Lapset ottivat vastaan Jeesuksen heille välittämän siunauksen (Mark. 10:13-16).
Vai ottivatko he?
Miksi lapset eivät tänä päivänä ottaisi vastaan sitä siunausta, minkä kaste heille välittää?
Vai liittyykö mielestäsi (Lapsi)kasteeseen mitään siunausta (Jumalan armoa)?
Erityisesti toivoisin vastauksia ns. uskovien kasteen kannattajilta.
Ei pitkiä selityksiä!
(Perustelut Raamatun Sanalla)
Lasten siunaaminen/kaste
55
1659
Vastaukset
- Trubaduuri
Minkä tähden kaikki täytyy perustella raamatun kirjoitetulla sanalla? Eikö "elävä sana" joka sellaisenaan on aina ollut ja joka nytkin on pohjimmiltaan lähtöisin kaikkeuden ja paljouden Luojasta, taivaallisesta Isästä riitä enää mihinkään. Tuohan alkaa vaikuttaa jo Kristuksen aikaisilta kirjanoppineen vaatimukselta ja sellaiselta joka ei ole enää kaikilta osiltaan sopusoinnusssa Kristuksen opetuksien kanssa.
Mitä siitäkään olisi tullut, jos Kristus olisi laittanut vanhat juutalaiset tekstit vastakkain kirjanoppineiden tekstien kanssa, jotka olivat myös vanhoja juutalaisia tekstejä? Epäilen itse
, että meillä ei nyt olisi muuta kuin pelkkä tyhjää hokeva kirja jumalana ja kaikkien eksyttäjänä.
Tottakai lapset sellaisenaan kelpaavat Luojalle, sillä heillähän matka elämään on vasta alkamassa ja tuon elämän on antanut Kaikkivaltias, Luoja jokaiselle ihmiselle lahjaksi niin kuin tämän uskonkin ja olemassa olon oikeuden. Lapset usein ovat pelkästään puhtaan rakkauden hedelmiä myös, jonka myös pitäisi kertoa tuosta asiasta jotakin ymmärtäväiselle ihmiselle, ilman teokratiaa.- Alpo Ahola
Mitä on "elävä sana"?
- Alpo Ahola
Minulle nyt tulee viestistäsi väkisinkin sellainen käsitys, että "elävä sana" on Raamatun sanasta irti olevaa ihmisen sanaa, joten Raamattu on jotain kuollutta sanaa, eikä elävää Jumalan Sanaa. Tässä tullaan siihen harhaan, että Raamattu on vanhentunut ja tarvitaan Raamatun ulkopuolisia uusia ilmoituksia, jotka saattavat olla jopa ristiriidassa kirjoitetun ja kanonisoidun Raamatun kanssa. Mihin siis saamme luottaa, uusiin ilmoiotuksiin, joita sanotaan "elävä sanaksi". Ei, en luota uusiin, vaan kirjoitettuun Jumalan Sanaan Raamattuun. Siihen Jeesukskin vetosi aikansa farisealaisia vastaan ja perkelettä vastaan. Niin on kirjoitettu.
- Et siis luota Kaikkivaltiaa...
Alpo Ahola kirjoitti:
Minulle nyt tulee viestistäsi väkisinkin sellainen käsitys, että "elävä sana" on Raamatun sanasta irti olevaa ihmisen sanaa, joten Raamattu on jotain kuollutta sanaa, eikä elävää Jumalan Sanaa. Tässä tullaan siihen harhaan, että Raamattu on vanhentunut ja tarvitaan Raamatun ulkopuolisia uusia ilmoituksia, jotka saattavat olla jopa ristiriidassa kirjoitetun ja kanonisoidun Raamatun kanssa. Mihin siis saamme luottaa, uusiin ilmoiotuksiin, joita sanotaan "elävä sanaksi". Ei, en luota uusiin, vaan kirjoitettuun Jumalan Sanaan Raamattuun. Siihen Jeesukskin vetosi aikansa farisealaisia vastaan ja perkelettä vastaan. Niin on kirjoitettu.
Sinun mielestä siis Jumala on kuollut. Sehän ei tietenkään ole uusi asia, sillä sitä mieltä piispa Huovinenkin tuntuu olevan ja monet muutkin lut. papit ja piispat ajatelevat sillä tavalla ääneen.
Sekä useimmat tuon uskontokunnan jäsenistä. Joten älä sinä puhu tai sana 'harhoista' sanaakaan, sillä sinulla ei ole siihenkään varaa, koska olet vain tavallinen kuolevainen, joka saa oman tuomionsa aikojen lopussa omien tekojesi vuoksi. Kirjaan uskovat ihmiset eivät ole muutenkaan kovin luotettavia keskustelijoita kirstinuskon sisällöstä ja sen tarkoituksesta. Elävä sana tulee tietenkin elävältä ja elävien Jumalalta, joka sinulta tuntuu nyt puuttuvan. Mihin meinaat toivosi rakentaa tulevaisuuden suhteen ja viimeisen tuomin takia?
Johonkin kirjaanko? Eipä taida auttaa sinua sekään! - jota se on
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitä on "elävä sana"?
Elävä sana on tietenkin sitä jota tulee elävistä eikä suinkaan jo aikoja sitten kuolleista niin kuin luterilaisissa piireissä uskotaan. Elikkä ollaan yleisissä harhoissa vähän samalla tapaa niin kuin yleensä ollaan juovuksissa, ja vähän samalla tavoin kuin katoliset, ortodoksit ja muut samasta porton maljasta juopuneet ovat.
- Alpo Ahola
Et siis luota Kaikkivaltiaa... kirjoitti:
Sinun mielestä siis Jumala on kuollut. Sehän ei tietenkään ole uusi asia, sillä sitä mieltä piispa Huovinenkin tuntuu olevan ja monet muutkin lut. papit ja piispat ajatelevat sillä tavalla ääneen.
Sekä useimmat tuon uskontokunnan jäsenistä. Joten älä sinä puhu tai sana 'harhoista' sanaakaan, sillä sinulla ei ole siihenkään varaa, koska olet vain tavallinen kuolevainen, joka saa oman tuomionsa aikojen lopussa omien tekojesi vuoksi. Kirjaan uskovat ihmiset eivät ole muutenkaan kovin luotettavia keskustelijoita kirstinuskon sisällöstä ja sen tarkoituksesta. Elävä sana tulee tietenkin elävältä ja elävien Jumalalta, joka sinulta tuntuu nyt puuttuvan. Mihin meinaat toivosi rakentaa tulevaisuuden suhteen ja viimeisen tuomin takia?
Johonkin kirjaanko? Eipä taida auttaa sinua sekään!Raamattu on Jumalan Sana. Se tässä nyt pätee ja uudet Raamatun kanssa ristiriitaiset viestit eivät avita yhtään. Jeesus on täyttymys, joka riittää tuomiolla, ystävä sinullekkin. Jos sitten ei mielestäsi Kristus sielunvihollisen vallan voittajana riitä, niin enpä minä sitten sille voi mittään. Minä nyt kuitenkin perustan iankaikkisen elämän toivon Hänen varaansa. Kristukseen on käsketty uskoa, ilman epäilystä, niin teen. Tee sinäkin niin ja tule voittosaattoon. Kristus-nimessä on elävä Sana. Se on kestävä.
- Alpo Ahola
jota se on kirjoitti:
Elävä sana on tietenkin sitä jota tulee elävistä eikä suinkaan jo aikoja sitten kuolleista niin kuin luterilaisissa piireissä uskotaan. Elikkä ollaan yleisissä harhoissa vähän samalla tapaa niin kuin yleensä ollaan juovuksissa, ja vähän samalla tavoin kuin katoliset, ortodoksit ja muut samasta porton maljasta juopuneet ovat.
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
2. Piet. 1:19
Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. - Tässä vahän lisää sanaa!
Alpo Ahola kirjoitti:
Raamattu on Jumalan Sana. Se tässä nyt pätee ja uudet Raamatun kanssa ristiriitaiset viestit eivät avita yhtään. Jeesus on täyttymys, joka riittää tuomiolla, ystävä sinullekkin. Jos sitten ei mielestäsi Kristus sielunvihollisen vallan voittajana riitä, niin enpä minä sitten sille voi mittään. Minä nyt kuitenkin perustan iankaikkisen elämän toivon Hänen varaansa. Kristukseen on käsketty uskoa, ilman epäilystä, niin teen. Tee sinäkin niin ja tule voittosaattoon. Kristus-nimessä on elävä Sana. Se on kestävä.
En ole ennen kuullutkaan mykästä Jumalasta. Todella mielenkiintoista, onko hän kuuro myös?
Miten Hän hoitaa omaa suhdettaan ihmisiin? Mistä Jumalasta oikein haluat keskustella loppujen lopuksi.
Kristuskin sanoi elävänsä iankaiken, etkö edes usko siihen? Kristus myös todisti Isästään, sanomalla Häntä kaikkien elävien Isäksi, joka oli ja joka on ja joka on oleva sitä iankaikkisesti. Ja Hänkö muka olisi kuollut. Missä on uskosi mies? - Iankaikkisesti Isä taivaiss...
Alpo Ahola kirjoitti:
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
2. Piet. 1:19
Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.Jos raamattu käy keskustelua toisen raamatun kanssa, niin se on vain epäuskoa, sillä silloin siitä keskustelusta puuttuu itse uskovaiset ja keskinäinen rakkaus, joka sinultakin tuntuu nyt puuttuvan. Siksi annankin vain pienen vinkin.
Koitappa mies nyt ottaa vastaan vähän myös niitä raamatussa esitettyjä viisauksia ja opetuksia! - Alpo Ahola
Tässä vahän lisää sanaa! kirjoitti:
En ole ennen kuullutkaan mykästä Jumalasta. Todella mielenkiintoista, onko hän kuuro myös?
Miten Hän hoitaa omaa suhdettaan ihmisiin? Mistä Jumalasta oikein haluat keskustella loppujen lopuksi.
Kristuskin sanoi elävänsä iankaiken, etkö edes usko siihen? Kristus myös todisti Isästään, sanomalla Häntä kaikkien elävien Isäksi, joka oli ja joka on ja joka on oleva sitä iankaikkisesti. Ja Hänkö muka olisi kuollut. Missä on uskosi mies?Mitä oppia nimimerkin vaihtaja edustaa? Mikä on hänen Jumalansa?
- Alpo Ahola
Iankaikkisesti Isä taivaiss... kirjoitti:
Jos raamattu käy keskustelua toisen raamatun kanssa, niin se on vain epäuskoa, sillä silloin siitä keskustelusta puuttuu itse uskovaiset ja keskinäinen rakkaus, joka sinultakin tuntuu nyt puuttuvan. Siksi annankin vain pienen vinkin.
Koitappa mies nyt ottaa vastaan vähän myös niitä raamatussa esitettyjä viisauksia ja opetuksia!Tulepa sitte omistamaan elävä Sana. Raamatussa se on. Toistan minulle sanomasi sanat: "Koitappa mies nyt ottaa vastaan vähän myös niitä raamatussa esitettyjä viisauksia ja opetuksia!"
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
2. Piet. 3:16
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. - Vaan uskoa.
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitä oppia nimimerkin vaihtaja edustaa? Mikä on hänen Jumalansa?
Mitäs he Kristuksen seuraajat yleensä edustavat!
Eiköhön se selviä jo tuosta Vapahtajan yhdestä arvonimestä, joka selkeästi viittaa jo itsessään Herran voideltuun. - AlpoAhola
Iankaikkisesti Isä taivaiss... kirjoitti:
Jos raamattu käy keskustelua toisen raamatun kanssa, niin se on vain epäuskoa, sillä silloin siitä keskustelusta puuttuu itse uskovaiset ja keskinäinen rakkaus, joka sinultakin tuntuu nyt puuttuvan. Siksi annankin vain pienen vinkin.
Koitappa mies nyt ottaa vastaan vähän myös niitä raamatussa esitettyjä viisauksia ja opetuksia!Monet luulevat, että ihminen kykenee rakastamaan. Se ei ole totta, sillä ihminen on turmeluksessaan liittoutunut sielunvihollisen kanssa.
Raamattu opettaa, ettei ole yhtään, joka hyvää tekee. Rakkaudestakin Raamattu opettaa, että se on meidän ulkopuolellamme. Kun Jumala lähetti Poikansa, niin siinä on rakkaus. Puhe ihmisen kyvystä todelliseen rakkauteen on farisealaista huulten höpinää.
1. Korinttolaiskirje 13, niin sanottua rakkauden ylistyslaulua käytetään aivan väärin, eikä huomata, että siinä puhutaan Kristuksen ominaisuuksista, johon ei turmeltunut ihminen kykene. Jos uskovaiset tosiasiallisesti peilaisivat lukua itseensä, niin nopeasti sanoisivat:
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Room.7:24. - jakeet 1-9
AlpoAhola kirjoitti:
Monet luulevat, että ihminen kykenee rakastamaan. Se ei ole totta, sillä ihminen on turmeluksessaan liittoutunut sielunvihollisen kanssa.
Raamattu opettaa, ettei ole yhtään, joka hyvää tekee. Rakkaudestakin Raamattu opettaa, että se on meidän ulkopuolellamme. Kun Jumala lähetti Poikansa, niin siinä on rakkaus. Puhe ihmisen kyvystä todelliseen rakkauteen on farisealaista huulten höpinää.
1. Korinttolaiskirje 13, niin sanottua rakkauden ylistyslaulua käytetään aivan väärin, eikä huomata, että siinä puhutaan Kristuksen ominaisuuksista, johon ei turmeltunut ihminen kykene. Jos uskovaiset tosiasiallisesti peilaisivat lukua itseensä, niin nopeasti sanoisivat:
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Room.7:24.1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
7 Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan.
8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
9 Olkaa vieraanvaraisia toinen toistanne kohtaan, nurkumatta. - AlpoAhola
jakeet 1-9 kirjoitti:
1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
7 Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan.
8 Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
9 Olkaa vieraanvaraisia toinen toistanne kohtaan, nurkumatta.Antaisitko pienen vinkin siitä, että mitä nyt keskusteluun liittyen tahdoit sanoa lainaamallasi Raamatun kohdalla. Mutta jos ajattelet, että hylkään uskovaisten taistelun syntiä vastaan ja kiellän uskon hedelmät tai pyhityksen, niin voin todeta, etten hylkää niitä, vaan asetan Kristuksen työn Jumalan edessä kelpaavaksi vanhurskaudeksi. Me emme turmeltuneena saavuta täyttä vanhutskautta uskovaisena ollessakaan Jumalan lain suhteen. Jumalan laki on hengellinen ja ihminen on sittenkin lihallinen. Laki on jo himossa rikottu. Joku voi sittenkin luulla, että turmelus lähtee jo täällä ajassa pois ihmisestä. Kuolema on viimeinen vihollisemme ja vasta ylösnousemuksessa ei autuaissa ole enää turmelusta.
- kanssa keskustelua
AlpoAhola kirjoitti:
Antaisitko pienen vinkin siitä, että mitä nyt keskusteluun liittyen tahdoit sanoa lainaamallasi Raamatun kohdalla. Mutta jos ajattelet, että hylkään uskovaisten taistelun syntiä vastaan ja kiellän uskon hedelmät tai pyhityksen, niin voin todeta, etten hylkää niitä, vaan asetan Kristuksen työn Jumalan edessä kelpaavaksi vanhurskaudeksi. Me emme turmeltuneena saavuta täyttä vanhutskautta uskovaisena ollessakaan Jumalan lain suhteen. Jumalan laki on hengellinen ja ihminen on sittenkin lihallinen. Laki on jo himossa rikottu. Joku voi sittenkin luulla, että turmelus lähtee jo täällä ajassa pois ihmisestä. Kuolema on viimeinen vihollisemme ja vasta ylösnousemuksessa ei autuaissa ole enää turmelusta.
Eihän kuolema vihollinen ole, sillä Kristus voitti kuoleman ja alisti sen valtaansa. Perkele ja Saatana ovat maallisen menon ja riennon kanssa yhdessä se ratkiriemukas vihollinen maailmaan loppuun saakka.
Keskinäinen rakkaus peittää syntien paljouden. Vähästä kyllä riittää paljoon mutta paljosta ei riitä mihinkään. Mitä enenpi sanoja sitä vähenpi tekoja. - AlpoAhola
kanssa keskustelua kirjoitti:
Eihän kuolema vihollinen ole, sillä Kristus voitti kuoleman ja alisti sen valtaansa. Perkele ja Saatana ovat maallisen menon ja riennon kanssa yhdessä se ratkiriemukas vihollinen maailmaan loppuun saakka.
Keskinäinen rakkaus peittää syntien paljouden. Vähästä kyllä riittää paljoon mutta paljosta ei riitä mihinkään. Mitä enenpi sanoja sitä vähenpi tekoja.Ei kuitenkaan auennut minulle tarkoitusperäsi esille ottamastasi kohdasta, että meten se liittyi keskusteluaiheeseen.
Siis tahdon sanoa sitä, että kuolema on synnin palkka.Toki nyt erotan ajallisesta kuolemasta iankaikkisen kuoleman, jonka saavat osakseen Kristuksen ulkopuolella olevat.Siis se ajallinen kuolema on voitettu ja myös se iankaikkinen kuolema on voitettu. Kristuksen toimesta se on tapahtunut.
Kristuksen ulkopuolella ei kuitenkaan ole elämää ja mitään sellaista pysyvää, jonka Jumala vanhurskauttamiseksi kelpuuttaisi. On vain yksi tie taivaaseen ja siinä ei tule sitten kyseeseen meidän hyvät työmmekään. Ne ovat täällä aikaa varten, mutta pääsylipuiksi iankaikkisuuteen ne eivät oikeuta. Eihän meille ole annettu muuta nimeä kuin Kristus, jossa on iankakkinen pelastus.
- lapsellinen
Miksi se siunaaminen ei riitä.Jeesuskin vain siunasi
lapsia, eikä kastanut. Pitääkö siihen sot-
kea vielä se kaste, joka aiheuttaa niin paljon
erimielisyyttä kristittyjen parissa."lapsellinen":
"Miksi se siunaaminen ei riitä.Jeesuskin vain siunasi lapsia, eikä kastanut".
----
Tuo ei kovin vakuuta; eihän Jeesus kastanut aikuisiakaan (Joh. 4:1-2).
Kertauskysymyksiä:
---Koska Jeesus antoi kaste- ja opetuskäskynsä (Matt. 28:19-20)?
(Lasten siunaamiskäskyä hän ei erikseen antanut)
---Koska oli ensimmäinen kristillinen kaste ja keille kaikille Pietari sanoo sen kuuluvan (Apt. 2:38.39)?
---Niin...miksihän se siunaaminen ei riitä lasten kohdalla? (Löytyneekö siitä erikseen edes esimerkkejä esim. Apostolien Teoista?)- Alpo Ahola
Ottavatko sylilapset siunauksen uskolla vastaan ja mitä he siinä saavat. Toimiiko Jeesus siinä siunaajana. Jos siunattava ottaa sen uskolla vastaa, niin miksi lapsi ei ota kastetta uskolla vastaan. Jos siunauksessa toimii itse Jeesus, niin miksi Hän ei toimi kastessa, josta Hän on erityisen määräyksen antanut?
Erimielisyys taitaapi johtua siitä, ettei kaikki turmeltuneen järkensä valossa hyväksy Raamatun ilmoitusta, jossa on niin ikään opetettu kaste armonvälineenä kuten ovat myös Sana ja Herran Pyhä Ehtoollinen. Syntien anteeksisaamiseksi.
- harhaopppia
että mitä porttokirkko opettaa siunaamisesta ja kasteesta. Niitä EI SAA sekoittaa keskenään.
Jeesus siunasi lapsia ei KASTANUT.
Mitä Jeesus esimerkillään teki.. antoi kastaa itsensä jordanilla.. Johannes kastajalla.
Miksi otetaan raamatun ulkopuolisia oppeja, jotka tuovat mukanaan kirouksen kristityille riitelynä ja pahoinvointina jne..
Saatana uskottelee valheilla ja pettää väärillä kasteopeilla -- joihin ei ole raamatusssa ei ole annettu lupaa -, ja siten saa ihmiset kadotukseen.Sanot:"se on harhaopppia, että mitä porttokirkko opettaa siunaamisesta ja kasteesta. Niitä EI SAA sekoittaa keskenään".
OK!
Jos mielestäsi kristilliseen kasteeseen ei sisälly mitään jumalallista, niin mitä se sitten ON?- Alpo Ahola
Mihin Jumala on säätänyt nimensä muiston, niin siinä hän tulee luoksemme ja siunaa meitä (2.Moos.20:24). Jeesus opetti opetuslapsia, että lapset uskovat, kun vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen siunattavaksi (Mark.10:13-14). Jeesus ei kuitenkaan antanut tästä toiminnasta jälkisäädöstä, eikä säätänyt sille toiminnalle Jumalan nimen muistoa.
Jeesus teki Johanneksen kasteella todellisen parannuksen ja sai ainoana Pyhän Hengen (Luuk.3:22) ja Jumalan todistuksen (Matt.17:5), kun sitävastoin toiset parannuksen kasteelle tulevat saivat Johanneksen todistuksen turmeluksessa sikiämisestä (Luuk.3:7).
Johannes osoitti Jeesusta, että Hänen kasteensa on Pyhän Hengen ja tulen kaste (Matt.3:11) ja sanoi oman toimintansa päättyvän (Joh.3:30).
Jeesus antoi kuolemansa jälkeen taivaaseen astumisen yhteydessä apostoleille lähetyskäskyyn liittyvän kastekäskyn (Matt.28:19). Tässä toteutuu siis kaste Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen (Room.6:4). Kristukseen kastamista ei voitu edes suorittaa ennemmin, kuin vasta sitten, kun Kristus (uhri) oli alttarilla poltettu ja voiton sinetöimiseksi perkeleestä noussut taivaaseen. Se ei muuten tapahdu ykdeltäkään kyykäärmeen sikiöltä, siis lihasta syntyneeltä (Joh.3:6). Tässä tullaan kasteen uudestisyntymiseen (Joh.3:5 ja Tit.3:5), jossa olemme päässet osalliseksi Kristuksen työstä. - Alpo Ahola
Voisitko vähän Raamatulla perustella sitä, että miten nimitys "porttokirkko" on nimenomaisesti oikea, kun keskustellaan lasten kasteesata.
Sellaiset todistukset tietysti olisivat tärkeitä, jossa esitetään kielto lasten kastamisesta ja myös sen tapaiset, joissa annetaankin ymmärtää, että luterilaisen kirkon kaste ei asiasisällöllisesti ole oikea. Missä muuten on siihen viittaus, ettei kasteessa olekaan läsnä koko Kolmiyhteys?
kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Näin otetaan myös liitonarmoon ja opetetaan säilyttämään kasteen armoliitto.
- Alpo Ahola
Se mitä viestissäsi sanot, olemme siitä samaa mieltä.
Oletko muuten kuullut koskaan mitä lapset saavat niinsanotussa siunauksessa (ei siis nyt kaste) ja ottavatkohan pienet lapset sen uskolla vastaan. Kastetta ne ei kuulemma pysty ymmärtämättömänä ottamaan uskolla vastaan. Alpo Ahola kirjoitti:
Se mitä viestissäsi sanot, olemme siitä samaa mieltä.
Oletko muuten kuullut koskaan mitä lapset saavat niinsanotussa siunauksessa (ei siis nyt kaste) ja ottavatkohan pienet lapset sen uskolla vastaan. Kastetta ne ei kuulemma pysty ymmärtämättömänä ottamaan uskolla vastaan....kuullut.
Ja sitä tässä juuri kyselläänkin; "Mitä lapsi saa siunauksessa" (vai jääkö se pelkäksi rituaaliksi).
Mutta kovin vähän on tullut vastauksia uskovien kasteen kannattajilta.
Mutta odotellaan, jahka niitä vastauksia alkaisi tulemaan!- lapsellinen
Tapio522 kirjoitti:
...kuullut.
Ja sitä tässä juuri kyselläänkin; "Mitä lapsi saa siunauksessa" (vai jääkö se pelkäksi rituaaliksi).
Mutta kovin vähän on tullut vastauksia uskovien kasteen kannattajilta.
Mutta odotellaan, jahka niitä vastauksia alkaisi tulemaan!Siinä teille riittää työmaata kun pyöritätte edes-
takaisin sanoja, siunaus, kaste,rituaalit ym ym.
Tuntuu, kun itsekin olisitte jo menneet sekaisin
koko asiassa. Aina pitää yrittää muutella Raamatun
selvää ilmoitusta. Se lapsikaste yritetään väkisin
saada sopimaan Raamatun ilmoitukseen pyörittämällä
sanoja edestakaisin. Eikö teillä totisesti ole
muuta tekemistä?
Raamatun ilmoitus on niin selvä, ettei se pyörit-
telemällä muutu. Se vaatii vain nöyrää mieltä to-
tella Sanaa.
"Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastee ITSESI " - Alpo Ahola
lapsellinen kirjoitti:
Siinä teille riittää työmaata kun pyöritätte edes-
takaisin sanoja, siunaus, kaste,rituaalit ym ym.
Tuntuu, kun itsekin olisitte jo menneet sekaisin
koko asiassa. Aina pitää yrittää muutella Raamatun
selvää ilmoitusta. Se lapsikaste yritetään väkisin
saada sopimaan Raamatun ilmoitukseen pyörittämällä
sanoja edestakaisin. Eikö teillä totisesti ole
muuta tekemistä?
Raamatun ilmoitus on niin selvä, ettei se pyörit-
telemällä muutu. Se vaatii vain nöyrää mieltä to-
tella Sanaa.
"Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastee ITSESI "Kiitos mielipiteestäsi, siihen on hyvä vastata.
Miksi sitten Paavali viivytteli, että hänelle moinen määräys piti ulkopuolelta antaa. Hänellehän piti Ananiaan todistaa, että kasteessa pestään synnit pois.
Huomaa: KASTEESSA PESTÄÄN SYNNIT POIS. Laitan tähän tuon kohdan, ettei jää pelkän sanomiseni varaan. "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Ap.t.22:16. - sinkku
lapsellinen kirjoitti:
Siinä teille riittää työmaata kun pyöritätte edes-
takaisin sanoja, siunaus, kaste,rituaalit ym ym.
Tuntuu, kun itsekin olisitte jo menneet sekaisin
koko asiassa. Aina pitää yrittää muutella Raamatun
selvää ilmoitusta. Se lapsikaste yritetään väkisin
saada sopimaan Raamatun ilmoitukseen pyörittämällä
sanoja edestakaisin. Eikö teillä totisesti ole
muuta tekemistä?
Raamatun ilmoitus on niin selvä, ettei se pyörit-
telemällä muutu. Se vaatii vain nöyrää mieltä to-
tella Sanaa.
"Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastee ITSESI "Perheelliset toimivat toisin. He veidät koko perheensä kasteelle. Kaikki lapset kastettiin.
- lapsellinen
Alpo Ahola kirjoitti:
Kiitos mielipiteestäsi, siihen on hyvä vastata.
Miksi sitten Paavali viivytteli, että hänelle moinen määräys piti ulkopuolelta antaa. Hänellehän piti Ananiaan todistaa, että kasteessa pestään synnit pois.
Huomaa: KASTEESSA PESTÄÄN SYNNIT POIS. Laitan tähän tuon kohdan, ettei jää pelkän sanomiseni varaan. "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Ap.t.22:16.En tiennytkään, että Paavali oli sylivauva men-
nessään kasteelle. Hyvä kun neuvoit. Näin ne
asiat selviää.
Kukahan mahtoi olla Paavalin kummina?
Varmaan tiedät senkin, kun olet niin viisas. - Alpo Ahola
lapsellinen kirjoitti:
En tiennytkään, että Paavali oli sylivauva men-
nessään kasteelle. Hyvä kun neuvoit. Näin ne
asiat selviää.
Kukahan mahtoi olla Paavalin kummina?
Varmaan tiedät senkin, kun olet niin viisas.Sanoppa missä kirjoitan vääristelemilläsi sanoilla. Voisitko nyt sentään osoittaa jotain ymmärtämisen tasoa. Puhut läpiä päähäsi, HÄPEÄ sanojasi.
- K-mies (se alkup...
Alpo Ahola kirjoitti:
Sanoppa missä kirjoitan vääristelemilläsi sanoilla. Voisitko nyt sentään osoittaa jotain ymmärtämisen tasoa. Puhut läpiä päähäsi, HÄPEÄ sanojasi.
eilen kerroit kuin aikakoneella kävit katsomassa kuinka paavali kastettiin vauvana ja 30 vuotta myöhempää hän oli kummina. Kuinka voit unohtaa tuollaisen noin äkkiä?
- Alpo Ahola
K-mies (se alkup... kirjoitti:
eilen kerroit kuin aikakoneella kävit katsomassa kuinka paavali kastettiin vauvana ja 30 vuotta myöhempää hän oli kummina. Kuinka voit unohtaa tuollaisen noin äkkiä?
Tuollaisia viestejä en ole kirjoittanut, mistä sanot minun kirjoittaneen. Annappa viestin koodi, niin tutkittaan, että onko joku kirjoittanut taas minun päihini jotain. Se näkyy näillä palstoilla olevan varsin yleitä, että perättömät jutut kirjoitetaan toisten päihin.
- täälläkin
sinkku kirjoitti:
Perheelliset toimivat toisin. He veidät koko perheensä kasteelle. Kaikki lapset kastettiin.
Mistä sinä sen tiedät?
- huomasin kanssa
Alpo Ahola kirjoitti:
Tuollaisia viestejä en ole kirjoittanut, mistä sanot minun kirjoittaneen. Annappa viestin koodi, niin tutkittaan, että onko joku kirjoittanut taas minun päihini jotain. Se näkyy näillä palstoilla olevan varsin yleitä, että perättömät jutut kirjoitetaan toisten päihin.
Joku eksyttäjä (uudesikastaja) ja tekeytyy "k-mieheksi" esiintyen sillä nimellä pistäen sinulle sanoja suuhun, joita et ole sanonut ja siten yrittäen eksyttää ja hämätä lukijoita.
Alkuperäisen k-miehen tekstit tuomitsevat uudestikasstajat. - Alpo Ahola
K-mies (se alkup... kirjoitti:
eilen kerroit kuin aikakoneella kävit katsomassa kuinka paavali kastettiin vauvana ja 30 vuotta myöhempää hän oli kummina. Kuinka voit unohtaa tuollaisen noin äkkiä?
Juuri
K-mies (se alkup... 4.2.2006 klo 14.30
eilen kerroit kuin aikakoneella kävit katsomassa kuinka paavali kastettiin vauvana ja 30 vuotta myöhempää hän oli kummina. Kuinka voit unohtaa tuollaisen noin äkkiä?
Tuo viesti ja se viesti, johon K-mies (se alkup... viittaa laitetaan tutkintaan.
ONKO SERIFFI PAIKALLA, VISLATTU ON JO. MIKSI KURI ON PALSTALLA TÄLLAINEN??? täälläkin kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät?
...tiedät, että kaikki Apt. teoissa mainitut perheet olisivat olleet lapsettomia?
---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".
---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin."
---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")
Perhekuntiin yleensä kuuluu myös lapsia.
Jostain syystä näiden lasten ikää ei ole tarkemmin ilmoitettu.
Miksi?
Uskovien kasteen kannattajat usein väittävät, ettei näissä perheissä ollut lapsia, ei ainakaan pieniä "ymmärtämättömiä" lapsia.
He olettavat näin, mutta milläs sen he todistavat olleen näin?Alpo Ahola kirjoitti:
Se mitä viestissäsi sanot, olemme siitä samaa mieltä.
Oletko muuten kuullut koskaan mitä lapset saavat niinsanotussa siunauksessa (ei siis nyt kaste) ja ottavatkohan pienet lapset sen uskolla vastaan. Kastetta ne ei kuulemma pysty ymmärtämättömänä ottamaan uskolla vastaan.seurakunnassa tähän tapaan opetusta: mutta se on tärkeätä myös kummeille, kirkolle ja vanhemmille etenkin opettaa lasta, että säilyisivät kasteen armoliitossa. Kastehan on myös hyvän omantunnonliitto Jumalan luona.
Aivan ensimmäiseksi Jumala tunnustaa uskovan ihmisen, myös lapsen omakseen. Sakramentti on siis evankeliumiin perustuva näkyvä armon merkki. Se on Pyhän asian vertauskuva ja tuntomerkki. Kaste on siunattu armoliitto Jumalan kanssa. Lapset kastetaan, että he pysyvät autuaina. Se on hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä (1.Piet.3:21). Jumalan valtakunnan arkki kulkee perille liiton veden varassa. Kristityt kilvoittelevat kasteen armoliitossa uskon kautta. Uskon kautta ymmärrämme Jumalan sanasta, että myös lapset ovat autuaita uskon tähden, jonka Jumala on heille lahjoittanut Jeesuksessa Kristuksessa. Sen vuoksi lapsille kuuluu kaste, kun he uskovat.
Room.6-Luvun erityinen, voimakas sanoma on opetus pyhityksestä. Valaistaessaan kristityn vaellusta Paavali yhdisti siihen kasteen velvoittavan merkityksen. Kasteen kautta kristitty on haudattu Kristuksen kanssa kuolemaan. Kun olemme osalliset yhdenkaltaiseen kuolemaan, nousemme kuolleista kuten Kristus (Room.6:4-5). Jumala herätti meidät uuteen elämään omistaessamme Kristuksen kuoleman ja elämän uskon kautta (Room.6:4; Kol.2:12). Kaste opettaa ja muistuttaa Jumalan lapsia, että heidät on liitetty Kristuksen kanssa hänen yhtäläiseen kuolemaansa ja elämäänsä, omistaessamme hänen kuolemansa ja elämänsä uskon kautta. Kristuksen sovituskuolema on kertakaikkinen kuolema synnille, mutta hänen elämänsä on elämää Jumalalle (Room.6:10). Näin tulee uskon kautta tietää,, että Jumalan lapset ovat kuolleet synnille, mutta elävät Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme (Room.6:11).
Luther kirjoittaa samassa Hengessä katekismuksessa: Mitä merkitsee tällainen kastaminen? Se merkitsee, että vanhaihminen meissä on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja kaikkien syntien ja himojen kanssa kuoletettava ja että sijaan on noustava uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä.
Näin kaste kantaa pelastettua, kuten vesi kantoi ihmisiä Noan arkissa ensimmäisen maailman aikana.
Koska lapset ovat syntyessään Jumalan lapsia, sillä Vapahtajamme syntyi ihmiseksi ja lunasti meidät. Hänen lunastustyönsä perusteella, lapset ovat autuaita (Room.5:18).
Miksi lapset kastetaan, kun he kerran ovat autuaita? Koska kasteen sakramentti, on hyvän omantunnon liitto (1.Piet.3:21). Lapset kastetaan, että he säilyisivät autuaina ja siten tässä liitossa.
Hyvää omaatuntoa säilytetään sitten Jumalan valtakunnan hoidossa. Sieltä ihminen löytää myös elämän veden, josta ulkoinen kasteen vesi todistaa. Sen avulla säilyy sydän puhtaana, ja sen voimalla painetaan alas turmeltuneesta ihmisestä eli vanhasta ihmisestä synnin voimat.
Kun ihminen joutuu sielunvihollisen pettämänä epäuskoon, hän rikkoo puoleltaan kasteen armoliiton Jumalan kanssa. Jumalan puolelta tämä liitto pysyy kuitenkin voimassa, niin että kun epäuskoinen ihminen saa parannuksen armon, hän saa palata jälleen hyvän omantunnon liittoon.Häntä ei tarvitse kastaa uudestaan, sillä parannus on kasteseen palaamista.
Jumala toivoo, että me säilyisimme kasteen armoliitossa. koko elämämme ajan.- Voitto Ramu
Tapio522 kirjoitti:
...tiedät, että kaikki Apt. teoissa mainitut perheet olisivat olleet lapsettomia?
---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".
---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin."
---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")
Perhekuntiin yleensä kuuluu myös lapsia.
Jostain syystä näiden lasten ikää ei ole tarkemmin ilmoitettu.
Miksi?
Uskovien kasteen kannattajat usein väittävät, ettei näissä perheissä ollut lapsia, ei ainakaan pieniä "ymmärtämättömiä" lapsia.
He olettavat näin, mutta milläs sen he todistavat olleen näin?Kornelius, Filippin vanginvartija ja Lyydia olivat työelämässä olevia ihmisiä-- Monet yrittävät uskotella että heillä ei ollut pieniä lapsia.
Filippin vanginvartijan KAIKKI OMAISET kastettiin. ON MAHDOTONTA, että heillä ei olisi ollut pieniä lapsia.
Kun Raamattu sanoo KAIKKI, niin se on KAIKKI, vaikka kuinka monet oppinsa pystyssä pitämiseksi väittävät, että Raamatun sana KAIKKI, ei tarkoita KAIKKIA.
"Kirjoitettu on " ja sillä siisti.
Turha siis syyttää Jumalaa valehtelijaksi. - AlpoAhola
weha kirjoitti:
seurakunnassa tähän tapaan opetusta: mutta se on tärkeätä myös kummeille, kirkolle ja vanhemmille etenkin opettaa lasta, että säilyisivät kasteen armoliitossa. Kastehan on myös hyvän omantunnonliitto Jumalan luona.
Aivan ensimmäiseksi Jumala tunnustaa uskovan ihmisen, myös lapsen omakseen. Sakramentti on siis evankeliumiin perustuva näkyvä armon merkki. Se on Pyhän asian vertauskuva ja tuntomerkki. Kaste on siunattu armoliitto Jumalan kanssa. Lapset kastetaan, että he pysyvät autuaina. Se on hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä (1.Piet.3:21). Jumalan valtakunnan arkki kulkee perille liiton veden varassa. Kristityt kilvoittelevat kasteen armoliitossa uskon kautta. Uskon kautta ymmärrämme Jumalan sanasta, että myös lapset ovat autuaita uskon tähden, jonka Jumala on heille lahjoittanut Jeesuksessa Kristuksessa. Sen vuoksi lapsille kuuluu kaste, kun he uskovat.
Room.6-Luvun erityinen, voimakas sanoma on opetus pyhityksestä. Valaistaessaan kristityn vaellusta Paavali yhdisti siihen kasteen velvoittavan merkityksen. Kasteen kautta kristitty on haudattu Kristuksen kanssa kuolemaan. Kun olemme osalliset yhdenkaltaiseen kuolemaan, nousemme kuolleista kuten Kristus (Room.6:4-5). Jumala herätti meidät uuteen elämään omistaessamme Kristuksen kuoleman ja elämän uskon kautta (Room.6:4; Kol.2:12). Kaste opettaa ja muistuttaa Jumalan lapsia, että heidät on liitetty Kristuksen kanssa hänen yhtäläiseen kuolemaansa ja elämäänsä, omistaessamme hänen kuolemansa ja elämänsä uskon kautta. Kristuksen sovituskuolema on kertakaikkinen kuolema synnille, mutta hänen elämänsä on elämää Jumalalle (Room.6:10). Näin tulee uskon kautta tietää,, että Jumalan lapset ovat kuolleet synnille, mutta elävät Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme (Room.6:11).
Luther kirjoittaa samassa Hengessä katekismuksessa: Mitä merkitsee tällainen kastaminen? Se merkitsee, että vanhaihminen meissä on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja kaikkien syntien ja himojen kanssa kuoletettava ja että sijaan on noustava uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä.
Näin kaste kantaa pelastettua, kuten vesi kantoi ihmisiä Noan arkissa ensimmäisen maailman aikana.
Koska lapset ovat syntyessään Jumalan lapsia, sillä Vapahtajamme syntyi ihmiseksi ja lunasti meidät. Hänen lunastustyönsä perusteella, lapset ovat autuaita (Room.5:18).
Miksi lapset kastetaan, kun he kerran ovat autuaita? Koska kasteen sakramentti, on hyvän omantunnon liitto (1.Piet.3:21). Lapset kastetaan, että he säilyisivät autuaina ja siten tässä liitossa.
Hyvää omaatuntoa säilytetään sitten Jumalan valtakunnan hoidossa. Sieltä ihminen löytää myös elämän veden, josta ulkoinen kasteen vesi todistaa. Sen avulla säilyy sydän puhtaana, ja sen voimalla painetaan alas turmeltuneesta ihmisestä eli vanhasta ihmisestä synnin voimat.
Kun ihminen joutuu sielunvihollisen pettämänä epäuskoon, hän rikkoo puoleltaan kasteen armoliiton Jumalan kanssa. Jumalan puolelta tämä liitto pysyy kuitenkin voimassa, niin että kun epäuskoinen ihminen saa parannuksen armon, hän saa palata jälleen hyvän omantunnon liittoon.Häntä ei tarvitse kastaa uudestaan, sillä parannus on kasteseen palaamista.
Jumala toivoo, että me säilyisimme kasteen armoliitossa. koko elämämme ajan.On kuitenkin hyvä erottaa pyhityksemme, joka on uskossa kasvavaa siitä täydellisestä Kristuksen pyhyydestä, joka vain kelpaa Jumalan tuomioistuimen edessä. Sen ajatuksen tueksi ottaisin tähän kohdan: Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra" 1.Kor.1:30-31.
Samaan hengenvotoon kuitenkin sanon, että KASTEESSA ON JUURI TUO VELVOITTAVA PUOLI MISTÄ SANOT. Se mitä tässä sanon on pelastuksen perustus ja sitten mitä sinä sanot, on sitä kuinka elävä usko kasteen liitossa tuotta hedelmää. Kuitenkin Kristus on yksi puolestamme lain täyttäjä, syntiemme rangaistuksen kärsijä ja myös pyhityksemme Jumalan edessä, jossa Hän on kerran edesvastaaja omiensa edestä. Iankaikkiseen autuuteen pääsemisemme on kokonaan Kristuksen harteilla. Se on jo siinä, että Jumala antoi meidät Kristuksen haltuun, siitä seuraavassa:
Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'." Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän." Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää". Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Johannes 6:31-40 (jae 37 jää useimmilta huomaamatta).
Kasteessa tosiaan saamme, nimittäin siinä olemme saaneet omaksemme Kristuksen vanhurskauden. Jeesus on kärsinyt synneistämme rangaistuksen. Tässä on autuas vaihtokauppa, joka on jo valmiiksi tehty puolestamme. - AlpoAhola
Voitto Ramu kirjoitti:
Kornelius, Filippin vanginvartija ja Lyydia olivat työelämässä olevia ihmisiä-- Monet yrittävät uskotella että heillä ei ollut pieniä lapsia.
Filippin vanginvartijan KAIKKI OMAISET kastettiin. ON MAHDOTONTA, että heillä ei olisi ollut pieniä lapsia.
Kun Raamattu sanoo KAIKKI, niin se on KAIKKI, vaikka kuinka monet oppinsa pystyssä pitämiseksi väittävät, että Raamatun sana KAIKKI, ei tarkoita KAIKKIA.
"Kirjoitettu on " ja sillä siisti.
Turha siis syyttää Jumalaa valehtelijaksi.Totuuden nimessä lapsi kastetaan ja siinä menettelevät vanhemmat oikein. Sitten saattaakin tulla suuri musta aukko, kun kastettua ei hoidetakkaan sinä Jumalan lapsena, johon hän kasteessa tuli liitetyksi. Tässä nyt haluan ottaa esille kasteen velvoittavan puolen ja sen, ettei vanhemmat ja kummit repäisisi kastettua irti liitosta. Jos tässä vastuulliset siihen syyllistyvät, niin Jeesus on sanonut siitä ankarat tuomion sanat. Kaste voidaan siis pitää hapana senkin jälkeen, kun on liittoon päästy. Tässä on hyvä muistaa kuinka Esau piti halpana esikoisosuutensa, että se oli noin vain vaihdettavissa hernerokaan.
- lapsellinen
AlpoAhola kirjoitti:
Totuuden nimessä lapsi kastetaan ja siinä menettelevät vanhemmat oikein. Sitten saattaakin tulla suuri musta aukko, kun kastettua ei hoidetakkaan sinä Jumalan lapsena, johon hän kasteessa tuli liitetyksi. Tässä nyt haluan ottaa esille kasteen velvoittavan puolen ja sen, ettei vanhemmat ja kummit repäisisi kastettua irti liitosta. Jos tässä vastuulliset siihen syyllistyvät, niin Jeesus on sanonut siitä ankarat tuomion sanat. Kaste voidaan siis pitää hapana senkin jälkeen, kun on liittoon päästy. Tässä on hyvä muistaa kuinka Esau piti halpana esikoisosuutensa, että se oli noin vain vaihdettavissa hernerokaan.
Oette te taitavia pyörittäjiä kun ensin toteatte
että Kornelius, Lyydia ym olivat työtätekeviä AI-
KUISIA ja sitten veivaattekin, että se lapsikaste
onkin se Raamatullinen kaste. Siis olivatko edel-
lä mainitut lapsia vai aikuisia? Koska yksi kaste
vain voi olla Raamatullinen, niin kumpi se nyt sitten on?
Miksi pitää muodostaa oppi jonkun OLETETUN tapa-
uksen perusteella (oletatte, että heidän perhees-
sään oli sylivauvoja) kun kaikki SELVÄT RAAMATUN-
KOHDAT puhuvat vain Uskovien aikuisten kasteesta.
Kovin on heikko se lapsikasteessa saatu liitto
jos vanhemmat ja kummit voivat sen repiä:
" Tässä nyt haluan ottaa esille kasteen velvoittavan puolen ja sen, ettei vanhemmat ja kummit repäisisi kastettua irti liitosta" Siis
te väitätte ,että kaste on JUMALAN työ ja nytkö
vanhemmat olisivat Jumalaa voimakkaampia ja te-
kisivät tyhjäksi Jumalan työn. Eikös se Eesau
ITSE pitänyt halpana sitä esikoisoikeuttaan, ei-
vätkä hänen vanhempansa. On kyllä aika järkyt-
tävää oppia tuollainen, että ihminen voisi toisen
puolesta RIISTÄÄ taivasosuus tai viedä toinen vä-
kisin sisälle pelastukseen.
Nooan aikana ihmiset ITSE menivät sisälle pelas-
tuksen arkkiin. Ei heitä sinne kannettu vasten
tahtoaan. Pelastuyksen arkissa ollessaan vesi
"pelasti" heidät synnin täyttämästä maailmasta.
Muun maailman vesi hukutti ja näin käy lapsi-
kasteessakin.
Eiköhän teidänkin jo olisi aika nöyrtyä Jumalan
Sanan alle ja Luopua tuosta porttokirkon lapsi-
kaste-opista. Pääsisitte vähemmällä veivaamisella. - AlpoAhola
lapsellinen kirjoitti:
Oette te taitavia pyörittäjiä kun ensin toteatte
että Kornelius, Lyydia ym olivat työtätekeviä AI-
KUISIA ja sitten veivaattekin, että se lapsikaste
onkin se Raamatullinen kaste. Siis olivatko edel-
lä mainitut lapsia vai aikuisia? Koska yksi kaste
vain voi olla Raamatullinen, niin kumpi se nyt sitten on?
Miksi pitää muodostaa oppi jonkun OLETETUN tapa-
uksen perusteella (oletatte, että heidän perhees-
sään oli sylivauvoja) kun kaikki SELVÄT RAAMATUN-
KOHDAT puhuvat vain Uskovien aikuisten kasteesta.
Kovin on heikko se lapsikasteessa saatu liitto
jos vanhemmat ja kummit voivat sen repiä:
" Tässä nyt haluan ottaa esille kasteen velvoittavan puolen ja sen, ettei vanhemmat ja kummit repäisisi kastettua irti liitosta" Siis
te väitätte ,että kaste on JUMALAN työ ja nytkö
vanhemmat olisivat Jumalaa voimakkaampia ja te-
kisivät tyhjäksi Jumalan työn. Eikös se Eesau
ITSE pitänyt halpana sitä esikoisoikeuttaan, ei-
vätkä hänen vanhempansa. On kyllä aika järkyt-
tävää oppia tuollainen, että ihminen voisi toisen
puolesta RIISTÄÄ taivasosuus tai viedä toinen vä-
kisin sisälle pelastukseen.
Nooan aikana ihmiset ITSE menivät sisälle pelas-
tuksen arkkiin. Ei heitä sinne kannettu vasten
tahtoaan. Pelastuyksen arkissa ollessaan vesi
"pelasti" heidät synnin täyttämästä maailmasta.
Muun maailman vesi hukutti ja näin käy lapsi-
kasteessakin.
Eiköhän teidänkin jo olisi aika nöyrtyä Jumalan
Sanan alle ja Luopua tuosta porttokirkon lapsi-
kaste-opista. Pääsisitte vähemmällä veivaamisella.Sana kaikki sisältää lapset.
Sana perhekunta sisältää lapset.
Mutta näytätpä käsittävän niin, ettei ylläolevat sisällä lapsia, että kansat ovat lapsettomia ja niinikään perheet. Siinäpä se vasta temppu onkin.
Vanhempien velvollisuus nyt kuitenkin on Raamatun mukaan opettaa lapset tuntemaan Kristus. Jos he eivät sitä tee, niin vanhemmat kuuluvat siihen viettelijöiden ja irti leikkaajien joukkoon, joille Jeesus on sanellut myllynkivituomion. Etpä ole tainnut lukea koskaa asiaa Raamatusta. - AlpoAhola
lapsellinen kirjoitti:
Oette te taitavia pyörittäjiä kun ensin toteatte
että Kornelius, Lyydia ym olivat työtätekeviä AI-
KUISIA ja sitten veivaattekin, että se lapsikaste
onkin se Raamatullinen kaste. Siis olivatko edel-
lä mainitut lapsia vai aikuisia? Koska yksi kaste
vain voi olla Raamatullinen, niin kumpi se nyt sitten on?
Miksi pitää muodostaa oppi jonkun OLETETUN tapa-
uksen perusteella (oletatte, että heidän perhees-
sään oli sylivauvoja) kun kaikki SELVÄT RAAMATUN-
KOHDAT puhuvat vain Uskovien aikuisten kasteesta.
Kovin on heikko se lapsikasteessa saatu liitto
jos vanhemmat ja kummit voivat sen repiä:
" Tässä nyt haluan ottaa esille kasteen velvoittavan puolen ja sen, ettei vanhemmat ja kummit repäisisi kastettua irti liitosta" Siis
te väitätte ,että kaste on JUMALAN työ ja nytkö
vanhemmat olisivat Jumalaa voimakkaampia ja te-
kisivät tyhjäksi Jumalan työn. Eikös se Eesau
ITSE pitänyt halpana sitä esikoisoikeuttaan, ei-
vätkä hänen vanhempansa. On kyllä aika järkyt-
tävää oppia tuollainen, että ihminen voisi toisen
puolesta RIISTÄÄ taivasosuus tai viedä toinen vä-
kisin sisälle pelastukseen.
Nooan aikana ihmiset ITSE menivät sisälle pelas-
tuksen arkkiin. Ei heitä sinne kannettu vasten
tahtoaan. Pelastuyksen arkissa ollessaan vesi
"pelasti" heidät synnin täyttämästä maailmasta.
Muun maailman vesi hukutti ja näin käy lapsi-
kasteessakin.
Eiköhän teidänkin jo olisi aika nöyrtyä Jumalan
Sanan alle ja Luopua tuosta porttokirkon lapsi-
kaste-opista. Pääsisitte vähemmällä veivaamisella.Et siis osaa lukea, että Eesau piti esikoisosuutensa halpana. Voitko tosiaan sinisin silmin laittaa suuhuni sellaista kuin laitat?
- lapsellinen
AlpoAhola kirjoitti:
Et siis osaa lukea, että Eesau piti esikoisosuutensa halpana. Voitko tosiaan sinisin silmin laittaa suuhuni sellaista kuin laitat?
Koeta nyt unohtaa se lapsikaste vähäksi aikaa ja
vastaa esittämiini kysymyksiin. Sinä kierrät vas-
taamista esittämällä vastakysymyksen mutta jos ko-
ettaisit rauhoittua hetkeksi ja vastata:
-minkä takia lapselle ei siunaaminen riitä
-olivatko Kornelius, Lyydia ym lapsia vai aikuisia kastettaessa
-voiko toinen ihminen riistää toiselta taivasosuuden
(vanhemmat lapselta)
-oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja kun he pe-
lastuivat arkissa
Jos lähdemme siitä, että vain se on Raamatullista
mikä nimenomaa mainitaan Raamatussa, niin minkä
perhekunnan yhteydessä mainitaan sylivauvat.
Vastaa lyhyesti, kiertelemättä Kiitos - AlpoAhola
lapsellinen kirjoitti:
Koeta nyt unohtaa se lapsikaste vähäksi aikaa ja
vastaa esittämiini kysymyksiin. Sinä kierrät vas-
taamista esittämällä vastakysymyksen mutta jos ko-
ettaisit rauhoittua hetkeksi ja vastata:
-minkä takia lapselle ei siunaaminen riitä
-olivatko Kornelius, Lyydia ym lapsia vai aikuisia kastettaessa
-voiko toinen ihminen riistää toiselta taivasosuuden
(vanhemmat lapselta)
-oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja kun he pe-
lastuivat arkissa
Jos lähdemme siitä, että vain se on Raamatullista
mikä nimenomaa mainitaan Raamatussa, niin minkä
perhekunnan yhteydessä mainitaan sylivauvat.
Vastaa lyhyesti, kiertelemättä KiitosJeesus ei antanut jälkisäädöstä siauksesta, mutta kasteesta antoi kaikkia koskevan määräyksen. "Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." 1.Moos.17:14. Siunatessaan lapsia Jeesus todisti, että lapset uskovat. Lapsen usko on täällä torjuttu ja vedottu siihen, ettei lapsi ole ymmärtävässä iässä. Täällä on myös torjuttu kaikkia koskeva lihasta syntyminen, siis turmelus.
Jeesus antoi myös ankaran tuomioukaasin (MYLLYNKIVI) viettelijöille ja eksyttäjille, jotka jättävät hoitamatta Jeesukselle lapset, jotka uskovat. Oletko kenenkään perheen lapsi? Kokemuksesta tiedän, että perhekuntien päät ovat aikuisia ja heillä on lapsia, kun heillä maainitaan olevan perhekunta hallinnassa. Perhekunnan pää määräsi mitä perheessä ajatellaan. "Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella, niitäkö jumalia, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran, vai amorilaisten jumalia, niiden, joiden maassa te asutte. Mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa." Joos.24:15. Siis onhan opetus: hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Ap.t.11:14. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap.t.16:31.
Viestisi kohta on hurja:
"-oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja kun he pelastuivat arkissa. Jos lähdemme siitä, että vain se on Raamatullista, mikä nimenomaa mainitaan Raamatussa, niin minkä perhekunnan yhteydessä mainitaan sylivauvat."
Siis vainko aikuiset pelastuvat. Eikö tarvitsekkaan sitoutua Jumalan Sanaan, RAAMATTUUN? Onpa paha juttu kun olet niin "selvä", kuin luulet olevasi. - AlpoAhola
lapsellinen kirjoitti:
Koeta nyt unohtaa se lapsikaste vähäksi aikaa ja
vastaa esittämiini kysymyksiin. Sinä kierrät vas-
taamista esittämällä vastakysymyksen mutta jos ko-
ettaisit rauhoittua hetkeksi ja vastata:
-minkä takia lapselle ei siunaaminen riitä
-olivatko Kornelius, Lyydia ym lapsia vai aikuisia kastettaessa
-voiko toinen ihminen riistää toiselta taivasosuuden
(vanhemmat lapselta)
-oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja kun he pe-
lastuivat arkissa
Jos lähdemme siitä, että vain se on Raamatullista
mikä nimenomaa mainitaan Raamatussa, niin minkä
perhekunnan yhteydessä mainitaan sylivauvat.
Vastaa lyhyesti, kiertelemättä KiitosAnnat määräyksen: "Koeta nyt unohtaa se lapsikaste vähäksi aikaa". Ajattele nyt mitä olet sanoillasi sanomassa.
- saarai
AlpoAhola kirjoitti:
Jeesus ei antanut jälkisäädöstä siauksesta, mutta kasteesta antoi kaikkia koskevan määräyksen. "Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." 1.Moos.17:14. Siunatessaan lapsia Jeesus todisti, että lapset uskovat. Lapsen usko on täällä torjuttu ja vedottu siihen, ettei lapsi ole ymmärtävässä iässä. Täällä on myös torjuttu kaikkia koskeva lihasta syntyminen, siis turmelus.
Jeesus antoi myös ankaran tuomioukaasin (MYLLYNKIVI) viettelijöille ja eksyttäjille, jotka jättävät hoitamatta Jeesukselle lapset, jotka uskovat. Oletko kenenkään perheen lapsi? Kokemuksesta tiedän, että perhekuntien päät ovat aikuisia ja heillä on lapsia, kun heillä maainitaan olevan perhekunta hallinnassa. Perhekunnan pää määräsi mitä perheessä ajatellaan. "Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella, niitäkö jumalia, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran, vai amorilaisten jumalia, niiden, joiden maassa te asutte. Mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa." Joos.24:15. Siis onhan opetus: hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Ap.t.11:14. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap.t.16:31.
Viestisi kohta on hurja:
"-oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja kun he pelastuivat arkissa. Jos lähdemme siitä, että vain se on Raamatullista, mikä nimenomaa mainitaan Raamatussa, niin minkä perhekunnan yhteydessä mainitaan sylivauvat."
Siis vainko aikuiset pelastuvat. Eikö tarvitsekkaan sitoutua Jumalan Sanaan, RAAMATTUUN? Onpa paha juttu kun olet niin "selvä", kuin luulet olevasi.Onko se vastaaminen todella noin vaikeaa.
Minä kysyn vielä kerran: Miksi siunaaminen ei riitä
lapselle vaikka Jeesus itse antoi siitä esimerkin.
Raamattu KEHOITTAA meitä siunaamaan Piet. 3: 9
"Siunatkaa, sillä siihen te olette kutsuttukin,
että siunauksen perisitte"
Vielä: Oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja?
Sitoudu nyt kerrankin Jumalan sanaan ja jätä omat
johtopäätökset pois äläkä kierrä kysymystä.
Minkä perhekunnan yhteydessä mainitaan syli-vauvat? - AlpoAhola
saarai kirjoitti:
Onko se vastaaminen todella noin vaikeaa.
Minä kysyn vielä kerran: Miksi siunaaminen ei riitä
lapselle vaikka Jeesus itse antoi siitä esimerkin.
Raamattu KEHOITTAA meitä siunaamaan Piet. 3: 9
"Siunatkaa, sillä siihen te olette kutsuttukin,
että siunauksen perisitte"
Vielä: Oliko Nooan perhekunnassa sylivauvoja?
Sitoudu nyt kerrankin Jumalan sanaan ja jätä omat
johtopäätökset pois äläkä kierrä kysymystä.
Minkä perhekunnan yhteydessä mainitaan syli-vauvat?Teillä on näköjään vaikea hyväksyä Raamatun totuudet. Ilmeisesti se järki tuodaan siihen (uskoon), mitä järjellä ei voi ymmärtää ja henki viedään sinne (ajallisen), mitkä ratkotaan järjen pohjalta.
Siksi siunaaminen ei riitä, kun Jeesus on määrännyt kaikkia koskevan lähetys/kastekäskyn. Etkö nyt voi tuosta ymmärtää vastausta. Onhan se nyt sanottu kymmeniä kertoja. Lue siis Raamattua. Jeesus taas määräsi kasteesen sen siunauksen ISÄN, POJAN JO PYHÄN HENGEN NIMEEN, joka sisältyy Pietarinkin kohtaan. Luemmehan Raamattua, joka sanoo: Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua. 2.Moos.20:24. Lue siis Raamattua. Kasteeseen nyt Jeesus on kaikista vastaväitteistä huolimatta säätänyt UUDESSA LIITOSSA KOKO KOLMIYHTEISEN JUMALAN NIMEN. Väitä vaan vastaan, mutta näin on. Kun arkissa ei ollut lapsia niin silläkö siis väität, että kaikki lapset on oltava kasteen siunauksen ulkopuolella? Minä nyt kuitenkin väitän, että lapset uskovat ja heillä on uskon hedelmiäkin, mutta hekin ovat oltava Sanan hoidossa. Vaitettavasti näyt sen kieltävän sillä perustella, ettei lapsi voi uskoa, kun se ei ole ymmärtävässä iässä ja kuitenkin Raamattu taas sanoo, että ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Minäkin väitä, että arkin ulkopuolella olevat lapset ovat vaaravyöhykkeellä varsinkin, kun heidän vamhempansa eivät hoitaneet lapsiansa liiton yhteydessä. Palautappa mieleen oliko Sodomassa ja Gommorrassa lapsia ja mikä oli heidän kohtalonsa, sillä Raamattu ei ainakaan heitä lue uskovaisten joukkoon. Olivatko he siis vietelty jumalattomien vanhemoensa toimesta palvelemaan ties mitä. Nyt kysyn arvoisa saarai sitä sinulta? - saarai
AlpoAhola kirjoitti:
Teillä on näköjään vaikea hyväksyä Raamatun totuudet. Ilmeisesti se järki tuodaan siihen (uskoon), mitä järjellä ei voi ymmärtää ja henki viedään sinne (ajallisen), mitkä ratkotaan järjen pohjalta.
Siksi siunaaminen ei riitä, kun Jeesus on määrännyt kaikkia koskevan lähetys/kastekäskyn. Etkö nyt voi tuosta ymmärtää vastausta. Onhan se nyt sanottu kymmeniä kertoja. Lue siis Raamattua. Jeesus taas määräsi kasteesen sen siunauksen ISÄN, POJAN JO PYHÄN HENGEN NIMEEN, joka sisältyy Pietarinkin kohtaan. Luemmehan Raamattua, joka sanoo: Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua. 2.Moos.20:24. Lue siis Raamattua. Kasteeseen nyt Jeesus on kaikista vastaväitteistä huolimatta säätänyt UUDESSA LIITOSSA KOKO KOLMIYHTEISEN JUMALAN NIMEN. Väitä vaan vastaan, mutta näin on. Kun arkissa ei ollut lapsia niin silläkö siis väität, että kaikki lapset on oltava kasteen siunauksen ulkopuolella? Minä nyt kuitenkin väitän, että lapset uskovat ja heillä on uskon hedelmiäkin, mutta hekin ovat oltava Sanan hoidossa. Vaitettavasti näyt sen kieltävän sillä perustella, ettei lapsi voi uskoa, kun se ei ole ymmärtävässä iässä ja kuitenkin Raamattu taas sanoo, että ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Minäkin väitä, että arkin ulkopuolella olevat lapset ovat vaaravyöhykkeellä varsinkin, kun heidän vamhempansa eivät hoitaneet lapsiansa liiton yhteydessä. Palautappa mieleen oliko Sodomassa ja Gommorrassa lapsia ja mikä oli heidän kohtalonsa, sillä Raamattu ei ainakaan heitä lue uskovaisten joukkoon. Olivatko he siis vietelty jumalattomien vanhemoensa toimesta palvelemaan ties mitä. Nyt kysyn arvoisa saarai sitä sinulta?Sinun olisi pitänyt olla neuvomassa Jeesusta kun
hän siunatessaan lapsia sanoi, että senkaltaisten
on taivasten valtakunta. Varmaan Jeesus ei ollut
kuullut sinun hienoja teorioitasi ja olisi tarvin-
nut sinun neuvojasi kun ei ymmärtänyt kastaa lap-
sia.
Sinä se vaan yrität estää lapsilta taivasten valtakunnan vaatimalla näille kastetta. Ihmisel-
lä kun on niin kova halu tehdä jotakin kelva-
takseen Jumalalle.
Et vieläkään vastannut siihen, että kenen per-
hekunnan yhteydessä mainittiin sylivauvat.
Otin Nooan perhekunnan pelastumisen esimerkiksi
siitä, että perhekuntaan ei välttämättä aina kuulu
sylivauvoja.
Esim Korneliuksen perhekunta puhui kielillä
ja ylisti Jumalaa ennen kun heidät kastettiin.
Tuskin sylivauvat siihen pystyivät. - AlpoAhola
saarai kirjoitti:
Sinun olisi pitänyt olla neuvomassa Jeesusta kun
hän siunatessaan lapsia sanoi, että senkaltaisten
on taivasten valtakunta. Varmaan Jeesus ei ollut
kuullut sinun hienoja teorioitasi ja olisi tarvin-
nut sinun neuvojasi kun ei ymmärtänyt kastaa lap-
sia.
Sinä se vaan yrität estää lapsilta taivasten valtakunnan vaatimalla näille kastetta. Ihmisel-
lä kun on niin kova halu tehdä jotakin kelva-
takseen Jumalalle.
Et vieläkään vastannut siihen, että kenen per-
hekunnan yhteydessä mainittiin sylivauvat.
Otin Nooan perhekunnan pelastumisen esimerkiksi
siitä, että perhekuntaan ei välttämättä aina kuulu
sylivauvoja.
Esim Korneliuksen perhekunta puhui kielillä
ja ylisti Jumalaa ennen kun heidät kastettiin.
Tuskin sylivauvat siihen pystyivät.Etkö nyt tiedä, että Kristuksen asettama kaste onkin kastetta KRISTUSEN KUOLEMAN JA YLÖSNOUSEMISEN OSALLISUUTEEN. Jeesus asetti kasteen kun asiat mihin kastetaan oli valmis. On tavatonta tietämättömyyttä ja Raamatun järjestyksen vääristelyä tuollaiset vetonne, mitä te täällä päästätte julkisuuteen.
Kristillisessä kasteessa päin vastoin tullaan Kristuksesta osalliseksi, mutta se kaste mitä pidät mielessä edellyttää itse lain täyttämistä.
Tehdään vaan niitä, mitä Jeesus käski, että menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä I P PH:n nimeen ja opettamalla jne. Onneksi käsky on Jeesuksen. En ole tietoinen siitä, että olisi lapseton kansa.
Voit jatkaa tätä kanssani niin kauan kuin haluat. Minä en totuudessa väsy. Hehoitan nyt kuitenkin, että tutki rauhassa Raamattua. Sieltä se kristillinen kaste löytyy, joka kuuluu evankeliumin piiriin, eikä ole pelkkää lain alaista itsensä vikiyttämistä tai tunnustustoimea. - soomipoika
AlpoAhola kirjoitti:
Etkö nyt tiedä, että Kristuksen asettama kaste onkin kastetta KRISTUSEN KUOLEMAN JA YLÖSNOUSEMISEN OSALLISUUTEEN. Jeesus asetti kasteen kun asiat mihin kastetaan oli valmis. On tavatonta tietämättömyyttä ja Raamatun järjestyksen vääristelyä tuollaiset vetonne, mitä te täällä päästätte julkisuuteen.
Kristillisessä kasteessa päin vastoin tullaan Kristuksesta osalliseksi, mutta se kaste mitä pidät mielessä edellyttää itse lain täyttämistä.
Tehdään vaan niitä, mitä Jeesus käski, että menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä I P PH:n nimeen ja opettamalla jne. Onneksi käsky on Jeesuksen. En ole tietoinen siitä, että olisi lapseton kansa.
Voit jatkaa tätä kanssani niin kauan kuin haluat. Minä en totuudessa väsy. Hehoitan nyt kuitenkin, että tutki rauhassa Raamattua. Sieltä se kristillinen kaste löytyy, joka kuuluu evankeliumin piiriin, eikä ole pelkkää lain alaista itsensä vikiyttämistä tai tunnustustoimea.On se kumma kun Jeesukselle kelpasivat pienet
lapset, mutta Alpo Ahola on niin suuri opettaja
että hänen vaatimuksistaan sylivauvat on kastetta-
va, sillä muuten ne menevät kadotukseen. Olet sinä
julma opettaja. Jumala armahtaa mutta sinä et.
Olen todella
kanssasi samaa mieltä, että tehdään niin kuin Jee-
sus teki ja opetti niin silloin ei joudu harhaan,
joten siunataan vain pienet lapset ja Jeesuksen
esimerkin mukaan otetaan itse kaste sen jälken
kun olemme ottanet Jeesuksen vastaan.
Näin se Sana on yksinkertaista ja selvää. Unohde-
taan porttokirkon opit kasteesta ja muista har-
hoista niin emme joudu osallisiksi sen synneistä.
Et vaan vieläkään sanonut, että missä Raamatun
mainitsemassa perhekunta-esimerkissä olisi mai-
nitu olleen sylivauvoja. Sinähän väitit, että
Raamattu on ainoa ohjenuora niin unohda omat
olettamuskset ja sano edes YKSI SELVÄ esimerkki
lapsikasteesta jotta minäkin voisin noudattaa
selvää esimerkkiä.. Voivatko sylivauvat puhua
kielillä, ylistää Jumalaa, antautua pyhien palve-
lukseen,ym. Näin tekivät Raamatun mainitsemat
perhekunnat joten tarvitaan hyvä mielikuvitus
saada sylivauvat sopimaan tähän toimintaan. - Alpo Ahola
AlpoAhola kirjoitti:
Etkö nyt tiedä, että Kristuksen asettama kaste onkin kastetta KRISTUSEN KUOLEMAN JA YLÖSNOUSEMISEN OSALLISUUTEEN. Jeesus asetti kasteen kun asiat mihin kastetaan oli valmis. On tavatonta tietämättömyyttä ja Raamatun järjestyksen vääristelyä tuollaiset vetonne, mitä te täällä päästätte julkisuuteen.
Kristillisessä kasteessa päin vastoin tullaan Kristuksesta osalliseksi, mutta se kaste mitä pidät mielessä edellyttää itse lain täyttämistä.
Tehdään vaan niitä, mitä Jeesus käski, että menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä I P PH:n nimeen ja opettamalla jne. Onneksi käsky on Jeesuksen. En ole tietoinen siitä, että olisi lapseton kansa.
Voit jatkaa tätä kanssani niin kauan kuin haluat. Minä en totuudessa väsy. Hehoitan nyt kuitenkin, että tutki rauhassa Raamattua. Sieltä se kristillinen kaste löytyy, joka kuuluu evankeliumin piiriin, eikä ole pelkkää lain alaista itsensä vikiyttämistä tai tunnustustoimea.Tämä on siis viesti soomipojalle.
Silloin kun löydät lapsettoman kansan ja kun kykenet Raamatulla kumoamaan Jeesuksen todistuksen lasten uskosta, niin on syytä katsella perusteitasi ja harkita omiani. Nyt ei ole mitään syytä hötkyillä vuodatuksesi edesä, joten hakkaa vaan kalliioon päätäsi, minä olen panostaja.
Kristus on yksin vanhurskaus Jumalan edessä ja kasteessa meidät liitetään Kristuksen kuoleman ja ylösnousumuksen osallisuuteen. Kasteessa on muuten Kristuksen vanhurskaus puettu päällemme. Näitä hyviä tekoja me sitten Krituksen tekeminä uskossa omistetaan. ETTÄ RAUHA VAAN SIELULLESI.
- on paha
Jos perisynti on olemassa niin se on se synti mitä kirkko on Jumalan nimessä teettänyt. Kuten esimerkiksi tappanut ja tapattunut omia uskovaisia jäseniä. Ilmeisesti kasteella lapsi tulee vastoin omaa tahtoa seurakuntansa jumalattomuuksiin osasyyllisiksi.
Raamatussa ei ole edes lapsikastetta määrätty eikä sitä sanaa raamattu edes tunne. Joten se on raamatun vastainen jumalattomuus niinkuin moni muukin ilmaisu.
"Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni. "
Tuo tarkoittaa sitäkin että tämäkin otetaan huomioon:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." Joh. Ilm. 22:18, 19."
Lisäämistä ovat esimerkiksi:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Kolminaisuusoppi
Sakramentti
Ja kun raamatussa on 9 kertaa ÄLÄ TAPA niin jokainen ymmärtää ettei saa tappaa tai tapattaa niinkuin kirkko on suomessakin toiminut tappamalla ja tapattamalla omia uskovaisia kirkon jäseniä esimerkiksi noitavainojen ja 1918 sisällissodassa.
Siitä repikää tietoa kenen asialla uljas valtionkirkkomme on joka asettaa lutherinopit, itsensä jne raamatun sanan yläpuolelle osoittaakseen jumalattomuudensa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 216548
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 603677
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282937Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342712Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452496Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme252335Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 401753
- 241618