Onko kellään kertoa kokemuksia sterilisaatiosta ja millaisin perustein sen on saanut?
Tahtoisin sterilisaation, kun täytän 30. Minulla on yksi lapsi ja en lisää halua. Olen koko lapsen iän ollut yh ja ns."poikaystäviä" siinä matkalla. En vahingossakaan halua lisää "isättömiä".
Pilleritä ja kierukkaa on kokeiltu huonoin tuloksin. Onkohan tässä tarpeeksi syytä sterilisaation saantiin?
Paljonkohan sellainen maksaa yksityisellä?
Olisi kiva lukea muiden kokemuksita ennen, kuin itse menee lääkäriin! =)
sterilisaatiosta..
9
714
Vastaukset
- sen....
automaattisesti täytettyäsi 30 v, ei siinä sen kummosempia perusteluita tarvita.
Itse maksoin yksityisellä operaatiosta vähän alle 1500 euroa.- lähetteen saanut
Lääkärit tulkitsevat noita pykäliä hyvin eri lailla. Ja jos lähetteen saakin, voi toimenpiteen suorittaja vielä kieltäytyä. Itselläni on kolme lasta, raskaus olisi vaarallinen, ja ikää kuukauden päästä 30. Suosittelivat ensin miehen sterilisaatiota, mutta sitä en katsonut tarkoituksenmukaiseksi, oman terveyden vuoksi se on tärkeää. Kysyivät moneen kertaan, että oletko varma tästä, ja tiedätkö vaihtoehdot. Miehenkin piti tulla mukaan vastaanotolle, vaikka olimme asiaa paljon keskenämme pohtineetkin. Henkkarit piti olla mukana, etten vaan väärälle ihmiselle toimenpidettä tilailisi.
Loppujen lopuksi sterilisaatio jäi tekemättä, koska lähete unohtui osastonsihteerin pöydälle, eli oli hukassa kun se toimenpide piti sektion yhteydessä tehdä. Olin kuukautta aiemmin jo tarkastanut, onko lähete tullut perille, eikä ollut. Sanoin, että se on sitten matkalla hävinnyt, koska lääkäri oli sen laittanut eteenpäin. Lähete löytyi muutamaa päivää sektion jälkeen, eli liian myöhään. Jonot ovat pitkät, ja yksityiselle ei ole varaa mennä. - joten
lähetteen saanut kirjoitti:
Lääkärit tulkitsevat noita pykäliä hyvin eri lailla. Ja jos lähetteen saakin, voi toimenpiteen suorittaja vielä kieltäytyä. Itselläni on kolme lasta, raskaus olisi vaarallinen, ja ikää kuukauden päästä 30. Suosittelivat ensin miehen sterilisaatiota, mutta sitä en katsonut tarkoituksenmukaiseksi, oman terveyden vuoksi se on tärkeää. Kysyivät moneen kertaan, että oletko varma tästä, ja tiedätkö vaihtoehdot. Miehenkin piti tulla mukaan vastaanotolle, vaikka olimme asiaa paljon keskenämme pohtineetkin. Henkkarit piti olla mukana, etten vaan väärälle ihmiselle toimenpidettä tilailisi.
Loppujen lopuksi sterilisaatio jäi tekemättä, koska lähete unohtui osastonsihteerin pöydälle, eli oli hukassa kun se toimenpide piti sektion yhteydessä tehdä. Olin kuukautta aiemmin jo tarkastanut, onko lähete tullut perille, eikä ollut. Sanoin, että se on sitten matkalla hävinnyt, koska lääkäri oli sen laittanut eteenpäin. Lähete löytyi muutamaa päivää sektion jälkeen, eli liian myöhään. Jonot ovat pitkät, ja yksityiselle ei ole varaa mennä.lääkäri EI voi tulkita asiaa kuin yhdellä tavalla.
Toimenpiteen suorittaja EI voi kieltäytyä tekemästä operaatiota, ei missään nimessä jos kerran potilas täyttää kriterit ja lupa ON jo saatu.
Sinun kohdallasi nimimerkki "lähetteen saanut" on tapahtunut jokin kömmähdys, olisit voinut pyytää uuden lähetteen silloin kuukautta ennen sektiota jos kerran lähete ei ollut saapunut perille.
Ilman päätöstä kukaan ei operaatiota tee, se nyt on aivan selvä asia.
Työskentelen itse terveydenhoito alalla ja olen teettänyt yksityisesti sterilisaation, juuri täytettyäni 30 v, yhtäkään lasta minulla ei ole.
Tietysti ensin suositellaan vasektomiaa, onhan se paljon yksinkertaisempi toimenpide.
Laki on laki, meille kaikille sama! - -Isä-
lähetteen saanut kirjoitti:
Loppujen lopuksi sterilisaatio jäi tekemättä, koska lähete unohtui osastonsihteerin pöydälle, eli oli hukassa kun se toimenpide piti sektion yhteydessä tehdä. Olin kuukautta aiemmin jo tarkastanut, onko lähete tullut perille, eikä ollut. Sanoin, että se on sitten matkalla hävinnyt, koska lääkäri oli sen laittanut eteenpäin. Lähete löytyi muutamaa päivää sektion jälkeen, eli liian myöhään. Jonot ovat pitkät, ja yksityiselle ei ole varaa mennä.Meilläkin vaimon lähete "hukkui mystisesti" julkisella puolella. Yksityisellä tuo sitten saatiin hoidettua.
Aikaisempi palaute julkiselta puolelta antoi aihetta epäillä, että lahetteen katoaminen ei olisi ollut sattumaa. Ilmeisesti juuri sterilisaatiolähetteiden tallella pitäminen on erityisen vaikeaa ;-)
- Blondi 47v Mies
Moi olen mies ja muule tehtiin ko.operaatio vuosi
sitten.Kävin omalla lääkärillä sain lähetteen sairalaan mulla on 3 lasta ja ikä riittivät ko perusteluiksi operaatiolle.kesti kaikinen touhuineen päivän ja ilalla kotiin sairaalan poliniikka maksu meni.Katkaistiin johtimet paikallis puudutuksella.Siisti homma ainakin miehelle.Olen tyytyväinen ei tarvitse muuta ehkäsyä.Toivottavasti tästä on jotain apua sen asian tiimoilta.Blondi - Helenainen
Hei,
naisen sterilisaatio on hiukan mutkikkaampi juttu,kuin miehelle tehtävä. Naiselle tehtävä toimenpide vaatii nukutuksen leikkaussalissa. Nykyisin lienee yleinen ns. laparoskopia; eli navan kohdalta työnnetään jkn.putki sisälle, ja sen kautta sitten "työvälineet". Siinä operaatiossa munatorviin asetetaan klipsit.Toimenpide on yleensä pysyvä, eikä sitä oikein kai voi purkaakaan.-Eli katua ei voi !
Mielestäni sterilisaation saa nainen, jonka lapsiluku on täysi, täytettyään 30 v. Myös sairaudet yms. auttavat luvan saantia. Älä ihmeessä mene yksityiselle, koska se on niin kallista. Mene gynelle ja pyydä lähete oman alueesi keskussairaalaan.-Itselläni on ollut klipsit yli 10 v, ja hyvin toimineet :) - pohdiskelija
Tulipas noista hyvistä kommenteista mieleen, että kyseleeköhä ne lääkärit onko parisuhteessa? Kierukkaa laitettaessa piti olla vakikumppani ja samoin nyt pillereissä. Enhän minä ole edes kihloissa ja tuntuu typerältä, että sen saisi vain "lainvoimainen" pari.
Mielestäni ehkäisy pitää olla kunnossa, jos seurustelee. Ja ainahan ei tiedä miten asiat päättyvät, mutta yksi lapsi riittää minulle vallan mainiosti.
Kiitos vastauksista!! Sain apua asiaan!! =)- EI ..
kuulu sinun seurustelusuhteesi. Saat sektion vaikket olekaan parisuhteessa.
- tehty jo
Mikäli olet varma että et enää halua lapsia, suosittelen sterilisaatiota. Olet kyllä aika nuori,itselleni teetin sterilisaation 4 kk sitten 38-vuotiaana. Mutta jos vain jaksat jonottaa, niin hoitotakuun takia käsittääkseni sun pitäisi päästä leikkaukseen puolessa vuodessa. Itse olin kättärillä ja maksoi hulppeat 70€. Kotiin pääsi samana päivänä, tosinhan se vaati nukutuksen. Kokemus oli silti ihan ok.Navan kautta menivät. En ole katunut, mutta itselläni on jo kaksi lasta ja ikää melkein 10 vuotta sinua enemmän. Mieti siis tarkkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724969Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164689- 804163
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014087Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33158Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223094- 352828
- 282767
- 372742
- 402733