Tatuoinnin poistaminen

Reeta

Onko kellään kokemuksia tatuoinnin poistamisesta plastiikkakirurgilla Suomessa? Mitkä ovat olleet kustannukset ja onko hoito onnistunut?

8

2918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellu

Eikö tatuointia voi "poistaa" peittämällä se ihonvärisellä tatuoinnilla? Vaikka se ei täysin ihon värinen olisikaan, niin saahan vaalean läntin kuitenkin piiloon huomattavasti helpommin kuin esim. mustan, vaikkapa itseruskettavan alle.

• eräs vaan

Ei täällä kukaan oikein vastaile poistoa koskeviin kysymyksiin. Laitoin aiemmin vastaavan viestin ja yhtään vastausta ei tulleut sellaiselta henkilöltä, kuka olisi tatuoinnin poistattanut.

Itse olen soittanut kirurgille tatuoinninista ja hänen suosituksensa oli rubiinilaser, jolla pienenkin kuvan poistaminen tulee maksamaan tuhansia euroja.

Leikkaamisesta jää aina rapi, joten itse varmaan odotan noiden lasereiden yleistymistä ja hintojen laskua.

• pirpana

Itselläni on poistaminen parhaillaan menossa nimenomaan tuolla rubiinilaserilla Helsingissä sairaala laserissa. Se kyllä tehoaa selvästi, eikä pitäis jäädä arpeakaan, mutta riippuu varmaan aika lailla tatskasta, koosta, värin määrästä ja tuoreudesta jne. montako kertaa tarvitaan. Mulla on kaks kertaa laserissa takana ja tatska (kooltaan n.3 x 3 cm), joka on vaan ääriviivat kuviosta on osittain jo ihan poissa. veikkaan kyllä, että vielä varmaan kerta- kaks laseria tarvitaan...

Tuolla sairaala Laserissa on käsittääkseni 3 eri hintakategoriaa (riippuen tatskan koosta) n. 320-630 e/kerta ja mulle kyllä tää ystävällinen lääkäri lupasi, että jos tatska ei lähde näillä kahdella kerralla niin seuraavat kerrat menee vaan vastaanottomaksun hinnalla (kai jotain 50-60 e), eli ei tähän nyt mee "tuhansia euroja" siis ainakaan mulla kun on niin pienestä tatskasta kyse.

Jos malttaa odottaa hintojen halpenemista niin hyvä...

• tytsy
        pirpana kirjoitti:

Itselläni on poistaminen parhaillaan menossa nimenomaan tuolla rubiinilaserilla Helsingissä sairaala laserissa. Se kyllä tehoaa selvästi, eikä pitäis jäädä arpeakaan, mutta riippuu varmaan aika lailla tatskasta, koosta, värin määrästä ja tuoreudesta jne. montako kertaa tarvitaan. Mulla on kaks kertaa laserissa takana ja tatska (kooltaan n.3 x 3 cm), joka on vaan ääriviivat kuviosta on osittain jo ihan poissa. veikkaan kyllä, että vielä varmaan kerta- kaks laseria tarvitaan...

Tuolla sairaala Laserissa on käsittääkseni 3 eri hintakategoriaa (riippuen tatskan koosta) n. 320-630 e/kerta ja mulle kyllä tää ystävällinen lääkäri lupasi, että jos tatska ei lähde näillä kahdella kerralla niin seuraavat kerrat menee vaan vastaanottomaksun hinnalla (kai jotain 50-60 e), eli ei tähän nyt mee "tuhansia euroja" siis ainakaan mulla kun on niin pienestä tatskasta kyse.

Olen käynyt poistattamassa tatuointiani CB-laserissa Inkoossa. Siellä käytössä on Q-scwitchattu Nd:YAG-laser. Kyseinen lasermalli on tarkoitetttu tatuointien poistoon eikä sitä voi käyttää muihin hoitoihin. Se tehoaa kaikenvärisiin tatuointeihin.

Itselläni on tumma tatuointi, jossa on pelkät ääriviivat. Ensimmäisen kerran jälkeen on havaittavissa tatuoinnin selvä himmeneminen. Hoito teki jonkin verran kipeää, voisin verrata tatuoinnin laittoon. Hoitokertoja tarvitaan arvion mukaan 4-6 kertaa (4-6 viikkoa välissä) ja yksi kerta maksaa hieman yli 100 euroa.

Tatuoinnin poiston jälkeen ei iho mene rikki, sen takia siihen ei yleensä jää arpiakaan, mutta kuusi viikkoa tarvitaan ihan senkin takia
        että silloin näkee hyvin kuinka nopeasti iho normalisoituu. Jos hoitaa liian nopeasti uudestaan niin voi syntyä arpikudosta ja suurin ongelma voi olla se että kudos reagoi väriaineeseen. Tatuoinnin poisto tapahtuu
        sillä tavalla että väripigmenttti poistuu kehosta hitaasti mutta varmasti ja jos sitä on kehossa liikaa niin voi tulla allerginen
        reaktio (lähinnä isokokoiset tatuoinnit)

Kyllähän tälläkin poistotavalla tulee poistolle hintaa, mutta itse olen katsonut leikkausta paremmaksi vaihtoehdoksi :)

• ViBES

Ei varmaan tarvii montaa vuotta oottaa hintojen laskua. Eiköhän kohta tuu kuitenkin vastakkainen buumi jolloin kaikki trendipäissään nyt kuvan ottaneet haluaa ne tribaalihäkkyränsä iholtaan pois:D

• nunnu
        tytsy kirjoitti:

Olen käynyt poistattamassa tatuointiani CB-laserissa Inkoossa. Siellä käytössä on Q-scwitchattu Nd:YAG-laser. Kyseinen lasermalli on tarkoitetttu tatuointien poistoon eikä sitä voi käyttää muihin hoitoihin. Se tehoaa kaikenvärisiin tatuointeihin.

Itselläni on tumma tatuointi, jossa on pelkät ääriviivat. Ensimmäisen kerran jälkeen on havaittavissa tatuoinnin selvä himmeneminen. Hoito teki jonkin verran kipeää, voisin verrata tatuoinnin laittoon. Hoitokertoja tarvitaan arvion mukaan 4-6 kertaa (4-6 viikkoa välissä) ja yksi kerta maksaa hieman yli 100 euroa.

Tatuoinnin poiston jälkeen ei iho mene rikki, sen takia siihen ei yleensä jää arpiakaan, mutta kuusi viikkoa tarvitaan ihan senkin takia
        että silloin näkee hyvin kuinka nopeasti iho normalisoituu. Jos hoitaa liian nopeasti uudestaan niin voi syntyä arpikudosta ja suurin ongelma voi olla se että kudos reagoi väriaineeseen. Tatuoinnin poisto tapahtuu
        sillä tavalla että väripigmenttti poistuu kehosta hitaasti mutta varmasti ja jos sitä on kehossa liikaa niin voi tulla allerginen
        reaktio (lähinnä isokokoiset tatuoinnit)

Kyllähän tälläkin poistotavalla tulee poistolle hintaa, mutta itse olen katsonut leikkausta paremmaksi vaihtoehdoksi :)

Moi vaan!!
        Viestisi lahetyksesta on jo hyvan aikaa, mutta jos satut eksymaan viela sivustolle, niin jaksaisitko kertoa vahan lisaa kokemuksestasi tatuoinnin poistosta. Sinua hoitaa varmaan Chrisse, jolle mullakin on aika jo varattuna. Olisi kiva saada kuulla kokemuksia ko. hoidosta! Minka kokoista/varista kuvaa poistattelet? enta miten on edennyt sitten helmikuun? Kerro ihan kaikki mita mieleen tulee aiheesta, jos vaan jaksat!! ...tosh!!!

• tytsy
        nunnu kirjoitti:

Moi vaan!!
        Viestisi lahetyksesta on jo hyvan aikaa, mutta jos satut eksymaan viela sivustolle, niin jaksaisitko kertoa vahan lisaa kokemuksestasi tatuoinnin poistosta. Sinua hoitaa varmaan Chrisse, jolle mullakin on aika jo varattuna. Olisi kiva saada kuulla kokemuksia ko. hoidosta! Minka kokoista/varista kuvaa poistattelet? enta miten on edennyt sitten helmikuun? Kerro ihan kaikki mita mieleen tulee aiheesta, jos vaan jaksat!! ...tosh!!!

Itselläni on tumma (musta, hieman sinertävä) tatuointi alaselässä, jossa on ääriviivat ja varjostusta. Kooltaan tatuointi on n. 3x8cm.
        Ensimmäisen kerran jälkeen on havaittavissa tatuoinnin selvä himmeneminen, varjostukset poistuivat, sekä osa viivoista. Toki himmeneminen riippuu siitä kuinka syvään tatuointi on hakattu. Hoito teki jonkin verran kipeää, voisin verrata tatuoinnin laittoon.
        Toisen kerran laitoin tatuoinnin päälle emla-voidetta n. tunti ennen toimenpidettä ja kyllä se tuntui paljon helpommalta. Ainoastaan kohdissa jossa pigmentti on tummempaa, tuntui pientä kirvelevää kipua. Nyt olen käynyt 4 kertaa. Käytössä on uusi laite. Käsittelyn jälkeen turvotusta ei ollut lainkaan eikä minkäänlaista jälkikipua tai polttelua ollut (kuten aikaisemmin oli). Neljännen kerran jälkeen tatuointi on selvästi vaalentunut ja osa viivoista poistunut. Uskoisin kyllä että hoitoja tarvitaan kaikkiaan n. 10 kertaa eli kalliiksihan se tulee. Onhan se tietysti henkilöstäkin kiinni kuinka aineenvaihdunta poistaa väriä kehosta.
        Hoitokertoja tarvitaan arvion mukaan 4-20 kertaa (4-6 viikkoa välissä). Uudemmat tatuoinnit saattavat vaatia useampia hoitoja. Itselläni on vain pari vuotta vanha.
        Hoitoon kuluu muutamia minuutteja. Hoidosta on lisää Eiran sairaalan sivuilla (kuten aiemmassa viestissä kirjoitin), joten siitä en rupea erikseen selostamaan.

• myway--
        pirpana kirjoitti:

http://www.legacytattoo.fi/tattoo/index.html

Onko kukaan kokeillu poistattaa tatskaansa tuolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2178
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      87
      1283
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1110
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      59
      1071
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe