Vaikeeta

on löytää

Olen tässä sinkkuelämää viettäessäni huomannut seuraavan mielenkiintoisen seikan... En tiiä, lieneekö vain omaa huonoa tuuria vai mistä johtuu, mutta mikähän siinä on kun itse en ikinä tutustu sellaisiin miehiin, jotka olisivat itteni kaltaisia sekä ajatus- ja arvomaailmaltaan että ulkoisesti. Itse en polta enkä käytä paljon alkoholia, olen hyvin koulutettu ja arvostan avioliittoa sekä perhettä ja terveitä elämäntapoja. Mukavaksi, kauniiksi ja älykkääksi on kehuttu sekä miesten että naisten taholta, joten en mä nyt varmaan ihan karmea tapaus ole. Pidän huolta itsestäni, pukeudun normaalisti, olen sosiaalinen ja liikun ihmisten ilmoilla. Mutta mutta... Mä tiedän, että niin kauan, kun tutustun ainoastaan vastuuntunnottomiin renttuihin, kouluttamattomiin, tupakoiviin, juoppoihin ja liikuntaa harrastamattomiin (eli täysin päinvastaisiin tapauksiin kun itse olen) mun sinkkuelämälle ei näy päätepistettä. Ja ehei, kyse ei ole siitä, että rima olisi huikean korkealla, tai että olisin lempannut potentiaalisen ehdokkaan tutustumatta häneen ensin. Olen tutustunut ja koettanut sopeutua, niin hillittömään bilettämiseen kuin jatkuvaan viinanjuomiseen ja junttimaiseen käyttäytymiseenkin. Kouluja käymättömän ja yliujon miehenkin kanssa on yritetty, mutta homma kaatui kun tajusin, että välillämme on liian monta valovuotta. Eipä siis ole onnistunut, tiesin sen tosin jo leikkiin lähtiessäni mutta aattelin silti edes yrittää. Mutta kohta varmaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää ottaa se toiseksi paras vaihtoehto, koska sitä mitä oikeasti haluaisin ei näköjään ole mulle saatavilla. Kun ei meinaan loppuelämän kestävä ikisinkkuuskaan liiemmin kiehdo, mut toisaalta ajatus laimeasta järkisuhteesta hirvittää vielä enemmän. Niin, ja sanottakoon vielä, että aloitteita teen ihan siinä missä miehetkin, mut kun ikinä ei osu kohdalleen niin kyllä tässä alkaa kieltämättä jo hymy vähän hyytyä...

14

1405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko tulevaan

Sä vaikutat kirjoituksesi perusteella ihan täydelliseltä.

• MörköM

Älä ota tätä liian negatiivisesti. Mutta jos itse tuntee olevansa lähes täydellinen ja vika on aina muissa niin kannataa miettiä uudemman kerran. Oletko oikeasti sitä mitä luulet olevasi? Ovatko omat hylkäyssyysi oikeasti oleellisia?
      Totuus on että kaikki oikeasti hyvät tyypit löytävät seuraa. Heistähän kilpaillaan.

• Tässä sitä taas ollaan

..etkö sinä jo ole oppinut, että täällä EI saa olla itsevarma eikä liian (=yhtään) tyytyväinen itseensä! Ehei, pitää tunnustaa olevansa surkeaakin surkeampi tapaus, suunnilleen itsemurhan partaalla. Silloin voi ymmärrystä löytyä.

• MörköM
        Tässä sitä taas ollaan kirjoitti:

..etkö sinä jo ole oppinut, että täällä EI saa olla itsevarma eikä liian (=yhtään) tyytyväinen itseensä! Ehei, pitää tunnustaa olevansa surkeaakin surkeampi tapaus, suunnilleen itsemurhan partaalla. Silloin voi ymmärrystä löytyä.

Niin, aina voi valita sen tien että itse on lähes täydellinen ja kaikki vika on muissa. Ihan miten vain haluat. Sehän on vain sinun ongelmasi, ei minun.

• sanoisin
        Tässä sitä taas ollaan kirjoitti:

"pitää tunnustaa olevansa surkeaakin surkeampi tapaus"- ??? -entä jos ei ole surkea tapaus -ei kai silloin tarvitse mitään "tunnustaa"...
        Tottakai itseensä voi ja saa olla tyytyväinen, elämä on sillätavalla paljon helpompaa. Itsensä kanssa jokaisen on kuitenkin enimmäkseen seurusteltava. Eri asia on se, jos ei näe virheitään, vaan heijastelee ne kautta rantain muiden niskoille, eli jollain tavoin ei hyväksy ollenkaan virheitä itsessään, tai ei halua myöntää niitä. Ja se on eriasia se. Voihan olla, että jää sitten yksin, kun "kaikki muut" on näin "epätäydellisiä", eikö niin?

• Sinkku nainen minäkin

Missäs kohtaa alkuperäinen kertoi olevansa täydellinen? Minun mielestä hän luetteli aivan normaaleja ominaisuuksia, varsin fiksulta ja normaalilta tapaukselta vaikuttaa.

Itse ainakin uskallan väittää näyttäväni hyvältä, olevani fiksu, pukeutuvani hyvin yms... Vaikka itsetuntoni ei aina todellakaan huippuluokkaa ole, kyllä se kuitenkin sen verran terveellä tasolla on, etten koe tarvetta väittää olevani jotain muuta kuin olen. Miksi pitäisi? Siksikö, ettei kukaan vaan pääse sanomaan, että olen ylpeä, narsistinen, sokea omille vioilleni tms.? Tiedän omat vikani ja eiköhän alkuperäinenkin omansa tiedosta. Jos sanoo itseään kauniiksi ja älykkääksi tms., ei se ole mitään sen kummempaa itsekehua, toteamus vain omista hyvistä ominaisuuksista:))

Alkuperäisen kaltaisia naisia (ja miehiä) oikeasti on olemassa:) Olenkohan kovin väärässä, että ap on n. kolmekymppinen..? En ainakaan ikää tekstistä havainnut.

Olen alkuperäisen kanssa samanlaisessa tilanteessa, ei vaan kiinnostus koskaan kohtaa, itse aina kiinnostuu miehestä, joka ei kiinnostu minusta ja päinvastoin... Hymy meinaa hyytyä joo, mutta en luovu vielä toivosta:)

• missäs

päin suomea tällainen merkkitapaus asuu?

Älä anna hymyn hyytyä. Ota ehkä vähän takapakkia, istu alas, kelaa juttuja ja meditoi.

Hyviä miehiä löytyy kyllä. Varmasti sellainen tulee vastaan ennen pitkään, mutta mieti jo valmiiksi missä asioissa voit tehdä kompromisseja. Alkuhuuman jälkeen niitä joutuu tekemään kenen kanssa tahansa. Jos sitä rakkautta on ollut molemmin puolin aluksi niin sen jälkeen ei saa antaa helposti periksi ensimmäisten vastoinkäymisien ilmaannuttua. Rakkaus on lopulta vain yksi osa-alue suhteessa.

Jotta tapaisit kaltaisiasi miehiä niin pitäisikö alkaa liikkumaan sellaisissa piireissä? Listaa halutut ominaisuudet ja mieti missä sellaiset tyypit luuraa ja tunge sekaan.

• Nimetön

Kun miettii, niin sehän on oikeastaan aika pieni todennäköisyys että kaikki välttämättömät ominaisuudet (koulutus, alkoholi, tupakointi, ikä, ulkonäkö, elämänasenne) sattuvat kohdalleen. Ja tämän lisäksi ulkonäkökin vielä monesti pettää. Mukavimmat tapaukset olen itse löytänyt nettideitin kautta, koska silloin voi karsia monesti kaikki listan ominaisuudet viimeistä lukuunottamatta pois lukemalla muutaman rivin profiilista. Sen jälkeen riittääkin kirjoitella sopiville ihmisille viestejä ja kuulostella kuka heistä olisi se paras. Kuulostaa aivan älyttömän systemaattiselta ja kylmältä, mutta ainakin se toimii.

• tepi

Suomalainen kulttuuri on rakentunut siten, että ne mahdollisuudet vastakkaiseen sukupuoleen tutustumiseen ovat juuri siellä missä bailataan ja juodaan rajusti. Siksi tälläisestä ympäristöstä pitäviin mieheen tutustuu helposti, koska heillä on ikäänkuin etulyöntiasema muihin miehiin verratuna naisiin tutustuttaessa.

Kuvailemasi kaltaisia raittiita ja urheilullisia miehiä on paljonkin Suomessa, mutta kulttuurimme ei anna mahdollisuuksia heihin tutustumiseen. Kannattaa vain sopeutua, ja hyväksyä että käytännössä suhteita syntyy vain sellaisten ihmisten välille, jotka käyttäytyvät kulttuurin edellyttämällä tavalla, eli juovat rankasti. Moni mieskin on sopeutunut ja väkisin alkanut juomaan ja käymään baareissa jotta voisi tavata naisia.

Toinen vaihtoehto on sitten muuttaa pois Suomesta, sellaiseen kulttuuriin jossa tutustuminen voi tapahtua toisenlaisessakin ympäristössä.

• Suomikulttuuri ok

Toi on taas kaikkien kliseiden äiti, että Suomessa on pakko dokata rankasti, jotta pääsis tutustumaan naisiin/miehiin. Mä olen tuntenut monia raittiita tai hyvin vähän juovia ihmisiä, jotka viettävät iltaa "juovien" kanssa. Kyse on enemmän siitä, viihtyykö muuten baareissa/diskoissa/klubeilla. Sinne mennään tapaamaan ja katselemaan ihmisiä, mutta ei tolkuton känni ketään tee kiinnostavaksi. Mulle alkoholi on vain positiivinen "doping", joka rentouttaa ja tekee hyväntuuliseksi. Arno Kotro on sanonut fiksusti, että alkoholi on varmasti tuonut suomalaisia enemmän yhteen kuin erottanut. Suurelle enemmistölle suomalaisia alkoholi ei ole mikään ongelma, eikä sen käyttämisestä (tai käyttämättömyydestä) tarvitse tehdä numeroa.

• Olavi

Etsi hyvä ihminen ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki muu sen ohessa annetaan.
      Kun minä olin nuori mies, ja olin kova juoksemaan,
      niin kerran minä yks' kaks' polvistuin keskelle maantietä, ja rukoilin jumalaa, että anna minulle puoliso. ( en ollut uskovainen) ja seuraavana yönä
      näin unta, etti sinun tuleva puolisosi on Rautjärvellä, ja en tiennyt että missä on Rautjärvi, mutta sitten serkkuni soitti minulle ja sanoi että lähdetään Rautjärvelle tanssimaan,
      sinne päsee Junalla. Ja niin me menimme sinne tanssimaan, mutta sitten tuli kuuma, ja piti lähteä ulos jäähylle, ja siellä olikin kaksi 16v
      tyttöä, ja me iskettiin kiinni, ja vähän ajan perästä sitten me kumpikin menimme kihloihin, ja sitten minä menin naimisiin sen 16v tytön kanssa
      ja olin avioliitossa hänen kanssaan 30 vuotta,
      ja nyt hän siirtyi taivaan kotiin ja odottaa minua
      siellä. Kaikki hyvä anti tulee Jumalalta. Etsi häntä niin löydät puolison itsellesi.

Olavi

• Alkuperäinen kirjoittaja

Ihan vaan tarkennuksena sanon, että en todellakaan ole täydellinen, enhän niin missään kohtaa avausviestiäni väittänytkään. En ole koskaan kuullutkaan, että se, että ei polta, ei juo hirveesti viinaa, harrastaa terveitä elämäntapoja ja on hyvin koulutettu tarkoittaisi samaa kuin täydellinen ihminen. Ja todellakin tiedän omat vikani ja epäkohtani, ja jos ne joskus heikkona hetkenä pääsevät unohtumaan, niin eiköhän se ympäristö yleensä (niin mulla kun varmasti monella muullakin) palauta aika pian takaisin maan pinnalle. Ja kyllä mun itsetunto kestää sen, jos jollakulla on pakottava tarve tulla sanomaan mulle päin naamaa, mikä mussa on vialla. Ja ne ominaisuudet (kaunis, älykäs jne.) olivat sellaisia asioita, joita olen kuullut MUIDEN suusta, enkä suinkaan keksinyt niitä itse pönkittääkseni omaa itsetuntoani. Mutta, löydän kyllä itse itsestäni ihan positiivisia asioita ja hyviäkin puolia, enkä todellakaan aio pyydellä keneltäkään anteeksi niitä. Joskus todellakin tuntuu olevan hirmuinen synti, jos erehtyy sanomaan itsestään jotain positiivista, heti leimataan pinnalliseksi idiootiksi ja syytetään siitä, että luulee itsestään liikoja. Voi hyvänen aika, päähän tässä leviäis jos alkais jatkuvalla syötöllä takomaan itselleen, että "voi kun mä oon surkea" ja niin poispäin. Mä voin rehellisesti ja avoimin mielin tunnustaa, että olen hyvä ja mukava nainen, mutta se ei to-del-la-kaan tarkoita että olen täydellinen!!!

• Ikisinkku23v

Ymmärrän täysin tilasi. Itselläni on vähän sama ongelma. Olen koulutettu ja mulle kyllä kelpaisi alemmin koulutettukin (mut heille asia on usein ongelma), urheilen ja toivoisin että mieskin tykkäisi edes jostain liikunnasta ja itsensä huolehtimisesta, polttaa voi mut jos siihen on hirveä addiktio niin huono juttu sekin. Käyn joskus baareissa mutta siellä on usein aika tylsää, koska meininki on kuin lihatiskillä. En jaksa enkä halua bongailla kännisiä yhenillanjuttuja,koska niissä ei ole mitään mua kiinnostavaa. En silti väitä ettenkö saattaisi joskus pian sellaiseen sortua, jos elämä on pelkkää yksinelämistä aina.

Pettäminen on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus, itse taas haluaisin miehen, joka arvostaa parisuhdetta ja mahdollisesti myös perhettä (lapsia). Alkoholin käyttö on useilla miehillä niin tiuhaa, että siihen tuntuu kavereiden miesten rahat uppoavan lähes täysin. Itse tykkäisin mieluummin harrastaa kaikkea ja ehkä matkustella ja viettää yhteistä laatuaikaa. Ei semmosia miehiä mun eteeni vain satu :(

• jimicxi

En tiä, tossa oli jotain tuttua. Mulla on taas
      vaikea pyrkimys löyttää tavis- ihmisiä päihde-
      ongelmaisten sijaan, kun olen itse kolme vuotta
      sitten raitisunut täysin. No. En silti ole
      mikään täysjärkinen,, kirjoittelen novelleja,
      runoja ja uskon mahdottomuuksiin. Ehkä jopa näin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe