Herpes

*Nainen*

Miten mies suhtautuu, jos parin kuukauden tapailun jälkeen nainen kertoo, että hänellä on todettu herpes-virus viitisen vuotta sitten? Enää virus ei ole oireillut, mutta on siis olemassa elimistössä.

Onko vastaus selvä no no, eli ei enää ikinä tavata vai voiko mies harkita, että haluaa silti jatkaa naiseen tutustumista?

10

1855

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tseba

paranna romanttisia mahdollisuuksia. En noin alussa kyllä selvittelisi kaikkia sairauksiani enkä haulaisi että toinenkaan alkaisi vielä selittelemään ellei tarkoitus olisi altistua VAARALLE!

• kiinni

Minulla ovat jatkaneet seurustelua, mutta aluksi oltiin vähän jöröä. Seurustelun jatkumiseen voi tietysti olla syynä, että heilläkin oli sama juttu....

• kondysta

heti toisella tapaamiskerralla :) Ei nyt ehkä noin äkkiä ole pakko, mutta kyllä se mun mielestä pitäisi aika nopeasti kertoa. Itse ainakin halusin kertoa heti ennenkuin aletaan petipuuhiin.

• *mies*

Noin joka kolmannella on sukupuoliherpes ja visvasyylä vielä useammalla. Useimmiten tietysti samoilla naisilla.

Kun ainakin toistaiseksi olen onnistunut välttymään kummaltakin enkä niitä todellakaan halua saada, kysyn suoraan mikä on tilanne.

Reilu peli.

• Ulpu

Mistä voit tietää, että et kanna herpesvirusta (sukupuoli)? Se voi olla elimistössä useita vuosia piilevänä kunnes puhkeaa. Reilu pelikö?

• *mies*
        Ulpu kirjoitti:

Mistä voit tietää, että et kanna herpesvirusta (sukupuoli)? Se voi olla elimistössä useita vuosia piilevänä kunnes puhkeaa. Reilu pelikö?

Välttelen riskiryhmään kuuluvia naisia.

Ei seksi niin tärkeää ole että ihan kenen tahansa kanssa tarvitsee hypätä sänkyyn.

• ollut
        Ulpu kirjoitti:

Vaikka voisi olla oireeton kantaja, niin, että vain tartuttaa herpestä toisille ja itse on oireeton, niin kyllähän se pitäisi saada selville kysymällä entisiltä kumppaneilta ja jos on aina harrastanut seksiä kondomin kanssa ja turvallisissa suhteissa, niin se, että olisi herpes ei ole kovin todennäköistä.

Sitten, jos on saanut viruksen, mutta herpes ei ole vielä puhjennut kertaakaan ja on ollut ns. lepotilassa pitkään, niin se ei vielä tartu silloin lainkaan. Silloin ei ole oireeton kantaja. Herpes tarttuu vasta juuri ennen rakkulavaihetta, kun viruksia ehtii erittyä, mutta oireita ei vielä näy ja rakkulavaiheessa rupien täydelliseen paranemiseen asti.

Tästä huomaa, että varmin tapa seksin harrastamiseen on pitkäaikaiset suhteet ja kondomi.

• Jeps
        *mies* kirjoitti:

Välttelen riskiryhmään kuuluvia naisia.

Ei seksi niin tärkeää ole että ihan kenen tahansa kanssa tarvitsee hypätä sänkyyn.

Eihän ne naisetkaan tiedä sen paremmin kuin sinäkään! Eli jos vaikka olisit minut tavannut, ja asiasta kysynyt, niin olisin mitä olisin voinut vastata? Eipä ole ainakaan koskaan todettu... Ei siis ole, uskoisin. Aivan kuten sinäkin uskot itsestäsi...

• nuorukainen...

Kerran tapailin vähän aikaa tyttöä, jolla oli herpes. Hän kertoi asiasta ennen kuin päästiin petipuuhiin asti eli reilu meininki ... pohdin pari minuuttia ja tulin siihen tulokseen että kun itsellä ei pöpöjä ole, en lähde riskeeraamaan.

• :'(

herpeksen seurustelukumppaniltani. Hän väitti olleensa puhdas, mutta ilmeisesti olikin vain oireeton.

Olenkohan nyt loppuelämäni herpeksen takia "naimisissa" tämän miehen kanssa enkä voi enään uutta suhdetta aloittaa, ainakaan kenenkään sellaisen kanssa jolla ei ole herpestä..

Jotenkin suoraan sanottaa v*tuttaa koko tilanne. Ilman omaa syytäni olen nyt sitten leimattu nainen.. Elämä on kurjan kurjaa..!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe