Eli kumpi mielestänne on parempi rauhoittavana? Siis kumpi rauhoittaa voimakkaammin?
Diapam 10 mg vai Opamox 50 mg?
Diapam vs Opamox
14
21822
Vastaukset
- mikäs ihmeen
tapaus sinä olet kun tuollaisia volttimääriä tarviit??
- -JaRi-
50 millinen opamox on selkeesti voimakkaampi ku sininen pami.
Itse olen popsinut reseptillä klonatsepaamia 3 vuotta joten toleranssi on hieman kohonnut bentsoihin, diapam on lähes lakannut vaikuttamasta vaikka listallisen ottaisin. Jokatapauksessa 100mg oksatsepaamia tekee tehtävänsä. (en tosin syö muuta bentsoa kuin klonatsepaamia mutta on tullut kokeiltua).
kokemusta on. tosin joillain saataa diatsepaami vaikuttaa voimakkaammin kuin toisilla, kuten muutkin bentsot / lääkkeet yleensä... - Lasse Lekuri
10mg on yleisin myytävä diapami. Mikä tuossa määrässä on niin ihmeellistä?
- mutta unipelkoinen
Lasse Lekuri kirjoitti:
10mg on yleisin myytävä diapami. Mikä tuossa määrässä on niin ihmeellistä?
aikuinen äiti ihminen minäkin ja syön 50mg.opamoxia illalla,joka ei todellakaan kihahda mitenkään päähän.
- O.J
mutta unipelkoinen kirjoitti:
aikuinen äiti ihminen minäkin ja syön 50mg.opamoxia illalla,joka ei todellakaan kihahda mitenkään päähän.
kyllähän bentsot sen verran väsyttävät, että on paljon helpompi nukahtaa syvään uneen..silloinhan vaikutusta ei pahemmin huomaa, eli päivällä otettuna (jos et äiti mene nukkumaan) kyllä vaikuttaa (huomaa ainakin jälkeenpäin että lähimuisti on tosi hataraa)
ja sitten semmonen juttu, että pitkäaikasempaa käyttöä on todella vaikea lopettaa. Muutamassa kuukaudessa ei ole vielä kummempia, mutta parivuotta kun iltasin vetää, niin ilman ei sitten nukutakkaan. Vierotusoireista sen verran, että melkoinen ahdistus, agressiiviset raivarit ja epileptiset kohtaukset, sekä pahimmassa tapauksessa kuolema on edessä. Pikkuhiljaa siis kannattaa lopetella. Olkaa varovaisia bentsojen kanssa.
ps.
50mg oksatsepaamia on verrannollisesti hivenen enemmän kuin 10mg diatsepaamia, mutta toisaalta diatsepaami vaikuttaa kokonaisvaltaisemmin ja pidempään - ts. enemmän se rauhoittaa
- rousku
Diapam pärähtää nopeemmin jos tarvii akuuttiin ahdistukseen, mutta on lyhytvaikutteisempi... Opamox vaikuttaa pidempään!
- teme
Hui kauheeta!!
- cannot live without both!
sinulla ei taida olla paljoa kokemusta-asia on juuri toistepäin!!!!!!!!!!!!!
- Blöablo
Älkää vetäkä omppuja, niihin voi kuolla!
- ToniTonibentso
Diapam 10mg nopeavaikutteisempi kuin esim opamox 15mg, ja samalla lyhyt kestosempi ja kun vaikutus lakkaa niin hermot voi olla aika kireellä. Siksi itse käytän opamoxia kun vaikutus tasaisempi vaikka ei siitä sitä rentoa fiilistä tulekaan mutta ahdistusta lievittää jonkun verran.. Diapamiin jää helpommin oman kokemuksen mukaan koukkuun :/ Kannattaa miettii mihin tarvii ja pärjääkö mitenkään ilman mutta jos ei niin opamoxia suosittelen ja voi ottaa huoletta muutaman ylimääräisen tabun niin silloin rentouttaa jos ei oo tolet kauheen korkeat! Maksimissaan joku 2-3kk käyttöä ja sit kannattaa lopettaa koska ei enää vaikutusta ja jos haluaa vaikutusta niin silloin tulee vahvemmat esim xanorit kuvioihin ja niistä viel vaikeampi päästä eroon ja oma maailmankuva muuttuu niitä syödessä, joillekin hyvä ja joillekin huono. Koittakaa pärjätä :)
- Jaaahaaas
Diapam on kyllä opamoxia pitkäkestoisempi. Näin koska:
-Diapamin puoliintumisaika on pidempi
-Diapamin metaboliittina syntyy oksatsepaamia, eli opamoxia tematsepaamin lisäksi. - Pamijamit
Näihin 2kk kuuri ja seis neuvoihin täytyy muistuttaa oireiden yksilöllisyydestä ja monimuotoisuudesta. Itse kärsin esiintymispelosta ja tarvin nappeja siis vain kun esiinnyn. Jos en esiinny vaikkapa kesäloman aikana kertaakaan niin napeillekkaan ei ole tarvetta. Minua lähinnä ärsyttää nämä koukutus-lässytykset ja kaavamainen puhuminen jostain parin kuukauden kuurista pääasiallisena hoitokeinona.
Olen käyttänyt nappeja sentään 4v tarvittaessa ottaen ja välillä on ollut pitkiäkin taukoja ilman. En näe mitään syytä oireideni perusteella, miksi minun pitäisi lopettaa hoitoni, mikäli lääkkeen hoitovaste pysyy ja oireet ovat ennallaan.
Kauhukuvani olisi myös vetää tällainen 2kk kuuri ja olla yöt päivät pamipöhnässä. Opiskelen yliopistossa ja en kaipaa tarpeetonta lääkehuurua haittaamaan teoria- ja vapaa-ajankirjallisuuden analysointia saati muistiinpainamista.- Jaaahaaas
Juurikin näin. Pampuloita käyttäessä hoidon kesto ei ole erityisen olennainen seikka mahdollista riippuvuutta ajatellen, vaan sen intensiivisyys. 2-3kk ja poikki on tapa, jolla hankitaan vieroitusoireet, jos on niitä saadakseen. Voimakkaimman koukuttajan maineessa olevaa Xanoriakin voi käyttää vuosia ilman minkäänlaisen riippuvuuden syntyä, kun muistaa ja osaa pitää bentsottomia päiviä välissä. Kun bentsottomia päiviä on viikossa ja kuukaudessa enemmän kuin bentsollisia, tilanne on useimmiten kontrollissa. Toki omaa vointia kannattaa seurata ja tarkastella, onko bentsottomina jaksoina havaittavissa vieroitusoireita ja jos on, pitää harventaa käyttöä. Mikäli aluksi tehokkaaksi havaittu annos alkaa tuntua riittämättömältä, on myöskin syytä harventaa lääkkeen käyttöä.
- Anonyymi
diapam euforisoi enemmän lyhyt vaikutus esim 100mg diapam 21:00 illalla 1xlätkä vs 300mg moxeja vaikutus alkaa myöhemmin toimii yhtä hyvin mutta pamit on aamulla loppu hyvöt unet tuli kun taas moxit alkaa toimiin samalla lailla otettuna kunnolla vasta ku herää aamulla 09-10:00 ja vaikutus loppuu 15-16:00 et 24vuotta bentsoja syöneenä osaan erottaa 2018 korvhoito söödös muutti ettei pameja määrätä enään eli nyt syöny säönnöllisesti 3v moxeja pameihin verrattuna parempia vetoaikoina tuli köytyä kaikki läpi normisonit dorkakumit xanorit ja ne viä ihmisen omakuvan kyllä nekin pelaa aikansa kunnes alko meneen 40 kpl 2mg telaria pv 5-10 dormikumia pv tolet nousi eikö sanonu mitään normisonit toimi aina mut opamox toimii annos 2x50mg 3 x pv ja ja tää on ollu annos alusta asti diapami 50mg 2x pv 21vuotta sit kaikki muut mitä tullu syötyä siihen päälle musts opamox hyvä lääke ei pahat reflat ei aiheuta niin isoo euforiaa et lähtis lapasesta kantaa kauemmaks koska verrannollisesti 10mg diapamia vastaa 30mg moxia kiitos tämä minun kohdalla siis minulla todettu post traumaattinen stressioireyhtymä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1384876Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183527Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583337Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322798Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu932549Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101462Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81448Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351378Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267