos ei osaa yksinkertaisesti kuunnella ja kirjoittaa tietoja sitä mukaa ylös koneelle. Ja lopuksi tarkistuttaa ne asiakkaalla. Missä tahansa muussa työpaikassa tulisi kaaos, kun asiakkaiden tiedot ovat rekisterissä viturallaan. Mutta, mitäs väliä noilla tuntuu olevan. Tarkoitus kun ei olekaan järkätä ihmisille työtä. Lähinnä hutasta hommat vähän sinnepäin ja vittuilut kaupan päälle. Ziisus!
Työtön saa satuilla työvoimatoimistossa ihan mitä tahansa, mutta työkkärin täti päättää mitä satuilee yhteydenotosta. Koulutus ja työhistoria kirjataan tietoihin vain näytettyjen todistusten perusteella.
Edes työsuhteen päättymistä ei työtön voi kertoa, vaan siihen tarvitaan todisteeksi työtodistus. Näin annetaan tyytymättömälle työnantajalle mahdollisuus kiristää entisen työntekijän nälkävyötä... kun ei kirjoita työtodistusta, niin työttömäksi jäävä ei saa työttömyyskorvauksia. - pekkapp
pahempaa... kirjoitti:
Työtön saa satuilla työvoimatoimistossa ihan mitä tahansa, mutta työkkärin täti päättää mitä satuilee yhteydenotosta. Koulutus ja työhistoria kirjataan tietoihin vain näytettyjen todistusten perusteella.
Edes työsuhteen päättymistä ei työtön voi kertoa, vaan siihen tarvitaan todisteeksi työtodistus. Näin annetaan tyytymättömälle työnantajalle mahdollisuus kiristää entisen työntekijän nälkävyötä... kun ei kirjoita työtodistusta, niin työttömäksi jäävä ei saa työttömyyskorvauksia.sinulle käynyt noin? Jos työnantaja ei anna työtodistusta niin on siihen yleensä syy. Kannattaa tarkistaa onko hän hoitanut työnantaja maksunsa ja toimittanut ennakonpidätykset. Jos kuulut taas liittoon niin kyllä ne sen työtodistuksen saavat sieltä, jos et itse saa.
- Pahempaa
pekkapp kirjoitti:
sinulle käynyt noin? Jos työnantaja ei anna työtodistusta niin on siihen yleensä syy. Kannattaa tarkistaa onko hän hoitanut työnantaja maksunsa ja toimittanut ennakonpidätykset. Jos kuulut taas liittoon niin kyllä ne sen työtodistuksen saavat sieltä, jos et itse saa.
Itse asiassa en muista kuinka nopeasti sain työtodistukset kun oli aina aikaa odotella - syys- ja kevät- lukukausi - tulivat postissa silloin kun tulivat.
Jos on vaikea uskoa, että joku todellakin voisi viivästyttää työtodistuksen antamista, niin kannattaisi käydä lukemassa jo tehtyjä lausuntoja ja päätöksiä. Onpa ollut niitäkin periaatteen miehiä, jotka eivät edes uhkasakkon uhalla "ehdi kirjoittamaan" työtodistusta. - Saman huomannut
Pahempaa kirjoitti:
Itse asiassa en muista kuinka nopeasti sain työtodistukset kun oli aina aikaa odotella - syys- ja kevät- lukukausi - tulivat postissa silloin kun tulivat.
Jos on vaikea uskoa, että joku todellakin voisi viivästyttää työtodistuksen antamista, niin kannattaisi käydä lukemassa jo tehtyjä lausuntoja ja päätöksiä. Onpa ollut niitäkin periaatteen miehiä, jotka eivät edes uhkasakkon uhalla "ehdi kirjoittamaan" työtodistusta.Joillain työnantajilla todella kestää, joskus kyse on kettuilusta, useimmiten taas ns. talon tapa. Yhden paikan kotikaupungissa tiedän, josta saa työtodistuksen (ehkä) jopa 2-4 viikon laskuun päättymisestä jos siitä alkaa muistuttamaan tasaisesti muutamaa kuukautta ennen loppumista (mikäli ei jatku, sama paikka saattaa joskus ilmoittaa viimeisenä päivänä että juu pannaanpas vielä muutama kuukausi tai jopa vuosi lisää).
Suosittu paikka sekin vain palkkojen ja ihan hyvän talon maineessa olevana, mutta jos työtodistusta tarvii pian niin sitä on kyllä turha odottaa. Kun vaihdoin työpaikkaa niin edellinen tuli postissa 3 kuukauden päästä. Oltiin jo alettu hieman uudessa paikassa kysellä, että pitääkös se sinun ilmoittamasi työhistoria lainkaan paikkansa...
Kyllä ne nyt työtodistukset aina muutamien viikkojen laskuun tuppaa saamaan jos oikein alkaa painostaa. Välillä tosin sekin sitten vain viivyttää entisestään, jos saa vielä suututettua muutenkin hitaan asioiden hoitajan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869