Painoni on nyt 109,4kg. Aloituspainoni oli n. 112 kiloa. Viime vuoden puolella aloitin laihdutuksen. Mietin juuri katkeralla mielellä miksi tulosta ei ole tullut tämän enempää vaikka unelmissani oli painaa helmikuun alkaessa 97 kiloa. Istun hetken kädet ristissä ja mietin. Syitä löytyy ja ne syyt on muissa...tätini kävi luonani ja toi kalakeittoa ja lakkoja. En juurikaan tykkää lakoista, joten ainoa keino syödä ne on jäätelön kanssa. Eipä se kovin hyvältä niinkään maistunut, jostain syystä en tuosta arvostetusta ja arvokkaasta marjasta pidä. Lihoin siis aika paljon jäätelöä syödessä eilen. En pyytänyt tuomaan ruokaa, jostain syystä mulle tuodaan ruokaa vaikken ole ruoka-avustusta tarvitseva ihminen, olen hyvätuloinen työssäkäyvä tapaus ja tienaan enemmän kuussa kuin tätini, tosin tädillä on iso omaisuus, paljon isompi kuin mulla, vaikka on mullakin muutama pörssiosake, sinkkunaisille tiedoksi. Niin ja metsähehtaareitakin löytyy sen verran paljon, että äänestän Keskustaa vaikka Stadissa asunkin. Äiti on neuvonut, että äänestä Keskustaa kun sanoin, että ei huvita äänestää ollenkaan ja sitten se melkein raahasi mut äänestyspaikalle ja kertoi numeron jota äänestää. No, mä sitten äänestin sitä. Ihan sama. No, nyt olen tajunnut, että Keskustaa mun kannattaa äänestää ja että sukulaiset ovat kateellisia mulle jo nyt kun saan ison perinnön aikanani äidistäni. Enokin, fiksuna pitämäni mies koska on lääkäri...höpöttelee samat jutut lievän kateuden sävyttämällä äänellä kuin "yksinkertaisemmatkin sielut" ja joo, hieman fiksummalla ja itsetietoisemmalla nuotilla tosin, mutta ei se mua hämää ja estä pettymästä, tuleeko mustakin muiden omaisuuksille ja mahdollisille perinnöille kateellinen "aikuinen" muutamassa vuodessa, ainakin sukulaiset mainitsevat usein äitini saaman perinnön eli hänen omaisuutensa, minun tulevan perintöni, ja sitä että olen ainoa perillinen. Mihin he tähtäävät noilla puheillaan? Olenko jokin nolla heidän silmissään ja kuvittelevat, että se on se juttu jota venailen repien kammoista piikkejä irti ja miettien mitäpä sitten teen kun olen äitini kantanut arkussa tai uurnassa maaperään lepoon?
En vain pidä tuollaisista jutuista noilta vanhoilta ja viisailta sukulaisiltani, ihan kun en tajua, miksi ne valotsevat paikankin niin että keittiössä kahvia juodessa aloittavat aina nämä perintö sun muut haihattelut kun istuvat kanssani kasvotusten, odottavat jotain pienintäkin pilkahdusta riemusta tms. eno varsinkin, psykologin koulutuksellaan haluaa selvittää kaiken mitä ajattelen ja tunnen. No, onneksi sain viime käynnistä puhtaat paperit: " sinullakin ollut rankka lapsuus, mutta noin selväpäinen ja rauhallinen sinusta sitten tuli."
Ahaa, anteeksi, huomaan, että puran tänne hieman asian vierestä nyt asiaa, kellepä muulle näitä tunnolla olevia asioita purkaisin ja huomioitani. Olotila on jos ei nyt ihan nöyryytetty niin jotain sinne päin, olisko loukattu sopiva sana, jep, tiedän olevani kai liian herkkä ja mun pitää vaan kovettaa itseäni, toisaalta herkkyys on just sellainen asia joka saa mut havaitsemaan, näkemään ja tajuamaan asioita, tajuatteko? Siis sellaisiakin, jotka menevät muiden ohi huomaamatta. Kyllä mä mun sukulaisia arvostan, mutta ärsyttävääkin löytyy.
Ok, pienet itsekehut ovat aina paikallaan kun kukaan muukaan ei kehu, eikös niin.
Painotavoitteeni on nyt 107,5kg ja aion päästä siihen lauantaihin menessä. Taas kerran ihan päätön laihdutustavoite-aika, mutta näin toimin ja klo 11:55 ylihuomenna painoni on oltava 107,5 kg tai "kostan" itselleni ja juoksen yli tunnin hölkän ulkona. Nyt haluan taas kerran onnistua ja nyt mä onnistun....ihan varmasti.
Painoni nyt 109,4 kg
5
480
Vastaukset
- jokunen
Tätiäsi et voi syyttää vaan itseäsi. Lakat voi tarjoilla vaikka vieraille, tai opetella syömään niitä siltään, ei kukaan pakota sinua syömään niitä juuri jäätelön kanssa.
Tough call mutta näinhän se menee.
Tsemppiä jatkoon! :) - Raisku 34
Tsemppiä vaan, kyllä se paino tippuu usko vaan siihen että onnistut ja suku on pahin....ei sitten niitä herkullisia sipsejä suuhun ja poreilevan nautinnollista cokista kurkusta alas...hehe...
- Mellu
Ei voi muuta sanoa kuin että sulla on kyllä sana hallussa. Nauroin tuota sun juttua vedet silmissä, oli niin hauskasti kirjoitettu. Olipa oikein illan pelastus!
Tsemppiä projektiin! - 90 kilonen
Homma alkoi hyvin, sitten se stoppasi 104 kiloon .
Löysin sitten virheen ohjeistani ja jatkoin 90 kiloon. Laihdutusjakso oli 6 kk noin vuosi sitten ja vielä sama paino vaikka välillä herkuttelen.
Minun diettini toimi ilman ongelmia kun sen oppi.- hannu32
Ihminen painaa, mitä itse haluaa. Ota tällainen asenne. Voi syödä, niin paljon kuin haluaa, mutta pitää katsoa se syötävä. En osaa neuvoa, mitä sinun pitää tehdä, jos haluat laihduttaa. Minä, kun pudotan välillä painoani, syön suuren määrän hedelmiä aamulla, sellaisia, joiden nimiä en edes tiedä ja makua on vaikea kuvata, ovat herkullisia, eivätkä kaikki edes hinnakkaita. Kuitenkin niillä pärjää iltapäivään pitkälle. Koita välttää kaupan valmiita eineksiä, niillä kyllä saa painon ylätappiin. Tämä on oma subjektiivinen mielipiteeni. Sitten, kun syöt raakoja vihanneksia, pureksi kunnolla, muuten, ainakin minulla tulee vatsa kipeäksi. Jos sinulla on koira, niin niitä koiran nappuloita voi hyvin syödä, ovat täyttäviä ja jotkin hyvän makuisiakin, mutta osa aika paljon rasvaa sisältäviä. He, jotka nauravat edelliselle virkkeelle, menkää ja katsokaa, kummassa on parempi selostus ruoan sisällöstä, koiran-/kissanruokapussissa vai hernekeittopurkissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741