Mita teen jotta saisin mieheni vakuutettua?? Eli, olen 27 vuotias, mies samanikainen, seurusteltu 3 vuotta,asuttu yhdessa yli 2 vuotta, molemmat tykataan lapsista tosi paljon ja itse olen aina halunnut aidiksi suht nuorena... Mies antoi suhteen alkuvaiheessa ymmartaa etta haluaa 3 lasta, ja aikas pian, siita on nyt kulunut 2 vuotta ja nyt asia ei enaa kiinnosta. Han kylla haluaa lapsia, mutta ei "nyt". Meilla on kylla molemmilla ollut viimeaikoina patkatoita mutta ei ole kuitenkaan koskaan tyosta ollut pula.
Asutaan ulkomailla ja taalla ei ole kovinkaan kummoista sosiaaliturvaa. Olen sita mielta etta olen valmis lapsia hankkimaan, rellestanyt olen jo aivan tarpeeksi, opinnot on opiskeltu ja haluan perheen ennen kun olen 30v!!! Voinko hankkia lapsen vaikka ei ole vakituista tyopaikkaa, omistusasuntoa ym ym... ??
Haluan etta paatos olisi yhteinen, eli miten saan mieheni vakuutettua??!! Suhde on muuten kunnossa, meilla on hauskaa yhdessa, olemme samanlaisia monessa suhteessa ja riitoja ei ole muusta kun tasta aiheesta...
haluan lapsen!!!
15
1627
Vastaukset
- Scarlet.
kannattaa sillein vaivihkaa tuoda esille ihania puolia siitä että jos olisi yhteisiä lapsia.. ja aina kun näkee vaikka kaupassa suloisen naperon niin sano miehelle kuinka suloinen lapsi tai jotain vastaava.
Tällasilla hienovaraisilla vihjailuilla mies kyllä varmaan ymmärtää että tosiaan haluat niitä lapsia ja alkaa ehkä itsekin miettimään asiaa tarkemmin.. - manzu
Muista sit iha ekaksi, että miestä ei saa painostaa lasten hankintaan.
- nnn
Joo, ei missään nimessä saa painostaa! kaveri varmasti juoksee pää kolmantena jalkana karkuun jos painostaa. Anna miehen mietiskellä ihan rauhassa asioita, kyllä se vauva kuume sieltä tulee, jos kerran on joskus sanonut että haluaa lapsia.
- Samassa jamassa
Samaa mietin minäkin. Meillä on suunnilleen sama tilanne kuin teilläkin mutta olemme 30-vuotiaita. Edellisessä suhteessa oli sama juttu, tapasimme 23-vuotiaina ja aina lapsien hankinta oli exäni mielestä "ehkä jossain tulevaisuudessa". Meni neljä vuotta, jonka aikana turhauduin muiden asioiden lisäksi tästä lapsiasiasta kun minäkin olin aina halunnut nuorena äidiksi mutta mieheni ei ollut valmis. Sitten kun aloin puhumaan erosta kun yhteiselostamme ei tullut mitään, hän sanoi että no hommataan niitä lapsia sitten. Siinä vaiheessa minä en enää halunnut.
Nyt pelkään että nykyisen avomieheni kanssa käy samoin. En jaksa odottaa enää 4 vuotta kun olen jo 30-vuotias, mutta kuten jotkut tässä totesivatkin, ei saa painostaa. Tiedoksi että niiden naperoiden ihailukin voidaan tulkita painostuksena. Mutta itse olen ajatellut tämän niin että koska mieheni ei ainakaan vielä halua lapsia niin minun ei auta kuin hyväksyä asia ja toivoa että joskus myöhemmin haluaa ja silloin kun/jos se tapahtuu, pystyn vielä tulemaan raskaaksi. Toinen vaihtoehto on se että eroaa ja etsii miehen joka haluaa niitä lapsia heti. Mutta sitten alkaa ollakin pohdittavana kysymys että onko miehensä kanssa sen takia että rakastaa häntä vai sen takia että haluaa lapsia. Itse en ainakaan halua kenenkään muun kuin nykyisen kumppanini kanssa niitä lapsia joten ei auta kuin odottaa...
Mulla ei kyllä ole sulle muuta neuvoa kuin koita laittaa asia joksikin aikaa hyllylle. Päätä vaikka että otan asian puheeksi seuraavaksi vuoden päästä. Miehesi kyllä varmasti tietää muutenkin että haluat lapsia. Keskity muihin asioihin, tiedän että on raskasta pyörittää sitä lapsiasiaa jatkuvasti mielessään. Vuoden päästä olet 28-vuotias, et siis paljoa vanhempi kuin nyt ja silti vielä keskivertoensisynnyttäjää nuorempi. Kaikki ei mene elämässä omien suunnitelmien mukaan, se täytyy vaan hyväksyä.
Kyllä meistä varmasti vielä äitejä tulee.. - asian pohdintaan
"Samassa jamassa" kirjoitti tosi hyviä kommentteja. Ei tuosta tunnepuolesta enempää.
Tuli vaan mieleeni, että vaikka ei maallinen mammona takaa onnellisuutta (säännölliset tulot, omistusasunto jne.), niin kyllä maailma nykyään on sen verran raadollinen, että ehkä ennen lasten hankkimista tuota käytännön puoltakin kannattaa ajatella tarkkaan. En tiedä, missä maassa asutte ja millainen siellä on sosiaaliturva jne., mutta nykyään monilla lapsiperheillä menee Suomessakin huonosti, jos perusasiat ei ole itsellä kunnossa. Ei pidä enää paikkaansa vanha sanonta, että "lapsi tuo leivän tullessaan". Mieti asiaa siltäkin kannalta, että jos miehesi ei nyt ole lastenhankkimiseen järin innokas, niin jos sen seurauksena tulee taloudellisia ongelmia, onkohan hän sitäkään vähää vakuuttunut ajatuksesta? - Julia
mutta toiset miehet vaatii monen vuoden harkinnan. Tapasimme miehemme kanssa 25-vuotiaina ja ensimmäinen lapsemme syntyi 11 vuotta tämän jälkeen. Nyt on kyllä isänsä silmäterä.
- päiväperho
Minun mielestäni olet asetellut kysymyksen väärin :( Itse olen tässä asiassa aivan ehdoton: MIESTÄ EI PIDÄ JOUTUA SUOSTUTTELEMAAN LAPSEN HANKINTAAN! Oli tilanne mikä tahansa, lasta ei saa hankkia niin että toinen on suostuteltu siihen. Tahto, ajankohta ja kaikki muukin tulee olla aidosti yhteinen päätös eikä niin että toinen on väsytetty luovuttamaan.
- Miehensä mielipidettä arvos...
Hienoa, että joku vielä ajattelee noin. Itselläni on jo melkein käsitys, että naiset tekevät lähes mitä tahansa saadakseen tässä asiassa tahtonsa läpi ("vahinkoja", suostuttelua, väsyttämistä jne.). Ihan kuin miehen mielipiteellä ei olisi asiassa merkitystä - tai että se olisi automaattisesti väärin, jos se on eri kuin naisen oma.
- miestä
Älä missään nimessä jurnuta asiasta miehellesi, silloin hän vähemmän ja vähemmän haluaa lasta.
Toista ihmistä kun ei kannata tällaisissa asioissa painostaa, TÄMÄ on liian suuri asia pakottamiseen.
Jos väen vängällä teet lapsen, olet pian yksin lapsen kanssa. Arvosta suhdettasi mieheen ja vaali sitä. Lapsia voi tehdä vielä kolmenkympin jälkeenkin. Tuollainen suunnitelma: haluan perheen 30v, on lapsellista, äärettömän lapsellista. - se tampio
Tai pian huomaat olevasi yli 40 . ja mies sanoo vieläkin ei nyt. Jos olet itse valmis, niin hanki sellainen mies joka niitä lapsia haluaa, tai sitten yksinkertaisesti HANKKIUDUT raskaaksi salaa, riskinä on tiestysti yksinhuoltajuus.
Miehesi ei yksinkertaisesti HALUA lapsia SINUN KANSSASI ja käyttäää valtaa sinuun tällä lapsi asialla. Liian moni pariskunta on lapseton siksi koska mies on jäänyt mukavuussyistä liittoon sopivan naisen kanssa, mutta tälläisillä miehillähän on usein lehtolapsia.- vastauksista
Mielestani mieheni on "se oikea", enka aio hanta jattaa sen takia ettei viela halua lapsia, on vain sellainen olo etta mua on petetty, alkuhuumassa kun lupaili etta naimisiin mennaan ja lapsia pian, ja mina tietenkin uskoin. Nyt kaverit alkaa saamaan lapsia ja en voi olla ajattelematta muuta!!! En kuitenkaan omasta mielestani jankuta, ehka jonkun herjan heitan joskus ja asian otan puheeksi kerran kuussa tai parissa, enka koskaan kirista, vaan yritan kysya miksi ja millon, jne... EN AIO HANKKIUTUA SALAA RASKAAKSI, sitapaitsi en voisi valehdella tuollaisesta asiasta.
Lisaksi viela etta missa me asutaan ihmiset yleensa saa lapsia viela vanhempana kun Suomessa ja on siina mielessa "vanhanaikaisia", eli ensin tyopaikka, asunto, jne... joten takalaiset ei mua oikein ymmarra ja luulen etta ympariston painostuskin vaikuttaa mieheni mielipiteeseen...
No kuitenkin, taytyy pitaa hauskaa muulla tavalla ja matkustaa paljon kun viela vapaasti voidaan!!! - eipä muuta
vastauksista kirjoitti:
Mielestani mieheni on "se oikea", enka aio hanta jattaa sen takia ettei viela halua lapsia, on vain sellainen olo etta mua on petetty, alkuhuumassa kun lupaili etta naimisiin mennaan ja lapsia pian, ja mina tietenkin uskoin. Nyt kaverit alkaa saamaan lapsia ja en voi olla ajattelematta muuta!!! En kuitenkaan omasta mielestani jankuta, ehka jonkun herjan heitan joskus ja asian otan puheeksi kerran kuussa tai parissa, enka koskaan kirista, vaan yritan kysya miksi ja millon, jne... EN AIO HANKKIUTUA SALAA RASKAAKSI, sitapaitsi en voisi valehdella tuollaisesta asiasta.
Lisaksi viela etta missa me asutaan ihmiset yleensa saa lapsia viela vanhempana kun Suomessa ja on siina mielessa "vanhanaikaisia", eli ensin tyopaikka, asunto, jne... joten takalaiset ei mua oikein ymmarra ja luulen etta ympariston painostuskin vaikuttaa mieheni mielipiteeseen...
No kuitenkin, taytyy pitaa hauskaa muulla tavalla ja matkustaa paljon kun viela vapaasti voidaan!!!kuin tsempiä vaan ja terveisiä sinne palmun alle.
- ja tarpeellinen
MUISTUTUS:
Joka kuudes pari kärsii jossakin elämänsä vaiheessa lapsettomuudesta!
Ja arkielämässä näin vajaa kolmikymppisenä tuntuu, että tuo luku on paljon suurempi jo tähän mennessä ystäväpareistamme.
Ja lapsettomien määrä kasvaa jostakin syystä koko ajan, sanovat suomalaiset(kin) asiantuntijat.
"onhan niitä hoitoja!"
Lapsettomuushoidot eivät todellakaan a) ole halpoja b) ole fyysisesti tai henkisesti helppoja käydä läpi, aina eivät mahdollisiakaan ja c) eivät auta kaikkia ikinä.
Esimerkiksi koeputkihedelmöitys on VALTAVA prosessi ja kuitenkin todennäköisyys tulla raskaaksi on aika minimaalinen, sama kuin yhdellä normaali kierrolla. Muistanko väärin,
jos sanon että 1:6?
"onhan aina adoptio!"
Nii-in. Siihen kun rupeat tutustumaan, niin huomaat ikäviä faktoja. Eli ellet halua olla mukana kansainvälisessä lapsikaupassa, ellet halua ostaa uuden henkilöauton hintaista lasta itsellesi ja valitset suomalaisen adoption, voit suhtautua siihen kuin lottoarvontaan.
Ja sekin onnenkauppa on voimassa vain muutaman vuoden ajan - vaikka olisit jo vuosia kestävänä prosessin alussa kuinka kaukana tuosta 40:n maagisesta iästä, olisit ollut naimisissa vuosia ja huom! riittävän varakas.
----------------------------
Lapsia EI TEHDÄ, ne SAADAAN.
----------------------------
--------------------------------
Lapsia EI HANKITA, ne ovat LAHJA.¨
---------------------------------
Toivottavasti edellä kertomani karu todellisuus ei tule puraisemaan sinua ainakaan liian syvältä.
Mutta nyt tuo pinnallinen valitus saa loppua.
Ei ole vielä kummoista ongelmaa elämässäsi sinulla, jos tuo on ongelma!- Samassa jamassa
Mikäköhän tämän kommentin pointti oli? Että on pinnallista valittaa lapsettomuudesta jos ei voi rakastamansa kumppaninsa kanssa hankkia lapsia johtuen siitä että kumppani ei ole vielä valmis? Mistä päättelet että me pinnalliset valittajat uskomme varmasti saavamme niitä lapsia jos sen ehkäisyn joskus sitten voisikin jättää pois? Lapsettomuutta on nykyään paljon ja se johtuu ainakin osittain siitä että niitä lapsia ruvetaan "hankkimaan" (kyllä, se on lasten hankkimista kun harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä, eri asia on että onnistuuko hankinnassaan) liian myöhään. Ja pahin pelkohan tässä on juuri se että itsellekin käy niin aloittaa sen hankinnan liian myöhään ja sen takia jää lapsettomaksi. Tietysti voi olla myös niin ettei koskaan olisi voinut saada lapsia (perinteisin menetelmin) vaikka olisi aloittanut heti kaksikymppisenä, mutta sitähän emme voi tietää.
Käsittääkseni niille, jotka eivät onnistu lapsenhankinnasta yrityksistä huolimatta, ole kovin korrektia mennä tokaisemaan että eipä sinullakaan ole suuria huolia elämässäsi. Lisääntyminen on ihmisen perusviettejä, ei se ole mikään pikkujuttu. - edellinen
Samassa jamassa kirjoitti:
Mikäköhän tämän kommentin pointti oli? Että on pinnallista valittaa lapsettomuudesta jos ei voi rakastamansa kumppaninsa kanssa hankkia lapsia johtuen siitä että kumppani ei ole vielä valmis? Mistä päättelet että me pinnalliset valittajat uskomme varmasti saavamme niitä lapsia jos sen ehkäisyn joskus sitten voisikin jättää pois? Lapsettomuutta on nykyään paljon ja se johtuu ainakin osittain siitä että niitä lapsia ruvetaan "hankkimaan" (kyllä, se on lasten hankkimista kun harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä, eri asia on että onnistuuko hankinnassaan) liian myöhään. Ja pahin pelkohan tässä on juuri se että itsellekin käy niin aloittaa sen hankinnan liian myöhään ja sen takia jää lapsettomaksi. Tietysti voi olla myös niin ettei koskaan olisi voinut saada lapsia (perinteisin menetelmin) vaikka olisi aloittanut heti kaksikymppisenä, mutta sitähän emme voi tietää.
Käsittääkseni niille, jotka eivät onnistu lapsenhankinnasta yrityksistä huolimatta, ole kovin korrektia mennä tokaisemaan että eipä sinullakaan ole suuria huolia elämässäsi. Lisääntyminen on ihmisen perusviettejä, ei se ole mikään pikkujuttu.Ei ole korrektia, ei. Enkä koskaan tahattomasti lapsettomana niin sanoisi kohtalotoverille.
Ongelma on minusta pieni, koska aloittajan asenne on narsistinen. Hän a) luulee saavansa lapsen sormia napsauttamalla ja b) itkee kun mies ei halua *hänen* kanssaan lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249